Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

JorisDy schreef:Wat is u leeftijd?
10-15
16-19
20-25
26+.
Bent u een man of een vrouw?
vrouw
Weet u een paar merken die dierproefvrij zijn?
hema make-up
de tuinen eigen merk,
vele andere merken bij de tuinen ook.
the body shop
Weet u wat er gebeurd bij dierproeven? (zo ja: kunt u dat vertellen)
ja, heb ook een onderzoek naar gedaan maar kan niet zo uitleggen
Koopt u dierproefvrije producten en waarom wel/niet?
wel, ik vind dat ik een goed voorbeeld moet geven aan anderen en ik vind het vaak ook gewoon fijne producten.
Bent u voor of tegen dierproeven en waarom?
tegen, als er alternatieven zijn waarom die niet gebruiken?
Zijn in u ogen dierproeven in deze tijd nog noodzakelijk? waarom wel/niet
er zijn niet altijd goede alternatieven voor dierproeven, en zolang er niet voor alles een alternatief is zijn dierproeven noodzakelijk, maar het streven is wel om veel meer alternatieven te krijgen
20-25
Vrouw
Merken wat? Make-up of schoonmaakmiddelen of medicatie? Make-up weet ik het van het huismerk van de hema.
Ja, maar dat hangt van ervan af wat je wilt testen tijdens je proef. Toxiciteit, of een bepaald mechanisme.
Niet speciaal. Tegenwoordig mogen dierproeven voor cosmetica niet meer worden uitgevoerd (ik dacht in europa), en van wat het verder wel mag is het ergens prettig dat je weet dat het getest is voor jij het koopt.
Voor noodzakelijke, dus bijv. medicatie voordat het op mensen wordt getest. Tegen alle testen die onnodig zijn en bijv. op kippenogen (van geslachte kippen) of stukjes 'nephuid' kunnen worden getest
Ja, helaas is nog niet alles te vervangen.
Gaat het over medicijnen? Over cosmetica? huishoudmiddelen? eten? hondenvoer? 
JorisDy schreef:Wij moeten voor school dit jaar een sector werkstuk inleveren, en hebben voor het onderwerp: Dierproeven gekozen.
En daarom even een kleine enquete!
Wat is u leeftijd?
10-15
16-19
20-25
26+.
vrouw
Jais ook een hele gids van staat op proefdiervrij.nl
Ja. Proefdieren worden in een optimale ruimte gehuisvest en verzorgd. Dagelijks wordt gecontroleerd hoe het met de dieren gaat soms wel meerdere keren. Tijdens de testen die varieren in gradaties krijgen de dieren bijvoorbeeld iets toegediend. De dieren worden dan goed in de gaten gehouden en mocht het zo zijn dat de pijn die het dier ervaard ernstig is wordt er op een humane manier een einde gebracht aan het leven van het dier. Daarbij mogen proefdieren alleen maar als ze zijn goedgekeurd dus er wordt niet lukraak getest.
Ja en nee.
Kan me niet voorstellen dat iemand hier op deze aardbol voor dierproeven is. Het is alleen zo dat we tegenwoordig nog niet genoeg kunnen met alternatieven. Want als alternatieven gebruikt kunnen worden dan MOETEN ze ook gebruikt worden. Dus nee voor proefdieren niet maar ik zie wel in dat het op dit moment niet zonder kan en ook echt nodig is dat er dieren voor gebruikt worden.
Zie vorig antwoord. Ja, want we kunnen niet zonder proefdieren en ook dieren hebben baat bij medichijnen die uitgevonden worden door testen op proefdieren. Daarbij ben ik blij dat het voor make-up al meer dan 10 jaar verboden is hier in Nederland om proefdieren voor te gebruiken. Want dat vind ik wel onnuttig om daar dieren voor te gebruiken aangezien make-up luxe prodcut is.
Alvast bedankt!
Groetjes,
Dyanne
10-15
16-19
20-25
25+.
Vrouw.
Nee.
Weet u wat er gebeurd bij dierproeven?
Ja.
Nee, ik let er niet zo op en best veel merken zijn dierproefvrij tegenwoordig. Dus zal best wel een proefvrij make-upding in huis hebben.
Tegen, ik vind het erg zielig voor de dieren dat ze dit doen. Het doet pijn en ze worden niet fijn behandeld.
Zijn in u ogen dierproeven in deze tijd nog noodzakelijk?
Nee, ze hebben zoveel systemen bedacht, dan kunnen ze hierop ook wel een ander systeem bedenken!
JorisDy schreef:Wij moeten voor school dit jaar een sector werkstuk inleveren, en hebben voor het onderwerp: Dierproeven gekozen.
Wat is u leeftijd?
10-15
16-19
20-25
26+.
Weet u een paar merken die dierproefvrij zijn? Niet echt eigenlijk, ik geloof Yves Rocher en Oriflame?
Weet u wat er gebeurd bij dierproeven? (zo ja: kunt u dat vertellen) Ik durf dat niet met zekerheid te zeggen, het zal er ook aan liggen welke producten getest worden, make-up of medicijnen.
Koopt u dierproefvrije producten en waarom wel/niet? Niet bewust, ik ben er niet mee bezig in het dagelijks leven. Ik vind mensenleed nog steeds erger als dierenleed (uiteraard tot op zekere hoogte)
Bent u voor of tegen dierproeven en waarom? Ik heb hier geen mening over. In meerdere gevallen zullen dierproeven zeer nuttig zijn, in andere gevallen minder. Ik heb me er nog nooit echt in verdiept en het van 2 kanten bekeken. Ik acht mijzelf daarom niet in staat om hier een zinnige opmerking neer te zetten.
Zijn in u ogen dierproeven in deze tijd nog noodzakelijk? waarom wel/nietZie het antwoord hierboven, mijn kennis over dierproeven is niet toereikend.
Alvast bedankt!
Groetjes,
Dyanne
Wat is u leeftijd?
19
vrouw
Eigen merken zoals kruitvat
Ja dan word het product op dieren getest om te kijken of het schadelijk is
Ligt eraan of het er bijvoorbeeld opstaat
tegen, dierenmishandeling
nee, ik denk dat er zat andere methodes voor te gebruiken zijn
Alvast bedankt!
Groetjes,
Dyanne