terug bij je ex ?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sassy4barrel

terug bij je ex ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-08 11:07

Hi, Ik wou vragen of er hier mensen zijn die na een lange tijd terug zijn bij hun ex en of dat goed gaat?
Mn exvriend was mn 1e grote liefde en we deden veel samen vooral met de paarden. Ik ben voor hem naar Italie verhuisd maar na een jaar klikte het niet meer zo tussen ons. We zijn toen uit elkaar gegaan maar hij heeft altijd veel voor mij gedaan met training en om mij verder te helpen in de sport. Nu had ik hem een aantal jaren niet gezien en weinig contact (alleen af en toe email) Afgelopen zomer heb ik hem weer voor het eerst gezien en we waren gelijk weer goede vrienden en een echt team. Ik had een nieuwe vriend maar begon hem te vergelijken met mn ex en dat ging ook niet goed. Nu zie ik mn ex meer en meer en we werken ook al weer samen. De problemen die we vroeger hadden lijken nu niet belangrijk meer en ik kan eigenlijk niet begrijpen waarom we toen uit elkaar zijn gegaan en hij ook niet.... Wat zijn jullie ervaringen hierin?

Janine1990

Re: terug bij je ex ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 11:10

Even een stipje. Moet zo naar school.
Ben erg nieuwsgierig waarom jullie uit elkaar zijn gegaan uiteindelijk. De klik is een begin, maar wie heeft het uit gemaakt?
Ben nu drie weken bij mijn ex weg, lang verhaal. Hij heeft het uitgemaakt. Nouja, ik lees even mee. Hopelijk kan ik vanavond even kjiken.

mijntjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 11:13

ik denk ook dat het aan de reden ligt waarom jullie uitelkaar gegaan zijn.ik heb het meerdere keren met mijn ex geprobeerd en dan ging het weer even goed, maar we vervielen altijd weer in oude gewoonten. 1,5 jaar geleden hebben we er definitief een punt achter gezet. we hebben nauwelijks meer contact met elkaar omdat we beide toch een zwak voor elkaar hebben, we kunnen niet samen maar ook niet zonder elkaar als we elkaar weer zien, dus dan maar zo
ik ben er achter gekomen dat je mensen niet kan veranbderen, hoe graag je het ook wil. mijn ex verviel steeds weer in zijn oude gewoonte.

MyHappyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 11:14

ik ben nu ook weer terug bij mijn ex, het is hier voor 10 maanden uitgeweest.
hij snapte eigenlijk niet waarom die weg was gegaan. (lang verhaal maar als je dat wil weten pb ik dat liever)
maar opnieuw contact leggen was moeilijk.
ik had hem tog maar weer proberen toe te voegen op msn en hebben na een week afgesproken.
we zijn naar een meeting geweest, het was allemaal heel vreemd maar tog ook weer zo vertrouwd.
de problemen of voorvallen die we hier voor hadden waren weg of niet zo'n probleem.
bij de vorrige relatie zij die nooit wat die dacht of wilde en dat was eigenlijk helemaal over.
kortom was die breek helemaal zo slecht nog niet!

Lafayette

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 11:15

mijntjuh schreef:
ik denk ook dat het aan de reden ligt waarom jullie uitelkaar gegaan zijn.ik heb het meerdere keren met mijn ex geprobeerd en dan ging het weer even goed, maar we vervielen altijd weer in oude gewoonten. 1,5 jaar geleden hebben we er definitief een punt achter gezet. we hebben nauwelijks meer contact met elkaar omdat we beide toch een zwak voor elkaar hebben, we kunnen niet samen maar ook niet zonder elkaar als we elkaar weer zien, dus dan maar zo
ik ben er achter gekomen dat je mensen niet kan veranbderen, hoe graag je het ook wil. mijn ex verviel steeds weer in zijn oude gewoonte.

Helemaal mee eens

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 11:16

Ervaring heb ik niet, maar ik vroeg me af als je dat nieuwe vriendje nu nog altijd hebt? Als dat zo is lijkt het me eerlijk naar hem toe om dat uit te maken.

Als dat niet zo is kan je imo prima weer samen gaan met je ex. Soms is de tijd gewoon nog niet rijp om bij elkaar te zijn en sta je na een aantal jaar anders in het leven, waardoor je ook de problemen anders ziet waar je destijds tegenaan liep.

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 11:17

Mijs is altijd verteld, nooit oude koeien uit de sloot halen.
Heb diverse malen een break gehad en toch weer bij elkaar terug komen en het proberen, mij nervarign zegt het werkt niet

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-08 11:22

Ik heb destijds mijn paard verloren (door een ongeluk) die ik van hem had gekregen en ben toen in Nederland gebleven omdat mijn andere paard moest revalideren. We waren allebei nog heel jong en dit was voor ons beide de 1e echte relatie en we waren een super team maar niet helemaal klaar voor de problemen die op ons afkwamen.
We hebben nooit echt ruzie gehad maar zijn door omstandigheden en afstand niet meer bij elkaar gekomen. Hebben wel contact gehouden maar eigenlijk steeds minder door de jaren heen tot we elkaar afgelopen mei weer zagen Lovers Haha!
Met mn nieuwe vriend is al weer een paar maanden uit , ik vergeleek hem teveel met mn ex merkte ik zelf en dat vond ik niet eerlijk en niet goed voor onze relatie. Met mn ex werk ik nu al weer samen en we doen ook alles met de paarden weer samen, zijn goede vrienden maar willen eigenlijk meer maar durven het niet goed aan omdat we wat we nu hebben niet kapot willen maken

EkmiC

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 11:28

Ik ben ook weer terug bij m'n ex. Niet na een lange tijd, maar ongeveerd 2 weken. We bleven een zwak voor elkaar hebben, en hebben alles uitgesproken waarom het eigenlijk fout is gegaan. We praatten hiervoor eigenlijk behoorlijk weinig, waardoor we niet echt wisten van elkaar wat we nou wilden. In die 2 weken hebben we zoveel gepraat en zijn we zoveel wijzer geworden over elkaar, dat we nu weer helemaal verliefd zijn. Klinkt echt heel raar. We weten nu in ieder geval dat we veel eerlijker tegen elkaar moeten zijn over wat we wel en niet willen.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 11:50

Mijn vriend en ik waren 3 jaar samen (vanaf ongeveer onze 16e jaar) Ik was zijn eerste vriendin en hij heeft toen dingen gedaan die je in een relatie niet hoort te doen met andere meiden. Ik heb het toen uit gemaakt, het is een jaar uit geweest en toen gingen we toch weer afspreken en van het 1 kwam weer het ander, inmiddels zijn we bijna 23 en wonen we sinds mei dit jaar samen. Het is nu behoorlijk anders in onze relatie als voorheen waarschijnlijk omdat we nu wat ouder zijn.
Nu gaat het helemaal goed!

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 11:51

het is niet voor niets je ex..!
Ik denk dat het alleen kan werken als je zeker weet dat je hetgene waardoor het je ex is nu wel kan accepteren Lachen
Of wanneer hij/jij/jullie datgene kunnen en willen veranderen..

Novalues

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 12:01

Ik heb op mijn 14e na 11 dagen verkering (om het zo maar even te noemen) gekregen met een jongen. Na 9 maanden ging dat uit vanwege ziekte, het ging echt niet langer toen. Hij ws toen trouwens 15/16. Na ongeveer een jaar kregen we weer iets. Nu hebben we al bijna weer 2 jaar.

Tijdens die break zeg maar, spraken we elkaar nog wel heel af en toe, en heeft hij zo gezegt zijn "player periode" gehad. Om mij te vergeten heeft hij zeg maar heel veel vriendinnen gehad, maar hij bleef toch nog steeds verliefd op mij. Uiteindelijk hebben we dan ook weer iets. Lachen En het gaat echt heel erg goed en ben echt heel blij dat het weer goed is.

Vera_noes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 12:07

Denk idd dat het best wel weer goed zou kunnen komen.

Chessiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 12:20

Nee, ik zou niet terug gaan naar me ex, hij heeft genoeg dingen geflikt! Heb nu gelukkig een schat van een vriend en me ex hoef ik niet meer te zien eigenlijk!
Ken wel een aantal mensen die zijn terug gegaan naar hun ex, maja eigen keus toch!

xxmyrtheexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 12:24

ik zit ongeveer in hetzelfde schuitje als jou. Ik ben 8 maand geleden verhuist naar Oostenrijk. In de wetendheid en de stress die ik daardoor had tijdens de relatie met mijn exvriend heb ik het uitgemaakt, omdat ik dacht dat ik minder voor hem voelde. Een week later kreeg ik door dat het wel anders was want ik miste hem ontzettend. Toch heb ik het hem en andere nooit verteld, in plaats daarvan had ik in 3 maand tijd de ene jongen na de andere om niet aan hem te denken. Dat ging elke keer fout omdat ik ze vergeleek met mijn exvriend en ze waren niet goed genoeg. Hij had ondertussen ook een vriendin en ik was altijd stikjaloers als ik ze samen zag, maar dat liet ik nooit merken. Pas toen ik hier woonde durfde ik het hem te zeggen en het bleek dat hij ook altijd wat voor mij was blijven voelen. We zeggen nu al 8 maand dat we van elkaar houden, maar er gebeurd niks. Hij heeft vandaag zijn rijexamen en als hij zijn rijbewijs heeft en een auto komt hij zo snel mogelijk samen met mijn beste vriendin hierheen. Dan kijken we of het echt nog zo is, zoals wij denken.
Ik denk dat je gewoon moet luisteren naar wat je hart je ingeeft. Bij mij roept iedereen dat ik hem moet vergeten en dat ik niet zo dom moet doen. Daardoor praat ik er bijna nooit over met iemand, omdat ze het niet begrijpen, maar toch volg ik mijn hart en met wat ik nu voel, weet ik gewoon dat ik van hem hou en dat ik misschien voor hem wel weer terug zou gaan naar Nederland, maar hij is dan ook de enige reden, want ik woon liever hier maarja

jacqueline_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 12:30

ik zet ook ff een stipje ben net een week bij mn ex weg na 3,5 jaar waarvan een jaar samen wonen.. ben benieuwd naar je ervaringen en het hoe en wat! niet dat ik mn ex nu al weer terug wil maar ja ben gewoon benieuwd!

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 12:32

Ik heb er ook geen goed ervaringen mee.
Een ex is niet voor niets een ex Knipoog

Degene die hij was toen je hoteldebotel was, die is hij niet meer, mensen veranderen in de loop der jaren en mensen groeien zo uit elkaar.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 12:38

Ik heb er geen ervaring mee, maar wel dat mensen nooit veranderen hoe graag je dat ook zult willen!

Sammetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 12:38

Grappig dat veel negatief zijn over terug komen bij je ex. Ik heb er zelf geen ervaring in hoor, maar je hoort zo vaak dat mensen toch een zwak houden voor hun ex. Zeker als het je eerste echte liefde is en de reden van de break niet dermate vervelend is (vreemdgaan etc.)

Sammetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 12:40

LiNdA1986 schreef:
Ik heb er geen ervaring mee, maar wel dat mensen nooit veranderen hoe graag je dat ook zult willen!

Hier ben ik het niet mee eens. Mensen kunnen best veranderen. En wie weet ligt het er wel helemaal niet aan hoe je bent. Maar zijn ze in een relatie bijv. nooit echt eerlijk geweest naar elkaar. Vaak liggen de problemen ook in het communiceren met en naar elkaar.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 12:52

Mensen groeien in een relatie naar elkaar toe, of van elkaar af. Zeker als je elkaar al op jonge leeftijd tegenkomt, is er een behoorlijke kans dat je in de loop van de tijd uit elkaar groeit. Je ontwikkelt persoonlijk verder, groeit en doet ervaring op in andere relaties. Als die periode lang genoeg is (dus niet een paar weken of maanden), kan het natuurlijk best zo zijn dat je uiteindelijk toch goed bij elkaar past.

Maar of je vriendschap blijft bestaan als je nu gaat kijken of er meer kan zijn, dat is altijd de vraag. Of je je vriendschap op het spel zou zetten, kunnen alleen jullie zelf bepalen. Ik denk zelf dat vriendschap de belangrijkste basis is voor een goede liefdesrelatie.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 13:00

LiNdA1986 schreef:

dat is dus niet zo. In het jaar dat mijn vriend en ik uit elkaar zijn geweest is hij heel erg veranderd, en ik misschien ook wel.
Wij zijn dan wel een jaar uit elkaar geweest, het gaat nu beter als daarvoor.
We hebben trouw plannen en willen met de tijd aan kids beginnen.

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 13:01

Tsjah ik heb anderhalf jaar met mijn ex gehad en hij woonde ook bij ons in, toen een halfjaar niet gezien(2de keer overigens dat hij het uitmaakte). Toen na een halfjaar heeft hij weer contact met mij opgenomen, hij was weer verliefd op mij zei ie, was allemaal leuk en aardig, in eerste instantie wilde ik het niet, maar ook mijn gevoelens kwamen terug. Dus we hebben het opnieuw geprobeerd, ik bij hem ingetrokken, naar mijn mening ging alles goed alleen hij was het daar schijnbaar niet mee eens en na een paar weken waren ineens zijn gevoelens weg Verward En hij vertelde mij al die dingen pas achteraf toen hij me aangevlogen was en we gingen praten, dus voor mij kwam het echt als een donderslag bij heldere hemel en op dit moment heb ik ook zoiets van ik hoef je niet meer te zien, door dingen die hij heeft gedaan o.a. Want mijn gevoel is er nml nogwel, dat gaat niet zomaar over zoals bij hem.

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 13:03

LiNdA1986 schreef:

Ik denk dat mensen wel (soms) veranderen hoor. Ik kan me prima voorstellen dat iemand anders tegen een relatie aankijkt als je 25 bent dan 15 zeg maar. Je bent volwassen geworden onderandere...

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 13:04

Haha, ja; ik had verkering met mijn vriend toen ik 17 was en hij 14. Hij had mij destijds verteld dat hij 16 was; na 3 maanden kwam de aap uit de mauw en heb ik het dus uit gemaakt. Nu zijn we inmiddels 31 en 28 en alweer twee jaar happy bij elkaar. Lachen