Is 2008 nou nog niet voorbij...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Damber

Is 2008 nou nog niet voorbij...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-08 21:57

Het jaar 2008 is echt mijn jaar niet geweest..

Het begon op 1 januari 2008 om 00:05 uur al. Met vuurwerk afsteken (ik keek alleen toe) werd ik ineens bekogeld door het vuurwerk. Mijn broer zag het gebeuren en heeft het vuurwerk weggeschopt, enfin.. ik had alleen wat brandgaten in m'n kleding en m'n broer wat verschroeide haren, maar dat was nog maar het begin. Dit was immers goed afgelopen.

Op 15 januari heb ik mijn hondje in laten slapen. Hij kon echt niet meer... hij had het benauwd, hartproblemen en vocht in zijn buikje. Mijn kanjertje heeft 13 jaar mogen worden... In februari is er een oom van mij overleden, foutje van het ziekenhuis.. In maart is mijn broer naar Afghanistan gegaan, stressen, mensen opvangen. In april werd mijn oma ziek.. ze heeft een beroerte gehad en het leek de goede kant op te gaan, maar 2,5 week nadat ze de beroerte had gekregen, kreeg mijn oma complicaties (longontsteking, maagbloeding) en dat betekende meteen haar dood.. Dit ging sneller dan we bij konden benen.. Mijn broer heeft 'gelukkig' wel de begrafenis mee mogen maken, hij kon namelijk met een vlucht naar huis. Alleen.. hij moest ook weer terug.. dus stonden we weer op Eindhoven om hem uit te zwaaien. Eind mei ben ik met mijn schoonzusje 11 dagen naar Kreta geweest om te relaxen. Dit hadden we wel even nodig.. Wat we niet wisten is dat we even mochten opladen.. want mijn opa is in juni opgenomen in het ziekenhuis. Hij heeft daar een week gelegen en mocht gelukkig daarna weer naar huis. Mijn moeder is enigskind, dus alle zorg komt op haar neer.. Uiteraard help ik mijn moeder waar ik kan. In juli is een achterneef van mij overleden.. stonden we weer op het kerkhof!! Augustus was buiten de zorg voor mijn opa een 'rustige' maand. In september heb ik mijn moeder een week meegenomen naar Kreta.. wederom opladen, want in oktober is mijn andere oma overleden.. WEER naar het kerkhof.. houdt het dan nooit op?? Nee dus.. want nu ligt mijn opoe (de moeder van mijn opa) die volgende week 101 jaar wordt er slecht bij... Mensje heeft een goed en lang leven gehad.. is zeker niet uit de wieg gesmeten.. maar ik zie het somber in dat ik binnenkort WEER op het kerkhof sta Verdrietig

Inmiddels een aantal kilo's lichter en de glans uit m'n ogen probeer ik alles bij te blijven benen.. Ik ben nog steeds de 'vrolijke' meid in de ogen van anderen, maar van binnen voel ik me op dit moment echt een wrak. Aan de ene kant probeer ik te genieten van het leven, maar aan de andere kant lukt het me gewoon niet om steeds maar met een lach voor iedereen klaar te staan.

Ik hoop zo dat dit jaar snel afgesloten kan worden... en smeek dat 2009 een beter jaar zal worden... pfff

Manonx

Re: Is 2008 nou nog niet voorbij...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 22:00

jezus, dat is zeker niet jou jaar idd!

ik hoop dat je binnenkort niet weer op het kerkhof hoef te staan, dat gun je niemand helemaal jou niet omdat je al zo vaak op het kerkhof heb gestaan dit jaar..

ik wil je heel veel sterkte wensen! Ach gut

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 22:02

jeetje meid, dat is nogal niet wat...
allereerst heel veel sterkte, en ik hoop dat het snel weer goed gaat met je opa en het liefst ook met je opoe,...
maar je hoeft je niet altijd sterk te houden, je schrijft dat je voor anderen nog steeds de vrolijke meid ben die je altijd was, maar je mag ook best eens verdrietig zijn, je kan niet altijd sterk blijven en er voor anderen zijn...
sterkte met alles... Ach gut

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 22:03

Ik geef je echt een hand! 2008, verschrikkelijk jaar. Stoppen ermee en hopelijk hebben we eindelijk wat geluk in 2009!

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 22:04

Hmm 2008 was inderdaad jouw jaar niet nee. Je kan natuurlijk niet alles mee hebben maar jouw gezin heeft wel heeeel veel pech. Hopelijk wordt 2009 een dubbel zo mooi jaar voor jullie, en kunnen jullie de schade weer een beetje inhalen. Ach gut

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 22:06

Pfoeeh inderdaad niet jouw jaar nee. Valt niet mee om zoveel mensen te verliezen.

Ik hoop voor jou op een heel mooi 2009!

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 22:06

Jeetje, hoeveel kun je voor je kiezen krijgen in een (nog geen heel) jaar tijd... Is je broer innmiddels wel al terug uit Afghanistan of zit je voor hem ook nog steeds in de onzekerheid

Ik hoop voor je dat het komende jaar (nog maar 2 maandjes) voor jou een stuk voorspoediger gaat verlopen dan het afgelopen jaar..

En natuurlijk ook voor al die anderen voor wie 2008 echt het rotjaar was... Ach gut

Palino

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 22:07

Jeetje meis, wat heb jij een hoop moeten meemaken dit jaar. Ik snap heel goed dat je nu op bent. Ik hoop dat je jezelf de ruimte kan geven om verdrietig te mogen zijn en jezelf de tijd geeft om het allemaal te verwerken. Zorg maar goed voor jezelf.
Heel veel sterkte gewenst Ach gut

Damber

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-08 22:11

Dank jullie wel!

XFioon; dat is een beetje mijn probleem.. van mezelf MOET ik sterk zijn.. Ik mag niet zwak zijn, ik moet er namelijk voor anderen zijn. Je hebt helemaal gelijk als je zegt dat ik ook weleens verdrietig mag zijn. Mensen merken aan mij ook zeker wel dat ik niet goed in m'n vel zit, maar zullen mij niet snel een traan zien laten.

Damber

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-08 22:12

NaNi schreef:
Jeetje, hoeveel kun je voor je kiezen krijgen in een (nog geen heel) jaar tijd... Is je broer innmiddels wel al terug uit Afghanistan of zit je voor hem ook nog steeds in de onzekerheid

Ik hoop voor je dat het komende jaar (nog maar 2 maandjes) voor jou een stuk voorspoediger gaat verlopen dan het afgelopen jaar..

En natuurlijk ook voor al die anderen voor wie 2008 echt het rotjaar was... Ach gut

Mijn broer is inmiddels terug, maar nu zit mijn neef in Dafur..

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 22:16

Jeetje wat een jaar Scheve mond Helaas komt ongeluk nooit alleen. Ik hoop dat je dit jaar alsnog goed kan afsluiten en dat er niet nog meer leed op je neerkomt. Op naar een (hopelijk) mooier 2009. Ach gut

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 22:28

Lieve schatti, ik ken je verhalen als geen ander.
Je doet het goed, nog 2 maandjes en dit jaar is voorbij.
Er komen ook nog wat leuke dingen aan.En hopelijk vrolijken jou die wat op.
En als je wat dwars zit, praat er dan over, nog meer als je nu al doet.
Ik weet dat dit een rot jaar voor je is, en dit alleen maar woorden zijn.
Maar ik sta voor je klaar. no matter what, en al is het midden in de nacht, dan bel je me maar op, desnoods voor een peptalk.
Ik ben er voor je.
Dikke kus en liefs van mij Kusje

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 22:29

Ach gut dikke knuffel heb je wel verdiend damber... echt een rotjaar voor jou en je familie.. bah!!
hoop dat 2009 veel gelukkiger zal zijn!

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 22:32

Daantje.... Ach gut

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 22:46

Damber schreef:
NaNi schreef:

Mijn broer is inmiddels terug, maar nu zit mijn neef in Dafur..

He jakkes meis, ik weet hoe t voelt Ach gut

Damber

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-08 07:21

NaNi schreef:
He jakkes meis, ik weet hoe t voelt Ach gut

Die neef die nu in Dafur zit, heeft eind vorig jaar/begin dit jaar ook al in Afghanistan gezeten.. Ik heb nog een neef die 'maar' 2 weken naar Afghanistan hoefde en het zit eraan te komen dat mijn broer binnenkort weer gaat ivm een nieuwe functie No Cheer No Cheer

Symphonic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 07:28

Ik ken dergelijke jaren helaas maar al te goed. En je doet er helaas helemaal niets aan.

savath

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 07:51

Ik wil je sterkte wensen!!
we hebben hier een vergelijkend jaar gehad,en ik kan alleen maar zeggen,blijf optimistisch,geef niet op en blijf lachen,dat maakt het allemaal wel draaglijker!!

Damber

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-08 07:56

Dank jullie wel.. en iedereen een knuffel nodig heeft.. bij deze Ach gut

crazygirl23

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 08:40

hele dikke knuffel Ach gut en ook ik hoop dat het jaar 2009 een mooi jaar voor je mag worden!!!

Jrussel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 08:41

Ach gut damber wat een jaar, ik kan alleen maar hopen voor je dat alles wat nu nog komen gaat je enorm
veel geluk gaat brengen.

en als je een extra glimlach wilt dan staat hier nog een zwarte schoonheid gereed voor een rondje bak he.
dat had ik al is gezegd maar ik blijf er maar op hameren.

heel veel liefs en knuffels. Ach gut

Damber

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-08 08:45

Julllie zijn schatten.. dank jullie wel.. en een rondje zwarte schoonheid is natuurlijk niet mis! Maar ik hoef jou niet uit te leggen hoe makkelijk het is om van dat paard te houden Lovers

Damber

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-08 12:02

Kan er ook nog wel bij... heb m'n hand nu gekneusd. Rende van de week de trap op, viel ik er bijna vanaf. Wilde dus naar de leuning grijpen, alleen sloeg ik dus tegen de leuning. Ik kan m'n ringen niet eens om Verdrietig

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 12:03

Dikke knuf voor mijn moppie Lovers

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 12:18

Hoeveel kan een mens hebben... Ontzettend oneerlijk hoe het leven kan zijn, echt een rot jaar zo te horen...
Heel veel sterkte, en ik hoop dat het zonnetje in 2009 weer volop voor je kan schijnen Ach gut