Schoevers College

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

silfie35

Schoevers College

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-08 09:39

Ik wil volgend jaar een mbo opleiding secretarieel medewerker gaan doen, en wil dat graag op de schoevers doen.

Zijn hier meer mensen bekend met de schoevers?

Willeke_

Re: Schoevers College

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 11:05

Dat ken ik wel Lachen
Ik heb een dagje meegelopen bij Schoevers in Arnhem. Vond het wel leuk alleen wel verschrikkelijk duur.
Nu doe ik de opleiding secretaresse op het ROC.

mynique

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 13:02

Ik heb vroeger 2 jaar schoevers in amsterdam gedaan.
Leuke opleiding en wordt in het bedrijfsleven wel gewaardeerd.

Lisetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 13:37

Ik heb de opleiding secretaresse/receptioniste gevolgd inArnhem.
Vraag maar wat je weten wilt Knipoog

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 16:28

Ik wil volgend jaar ook waarschijnlijk naar schoevers toe.. Lachen

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 16:32

Ik volg nu de opleiding secretaresse bij Schoevers in deeltijd.
Bij de vestiging in Amsterdam.

Bevalt erg goed! Les van half 9 tot half 5. Goede docenten, kleine klas ongeveer 10 personen.
Heb gister mijn eerste 2examens gehad voor ICT en Outlook en had 2x een 9,7 !
Dit is veel hoger als het gemiddelde op een ROC.

Mocht je nog wat willen weten, vraag maar raak!

Willeke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 22:03

Romeo2007 schreef:
Ik volg nu de opleiding secretaresse bij Schoevers in deeltijd.
Bij de vestiging in Amsterdam.

Bevalt erg goed! Les van half 9 tot half 5. Goede docenten, kleine klas ongeveer 10 personen.
Heb gister mijn eerste 2examens gehad voor ICT en Outlook en had 2x een 9,7 !
Dit is veel hoger als het gemiddelde op een ROC.

Mocht je nog wat willen weten, vraag maar raak!

Wow, ja dat kan best kloppen. Ik volg hem dus aan het ROC en wij worden wat meer losgelaten (vind ik) bij Schoevers zitten ze geloof ik wat meer achter je aan en krijg je veel meer uitleg en begeleiding, dat vind ik bij het ROC heel erg tegenvallig.
Ik had trouwens een 9 voor ICT en Outlook wordt bij ons niet apart getest.

Mijn tante heeft inderdaad ook Schoevers gedaan omdat het toen heel gewild was. Heb nu wel het idee dat het minder is maar dat je toch een voorsprongetje hebt als sollicitant.

Moet je bij Schoevers eigenlijk ook stage lopen? Die opleiding duurt toch een half jaar?

Maar ik blijf er bij dat ik de opleiding bij Schoevers errug duur vind.

Michael1104

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 22:05

ik heb 2 jaar AM gedaan maar achteraf is het allemaal tegengevallen. Begeleiding is niet echt wat ze vooraf zeggen.

Denisevm

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 22:11

Ik volg de opleiding Associate Degree Officemanagement in de vestiging Rotterdam (nu 1e jaar van de 2). Het bevalt me tot nu toe uitstekend. Verder vind ik dat ik heel vrij gelaten wordt, wel krijg je veel persoonlijke aandacht en dat is fijn bij de vakken waar je het moeilijk mee hebt. Hier kan je dan tutoruren voor volgen, en omdat de scholen niet zo groot zijn heb je meer persoonlijke aandacht.

Mijn rooster is trouwens wel goed. Maandag ben ik vrij, dinsdag van half 9 tot kwart over 3, woensdag van 1 tot kwart over 4, donderdag van 10 tot kwart voor 2 en vrijdag van half 9 tot half 3. Het 2e semester (na de kerst) krijg ik een ander rooster, maar ze proberen het op 4 dagen te houden.

Een kennis van me volgt op dezelfde vestiging de opleiding directiesecretaresse, en heeft het ook op 4 dagen. Haar bevalt het ook goed.

Zitten er hier trouwens nog meer mensen op Schoevers in Rotterdam? Tong uitsteken

Edit: Wij hebben een lening bij de ib-groep aangevraagd naast studiefinanciering. Deze los ik zelf af na mijn studie (en mijn ouders geven er een kleine bijdrage aan als ik slaag).

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 13:42

Mijn studie is deeltijd en duurt van september tot juni.
Ik zou maar eens op de site kijken want ik betaal de helft!! van de voltijd studie.

Bij ons worden ict en outlook wel apart getest. De mensen zijn ook wat gemotiveerder om te leren. Ik hoef geen stage te lopen. Dus heb 1 dag school en de rest van de week lekker vrij!

linda22

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 13:47

heb de opleiding medisch secretaresse bij Schoevers in Utrecht gevolgd. Schoevers is idd errug duur, maar of het nu nog zo indrukwekkend op je cv staat weet ik niet, denk dat het wel mee valt.

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 15:43

Wat ik overal hoor en merk is dat het zeer gewaardeerd wordt door het bedrijfsleven hoor!

Lisetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 11:38

Ik denk wel dat je een klein streepje voor heb met Schoevers. Maarja je moet jezelf dan ook wel echt bewijzen denk ik.

Denisevm

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 12:26

Er werd mij op school verteld dat er vaak onder vacatures staat "bij voorkeur Schoevers". Ik dacht eerst ja, ja, het zal wel tot ik een tijdje geleden dus inderdaad 2 vacatures zag met letterlijk "bij voorkeur Schoevers" eronder.

Verder ga ik mee met Lisetje, je zult je dan inderdaad wel moeten bewijzen denk ik.

silfie35

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-08 19:43

Willeke_ schreef:
Dat ken ik wel Lachen
Ik heb een dagje meegelopen bij Schoevers in Arnhem. Vond het wel leuk alleen wel verschrikkelijk duur.
Nu doe ik de opleiding secretaresse op het ROC.

Ja dat was het eerste wat tegen me gezegd werd toen ik zei dat ik schoevers wou gaan doen. Maar hoeveel is het precies? ROC staat over het algemeen niet zo heel goed aangeschreven dacht ik?

silfie35

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-08 19:49

Lisetje schreef:
Ik heb de opleiding secretaresse/receptioniste gevolgd inArnhem.
Vraag maar wat je weten wilt Knipoog

Oke... dat is precies wat ik ook wil. Ik loop nu ergens stage waar het veel boekhouden is, dus facturen boeken enzo, en om zulk soort dingen (boekhouden) echt de hele dag te doen vind ik niet leuk. Ik hou van meer actie en afwisseling. Maar ik zit nu dus ook nog heel erg te twijfelen of ik receptionist wil worden, of secreatrieel medewerker, maar als dat onder een opleiding kan wil ik dat graag doen. Minimale opleidingsiveau is mavo dacht ik en anders moet je nog een test doen of zoiets voordat je toegelaten word?

Ga overigens zaterdag naar de open dag in Arnhem

Lisetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 09:25

Dat klopt ja. Met Mavo wordt je sowieso toegelaten, en ''lager'' dan Mavo krijg je een test.
Uhm ja veel gesolliciteerd heb ik ook niet. Ben namelijk bij mijn stageplaats blijven werken Knipoog
Ik denk met deze opleiding, en zeker ook omdat het Schoevers is, dat je als receptionist én als secretarieel medewerker aan de slag kunt.
Ik ben alleen maar in Arnhem op Schoevers geweest, dus weet niet hoe het bij de andere vestigingen is. Maar Arnhem is wel lekker klein en zeker makkelijk bereikbaar. Dat waren voor mij pluspunten

daaf4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 09:37

Ik heb vorig jaar bij Schoevers secretaresse/receptioniste gedaan. En ben bij dat het jaar voorbij is. Uitleg doe ik via PM Lachen
Al met al vind ik het eigenlijk geen waar voor je geld. IIG niet in de vestiging Den Haag. Weet natuurlijk niet hoe het gaat op de andere vestigingen.

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 17:37

Ik volg de opleiding en heb nu al een baan aangeboden gekregen als office manager! Terwijl ik helemaal geen werkervaring heb, je hebt dus degelijk wel een streepje voor!

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 17:39

ik heb 15 jaar geleden de opleiding voor management-assistent gedaan bij Schoevers in Utrecht.
de lessen toen vond ik heel klassikaal, wel interessant en niet echt moeilijk..
het staat wel heel goed op je cv later! je hebt echt wel een streepje voor heb ik het idee..

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 17:42

Mijn zus heeft HBO accountmanagement gedaan bij Schoevers in Arnhem. Eerste jaar voltijd, laatste jaar deeltijd. Het is haar erg goed bevallen Ja

En tsja, het is idd duur. Dat krijg je als de overheid de opleiding niet subsidieert.... zonder subsidie zou het ROC waarschijnlijk net zo duur zijn, of een gewone HBO opleiding. En vergeleken met het HBO doet Schoevers het in de ogen van mijn zus toch echt een heel stuk beter.

Guetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 20:31

Ik doe Schoevers deeltijd in Rotterdam.
Directiesecretaresse / Personal Assistant...

Ik heb 100% tevreden!

silfie35

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-08 13:13

Lisetje schreef:
Dat klopt ja. Met Mavo wordt je sowieso toegelaten, en ''lager'' dan Mavo krijg je een test.
Uhm ja veel gesolliciteerd heb ik ook niet. Ben namelijk bij mijn stageplaats blijven werken Knipoog
Ik denk met deze opleiding, en zeker ook omdat het Schoevers is, dat je als receptionist én als secretarieel medewerker aan de slag kunt.
Ik ben alleen maar in Arnhem op Schoevers geweest, dus weet niet hoe het bij de andere vestigingen is. Maar Arnhem is wel lekker klein en zeker makkelijk bereikbaar. Dat waren voor mij pluspunten

Ja dat zeiden ze inderdaad. Weet je toevallig wat het niveau is van die test?

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 13:17

Ik zit op Schoever Acedemie.

Bevalt me erg goed! Ik doe de HBO variant.

hoogendroog

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 13:27

Niwla, ik zou maar eens wat extra Nederlandse les nemen....