Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Het klinkt makkelijk, maar het is het beste.
Kijk idd naar de zonnige kant van t leven, dat is t gewoon waard. doerakje schreef:mag ik even heel bot je met bijde benen op de grond zetten?
je bent gezond en nog jong, probeer het allemaal ook eens van de positiefe kant te zien kijk eens naar wat je wel hebt..
sorry dit is vast niet wat je wil horen
Eefske schreef:Nou zeg, wat een onvriendelijke reacties.
Ik vind dat jullie wel heel erg snel conclusies trekken.
Misschien is het wel zo dat ze zich aanstelt. Maar iedereen ervaart dergelijke gebeurtenissen heel anders. Ik kan me prima voorstellen dat je je poedersuiker voelt wanneer er zoveel nare dingen gebeuren en je je ineens geen contact meer hebt met je vader.
Ik sluit me wel aan dat je moet proberen om positief te blijven en genieten van de leuke dingen in het leven. Misschien zou je het er ook eens met je moeder over kunnen hebben. Zodat zij ook weet hoe jij je voelt.
Sterkte ermee.
Groetjes Eva.

Ze zegt niets over haar gezondheid dus ik ga er vanuit dat ze gezond is, ze doet VWO, kan binnen 1,5 jaar het huis uit en is dan van alle ellende af. Nou mocht willen dat ik het zo mooi voor elkaar had en velen met mij, ze heeft niks te klagen hoor. Enkel dat haar vader niet zoveel van zich laat horen maar ik citeer ''heb ik besloten nooit meer pogingen te doen om contact te krijgen, ik hoef hem niet meer te zien.'', o.a. eigen keus dus.
_Lotjuh_ schreef:Kan mijn leven nou niet voor 1 keertje eens gewoon alleen maar fijn zijn. Het is namelijk altijd weer zo dat als er iets prettigs gebeurd dat meteen weer verpest word door iets naars. Zo erg dat ik nu gewoon alweer zit te wachten op het volgende dat komen gaat..
) schop in de kont en gaan met die banaan, je leven komt heus wel op zijn beentjes terecht!! 
Maar zoals je tante overleden, zusje die opstandig is en die andere dingen, dat maken veel mensen mee en het probleem met het zusje zowat dagelijks 
Dus je hoeft niet te zeggen dat je dit topic beter niet had kunnen plaatsen, want soms is iets afschrijven gewoon goed voor je 
Misschien een keertje een gesprek met je moeder aangaan (over je zusje) en zeggen dat je er gewoon erg mee zit dat ze zo egoistisch is
Helpt misschien ook wel 
Ook heb ik weleens gedacht van wat voor kl*te leven is dit dan, maar als je zo kijkt, er zijn ergere dingen en dat heeft mij weer overeind geholpen 
Denk aan de leuke dingen die er wel zijn, je vriend, je pony
En zoek veel afleiding en praat met je vriend
Desnoods als je bij je pony bent, vertel je vervelende dingen aan je pony, klinkt raar, maar zo lucht je hart wel een beetje op
praten helpt zoveel met het verwerken/plaats geven van dingen 

Ga leuke dingen doen, geniet van je vriend, je pony, je moeder, je gezondheid, je school
Het leven gaat nog heel veel hobbels brengen Athena1982 schreef:Wat erg dat een aantal zeggen: kijk eens om je heen...er zijn mensen met ergere dingen, en dat zij niet de enige is.
Zíj zit nu met een, voor haar, probleem. Vergelijk niet met anderen maar help haar door iets nuttigs te zeggen!
hoor!

Het zal moeilijk zijn, maar heus na regen komt hoe dan ook een keer zonneschijn...
Smystique schreef:Makkelijk oordelen over anderen. Sommige dingen verwerken we op een andere manier, voor de een lijkt dat zelfmedelijden, voor de ander is het echt verdriet, weer een ander kucht even en loopt door. Hoe je met dingen om gaat of om hoort te gaan dat weet niemand. We zijn helaas niet met een stickertje op ons vorhoofd geboren
Tis alleen wel de manier waarop je dingen aanpakt, door een optelsom te maken van wat er mis is gegaan in je leven ben je eigenlijk bezig je eigen put te graven. Dat lijkt me niet zo handig.
Ben het er mee eens dat je ook moet leren kijken naar de dingen die wel goed gaan en daar je energie uit halen om vervolgens de rest weer aan te pakken.
Voor de rest van ons....Je mag anderen nooit vergelijken met jezelf. Jij bent niet de ander, dus dat is appels met peren vergelijken. Wat voor de 1 een berg verdriet is, is voor de ander een peulenschil, terwijl die weer tranen met tuiten om iets heel anders huilt
Maar goed, je bent 16 en ik denk inderdaad dat dit geen goede leeftijd is om de 'balans' op te maken. Kijk eens over 5 jaar terugGa leuke dingen doen, geniet van je vriend, je pony, je moeder, je gezondheid, je school
Het leven gaat nog heel veel hobbels brengen