In strijd met mij.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Stopcontact

In strijd met mij.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-08 19:46

Hoi lieve Bokkers.
Omdat ik woensdag wordt opgenomen in een psychiatrische kliniek, ben ik bezig met een verhaal over mijn leven vanaf mijn intake gesprek. Ik wil zo veel mogelijk bijhouden kwa verhalen en wat ik daar meemaak. Ik ben geen schrijfwonder. Ik schrijf mijn verhaal eigenlijk voor eerst, dus spelfouten etc. zullen er ook in staan.

Hier zijn 2 dagen. De namen in het verhaal heb ik wel aanpast. Dit in verband met privacy.

Dinsdag 11-11-2008 schreef:
Vandaag was het zover. Na maanden, nou zeg maar jaren van redelijk ‘weggegooide’ hulp gaat er hopelijk eindelijk iets gebeuren. Na elke keer weer een andere behandelaar te hebben gehad, elke keer weer andere dingen die ik misschien wel heb of niet heb, kwam ik eigenlijk toch weer bij het Riagg(Bavo Europoort) terecht. Ik wist niet meer wat ik met mijn klachten aan moest en in het vooruitzicht stond ook nog het afscheid van mijn broer gepland. Hij zou voor de tweede keer weer naar Afghanistan gaan, op uitzending. Maar dit keer was hij zelf ook wel bang om te gaan. Ik zag er echt gigantisch tegen op, het liefste ketende ik me aan hem vast, maargoed, dat kan nou eenmaal niet. Al met al was ik dus bang dat ik me zo rot zou voelen dat ik het niet meer onder controle zou hebben of dat ik het gewoon niet meer zou trekken. Dus, toch maar weer een afspraak gemaakt bij het Riagg, waar kon ik eigenlijk anders naar toe?

Daar bij het eerste intake gesprek, werd mij gelijk al verteld dat ik doorgestuurd zou worden. Ze konden mij niet helpen daar. Ik was ‘te zwaar’. Hm, dat was vreemd. Waarom hebben ze me nooit eerder doorgestuurd? Waarom nu pas, en waarom kwamen ze er nu pas achter dat ik ‘te zwaar’ zou zijn. Ik vond het maar een vreemd verhaal, zeker omdat ik in 2007 nog 3 psychologische testen heb gehad van een paar honderd vragen per stuk. Daar kwam toen wel iets uit, maar nog niet zeker en dat was toen ook allemaal zo vaag. Maargoed, dat een verhaal apart.

Vandaag was dus de dag, dat ik naar het Delta zou gaan in Spijkenisse voor een intake gesprek. De Bavo wou me eerst naar iets in Oud-Beijerland sturen, wat ik niet kon. Dit ken ik eigenlijk ook niet, maar een vriend van mij, Ronald, heeft daar gezeten een jaar of 3 terug. 1½ jaar is hij daar opgenomen geweest. Dat is een tijd zeg. Ik ben er niet zeker van of dat ik het wel zo lang ga volhouden als ze me zouden opnemen, maargoed. Dat zien we dan wel weer, eerst een intake gesprek.

Voordat ik naar binnenging, heb ik eerst nog even in de auto gezeten. Ik was wat vroeg en wou niet in de wachtkamer ofzo daar gaan zitten wachten. Dat vond ik ook weer zo..ja, wat voor benaming zal ik daar aan geven. Ik denk iets in de richting van zenuwachtig of wanhopig dat ik het maar zal noemen. Nog 10 minuten voor de afspraak, nou ik ga maar eens naar binnen toe. Uiteraard bel ik daar aan, wat helemaal niet nodig is, de deur was gewoon open. Nouja, gauw naar binnen gevlucht voor dat er nog iemand door de intercom tegen me gaat praten ook. Ik heb me bij de receptie gemeld, moest mijn vragenlijst inleveren die ik amper had ingevuld. Dat vind ik zoiets moeilijks, op papier zetten wat je klachten zijn, hoe het komt etcetera. Nee hoor, niks voor mij. Doe het liever in een gesprek zodat ik weet wie het te weten komt.

Gelijk ben ik maar doorgelopen naar het toilet, ik was zo zenuwachtig dat ik continue moest plassen. Toen ik terug kwam, zag ik een man een vragenlijst van de receptioniste aanpakken. Ik bekeek heb grondig, zou dat mijn behandelaar zijn? Een man met een wat macho/Spaans uiterlijk. Niet iemand die je zou verwachten hier eigenlijk. Maargoed, wat voor type verwacht je dan wel in een behandelcentrum. Ja daar kon ik eigenlijk ook geen antwoord op geven. In ieder geval had ik dit niet verwacht en er schoten gelijk allerlei vragen door mijn hoofd. Zou hij me wel serieus nemen, kan ik het wel tegen hem vertellen allemaal? Ik had nog nooit een mannelijke behandelaar gehad. Dat wou ik nooit omdat er ook iets seksueels speelt in mijn verleden en heb moeite met vertrouwen van mannen.

Maargoed, nu moest ik wel dus, van mezelf. Ik wou nu gewoon zo graag eens ‘goed’ geholpen worden. En ja hoor, een paar minuten later kwam deze meneer, die zich voorstelde als Hans Eiks, mij halen voor het gesprek. Ik liep achter hem aan. Ik weet nog dat ik me niet lekker voelde door die gangen, kreeg het er een beetje benauwd van. Na een aantal gangen verwees hij mij naar een kamertje. Zijn intake-kamer. Zenuwachtig ging ik zitten.
,,Zo.’’ Zei Hans. ,,Vertel eens, waarom ben je hier?’’ Jeetje. Wat was dat nou voor vraag, waarom ben ik hier. Hij heeft toch mijn complete dossier gelezen van de Bavo. Moet ik nou weer alles op gaan sommen? Hij liet mij nog weten dat hij tijdens het gesprek zou laten weten of dat ze me kunnen helpen of niet. ,,Nou, ik ben hier omdat ik sinds een tijd angstaanvallen heb’’ Begon ik voorzichtig. ,,Ik durf niet meer alleen thuis te zijn of te slapen. Ik ben ontslagen van mijn werk, dus ik zit hele dagen thuis. Ik kan me niet eens meer toezetten om wat te gaan doen. Ik ben gewoon bang dat ik de controle over mijzelf verlies, omdat ik erg suïcidale gedachtes heb, die ik dus niet wil uitvoeren, maar ben gewoon bang dat het wel gebeurd als ik in een soort bui terecht kom. Ik ben bang voor mezelf.”

Hans luisterde heel aandachtig en elke keer als ik weer wat vertellen, zag ik het medeleven in zijn ogen. Oké, hij had naar mijn zin een te strakke spijkerbroek aan, met puntschoenen en zat hij netjes met zijn benen over elkaar. Hij luisterde tenminste wel! Ik had voor het eerst een goed gevoel bij een behandelaar.

Langzaam kwam alles los. Ik durfde me te laten gaan bij Hans. Ik kon mijn hele verhaal kwijt en hij beaamde het alleen maar met een vertrouwde knik of een: ,,Jeetje..wat erg.”

Ik voelde me echt begrepen en het voelde zo fijn. Na een uur en een kwartier was ik wel alles kwijt. Hij vertelde mij, nadat hij mijn hele verhaal had aangehoord, dat het hem beter leek om inderdaad een opname te doen. Tenminste, dat vond hij. Hij moest dit nog wel gaan overleggen met zijn collega’s of dat zij niet toevallig een andere suggestie hadden. Hij wenste mij sterkte bij het afsluiten van het gesprek en hij zei dat ik volgende week vrijdag uiterlijk wat zou horen.

Opgelucht ging ik naar buiten. Oké, het werd waarschijnlijk een opname, maar dit voelde zo goed. Ik was erg blij dat ik deze stap had gemaakt en dat er nu eindelijk wat ging gebeuren.

Woensdag 12-11-2008 schreef:
Ik werd wakker met een raar gevoel. Jeetje, het zou zomaar kunnen dat ik wordt opgenomen over een tijdje. Wessel, mijn vriend waar ik zo goed als bij inwoon omdat ik niet meer alleen durf te zijn, vroeg wat er was. Ik vertelde heb dat ik het wel moeilijk vond, maar ook wel weer opgelucht was. Eigenlijk had ik niet zo’n zin meer om er nog helemaal over uit te wijden aangezien ik moest opschieten, ik had vandaag een afspraak bij de reumatoloog omdat ik ook sinds 1½ jaar met lichamelijke klachten zit. Ik had al een keer eerder een reumatoloog gezien, maar die deed zo vaag over de uitslag. Hij had tegen mij en mijn moeder gezegd dat ik reuma had. Namelijk ontstekingsreuma. Maar dit was dus niet meer terug te vinden in mijn medisch dossier. Ook al lekker vaag dus.

Ik zag voordat ik vertrok dat ik een gemiste oproep had en een voicemailbericht. Ah, het was mijn behandelaar Hans. Jeetje, waarom belde die me nu al? Ik vond het maar vreemd. Direct heb ik terug gebeld, helaas was Hans in gesprek en wist ik dus nog niet waarvoor hij belde. Wat ik wel wist, is dat ik echt moest opschieten nu, anders kwam ik te laat. Hij zou later nog terugbellen zei de receptioniste.

Eenmaal aangekomen bij de reumatoloog heb ik ook daar mijn verhaal weer verteld. Wat mijn lichamelijke klachten zijn. Toen vertelde ik over dat ik ook wel met psychische klachten zit. Frappant genoeg ging ze daar op door. Toen ze dat deed had ik zoiets van, waarom gaat ze daar op door? Ik kom nu toch voor lichamelijke klachten?

Na het vragenvuur zei ze me dat ik me moest uitkleden tot mijn ondergoed en ze verwees me naar de onderzoekskamer. Ik voelde me er erg ongemakkelijk bij, maargoed. Het moest maar even. Ik kreeg een algeheel lichamelijk onderzoek en ze drukte op verschillende punten op mijn lichaam. Vele deden toch wel goed zeer als je er op drukte. Was me zelf nooit zo opgevallen dat dat zo was eigenlijk. Op een gegeven moment mocht ik me weer aankleden en mocht ik weer naar het gesprekskamertje komen.
Ik ging zitten en direct vertelde ze me dat ik Fibromyalgie heb. Weke-delen reuma dus. Dat verklaarde de pijn, opgezette vingers en ga zo maar eventjes verder. Ik had het niet verwacht, omdat mij 1½ jaar terug mij was verteld dat ik ontstekingen had. En dat was dit dus totaal weer niet. Ik kreeg gelijk een folder mee en ik was opzich toch wel blij dat het beestje nu een naam had.

Eenmaal op de terugweg kreeg ik een belletje van Hans Eiks, mijn behandelaar. Hij vertelde mij dat me aanstaande maandag al wilden gaan opnemen in het Duinhuis te Oostvoorne.
Jeetje..aanstaande maandag?? Dat is over vijf dagen!! Zo snel..dat had ik nooit verwacht. Ik wist niet goed wat ik moest doen. Of ik het wel al nu moest doen. Ben ik er al klaar voor? Kan ik het wel aan? Weer al die vragen die gelijk door mijn hoofd schoten. Ik vroeg hem of ik er nog even over na mocht denken en dat mocht gelukkig. Ik moest het maar morgen laten weten. Hij gaf me ook nog het telefoonnummer van het Duinhuis, dan kon ik ze zelf even bellen als ik nog vragen had of iets dergelijks.

De rest van de dag heb ik heel veel gedacht, heel veel gepraat en overlegd. Wat moest ik nou doen? Ik zag het wel als een kans die ik nu kon grijpen zodat ik beter zou worden. Maar die kans was er zo snel dat ik niet eens aan het idee van eventuele opname kon wennen of ik zit er zowat al.
Nadat ik het met mijn ouders nog heb besproken, was ik wel redelijk zeker dat ik het toch wou doen. Maar niet maandag. Ik zou namelijk dinsdag met mijn moeder nog een dag naar de Zwaluwhoeve gaan in Harderwijk. Dat is een heerlijk kuuroord waar ik 2 kaartjes voor had gewonnen. Dat wou ik toch wel heel graag door laten gaan allemaal. Aangezien het een vrijwillige opname is, ging ik er van uit dat het geen probleem zou zijn dat ik een paar dagen of een week later zou komen.

Mijn besluit stond vast. Ik ging het doen, alleen niet maandag maar woensdag. Morgen zou ik Hans en het Duinhuis bellen voor bevestiging.
Laatst bijgewerkt door Mireille op 16-11-08 13:33, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: [ver] tag weg gehaald + titel aangepast op verzoek ts

NoGo

Re: [VER] The story at this moment.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 19:51

Jeetje wat een verhaal...
Ik hoop dat je idd woensdag terecht kan en wens je de komende tijd heel veel sterkte met alles....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 20:08

Marjolein, ik vind het echt zo ontzettend knap van je. Het is echt een grote stap om zoiets te kunnen doen. Lachen
Ik zal deze week aan je denken + sms'en. Good luck Lovers

Stopcontact

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-08 20:32

Bedankt meiden. Lachen

Donderdag 13-11-2008 schreef:
Vandaag werd ik weer wakker met een raar gevoel. Zou het komen door de rare dromen die ik heb de laatste tijd. Ik slaap veel, maar ik ben doodop. Die dromen zijn zo echt en elke keer ontsnap ik aan de dood. Ik ben er kapot van. Overdag die suïcidale gedachtes en nu ook nog ’s nachts zulke dromen. Mijn enige rust moment is nu ook verstoord. Terwijl ik mijn tanden sta te poetsen kijk ik in de spiegel. Jeetje mina wat zie ik er rot uit. Ik denk terug aan maandag, toen ik met mijn moeder in de supermarkt liep en we kwamen een vriendin van haar tegen. Toen ze me zag begroette ze me met: “Heey bleekscheet.” Op dat moment was ik daar best beledigd over, maar nu ik zo mezelf zie kan ik haar geen ongelijk geven.

Ik loop richting de keuken, alles klaar voor de dag. Nu me nog even voorbereiden om mijn telefoontje met bevestiging te maken naar het Duinhuis. Ik eet nog even een boterham en pak dan mijn telefoon. Ik bel naar het Duinhuis en krijg vrijwel snel iemand aan de lijn. Ik deed gelijk mijn verhaal totdat de receptioniste me onderbrak. ,,Ik zal je even doorverbinden met de opname-afdeling’’ Ik zucht, kan ik het weer gaan herhalen zometeen. Alweer kreeg ik erg snel iemand aan de telefoon. Ik vertelde nogmaals het verhaal en hoe het zat met dinsdag dat ik naar de Zwaluwhoeve zou gaan. Het maakte niet uit als ik woensdag zou komen. Nou gelukkig maar! Ze zou me nog informatie nasturen. Ik vroeg haar wat ik niet mee mocht nemen. Nou ik mocht in ieder geval geen televisie meenemen. Daar moest ik wel even om lachen. Zoiezo had ik niet verwacht dat ik iets in die trant mee mocht nemen. Wel mocht ik mijn laptop meenemen. Hartstikke goed dus. Kan ik lekker blijven schrijven. Nou maar hopen dat daar internet is, anders neem ik ook gewoon mijn modem mee. Die staat toch bij mij thuis maar te staan anders. Wat ik ook begreep is dat ik mijn eigen kamer kreeg. Gelukkig maar, dan kan ik daar gewoon mezelf zijn en hoef ik even geen rekening met anderen te houden.
De rest zou allemaal in de brief staan die ze me zou toesturen. Fijn, want dit was ik waarschijnlijk toch zo weer vergeten, leeghoofd dat ik ben de laatste tijd.

Zo, dat was geregeld. Het stond vast. Woensdag 19 November wordt ik opgenomen bij het Delta in Oostervoorne. Jeetje, spannend zeg. Het is nu wel eng toch. Gelijk bel ik Hans even op om het hem te laten weten. Oh, balen hij is in overleg kreeg ik van de receptioniste te horen. Nouja, dan laat ik wel een berichtje achter, want hem later terugbellen vergeet ik toch.

De rest van de middag zit ik lekker op de bank. Brr, de zenuwen beginnen goed te komen nu hoor. Vind het behoorlijk eng. Ik denk terug aan het gesprek wat ik gisteravond met Ronald heb gehad. Hij heeft me verteld hoe hij zijn opname heeft ervaren. Hij was er erg positief over, toch heb ik er de zenuwen van. Maar dat zal ook wel normaal zijn denk ik. Ach weetje, ik wacht het wel af allemaal.
Ik laat het allemaal over me heen komen en ik zie wel waar ik terecht kom en wat er gaat gebeuren.

Ik kijk op de klok, ah, tijd om naar mijn verzorgpaardje te gaan. Oh jee..dat moet ik ook nog doen: de eigenaresse op de hoogte stellen dat ik doordeweeks niet meer kan. Dat doe ik gelijk wel. Gelukkig reageert ze heel lief. Ze begrijpt het en ik mag hem gewoon nog op zaterdag doen. Wat een opluchting. Nu kan ik gerust naar hem toe gaan, lekker de middag verder genieten.

laverite

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 20:42

Goed en krachtig geschreven Mar, sterke meid! Lachen
Fijn ook dat je je verzorgpaardje nog lekker kan blijven doen. Is goed voor je!
Heel veel sterkte!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 20:43

Even een berichtje, heb net een stukje van het eerste verhaaltje gelezen, maar heb geen tijd 'm verder te lezen.
Vind 't heel goed dat je dit zo durft, en ga 'm morgen zeker even de rest lezen Ja

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 20:52

Marrie! Super mooi geschreven, onwijs duidelijk! En wat ben ik trots op je dat je deze stap hebt gezet, ik hoop zo voor je dat je hier een oplossing kan vinden voor je problemen!

Gerbenfroh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 21:16

Supermooi schat, ik ben ook erg trots op je en het gaat helemaal goed komen met je! Je bent een sterk, prachtig meisje! Lovers Heeeeeeeel veel sterkte de komende tijd.

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 00:36

Heel veel sterkte!

Liins

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 00:43

Marjolein, Ik vind het zó sterk en knap van je dat je dit op Internet durft te zetten. Je bent een sterke lieve meid, en komt als je uit de kliniek bent vast nóg sterker eruit.
Je leest maar weer, Iedereen is er voor je! En anders kun je altijd bij ons aankloppen! Ben er voor je schat Lovers Sterkteee

Mireille

Re: In strijd met mij.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 13:34

[UK] > [LZP] ivm de UK regels (ieder stuk min. 1500 woorden) en het type reacties dat je zal gaan ontvangen.
Denk dat je er veel meer aan hebt om opbeurende en steunende berichten te lezen, dan commentaar op je schrijfwijze.

Stopcontact

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-08 13:42

Leuk die lieve & steunende reacties te lezen Lachen

Mireille, bedankt voor het verplaatsen en aanpassen van mijn titel Lachen

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 13:45

Ik wil je heel veel sterkte wensen tijdens je opname. Goed dat je dit doet en je schrijft heel mooi!

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 13:51

Wat een verhaal... Voor mij zit er misschien iets soortgelijks aan te komen, dus ik blijf graag meelezen en zowel steun geven als ontvangen uit jouw woorden.

Knuffel Lovers

Dreeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 14:26

Jeetje wat een verhaal, en mooi geschreven ook .. Ik hoop dat je door alles je leventje wat op de rails mag krijgen ..
Ga ervoor en laat het over je heen komen, het kan je alleen maar sterker maken.
Ik wil je veel sterkte wensen met de opname, ik zal je topic blijven volgen! Ach gut

Blueberry

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 14:46

Jeetje meisje wat goed van je dat je voor jezelf kiest nu!

Ik ga je topic zeker volgen en zal aan je denken! Dikke knuffel!

Stopcontact

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-08 14:51

Bedankt voor de steunende berichtjes!

Bromfiets: Ik hoop dat je er wat uit kan halen uit mijn verhalen. Jij ook succes!

Vrijdag 14-11-2008, Zaterdag 15-11-2008 & Zondag 16-11-2008 schreef:
Zo, deze dagen maar even aan elkaar geplakt, want veel bijzonders is er verder niet meer gebeurd.
Ik heb de afgelopen dagen maar een beetje zitten rommelen. Iedere keer naar de brievenbus van mijn eigen huis gereden om te kijken of dat er al een brief was van Delta. Helaas nog niet. Totdat zaterdag eindelijk een brief lag. Net als van het UWV. Ja, ik heb maar een uitkering aangevraagd, omdat ik niet wist wat er ging gebeuren, dus ik wou niet gelijk nieuw werk zoeken nadat ik vorige maand ontslagen werd. Eerst afwachten wat er zou gaan gebeuren en nu blijkt dat ik wordt opgenomen, wil ik toch nog wel eigenlijk inkomen hebben. Moet toch mijn benzine betalen, mijn sigaretten en ik wil toch af en toe wat leuks kopen ondanks dat ik niet in staat ben om te werken.

Van het UWV kreeg ik een brief of dat ik nog even de loonstroken van de plek waar ik werkte voordat ik de zorg in ging bij kan voegen. Euhhh..dat is dus van 2007?? Jeetje mina, lekker dan, dat heb ik dus allemaal weggegooid toen ik op mezelf ging wonen. Nouja, dan maar niet. Er zat nog een brief bij, dat ik aanstaande woensdagochtend nog op een soort keuring moet. Achja, ik vertel gewoon het opname verhaal wel. Ik neem aan dat dat genoeg zal zijn toch?

In de brief die ik van het Delta kreeg stond amper informatie. Alleen: “Na het intake gesprek heeft u al informatie gehad.” Uhh..is dat zo? Ik heb niks gehad. Er staat dus alleen in dat ik een foto mee moet nemen, 10 euro voor mijn kluisje en kamersleutel en voor het fietsenhok. Meer niet. Fijn, ik wil direct gaan bellen als mijn oog valt dat ze alleen tijdens kantooruren open zijn..dus vanaf maandag weer. Grr..ook al leuk, dan heb ik dus 2 dagen de tijd om alles bij elkaar te zoeken..
Ohja, er stond ook nog in dat ze gesloten zijn van vrijdag 15:00 uur tot zondagavond 19:00, dat is mooi, want in die tussentijd mag ik dus gewoon thuis zijn!

Verder loop ik maar een beetje te rommelen in huis. Rij van mijn ouders weer terug naar mijn vriend en andersom. Ik breng mijn vriend weg naar zijn werk en haal hem weer op, om maar bezig te zijn. Ik heb ook de laatste dagen behoorlijke last van mijn Fibromyalgie weer. Pff, fijn hoor reuma, dit soort dingen maakt het ook alleen maar erger. Ik loop zo zoetjes aan eens wat dingetjes bij elkaar te zoeken wat ik mee kan nemen. Tijdens het rommelen schiet me ineens wat te binnen. De kerstkransen die ik pas heb gekocht. Die moet ik nog in elkaar gaan zetten. Nouja, meer versieren met balletjes, lampjes enzovoort. Ik heb zwarte kransen gekocht, dat past meer bij mij dan dat standaard kerstgroen. Toevallig hadden ze ook hele leuke zwartdraad-lampjes. Helemaal matchend dus. Kan ik leuk versieren en mee nemen om op mijn kamer in Oostvoorne op te hangen.

De kerstkaarten heb ik ook al tevoorschijn gehaald. Ik kan maar beter wat te doen hebben. Ik pak het allemaal in, breng mijn vriend naar het station om naar zijn werk toe te gaan en ik rij gelijk door naar mijn ouders. Ik ga daar mijn zondag wel doorbrengen.
Daar aangekomen begin ik maar een beetje een lijstje te maken met wie ik een kerstkaart allemaal wil gaan sturen, dat valt nog niet mee. De helft vergeet je weer dan natuurlijk.
Ik merk dat ik me somber voel. Alleen morgen nog een dag dat ik doordeweeks nog wat kan doen wat ik wil. Ik krijg het er wel een beetje benauwd van, maar ik hou me maar vast aan de gedachte dat ik daar weg mag als ik dat zou willen. Natuurlijk wil ik het gewoon volhouden, ik hoop alleen dat ik het kan allemaal.

Ik probeer me voor te stellen hoe het er uit zal zien. Hoe mijn kamer wordt en hoe de omgeving zal zijn. Het schijnt erg mooi te zijn. Lekker aan de duinen en het strand. Misschien kan ik ’s ochtends wel lekker bij zonsopgang over het strand gaan joggen. Achja, ook dat moet ik weer vol zien te houden dan en het niet bij één keer laten. Zoals ik gewoonlijk doe. Frustrerend vind ik dat, dat ik haast niks kan volhouden. Voor niks ben ik gemotiveerd. Dat is eigenlijk niet helemaal waar, fotografie wel. Dat blijf ik leuk vinden. Ook dat kan ik gaan doen daar, mooie foto’s maken. Foto’s van het gebouw en van mijn kamer. Van de omgeving, zodat ik later niet alleen tekst heb om terug te lezen, maar ook dat ik foto’s heb om terug te kijken. Direct pak ik mijn camera en leg ik hem klaar. Die mag ik niet vergeten woensdag.

Laar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 14:56

Knap dat je dit zo op kunt schrijven!
Ik kan me goed voorstellen dat het superspannend is allemaal, maar ik maak uit je laatste stukje op, dat je in de weekenden wel gewoon thuis bent?
Tof dat je dan ook je verzorgpaardje kunt blijven doen, en je vriend kunt blijven zien Lovers
Ik wens je veel succes (geen sterkte, want sterk ben je al! Knipoog )de komende tijd!

Stopcontact

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-08 14:57

Klopt Laar. Van vrijdagmiddag 15:00 tot zondagavond 19:00. Ben ik wel heel blij mee! Kan ik gewoon lekker mijn eigen ding doen in het weekend.

Bedankt voor je succes-wensje Lachen

Erna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 14:57

Jeetje, wat een verhaal.
Goed van je dat je dit gaat ondernemen.
Het gaat vast helemaal goed komen met je! Hou je taai.

Elja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 15:01

Wow mar, ik schrik er wel van zeg!
Ik kan niet meer zeggen dan heeeel veel succes meis.
Ik weet gewoon niets te zeggen.
Ach gut
Je bent sterk dus je zal alles overleven Lovers

Stopcontact

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-08 15:05

Tuurlijk overleef ik het! In ben echt niet van plan er mee te kappen hoor ook al heb ik die suïcedale gedachtes.
Dat zei ik ook tegen mijn hulpverlener: Ik ben hier niet gekomen voor hulp om er daarna een einde aan te maken.

Thanks meiden!

Dunno

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 15:18

pff meis, wat 'n verhaal.. maar het is miss ook wel goed dat je je verhaal "kwijt"
hier kom je vast wel uit, en ookal lijkt 't misschien niet zo dit moment.. maar geloof 't zeker weten wel Knipoog
'k wens je succes de komende tijd, en probeer je vast te houden aan de dingen waarom je het doet (natuurlijk voor je zelf enz..)

This_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 15:34

Hey Mar...

Je verhalen heb ik gelezen. Knap van je dat je het toch gaat doen ook al was het sneller dan je verwacht had.

Ik wil je vanaf hier veel sterkte wensen de komende periode!
Je bent iig al op de goede weg!!

Groetjes Deborah...

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 15:37

Nogmaals, ik vind het wel zó dapper dat je deze stap zélf durft te nemen!!

Heel veel succes de komende tijd!