Nou ben ik zo dat ik als ik gekookt heb direct mijn pannen omspoel en aan de kant zet en een lap over het aanrecht en het fornuis haal, de rest van mijn vaat gewoon op mijn kamer bewaar en dat ik 's avonds nog afwas, zodat er 's nachts niets van mij in de keuken staat. Ik vind mezelf behoorlijk netjes. We hebben een schoonmaak rooster, wat is onderverdeeld in keuken, badkamer en overig. Ik maak altijd schoon (misschien 1x niet gedaan). We hebben in huis een boel dingen die ik erg vies vind, zoals een matje om de wc pot heen, een rubberen matje in bad wat niemand ooit schoonmaakt (en ik ook niet gebruik, ik zet het in de hoek hij is compleet geel aan de onderkant van alle huidvetten) en zo nog wat dingen. Vorige week was ik niet in huis omdat ik een week vrij had, en daarom heb ik dus vorige week ook niet schoongemaakt. Het lijkt me logisch dat ik daar niet voor terug kom. De rest laat zijn afwas rustig 3 dagen staan met de etensresten nog op het bord (tot een halve meter hoog over 2m2), laat de uit de pan gevallen gebakken aardappelen op het fornuis liggen, en het is altijd precies te zien wat voor soep ze gegeten hebben, want het hele aanrecht zit dan onder.
Blijkbaar hebben ze in het weekeind de keuken gedaan met zijn 4ren, want ik moet daar opeens heel erg dankbaar voor zijn. Ik krijg net een hele schreeuwpartij over me heen, dat ik gezegt heb dat de keuken vies is. Het aanrecht bad was zijk en zijk nat, en dat vind ik vies. Blijkbaar mag dat niet. Ook krijg ik ineens te horen dat ik de bodem van de oven beter schoon moet houden, terwijl ik altijd in een bakplaat bak, die ik daarna afwas. Dus waar dat over gaat?
Ik schijn nooit schoon te maken. Nee, ik maak schoon als er niemand in huis is, want ik heb er geen zin in dat er steeds mensen op mijn vingers kijken. Maar die en die had de hele oven schoon geschrobt, en ze hadden de ramen gedaan, en de oven en de kasten van binnen en van buiten.Well people: shoot me...

)
) en die hing er drie maanden later nog toen ik even post kwam halen...Hahahaha wist niet hoe gauw ik hoestend en proestend van het lachen de deur uit moest rennen, naar mijn eigen heerlijke plekje toe!
Zoveel mensen denken altijd maar dat het in studentenhuizen een grote t*ringzooi is met rondrennende muizen, metershoge afwas, geen schoon plekje aanrecht en een bruine wcpot, maar dat is echt absoluut niet zo. Dus aankomende studentenhuisbewoners: laat je niet ontmoedigen! 
Duidelijke afspraken en elkaar niet gelijk van alles beschuldigen maar dingen gewoon bespreekbaar maken kan ik als tips aanraden. Daarnaast is het denk idd slim om juist wat schoon te maken als er wel iemand is. En misschien eens spontaan te helpen met afwassen ofzo