Waarom is liefde nou zo moeilijk?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

naath

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-08 10:37

Hoi, ik zal mijn verhaal even kort vertellen.
Ik ging afgelopen vrijdag 11 maanden met mijn vriend. Allemaal leuk en aardig alleen zijn gevoel wordt minder .. hij was gisteravond bij me en vertelde me dat (want we hadden laatste tijd beetje problemen, hij is snel jaloers enz.). Heb gisteravond moeten huilen en hij heeft ook gehuild omdat hij me niet kwijt wil. Alleen zijn gevoel wordt minder, wat moet ik doen ? Gewoon wachten totdat hij weet wat hij echt wil, of juist leuke dingen met hem gaan doen en doen alsof er niks aan de hand is zodat zijn gevoel misschien wel terug komt ?

Groetjes.

Laura0303

Re: Waarom is liefde nou zo moeilijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 10:42

Door problemen kan je gevoel ook onderdrukt worden of minder worden. Heb dat zelf ook gehad. Dat hoeft echter niet te betekenen dat dit niet meer goed kan komen. Je gevoel kan later echt wel weer zo zijn als daarvoor. Ik wist ook niet dat het kon, maar bij mij was dat wel zo. Je moet doen wat je goed lijkt.
Succes!

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 10:45

Een jaloers vriendje dat ook niet zoveel van je houdt is niet de moeite waard om op te wachten of heel veel energie in te steken. Liefde is namelijk helemaal niet moeilijk als beide mensen van elkaar houden en elkaar respecteren en vrij laten.
Bedank hem voor de leuke tijd en ga lekker verder met je eigen leven.

Claudia78

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 10:46

Als zijn gevoel minder word dan vind ik het wel vreemd dat hij toch huilen moest. Je moet ook bedenken dat verliefd zijn op een gegeven moment omslaat in houden van...Dit kan ook weer anders voelen. Wat je ermee moet voel jij zelf het beste en kan niemand anders voor je beslissen. Als jij al het gevoel hebt dit gaat fout zou ik het een stapje voor zijn om niet volgend jaar bijv nog eens de klap te krijgen Knipoog

Magnummm

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 10:49

He bah, vervelend zeg. Is altijd zo verwarrend als jongens niet weten wat ze willen Ach gut
Succes meis!

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 10:56

tja ik vraag me ook af of je hier dan nog tijd in zal moeten steken als het gevoel al minder wordt, misschien juist elkaar even niet zien? en afwachten of het gevoel zo blijft of juist weer sterker wordt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 10:59

Even niet zien denk ik ook idd. Lachen Als je elkaar gaat missen en het gevoel weer terug komt moet je het nog een kans geven. Blijft het minder worden of gaat het helemaal weg, dan laten gaan hoe moeilijk het ook is. Lachen Maar heeft je vriend problemen nu ofzo, want dat kan idd ook meewerken en dan moet je niks gaan forceren. Maar als jullie bij elkaar horen komt het toch wel weer goed als jullie je gevoel volgen. Ja Sterkte meis!

naath

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-08 11:00

Hij heeft huilend gisteravond tegen me gezegd dat ie me echt niet kwijt wil .. dus zal z'n gevoel iig niet echt een heeeel stuk minder zijn. En hij heeft niet van zichzelf problemen zeg maar maar tussen ons ..

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 11:01

Misschien die problemen even met elkaar bespreken dan? Knipoog

Magnummm

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 11:02

TS; heeft hij er wel over nagedacht wáárom hij je niet kwijt wilt? Als het uit gaat; waarom zou hij je dan missen oid? Omdat hij écht van je houdt? Of zal hij dan de gewoonte van/aan jou missen? Knipoog

naath

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-08 11:05

Ik heb hem gebeld en gevraagd van als hij zou kijken hoe het nu gaat en kijkt naar later of hij het niet beter vind als 't uitgaat .. Nou waar ik bang voor was heb die gezegd .. dat hij het niet weet .. dus ik vroeg 'm dus als ik je deze vraag stel dan is het niet dat je meteen denkt nee wil echt niet dat het uit gaat .. toen zei die nee ik weet 't niet .. nou dag relatie :'(

Magnummm

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 11:06

Geef hem gewoon even de tijd om na te denken Knipoog Hij weet het zelf gewoon niet, dus je kan moeilijk van hem verwachten dat hij je even zo allemaal verteld wat hij denkt/vindt Lachen

naath

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-08 11:14

Ik spreek hem vanmiddag denk ik niet meer, hij moet voetballen en ik carousselen en naar stal .. zal dus vanavond worden wat moet ik dan tegen hem zeggen, want misschien wordt hij wel gek als ik steeds blijf zeggen dat ik hem niet kwijt wil. Misschien dat ik hem nog even zie vanavond, hiervoor dezelfde vraag, wat te doen ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 11:38

Ik zou zeggen laat hem gewoon even zelf nadenken. Vraag aan hem of hij even rust wil om na te denken..

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 11:44

Hem ruimte geven om hem na te laten denken. Hoe moeilijk dat ook voor je is.
Denk er zelf over na, wil je hem zelf kwijt? Voel jij nog genoeg voor hem? Laat hem dit dan ook weten, en als je hem niet kwijt wilt laat hem weten waarom je dat niet wilt.
Je zou het er misschien bijv. morgen met hem over kunnen hebben als je hem ziet. Ik zou het niet via de telefoon of van die dingen met hem erover praten.
Praat over de problemen die jullie hebben en probeer deze samen met hem op te lossen.
Als ik jou was zou ik het gewoon aankijken en vooral veel met hem praten als hij dat wil. Maar niet opdringerig worden erover.
Probeer hem te laten zeggen wat hij nu het liefst wilt. Wil hij er veel over praten, dan doe dat. Of wil hij misschien liever gewoon even tijd om erover te denken, zonder er echt met jou over te praten om er zelf beter uit te komen. Hoe moeilijk het ook is, hou dan even afstand en help hem op die manier.

naath

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-08 11:57

@ Pattypaard ..
Ik heb hem gister en vandaag wel duidelijk genoeg gemaakt dat ik hem echt niet kwijt wil en heb gisteravond en vanochtend aan de telefoon gehuild, en dat is denk ik niet zo als ik niks meer voor hem voel Dus dat zit wel goed! Ik had zelf het idee dat ik gewoon doe alsof er niks aan de hand is, misschien hem nog aan het lachen maken, hem laten merken dat ondanks dit ik nog steeds bij hem wil blijven. En als die zelf wil praten dat hij dan zelf begint dat, ik iig laat merken dat ik ondanks dit toch nog steeds blij met hem ben..
Want ik vind dat ik er nu juist voor hem moet zijn toch, om hem te helpen, dat 'ie er niet alleen voor staat en dat we 't samen oplossen ..

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 12:18

Ik heb je een pb-tje gestuurd.

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 12:19

Wie t weet mag t zeggen Haha!
Ik ben ook wel erg benieuwd Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 12:28

naath schreef:
@ Pattypaard ..
Ik heb hem gister en vandaag wel duidelijk genoeg gemaakt dat ik hem echt niet kwijt wil en heb gisteravond en vanochtend aan de telefoon gehuild, en dat is denk ik niet zo als ik niks meer voor hem voel Dus dat zit wel goed! Ik had zelf het idee dat ik gewoon doe alsof er niks aan de hand is, misschien hem nog aan het lachen maken, hem laten merken dat ondanks dit ik nog steeds bij hem wil blijven. En als die zelf wil praten dat hij dan zelf begint dat, ik iig laat merken dat ik ondanks dit toch nog steeds blij met hem ben..
Want ik vind dat ik er nu juist voor hem moet zijn toch, om hem te helpen, dat 'ie er niet alleen voor staat en dat we 't samen oplossen ..

Als jij blijft zeggen dat je hem niet kwijt wil maak je het voor hem alleen maar lastiger. Als zijn gevoel er echt niet meer is is het klaar. Als jij dan heel erg laat merken dat je er onwijs verdrietig onder bent maak je het hem alleen maar moeilijker, en blijft hij misschien bij je omdat hij het niet aan kan zien dat jij verdrietig bent, maar dat is voor niemand goed. Uiteindelijk zal het dan toch op niks uitlopen..

naath

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-08 12:33

Janine1990 schreef:
Ik heb je een pb-tje gestuurd.

Ik heb hem gelezen en bedankt!

Ik heb hem net gebeld om te vragen of ik hem vanavond kon zien maar hij mocht niet weg, toen kreeg ik alweer tranen want ik zal hem dan pas morgenavond zien, aangezien hij werkt en ik op school zit. Dus alles wat ik vanavond wou doen (lief voor hem zijn en hem even vasthouden of weet ik veel wat) moet dus tot morgenavond wachten en dat vind ik echt moeilijk. Heb hem ook gevraagd of hij het echt nog wilde, en hij antwoorde daarop met: 'jajaja' .. nou ook niet echt enthausiast, en ik weet ook wel dat hij het allemaal niet weet maar zulke antwoorden doen mij zo onzettend veel pijn ..
Laatst bijgewerkt door naath op 09-11-08 12:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 12:34

Je moet niet blijven vragen. Dat 'jajaja' zegt duidelijk dat hij even rustig wil nadenken....

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 12:36

Je stelt je wel erg afhankelijk op. Laat hem maar eens wat moeite doen... alles komt nu van jou en hij laat het zich gewoon aanleunen. Even afstand nemen van de situatie... lijkt me de beste oplossing.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 12:37

Nou ik heb hetzelfde als jou mee gemaakt.
Tussen mijn vriend en mij liep het al een hele tijd niet zo lekker. Dit door problemen bij mij thuis, waardoor ik emotioneel niet zo sterk was. In die tijden heeft hij mij altijd heel goed opgevangen.
Een half jaar geleden vertelde hij aan mij dat zijn gevoel minder was, nou dat was even schrikken.
Alles besproken, probleem op tafel gelegd en we zijn er serieus mee aan het werk gegaan. Samen op vakantie naar Frankrijk gegaan en we hebben het heerlijk gehad. Zijn gevoel was weer goed.
2 weken voor de herfstvakantie vertelde hij mij dat hij het niet meer kon opbrengen, zijn gevoel was weer minder en hij wou een time-out. Nou omdat ik hem niet kwijt wou heb ik daarin toegestemd. We hebben elkaar welgeteld 3 dagen niet gezien en toen kreeg ik alweer een mail, dat hij me mistte en dat hij er voor zijn gevoel uit was. Nou we hebben gepraat weer de problemen op tafel gelegd en zijn toen weer verder gegaan.
De eerste 2 weken voelde dit heel goed en daarna werd het weer minder zei hij.
Nu is het sinds woensdag uit. Hij is hier gisteren nog geweest en we voelen ons heel prettig bij elkaar, maar zijn gevoel is gewoon niet genoeg om een relatie met elkaar te hebben.
We hopen allebei dat zijn gevoel echt nog terug komt en dat we weer verder kunnen.
Maar wil hier wel mee aangeven, dat je vaak blijft zitten met het verkeerde gevoel. En dat je er soms dus beter mee kunt stoppen.
Ik heb dik 2 jaar een relatie met hem gehad en wij hebben het laatste half jaar hard gewerkt, maar het heeft niks opgeleverd.
Daarom raad ik je aan om misschien zelf de moeilijke stap te zetten. En te zeggen dat jij niet in deze onzekerheid kunt leven.

Sorry voor het lange bericht en ik hoop dat jullie eruit komen

naath

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-08 13:12

Dankjulliewel voor de reacties. Ik ga naar stal en naar de manege. Ben er rond half 7/7 uur weer, verdere reacties zijn welkom! Die lees ik zometeen weer. Hoop dat tegen die tijd mijn vriend ook op MSN is, heb hem net aan de telefoon gevraagd of hij erover wou nadenken en dat ik het dan vanavond zou horen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 13:16

Vanavond lijkt me persoonlijk nógal snel. Maar zelf weten, jou relatie. Lachen