Politie slaat in op leerling

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

paix

Politie slaat in op leerling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-08 13:12

TiaraBungy

Re: Politie slaat in op leerling

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 13:25

Woooow! Bloos!
Waarom slaat hij ze Bloos Ook echt zo hard me die stok.. Vaag hoor..

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 13:28

Je ziet niet wat er vooraf is gegaan, dus je kan geen zinnig woord zeggen of het eerlijk is of niet. Ikzelf ben in de overtuiging dat de Nederlandse politie niet zomaar gaat slaan, en al helemaal niet als er pers bij is.

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 13:33

Zal vast een kwestie zijn van wie niet luisteren wilt moet maar voelen Lachen
De pliesie slaat niet zo maar, vaak worden er ook nog 10 waarschuwing uitgedeeld voor ze tot actie overgaan Lachen

Talsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 13:37

De jongerenorganisatie van GroenLinks, Dwars, roept middelbare scholieren op om maandag weer te gaan staken. De organisatie benadrukt dat het om een 'lieve actie' moet gaan. Bij stakingen van afgelopen vrijdag werden door het hele land tientallen leerlingen opgepakt, voor onder meer vandalisme.

Onder een 'lieve actie' verstaat Dwars bijvoorbeeld het zittend blokkeren van de school. 'Onnodig geweld' zou afleiden van de werkelijke boodschap, meent Dwars. Hoe de scholieren het precies aanpakken en hoe laat wordt aan de leerlingen zelf overgelaten, zegt voorzitter Joeri van der Hoff.

De afgelopen tijd staakten scholieren in het hele land tegen de zogenoemde 1040-norm. Scholen zijn wettelijk verplicht om leerlingen zoveel uur les te geven. Scholieren vrezen dat hierdoor de kwaliteit achteruit gaat.

In Middelburg gebruikte de politie vrijdag de wapenstok om de demonstranten uit elkaar te halen. De leerlingen zouden een kruispunt bezetten en met blikjes en eieren gooien. Zes scholieren werden opgepakt. Ook in andere plaatsen werden scholieren aangehouden voor belediging, vandalisme en vernieling.

'Buitensporig geweld'

Laks, de vakbond voor scholieren, maakte zaterdag bekend een klacht in te dienen over het 'buitensporige geweld' dat de politie vrijdag in Middelburg tegen scholieren heeft gebruikt.

Laks komt ook zelf een plan in om de wettelijke norm van 1040 lesuren te vervangen. De scholieren pleiten voor een gemiddelde van 960 uur een een maximale studielast van 36 uur per week.

http://dev.depers.nl/binnenland/126278/ ... aking.html

Er zal vast een aanleiding geweest zijn, maar om zo op gewoon lopende jongeren in te slaan? Er zijn toen der tijd zeer veel berichten geweeest over de politie in Middelburg. Dit is er maar een van.

Maar denken jullie nou echt dat de politie alleen maar lieverdjes zijn? Je wilt niet weten hoevaak er mensen nog onterecht een mep of duw meekrijgen zonder dat ze wat doen!

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 13:44

Idd zal er heus wel wat aan vooraf zijn gegaan. Zo hard vind ik ze niet slaan, het ziet er wel zo uit, maar een gummyknuppel als deze slaat niet zo snel echt hard hoor ...
Toen ik nog op de Havo zat, hebben we ook een keer iets dergelijks meegemaakt, we hadden de straten van oss afgezet, en de politie sloeg toen ook leerlingen op dezelfde wijze, maar ik moet zeggen dat degenen die geslagen werden ook wel tuig eerste klas waren Knipoog

Talsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 14:11

crossmonster schreef:
Idd zal er heus wel wat aan vooraf zijn gegaan. Zo hard vind ik ze niet slaan, het ziet er wel zo uit, maar een gummyknuppel als deze slaat niet zo snel echt hard hoor ...Toen ik nog op de Havo zat, hebben we ook een keer iets dergelijks meegemaakt, we hadden de straten van oss afgezet, en de politie sloeg toen ook leerlingen op dezelfde wijze, maar ik moet zeggen dat degenen die geslagen werden ook wel tuig eerste klas waren Knipoog

Geloof me, uit ervaring weet ik dat die dingen wel degelijk heel zeer kunnen doen teerwijl het dan lijkt dat er niet hard mee geslagen word Clown

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 14:18

Je wilt niet weten hoevaak er mensen nog onterecht een mep of duw meekrijgen zonder dat ze wat doen!

Maar ze zijn er wel tussen gaan lopen, en dat hadden ze dan maar niet moeten doen.
Weten ze gelijk de consequenties van zoiets.

Ik weet gelukkig nog niet hoe zo iets voelt Haha! Huilen van het lachen

paix

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-08 14:55

Er zal zeker wat aan vooraf zijn gegaan maar ze slaan ook gewoon leerlingen die er gewoon bij lopen!

Yaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 17:29

Storm76 schreef:
Je ziet niet wat er vooraf is gegaan, dus je kan geen zinnig woord zeggen of het eerlijk is of niet. Ikzelf ben in de overtuiging dat de Nederlandse politie niet zomaar gaat slaan, en al helemaal niet als er pers bij is.

hier ben ik het ook mee eens, je ziet alleen de stukjes waar ZIJ slaan,, je kunt verder niks over de situatie zeggen.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 17:34

Juist Jumpie, misschien hebben zij wel stenen oid naar de politie staan gooien, maar dat zie je niet op dit filmpje... Beetje eenzijdig dus en totaal niet te beoordelen of het eerlijk is of niet.

Vernon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 17:42

Wat me vooral opvalt, is dat ze de de hele tijd die jongen in die bruine jas moeten hebben, misschien heeft die wel iets gezegt of gedaan wat niet door de beugel kon.

Maaar ik zag ook een stukje waarbij 1 agent echt vanuit t niks in een groep ging slaan. Dat was volgens mij pure frustratie van die agent.
( Ik weet het natuurlijk niet 100 % zeker maar dit leek echt pure frustratie)

Hoo Ik ben eigenlijk Missjeanny hij stond nog onder de accaunt van mijn zusje excuus Bloos

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 18:16

Ach, als ik zo de berichten bij Youtube lees, heeft deze agent volgens mij juist gehandeld.
Hoe dom ben je, om tegen een agent in te gaan als je daarvoor al op je mieter hebt gehad.
Zullen geen lieve woorden zijn geweest die die knul zei!

paix

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-08 18:19

Maar waarom pakken ze die jongen niet meteen op? Nu gaan ze hem achtervolgen en slaan en dan oppaken? Ik ben er mee eens dat we het hele verhaal niet weten en dat er veel aan de hand kan zijn maar ik zie meer frustratie bij de agenten.

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 18:23

Omdat je niet zomaar iemand op mag pakken?
En misschien ook om eerste de rust erin te houden.
Toen dat niet lukte zijn ze op andere maatregelen over gestapt, denk ik.

paix

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-08 18:25

Maar wat heeft hij nu dan wel gedaan waarom hij wel opgepakt mocht worden? Schelden maar de politie achtervolgd hem en slaat hem dus opzich niet heel raar dat hij dan wat scheld.

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 18:48

Aan de houding van de jongen te zien, scheld hij niet zomaar wat. En je weet ook niet wat ervoor gebeurd is.
Maar vind het sowieso dom dat je door blijft gaan als je al goed gewaarschuwd bent.

paix

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-08 18:50

Omdat de politie achter hem aan blijft rennen? Lachen

Ik ben het ook met jullie eens hoor! Ik bekijk dingen altijd van 2 kanten! Niet dat jullie dat niet doen maar je snapt wat ik bedoel Knipoog

Gurly

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 13:15

Nou miss doet de politie hier wat te overdreven
maar ik vind dat de jeugd maar is moet luisteren naar de politie
ze tonen niks geen respect..

_Irene11_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 21:27

Jezus. Zomaar in het wilde weg gaan lopen slaan Verward Wat bruut zeg. Je kunt duidelijk zien dat de jongeren de politie niet fysiek aanvalt.

Zazoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 17:06

Dat filmpje is uit 2007 dus oud nieuws...

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 17:11

Moesten ze eens proberen zonder reden

Valt wel op dat het steds dezelfde zijn.. maar die politie lijken net kippen zonder kop.. vage mensen.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 17:13

_Irene11_ schreef:
Jezus. Zomaar in het wilde weg gaan lopen slaan Verward Wat bruut zeg. Je kunt duidelijk zien dat de jongeren de politie niet fysiek aanvalt.

Je kunt duidelijk helemaal niets zien wat de jongeren doen, want die stukjes staan er helemaal niet op. Alleen de stukjes waar de agenten tikken staan erop. Voor het zelfde geld hebben die lui net wel aangevallen, luisteren ze voor geen meter of weet ik veel wat. Wie niet horen wil moet maar voelen hoor. Denk je echt dat een agent zo dom is om vanuit het niets te gaan tikken als er zo veel camera's op hem gericht staan?

xxxNaatjuhxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 17:19

nou volgensm ij liepen ze gewoon uit protest en die wouten proberen alleen maar te laten zien van : wij mogen slaan zonder reden, ja zo komt het wel goed in dit k*t land

MoonLight01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 17:30

Nou Naatje... Zonder reden slaan doen ze echt niet...
Die jongeren een flinke mep geven, is gewoon het geen wat snel en effectief werkt bij jongeren die toch al onder de adrenaline zitten en op gefokt zijn. Wat moeten die politie agenten dan? Terug gaan schreeuwen met z'n alleen tegen die grote groep jongeren... vinden ze alleen maar leuk.

En precies wat hier voor al gezegt werd, je ziet gewoon NIET wat die jongeren gedaan hebben.
Maar ik moet zeggen dat 1 agent te ver gaat door echt achter die leerlingen aan te rennen die gewoon door lopen.

Bij de ME oefeningen die ik gehad heb.. werd er van te voren ook altijd gezegt; Wat je geeft kun je terug verwachten. Dus hoe meer je tegen ze in gaat, hoe harder de klappen zijn die je krijgt.

Wat ik denk, als ik mij even in de politie agent verplaats, dat ik ook zeker een mep uit gedeelt had of ff een prik gegeven had, maar was zeker niet achter de leerlingen aan gaan rennen.

En als ik me dan even verplaats in de jongeren, en terug denk aan de tijd toen ik nog heerlijk aan het puberen en met zo'n staking had mee gedaan... dan was het eninge wat hielp wel zo'n tikkie van een knuppeltje hoor.... Die pubertjes blijven toch wel door gaan... no matter what.