Meer bokkers met een vriend als schipper?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Chessiej

Meer bokkers met een vriend als schipper?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-08 13:07

Zoals mijn titel al zegt, zijn er meer bokker die een vriend hebben die op een schip vaart?

Mijn vriend vaart op een chemicalientanker! Hij is dan 2 weken weg en 2 weken weer lekker thuis! Ik tel de dagen echt af als hij aan boord is maar aan de andere kant vind ik het heerlijk. Ik kan alle tijd nemen voor alles! Als hij thuis is, doe ik meestal alles wat sneller om heerlijk bij hem te kunnen zijn!
Af en toe ga ik ook wel is naar boord, vind het dan reuze gezellig maar ik zou niet dag en nacht en heel het jaar op een schip kunnen zitten!

Ik zal toch niet de enige bokker zijn met een vriend als schipper? We zullen zien Knipoog

Groetjes

magriet

Re: Meer bokkers met een vriend als schipper?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 13:10

Mijn man is geen schipper maar repareert de varende vloot van een garnalenbedrijf. Die schippers balen als een stekker als er iets stuk is want dan verdienen ze niks

Jokonootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 13:16

Ik heb een ex die schipper is... Hij werkt ook op een chemicalien tanker ....

Vond het altijd een verschrikking zijn hele sociale leven moest in 1 week gestopt worden. Hij werkte dan ook week op week af en de week dat hij thuis was vlogen we alles af om alles te doen wat hij nog wilde zonder echt tijd voor ons te nemen en tja dat heeft het uiteindelijk ook opgebroken...

Als vrienden doen we het trouwens beter dan als vriend en vriendin...

racinggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 13:25

Mijne vaart niet maar zit in de kassenbouw (electra aanleggen) veel in het buitenland Boos! hij in nu net voor 3 of 4 als het tegen zit naar Engeland en hij was net 4 wken thuis hiervoor 7 wkn in Engeland gezeten, maar vind het ook wel lkkr maar zit ook wel af te tellen Knipoog En we missen elkaar wel heeeeel erg Verdrietig

linlovesyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 15:42

Mijne vaart ook.
Hij is machinist op een baggerschip.
Hij werkte tot voor kort altijd op de visserij, toen is zijn schip afgebrand en toen is hij naar de bagger gegaan.

OP dit moment zit hij is Singapore, de boot word verlengd.
Mijne is altijd 6 weken op/6 weken af.

Chessiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-08 16:15

Hihi gelukkig niet de enige! Ik vind 2 op 2 af heerlijk! 1 op 1 af vind te weinig want in die 1ne week moet er dan zoveel gebeuren.
Mijn ex deed 1 op 1 af(Tja vraag niet hoe ik het doe, dit is me 2de schipper al haha) en in die week moesten we overal naartoe want dan moest hij dit doen en dan dat. We hadden geen tijd samen!
Als mijn vriend thuis is heeft hij alle tijd voor mij en voor andere dingen!

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 16:35

Mijn neef is schipper en ik heb veel bewondering voor hem en zijn vriendin. Hij vaart de hele wereld rond (zo'n containervrachtschip) en is meestal 3 maanden tot een half jaar weg. Zijn vriendin komt uit Chili en woont pas sinds 2 jaar in Nederland. Ze is dus lange periodes alleen, haar familie zit duizenden kilometers van haar af. Gelukkig zijn de ouders van mijn neef wel in de buurt, evenals opa en oma. En ze is begonnen met een opleiding, maar ooh wat moet het soms moeilijk voor haar zijn..

Het moet trouwens "schipper als vriend" of "vriend die schipper is" zijn Schijnheilig
Laatst bijgewerkt door Noeps op 10-11-08 16:39, in het totaal 1 keer bewerkt

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 16:37

mijn vader was schipper op de grote vaart.. idd 3 maanden weg 3 maanden thuis. de opvoeding van 2 kinderen en alles regelen mbt thuis kwam dus voor het grootste deel op mijn moeders schouders terecht. Ik vond het geen ideaal huwelijk, en dat is uiteindelijk dan ook gestrand, wat imo mede door het werk van mn vader kwam. Hij stond gewoon te ver van het normale gezinsleven af.

_Charlotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 16:38

Plien91 schreef:
Mijn neef is schipper en ik heb veel bewondering voor hem en zijn vriendin. Hij vaart de hele wereld rond (zo'n containervrachtschip) en is meestal 3 maanden tot een half jaar weg. Zijn vriendin komt uit Chili en woont pas sinds 2 jaar in Nederland. Ze is dus lange periodes alleen, haar familie zit duizenden kilometers van haar af. Gelukkig zijn de ouders van mijn neef wel in de buurt, evenals opa en oma. En ze is begonnen met een opleiding, maar ooh wat moet het soms moeilijk voor haar zijn..

Dit doet mijn broer ook, is sinds augustus op zee en komt eind januari weer thuis. Dan een maandje thuis en weer 5 maanden!

Chessiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-08 17:35

Het moet trouwens "schipper als vriend" of "vriend die schipper is" zijn Schijnheilig[/quote]

Oeps haha! Jaa me nederlands is vandaag weer op en top maar niet heus! Haha! Aagh mensen snappen het Tong uitsteken

Ja ik heb ook 2 gewone vrienden die ook heel de wereld rondvaren! Af en toe krijg ik een update via de mail! Is altijd wel leuk om te lezen waar ze geweest zijn enz!
Mijn vriend zijn vader vaart ook, bedrijf is als het waren van zijn vader en 2 compagnons(als ik het goed schrijf)!

Zelf ben ik ook niet echt een vreemde in de scheepvaart. Mijn tante is een schippers dochter en ik woon in een dorp vol schippers hihi! Zo ook een vriendin als schippers dochter en die ken ik al 12 jaar, dus vaak met haar mee naar boord gegaan en zo ook vaak bij mijn tante haar ouders aan boord geweest!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 20:28

Schippers zitten op binnenvaartschepen zegt mijn man altijd, zeevarenden op zee. Tja schijnt nogal een ding te zijn haha.
Mijn man zit ook op zee en is kapitein op een containerfeeder. Het schip is dacht ik rond de 140 meter lang.
Hij is 6 weken op 6 weken af. Hij vaart voornamelijk Scandinavie. Voorheen was hij 3 tot 6 maanden weg.
We zijn nu 15 jaar bij elkaar en hij vaart er 13 van.

Ik ben een aantal malen mee geweest, niet zo ver, Frankrijk, Engeland, Marokko, Finland, Denemarken en Duitsland.
Bij Marokko sprongen de dolfijnen voor de boeg, prachtig gezicht. Op de een of andere manier trek ik storm aan, want ik heb elke keer windkracht 12 gehad, dus ik hoef niet meer zo nodig mee.
Je sociale leven is wat je er zelf van maakt, je kunt niet het sociale leven van je man onderhouden, het is voor hem elke keer weer aanpassen.

deniejs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 21:15

Mijn vriend heeft 2x 5 maanden op de grote vaart gezeten. Nu is hij zijn HBO Maritiem Officier aan het afronden en gaat dan weer de grote vaart op. Aan de ene kant vind ik het wel lekker, veel tijd voor alles en aan de andere kant tel ik inderdaad ook echt de dagen af!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 21:18

deniejs schreef:
Mijn vriend heeft 2x 5 maanden op de grote vaart gezeten. Nu is hij zijn HBO Maritiem Officier aan het afronden en gaat dan weer de grote vaart op. Aan de ene kant vind ik het wel lekker, veel tijd voor alles en aan de andere kant tel ik inderdaad ook echt de dagen af!

Je went vanzelf aan het alleen zijn, aan het afscheid nemen op zich kan ik niet wennen. Ik heb het liefst dat hij dan ook vroeg in de ochtend vertrekt, dan zit je er niet de hele dag zo tegen aan te hikken. Eenmaal weg, dan is alles weer goed.

deniejs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 21:24

Mindim schreef:
deniejs schreef:

Je went vanzelf aan het alleen zijn, aan het afscheid nemen op zich kan ik niet wennen. Ik heb het liefst dat hij dan ook vroeg in de ochtend vertrekt, dan zit je er niet de hele dag zo tegen aan te hikken. Eenmaal weg, dan is alles weer goed.

Ja inderdaad, het afscheid nemen vond ik ook heel erg! Ben benieuwd hoe het aankomend jaar gaat lopen allemaal als hij afgestudeerd is en weer gaat varen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 21:37

Het blijft oliebol, na 12 jaar is het dat nog steeds. Maar ach je hebt ook altijd weer iets om naar uit te kijken en de sleur kruipt er niet zo snel in.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 21:41

_Charlotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 21:42

deniejs schreef:

Grappig, mijn broer gaat hierna ook HBO doen Ja
En nu dus bezig met zijn stage van 10 maanden.

Chessiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-08 21:48

Mijn vriend vaart altijd tussen Amsterdam - Terneuzen en af en toe ff naar Belgie! Zo hebben ze nog een ander schip en die vaart veel in Duitsland en daar zit zijn vader op!
Allebei de schepen zijn 110 bij 11.45! Nu is er net eentje weer in NL gekomen en die 130 bij nog wat!
Als ik wel is mee ga en dan die grote schepen zie, echt zo mooi om te zien! Zo gaaf en indrukwekkend!

Afscheid nemen is zeker altijd moeilijk! Mijne gaat altijd smiddags weg en daarna ga ik meestal gelijk naar de paarden om heerlijk uit te waaien!
Hij is nu met zijn laatste jaar bezig op het STC in Rotterdam!
Tleuke is ook nog dat me vader daar ook op gezeten heeft alleen in het oudere gebouw! Mijn vader kan zeg maar zo'n containerschip inrichten(kan ff op geen ander woord komen). Hij weet waar de containers moeten staan om alles in evenwicht te houden. Maar eigenlijk heeft hij daar nooit in gewerkt om het zo maar even te zeggen. (Sorry kom echt niet op normale zinnen vanaaf zeg haha)

Nog 3 nachtjes en dan is de mijne gelukkig weer thuis en kan echt niet wachten! Mis hem enorm!

linlovesyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 22:38

5 maanden zou ik wel erg lang vinden.... Maar misschien ook net wat je gewend bent!
6 weken op/af vind ik echt heerlijk!

1,2,3 weken op en 1,2,3 weken af vond ik te kort, de tijd thuis is dan zo beperkt. Ben je net weer gewend aan het alleen zijn is die er weer, en ben je net thuis weer gewend dan gaat die weer weg,
En als je maar zo weinig thuis hebt, dan krijg je dat iedereen zo aan hem trekt, en hij zoveel moet doen. In 6 weken hebben wij alle tijd voor elkaar en hij heeft ook alle tijd voor zijn sociale leven!

Het weggaan vind ik ook altijd nog poedersuiker, en meestal de eerste nacht ook. Maar daarna ben ik er zo weer aan gewend.
En een paar dagen voor die thuis komt begint het echt weer te kriebelen!

Vroeger als ik van Schiphol naar huis reed, dan was ik altijd echt wel even heel zielig. Dat viel vroeger altijd heel zwaar...

Ik heb altijd liever niet dat die zo vroeg in de ochtend vertrekt... dan vind ik het altijd veel erger, als hij weggaat pas aan het eind van de dag, dan worden we nog lekker samen wakker en hebben we rustig de tijd.

Als ik hem sóchtends vroeg weg breng, dan ben ik ook nog heel moe en dan vind ik mezelf altijd nog zieliger hahaha

Trouwens als ik het zo lees heb ik het nog best goed, mijne is echt altijd zelfde tijd weg als die thuis is...
Maar als ik dan lees 5 maanden weg en 1 maand thuis en dan weer 5 maanden weg... jeetje dat is lang zeg!!!!
Dan moet je echt wennen als die er weer is denk ik..

deniejs

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 10:15

5 maanden was ook erg lang dat hij weg was. Maar dat was voor zijn stage. Hij vond het zelf ook erg lang. Het ligt er straks aan bij welke rederij hij gaat varen hoe lang hij dan weg is.

Chessiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-08 10:49

Ik vind 2 weken genoeg! Wij hebben dan in die 2 weken alle tijd voor alle dingen! Hij is lekker bezig met zijn hobby(auto's) en dan ga ik meestal lekker naar de paarden! Maanden lang weg zou ik denk niet kunnen hoor.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 10:54

juval schreef:
mijn vader was schipper op de grote vaart.. idd 3 maanden weg 3 maanden thuis. de opvoeding van 2 kinderen en alles regelen mbt thuis kwam dus voor het grootste deel op mijn moeders schouders terecht. Ik vond het geen ideaal huwelijk, en dat is uiteindelijk dan ook gestrand, wat imo mede door het werk van mn vader kwam. Hij stond gewoon te ver van het normale gezinsleven af.

Mijn vader zat ook op de grote vaart, heeft-ie twintig jaar gedaan. Was regelmatig maanden van huis. Mijn moeder ging vaak mee, ook toen ik al geboren was (mijn oma woonde toen nog bij ons in huis, dus dat was nooit een probleem). Maar idd is hij een baan aan de wal gaan zoeken toen mijn zusje op komst was. Met meer dan één kind was het toch geen ideale situatie meer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 11:54

Chessiej schreef:
Mijn vriend vaart altijd tussen Amsterdam - Terneuzen en af en toe ff naar Belgie! Zo hebben ze nog een ander schip en die vaart veel in Duitsland en daar zit zijn vader op!
Allebei de schepen zijn 110 bij 11.45! Nu is er net eentje weer in NL gekomen en die 130 bij nog wat!
Als ik wel is mee ga en dan die grote schepen zie, echt zo mooi om te zien! Zo gaaf en indrukwekkend!

Afscheid nemen is zeker altijd moeilijk! Mijne gaat altijd smiddags weg en daarna ga ik meestal gelijk naar de paarden om heerlijk uit te waaien!
Hij is nu met zijn laatste jaar bezig op het STC in Rotterdam!
Tleuke is ook nog dat me vader daar ook op gezeten heeft alleen in het oudere gebouw! Mijn vader kan zeg maar zo'n containerschip inrichten(kan ff op geen ander woord komen). Hij weet waar de containers moeten staan om alles in evenwicht te houden. Maar eigenlijk heeft hij daar nooit in gewerkt om het zo maar even te zeggen. (Sorry kom echt niet op normale zinnen vanaaf zeg haha)

Nog 3 nachtjes en dan is de mijne gelukkig weer thuis en kan echt niet wachten! Mis hem enorm!

Stabiliteit heet dat, maar volgens mij doet de eerste of de tweede stuurman dat toch?

linlovesyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 13:57

Wat me zo lastig lijkt aan twee weken op twee weken af, hoe doe je dat dan met de vakanties?
Neemt die dan een extra reis op ofzo?

Toen mijne 4 op/4af deed vond ik het lastig met vakantie, mijne doet heel zwaar werk en moet echt eerst een paar dagen bijkomen en wil dan echt niet gelijk op vakantie!

Als je dan twee weken op vakantie wil, is het lijkt me lastig... hoe doen jullie dat dan?

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 14:02

Mijn vriend was schipper....heb die tijd nooit meegemaakt.
Nu werkt hij bij een bedrijf waar ze airco's op schepen maken.
Als er 1 stuk is moet hij erheen om die te repareren...zo komt hij nog de wereld rond.
Ben wel blij als hij weer thuis is.