Word er gewoon kriegelig van...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sammetje_

Word er gewoon kriegelig van...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-08 22:27

Een paar weken geleden bleek dat onze buurman (woon in een flat) zijn hele huis vol met vuilnis te hebben.
Echt hoger dan een meter met een gangpad waar hij doorheen kon.
Melding van gemaakt en ze zouden wat gaan doen. Door al die vuilnis hebben wij dus allemaal vliegen in huis.
(Hele verhaal bij interesse).

Tot ik thuis kwam van een lang weekend Ameland... Ik doe de deur van de woonkamer open en echt Scheve mond...
Meer dan 30 vliegen Verdrietig. Helaas kon ik nergens meer antivliegenspul krijgen dus heb ik de stofzuiger maar gepakt en een heleboel vliegen opgezogen.

Helaas blijven er vliegen.. nu zitten er een stuk of 5 geloof ik. Helaas hebben ze mijn caviakooi tot liefdesnestje verheven.
Ik maak de kooi vaak schoon maar elke keer zitten er weer maden in. Ik vind het gewoon zo'n vies idee... En elke keer probeer ik zoveel mogelijk vliegen te doden maar ze blijven komen.

Heeft iemand enig idee wat ik tegen die vliegenlarven kan doen?? Want ik word er echt wanhopig van!

Air

Re: Word er gewoon kriegelig van...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 22:29

Jeetje, hebben ze er nogsteeds niks aan gedaan dan? Ik zou er nog een keer melding van maken, want mij lijkt dat andere buren er toch ook last er van hebben... misschien met meerdere mensen een klacht indienen?

Lijkt me namelijk ook echt niet gezond voor je cavia Ach gut

Misschien een bestrijdingsdienst bellen om te kijken wat je het beste kan doen?

Sammetje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-08 22:31

Ja een bestrijdingsdienst is wel een idee inderdaad! Ik heb al 1000 en een meldingen gemaakt alleen is het een koopwoning dus zij kunnen niet zoveel. Gelukkig schijnt hij al wel bezig te zijn met opruimen maar die vliegen blijven helaas wel in huis... Scheve mond

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 22:32

Zowiezo weer melding maken, want het is niet normaal dat jij met de overlast zit die hij veroorzaakt. Zou ook even contact opnemen met de bestrijdingsdienst, zijn genoeg insecticides te verkrijgen om de boel mee aan kant te krijgen. Wel even zorgen dat de cavia de kamer uit is dan Ja

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 22:36

koophuis of niet... het is overlast... politie moet daar wat aan doen.

Sammetje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-08 22:37

Oke en dan ga ik wel de kosten op die vreselijk leuke buurman verhalen want ik ben het echt zat... Ze zitten op je eten, in je keuken echt overal... zo vies Misselijk en ik ben altijd al zo'n miep dat ik het schoon wil hebben Vork

De politie is er 2x geweest nu en ze zouden over een maand weer gaan Scheve mond

virgin_lady

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 23:13

gatver !! snap niet dat ze daar nix aan doen or bah!!
ik zou iedere dag gaan klagen. kunnen ze bij de gemeente nix doen?

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 23:24

pas over 1 maand??? Belachelijk!!!

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 23:29

Getver, logisch dat je baalt van die vliegen in huis, zeker als er overal maden etc zitten Misselijk . Dat is niet alleen gevaarlijk voor de gezondheid van je cavia, maar ook zeker voor de jouwe! Ik zou idd de bestrijdingsdienst bellen en de kosten daarvan op je buurman proberen te verhalen, eventueel kunnen ze je in een rechtswinkel informeren over of dat kan en hoe je dat aan moet pakken.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 23:34

Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar het hele verhaal?

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 23:38

Lijkt me dat die persoon psychisch niet zo gezond is, hopelijk krijgt die hulp dat hij nodig heeft.
En verdwijnt dan de overlast voor jullie.

jen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 23:42

Wij gebruikten wel eens duivenspray op het werk als we overlast van vliegen hadden. Werkte best wel goed, wel moet je al de dieren uit huis halen en zelf ook zeker een half uur niet binnen komen voor zover ik weet.

Sammetje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-08 23:53

virgin_lady schreef:
gatver !! snap niet dat ze daar nix aan doen or bah!!
ik zou iedere dag gaan klagen. kunnen ze bij de gemeente nix doen?

Ben bij de gemeente begonnen en werd doorgestuurd naar de GGD.
De GGD gebeld; zij zouden een melding maken en ik zou terug gebeld worden, nooit weer wat gehoord.
Toen heb ik via internet een of ander speciaal meldpunt gevonden speciaal voor dit soort gevallen en zij zouden wat ondernemen.
De GGD zou langs gaan, meer mochten ze niet zeggen.
Na al die vliegen in de woonkamer de gemeente wéér gebeld. Gemeente kon niets, moest de GGD hebben.
GGD gebeld, konden ook niets moest het meldpunt maar weer bellen.
Meldpunt gebeld en die konden niet want ik moest toch echt de GGD hebben.
Rolleyes
Politie gebeld en die zouden kijken wat ze konden doen. Toen maar wéér de GGD gebeld en ze eens goed de waarheid gezegd, de telefoniste kreeg van mij een uitnodiging om hier vliegen te komen vangen.
Eindelijk konden ze iets, werd terug gebeld en zou op de hoogte worden gehouden.
Nu weer niets meer van gehoord...

Ook heb ik hier contact gehad met zo'n man die 'zorg' draagt voor de flat. Maar ook hij is vreselijk nalatig en komt zijn afspraken niet na. Ook na 10x bellen niet...

Echt om gek van te worden...

Sammetje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-08 00:11

Vjestagirl schreef:
Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar het hele verhaal?

Hier hebben ze hele smalle balkons; 50 cm breed. Het viel mij op dat de balkondeur van de buurman vaak wagenwijd open stond.
De deuren gaan hier naar buiten open dus op max. 50 cm. Eigenlijk weinig aandacht aan besteed. Op een gegeven moment hield het me toch bezig en ben ik het bij gaan houden. Dagen achter elkaar stond zijn balkondeur open en brandde er geen licht...

Toen heb ik uit bezorgdheid de man gebeld die 'zorg' draagt voor de flat (Noem hem even Z van zorg Knipoog). Ik wist niet wie de desbetreffende buurman was omdat er een lift tussen zit en hij dus nooit langs het raam loopt. Je krijgt natuurlijk allemaal ideeën; een oude man die is overleden of heel ziek is etc. Meneer Z zou de dag erna met een huismeester langs gaan. Ze hebben hier alle sleutels van de woningen mocht er een keer wateroverlast o.i.d. zijn.

De dag erna was ik bij de paarden werd ik gebeld door mijn vriend. De politie was bij ons gekomen want onze buurman had de voordeur op de haken gedaan dus ze konden er niet in. Ze hebben bij ons op het balkon het tussenschot eruit gehaald en zijn gaan kijken.
De eerste reactie naar mijn vriend was 'haal maar een container...' Het was schadelijk voor onze gezondheid er moest direct iets gebeuren.

Toen ik 's Avonds thuis kwam was het tussenschot nog niet terug gezet. Dus ik was natuurlijk nieuwsgierig en wilde ook gaan kijken. De politie had tegen mijn vriend gezegd dat het ze niets zou verbazen als er een lijk onder de zooi lag. Maar goed; ik ben nieuwsgierig en besloot toch te gaan kijken. Nou echt, je ziet het weleens op televisie; van die puinwoningen. Maar als je het in het echt ziet is het toch echt even slikken. Alle 3 de kamers (2 'studeerkamers' en de woonkamer) lagen vol. Echt tot boven de deurklink. Lege flessen, verpakkingen, etensresten, dooie vliegen. Tussen de vuilnis had hij een gangpad gemaakt. In de kamers naast mijn slaapkamer had hij een mega tv staan met de nieuwste nintendo en een computer. Ik doorlopen met mijn vriend achter me (allemaal op het balkon hoor) en naar de woonkamer. De keuken lag vol met rotzooi, een magnetron ertussen gepropt. Twee stoelen en een ronde tafel. Ik vroeg of mijn vriend het al had gezie? 'Nee, maar laat maar'. Maar ik besloot dat hij toch maar even moest komen kijken (en stinken joh! Onvoorstelbaar. Een vuilniswagen ruikt er fris bij)... Opeens zie ik dat iemand me aanstaart. Twee tellen later realiseer je je pas echt wat er gebeurt. Ik dus kijken, staat de buurman daar... in zijn boxershort Scheve mond Ik gillen en terug rennen naar mijn woning. Deur op slot. Mijn vriend dacht dat ik een lijk had gezien haha. Ik helemaal in paniek, hij ook. Ik dus meneer Z opgebeld dat de buurman gewoon thuis was. Op dat moment staat hij aan de voordeur en op de ruiten te kloppen. Ik helemaal panisch dat hij moest maken dat hij weg kwam en ik anders de politie zou bellen. Hij wilde praten... Dus ik zei 'ik hoor je door het glas wel, vertel maar' en toen kon meneer mij ineens niet meer verstaan. Na lang aandringen besloten aan de deur te komen. Hij had mijn vriend niet gezien (die had voor de zekerheid maar een mes gepakt Clown ) dus wij gewapend naar de deur...

Hij natuurlijk ook erg geschrokken want realiseerde me niet dat hij helemaal niets wist van de politie in zijn woning. Maar hij was door een diep dal gegaan maar het ging weer goed. En hij had een moeilijke jeugd gehad want iedereen praatte over hem. En hij durfde nu niets weg te gooien. Ook had hij gedacht aan zelfmoord. We hebben afgesproken dat hij naar meneer Z zou bellen en contact op zou nemen met de politie.

De volgende ochtend had hij een brief door de bus gegooid met zijn excuses. Hij zou eventuele kosten vergoeden. Ook had hij een webcam geplaatst om zijn woning in de gaten te houden Vork ...

Meneer in kwestie ziet er goed verzorgd uit. Heeft na zijn zeggen een goede baan van 60 uur per week. Een dure auto. Zijn uiterlijk verraad niets aan zijn woonsituatie... echt ongelovelijk...

Hij wilde geen hulp geloof ik en ik weet niet of ze daar wat mee gaan doen. Het lijkt me dat hij dat nodig heeft want een 'normaal' mens kan zo gewoon niet leven Scheve mond

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 00:28

Jemig zeg, wat een verhaal Wow! Hoe oud is meneer de buurman?

Maar zo iemand heeft inderdaad hulp nodig... een opgeruimd huis zorgt ook voor een opgeruimd hoofd denk ik...

kissielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 00:37

Och jeetje wat een verhaal!

Die man heeft echt hulp nodig, dat kan toch niet dat iemand zo smerig woont! En zeker niet dat jij er last van heb!! Vreselijk, ik hoop voor je dat er snel een oplossing gevonden word, smerig lijkt me dat....

Sammetje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-08 08:18

De buurman scheen 30 of 36 te zijn weet het niet meer zeker... In ieder geval nog jong. Hij gaf aan hier al 2 jaar mee bezig te zijn. Ik vroeg me af hoe hij dat met familie deed maar die hield hij al 2 jaar buiten de deur Vork... Als familie krijg je dan toch ook argwaan?

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 08:45

Een uiterlijk verraad nooit een psychische aandoening, het is waarschijnlijk een obsessieve- compulsieve stoornis.

Citaat:
Verzamelzucht of verzamelwoede is een psychiatrische aandoening die binnen DSM-IV behoort tot het obsessieve-compulsieve spectrum. Verzamelzucht is doorgaans egosyntoon, dat wil zeggen dat de persoon zich afzondert van de buitenwereld. Behandelingen tegen verzamelwoede met serotonineheropnameremmers, een methode die bij de meeste obsessieve-compulsieve aandoeningen effect sorteert, blijkt in de meeste gevallen geen effect te hebben[1]. Wel is een kortdurende succesvolle behandeling met antipsychotica gedocumenteerd.
Iemand die last heeft van verzamelwoede is vrijwel de hele dag bezig met het verzamelen, waarbij het verzamelen door de patiënt zelf niet als problematisch wordt ervaren en zelfs als nuttige en aangename bezigheid gezien wordt.

Je hebt ook het syndroom van diogenese, maar sinds je zegt dat hij nog net is. Zal dat het niet zijn.

Meeste familieleden hebben het wel door, maar de hulp word vaak geweigerd. Of het word weer zoals het vroeger was.
Er is ook veel over te doen in de media tegenwoordig, ik weet dat die gevallen verplicht werden door de gemeente een kuisploeg in te huren. En dan via welzijnswerkers in een psychiatrische instelling moesten.

Sammetje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-08 08:50

katiavl schreef:
Een uiterlijk verraad nooit een psychische aandoening, het is waarschijnlijk een obsessieve- compulsieve stoornis

Je hebt ook het syndroom van diogenese, maar sinds je zegt dat hij nog net is. Zal dat het niet zijn.

Meeste familieleden hebben het wel door, maar de hulp word vaak geweigerd. Of het word weer zoals het vroeger was.
Er is ook veel over te doen in de media tegenwoordig, ik weet dat die gevallen verplicht werden door de gemeente een kuisploeg in te huren. En dan via welzijnswerkers in een psychiatrische instelling moesten.

Hoe bedoel je dit?

Het absurde is dat er nog 2 van zulke mensen hier rondlopen. Een man staat constant bij de vuilnisbakken buiten alles uit te zoeken en mee te nemen. Ik heb alleen zijn garage gezien maar die ligt dus echt helemaal vol met allemaal rommel; lampen, lampenkappen, oude radio's je kunt het zo gek niet bedenken... Scheve mond

_Ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 10:05

Wat een verhaal. Scheve mond
Wat je er aan kan doen, ik weet het echt niet.
Maar pas op voor je cavia! Ik heb vroeger een cavia gehad, die gestorven is door maden in dr lichaam.

4EverHobbes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 10:15

Jeetje, wat een ellende. Ook voor die buurman van je trouwens.
Ik heb ook zo'n buurman gehad... vreselijk. Hij was een soort kluizenaar, was alleen maar bezig met zijn vogeltjes.
Hij fokte vogeltjes, in huis! Al zijn kamers stonden vol met kooitjes. En nooit schoonhouden. Tot op een gegeven moment de buren aan de andere kant kwamen melden dat het ongedierte bij hun door de muur naar binnen kwam!

GGD, bestrijdingsdienst... alles is langsgeweest.
De laatste die langs kwam vond hem dood in de keuken.

Wat er toen uit dat huis kwam, was onvoorstelbaar. DUIZENDEN kooitjes met vogeltjes.
Die man was altijd vriendelijk tegen ons, maar liet nooit iemand binnen.
Ik hoop voor jou dat er snel een oplossing komt, want het is enorm vervelend en smerig al die bende, maar ook je buurman is ontzettend hulpbehoevend.

Sammetje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-08 18:27

@ Ilse: jee mijn caaf is de laatse tijd ookk niet lekker hoop dat het goed gaat Scheve mond
@4everhobbes: ongelovelijk zeg... wat mensen toch kunnen bedenken!

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 18:36

Enige wat je kan doen is GGD, politie, meldpunt, etc. blijven bellen. Elke dag weer. Hebben de andere buren ook last? Vraag die dan om hetzelfde te doen. Als de officiële instanties een metersdik dossier hebben liggen kan er plotseling wel van alles.

Sammetje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-08 14:36

tamary schreef:
Enige wat je kan doen is GGD, politie, meldpunt, etc. blijven bellen. Elke dag weer. Hebben de andere buren ook last? Vraag die dan om hetzelfde te doen. Als de officiële instanties een metersdik dossier hebben liggen kan er plotseling wel van alles.

Je hebt wel gelijk, anderzijds gaf de politie aan dat hij bezig is met opruimen. Is het dan wel eerlijk om te blijven bellen en de buren op de hoogte te brengen?

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 14:40

Dat is inderdaad een goede vraag, maar anderzijds is de kans klein dat hij het gaat opruimen en/of dat hij niet opnieuw begint. Misschien is het beter om te blijven bellen, en buren even opzij te houden. En als het binnen drie weken niet verbeterd kan je het bij de buren melden.