Liefdesverdriet, lees het verhaal...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

EngeltjeS

Liefdesverdriet, lees het verhaal...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-08 18:22

Jaah... Hoe ga ik hier nou mee verder? Hoe schrijf ik dit op, is denk ik een betere vraag? *Bereid je voor op een hele lap tekst Tong uitsteken *

Na een rot maand te hebben gehad voor de zomer, kwam ik onverwachts een leuke jongen tegen ( L. ) . En het klikte vrijwel meteen met elkaar.

Ik werkte in het bedrijf van zijn ouders, dus zag hem elke dag. Soms de hele dag, soms alleen een dagdeel. Maar iedere keer als we ‘samen’ waren, dan was het grote pret! Gewoon klieren, ouwe prutsmutsen, hoe je het ook noemen wilt. Het was gewoon erg gezellig. Maar ja, ik ken mezelf, en werd verliefd… Een heel goede vriendin van me, werkte ook in dit bedrijf, en zag een liefde bloeien. Zo zei zij het tenminste tegen mij.

Na een paar dagen (het was een stage bedrijf Knipoog ) moest ik weer naar huis, maar na twee weken was ik weer in het bedrijf te vinden hoor. Weer dikke mik tussen ons twee.
Helaas moest ik na twee weken weer naar huis, maar we belden en smsten wel veel! En anders waren we op msn. Hij heeft twee keer gebeld, na de eerste keer, kwam m’n ‘stiefvader’ de volgende dag naar me toe voor een gesprek. Hij zag hoe verliefd ik was, hoe erg ik was veranderd etc. Maar hij zei, dat ie bang was dat ik hard gekwetst zou raken als ik geen duidelijkheid meteen zou krijgen! Door dit gesprek is alles ava rechts gegaan, ik heb naar hem geluisterd in plaats van m’n hart/ gevoel.
L. belde deze avond weer op, en merkte dat er wat dwars zat. Ik voelde me gedwongen om het te zeggen… Waardoor het nog erger klonk aan de telefoon.
“Hoe zit het nou met ons twee?” Vroeg ik letterlijk…
Sinds dien heeft hij niet meer gebeld, wel gesmst etc. Maar bellen deden we niet meer…
Mijn zus heeft dit ook gehoord, en luchte haar hart naar mij toe. Zo zei ze o.a. dat hij te oud voor mij was (hij 25, ik 19), dat het nooit iets zou worden, dat ze ontzettend jaloers was etc. Mijn moeder ging hierin mee, dat hij te oud voor me zou zijn... Maar leeftijd daar val je toch niet op? Je valt toch op een persoon? (is mij geleerd altijd?)

Om het verhaal kort te maken, ik ben nog steeds gek op hem… Maar door m’n ‘stiefvader’ voelde ik me zo overdonderd, en heb ik het zo verknald voor mijn gevoel…
Maar nu, minstens drie maanden later, huil ik het verdriet weg. Ik mis die tijd zo erg, voor het eerst kon ik echt met een jongen goed opschieten. (Ben al zo onzeker over mezelf, en bij hem was ik 100% mezelf… Bij hem durfde ik het!)
Als ik de tijd terug zou draaien, had ik het graag gedaan en veranderd… Want nu lijkt mijn ‘liefde’ voor hem, onbeantwoord.

Iedere dag wordt het mij duidelijk, hoe erg we elkaar leuk vonden… Enkele voorbeelden:
- iedere ochtend smsen of we goed hadden geslapen, terwijl ik hem over een uur dan weer zag
- iedere avond smsen “truste kus” of wat we aan het doen waren
- iedere dag dat ik daar was, kwam hij vaak met een smoesje naar me toe, of met een smoesje even plagen.
- Hij belde me twee keer, om m’n stem te horen.. (zei hij letterlijk)
- Vragen wanneer ik weer kwam!
- Hij is zelfs een keer, naar de kroeg gekomen waar ik toen was met een groepje met zijn vrienden, terwijl hij daar al maanden niet was geweest. Hij had me gesmst waar ik was, en na 20 min. Stond hij binnen. Iedereen was verbaasd.
- Ik heb enkele smsjes gehad savonds, dat hij vroeg of ik naar buiten wou komen. (Helaas sliep ik al vroeg…)
- tijdens het werk als ik geen pauze had, en hij wel, verkorte hij zijn pauze om mij even te plagen of gesprek aan te gaan. Vaak liep dit uit de hand, naar plagen, of een knuffel.

Allemaal van dit soort dingen… Het is niet eens alles!
Thuis zijn ze hier minder blij mee… Ik ben te veranderd, te vrolijk thuis gekomen de laatste keer. Ik mag niet te vaak naar hun toe, omdat ik de realiteit onder ogen moet zien…

Hoe moet ik dit nou aan pakken? Vele avonden voel ik me verdrietig, mis ik hem aan alles… Maar mijn ouders (moeder en ‘stiefvader’ ) lijken het niet toe te laten…. Terwijl het echt geen verkeerde jongen is...
*Meerdere mensen, die mij kenden en/of hem, zeiden dat het wel op viel, die mooie vlinders tussen ons....*

Bedankt voor het lezen in ieder geval… Ik hoop op lieve/steunende/ nuttige reacties en tips… Ik voel me zo kapot van binnen….

(twee zinnen toegevoegd, van mijn zus haar reactie en over hem Knipoog
2e x: ik blijf toevoegen... )
Laatst bijgewerkt door EngeltjeS op 09-11-08 18:42, in het totaal 2 keer bewerkt

Njen

Re: Liefdesverdriet, lees het verhaal...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 18:27

Heb je nog contact met hem op dit moment? Zoja dan zou ik het eens in een brief of mailtje aan hem zetten en proberen uit te leggen en dan kijken hoe hij erop reageert. Ondanks dat ze het er misschien niet mee eens zijn, hoeft het toch niet fout te lopen als jij overduidelijk hem zo leuk vind... Ik denk dat ze bang zijn om je kwijt te raken ofzo? En dat is even dom gezegd meer hun probleem als het jouwe. Zo te zien is het geen verkeerde gast, want anders kan ik me er wat meer bij voorstellen. En is/was hij ook gek op jou Lachen

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-08 18:30

Ik heb op dit moment, wekelijks contact met hem. Alleen via msn...

Ik weet het niet... Vandaar dit topic Knipoog
misschien als ik iets meer lef krijg, dat ik het wel doe Lachen

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 18:31

EngeltjeS schreef:
Ik heb op dit moment, wekelijks contact met hem. Alleen via msn...

Ik weet het niet... Vandaar dit topic Knipoog
misschien als ik iets meer lef krijg, dat ik het wel doe Lachen

Ik zou gewoon de stoute schoenen aantrekken en open en eerlijk tegen hem zijn, aan zijn reactie zie je vanzelf wel of ie je waard is Knipoog Echte liefde laat zich toch meestal niet tegenhouden door ouders ofzo Lachen

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 18:33

oh meid, wat akelig dat het zo loopt. Ik heb 3 maanden in het zelfde schuitje gezeten, maar dan geen jaloerse zussen en niet toestemmende (stief)ouders.

Na drie maanden kapte hij het keihard af. Ik ben te trots geweest om nog contact met hem te zoeken, en ik sta nog steeds achter mijn keuze.

jouw liefde belt niet meer wanneer jij om zekerheid vraagd, dat zou voor mij genoeg zijn om er maar mee te kappen. Hij moet je niet aan het lijntje houden!

Ik ken je kapotte gevoel, ik heb me máánden rottig gevoelt, niet kunnen slapen, niet kunnen eten ervan.

Anderzeids ga ik met Njen mee, mail/sms/bel hem nog een keer, desnoods om af te spreken om bij te kletsen.

Aan je familie moet je maar eventjes botweg scheit hebben. Want ze horen jou te steunen. En bovendien zit er tussen 19 en 25 heus geen leeftijdskloof. Zeker niet als je op een lijn zit.

sterkte meis. Heel erg veel sterkte

Mjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 18:33

maar waarom heb je nu geen contact meer dan? je kan hem toch gewoon smsen? ik vind t echt geen onredelijke vraag over hoe het nou zit anders gaat dit geklier misschien nog tijden door terwijl hij het misschien alleen maar als vriendschap ziet
ik zou me van ouders en zusjes niks aan trekken 19 en 25 vind ik prima kunnen

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 18:41

ik vind de reactie van je stiefvader/moeder/zus echt de meest achterlijke opmerkingen die ik ooit gehoord hebt (sorry als ik je(familie) hiermee beledig) ik zelf heb toen ik 17 was een relatie gehad met een 'jongen' van 25 dat scheelt 9 jaar 1 van m'n beste vriendinnen is 17 haar vriend is 33 gaat harstikke goed! En 6 jaar dat is toch helemaal geen verschil? En ja, natuurlijk kan het dat je misschien wel gekwetst zal worden door die jongen (misschien!!!!) Maar dan kun je net zo goed nóoit meer verliefd worden of een relatie of wat dan ook krijgen want je kan ALTIJD gekwetst worden. Kun je beter meteen de liefde afschrijven. Je moet (nog) niet verwachten dat je meteen boem bats een relatie hebt en niet meteen duidelijkheid moeten willen. Zoiets heeft tijd nodig en dat moet groeien. En als het zover is dan merk je dat denk ik vanzelf wel Lachen

welke realiteit moet je trouwens onder ogen zien?

als je 'm trouwens nog gewoon op msn spreekt gewoon nog eens afspreken?

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 18:46

Gewoon een sms sturen met "he hallo, hoe is ie? Wanneer spreken we weer eens wat af om eens bij te kletsen?

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-08 18:46

even een up'date
het is ook raar gegaan, en ik msn nog wel wekelijks met hem (2x minimaal Knipoog ) maar smsen, is voor mij lastig omdat ik weinig btg heb iedere keer... (Ik blijf door smsen namelijk Knipoog en hij smst ook meteen terug, en stopt ook moeilijk Knipoog )

Of zal k hem dan toch een smsje sturen (waardoor de hoop groter wordt voor mij?) of niet? Hier mee twijfel ik zo erg...

Afspreken gaat lastig... Het is ruim 2 uur van elkaar af, en hij werkt, en ik heb school en werk... Ik wil het wel proberen... Hij ook, maar iedere keer kan 1 van de 2 niet!
Laatst bijgewerkt door EngeltjeS op 09-11-08 18:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 18:47

EngeltjeS schreef:
even een up'date
het is ook raar gegaan, en ik msn nog wel wekelijks met hem (2x minimaal Knipoog ) maar smsen, is voor mij lastig omdat ik weinig btg heb iedere keer... (Ik blijf door smsen namelijk Knipoog en hij smst ook meteen terug, en stopt ook moeilijk Knipoog )

Of zal k hem dan toch een smsje sturen (waardoor de hoop groter wordt voor mij?) of niet? Hier mee twijfel ik zo erg...

Gewoon doen en dan even afwachten Lachen

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 18:47

Gewoon een SMS sturen.

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-08 19:21

Maar wat dan in de sms zetten?

"Hoi *naam* hoe gaat het? Beetje het weekend door gekomen? Met mij gaat het prima! xx" ???

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 19:25

Zet in het smsje hoe je je voelt: Hey *dinges* ik mis je en wil graag weer wat afspreken en ''ons'' bespreken blablabla.

Gewoon eerlijk zijn, het zal opluchten en dan krijg je meteen meer duidelijkheid. Ja

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-08 19:26

Redrumfox schreef:
Zet in het smsje hoe je je voelt: Hey *dinges* ik mis je en wil graag weer wat afspreken en ''ons'' bespreken blablabla.

Gewoon eerlijk zijn, het zal opluchten en dan krijg je meteen meer duidelijkheid. Ja

en dit vind ik dus moeilijk he... dat zal ik eerlijk zeggen Knipoog
ik kan wel smsen dat ik hem mis... maar daarna niet...
ben bang om afgewezen te worden (bedankt ouders...)

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 19:27

Nikka schreef:
Gewoon een sms sturen met "he hallo, hoe is ie? Wanneer spreken we weer eens wat af om eens bij te kletsen?

Ik zou alleen de relatie niet noemen zoals RRF. daar schrik je veel jongens mee af.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 19:28

gewoon doen!
ik heb vorige week een mailtje naar mijn collega gestuurd dat ik hem toch wel heel erg leuk vond, schaamde me kapot toen ik op verzenden had geklikt, maar is allemaal heel leuk uitgepakt!

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 19:30

Nikka schreef:
Nikka schreef:

Ik zou alleen de relatie niet noemen zoals RRF. daar schrik je veel jongens mee af.

Ze hebben toch een relatie of zie ik dat nou verkeerd? Clown

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-08 19:31

Nee we hebben niks met elkaar Schijnheilig hahaha dat is het probleem dnk ik... k vind hem heel erg leuk, maar door mn ouders 'liet ik het schip varen' zeg maar...

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 19:32

gewoon eerlijk tegen hem zijn en zeggen dat je hem leuk vind Ja nee heb je en ja kan je krijgen Haha!

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 19:33

Dan zou ik maar aan jezelf denken ipv rekening te houden met je ouders, jij bent immers degene waar hij mee knuffelt en niet met jouw paps en mams. Lachen

smsje al verstuurd? Haha!

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 19:34

EngeltjeS schreef:
Redrumfox schreef:

en dit vind ik dus moeilijk he... dat zal ik eerlijk zeggen Knipoog
ik kan wel smsen dat ik hem mis... maar daarna niet...
ben bang om afgewezen te worden (bedankt ouders...)

Meid, wat heb je te verliezen?! Zo gaat het ook op een laag pitje door. Als hij je afwijst is hij helemaal niet zo leuk als je verwacht had en dan ben je maar blij dat je van hem af bent. Hij woont ook nog eens 2 uur van je vandaan dus dan kom je hem niet meer tegen.

Ik was altijd heel erg onzeker, mede door het verhaal wat ik hier boven heb getypt. Maar bij mijn huidige vriend (nu al een jaar) dacht ik 'what the heck, ik ga hem gewoon smsen dat ik hem wil zien, ik hoef me niet voor mijn gevoel te schamen en wat verlies is er mee want ik ken die jongen amper.(bij jou is dat ietsje anders) ' En hij vertelde me laatst (zijn nu anderhalf jaar verder) dat als ik dat niet had gesmst dat hij het ook niet gedaan had

Kom op! smsen!

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 19:37

Precies Alexx. En als hij nu al de instelling heeft van 'neh dit wordt niks' dan maakt het niet uit of hij nu of volgende week nee zegt. Denk maar zo: hoe eerder je het weet hoe beter, dan kan je je gevoelens laten varen - poging doen - want ze zijn dan blijkbaar dus niet wederzijds. Dat is dan knudde maar dat kan je beter zo snel mogelijk weten. En als je nou ja als antwoord krijgt is dat toch supergaaf?

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-08 19:55

k sta op het punt om te smsen...
maar wat zet ik er in?

hoi (naam) hoe gaat het? met mij prima........ (vul maar in)

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 19:56

zullen we binnenkort eens afspreken?

of

ik heb zin om je weer te zien.

edit; niet zeggen dat het met jou prima gaat. Daar mag hij lekker zelf naar vragen Knipoog je moet bijna altijd iets vragen in een smsje, zodat ie iets te antwoorden heeft, dan smst hij terug Knipoog

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-08 20:02

zojuist gesmst:

Heej (naam) tijd niet gesproken! Alles goed? Zin om binnekort een rit te maken? Groetjes!

(hij rijd ook paard Knipoog )