Waarom dood verzinnen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

virgin_lady

Waarom dood verzinnen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-08 11:09

Nu het steeds vaker gebeurd heb ik besloten om maar een topic te maken.

Vorig jaar was ik bij de ruitersportzaak in de buurt. Daar kwamen ze met : goh dat paard is overleden he. Ze zouden daar een zadel moeten gaan passen. Maar het paard was overleden was er gezegt. Ik zo ow ik weet van nix Clown Ken de persoon en paard nl.
Paard leefde nog gewoon hoor.

Nu vorige week weer door de smid. Goh dat paard is dood he van hun. Gestoord Hij zou zijn overleden aan ze nieren oid. dat zou al een tijd terug geweest moeten zijn. Maar 100% zeker dat het paard toen dus ook nog gewoon leefde.

Nu het mooie de persoon in kwestie heeft dus ook tegen de smid verteld. Dat zijn moeder is overleden. Ik zo oww heb ze pas nog gezien maar zou best kunnen dan. Ik weet het niet.

Wat denk je!! Moeder is gister gewoon in de supermarkt boodschappen aan het doen.

Dan ben je toch echt ziek als je zulke dingen gaat verzinnen vind ik.
Je gaat toch niet lopen zeggen dat je paard en je moeder dood zijn tegen mensen terwijl dat niet zo is !!

Oke dat die persoon niet normaal was wist ik maar zo erg Frusty

koetjes

Re: Waarom dood verzinnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 11:11

tja... tegen de tijd dat er wel iemand dood is, komt er niemand op de begrafenis.... want dan denkt iedereen dat het n grapje is... Lachen

Meetje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 11:11

Vind het vooral toevallig dat jij altijd zulke dingen meemaakt.
Misschien moet je je vrienden en kennissenkring eens aanpassen? Knipoog Clown

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 11:12

Ik denk dat het een vraag om aandacht is. De persoon is ziek en heeft hulp nodig.

virgin_lady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-08 11:12

Gelukkig ga ik niet meer met die persoon om Lachen
Maar omdat ze weten die ik die goed kende begonnen ze erover.
Vind het echt triest als je dat gaat verzinnen Misselijk

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 11:13

ik ken dat soort mensen ook, vreselijk tranen omdat hun moeder dood is en dan loop je de c1000 in en zie je die moeder, ik snap ook niet dat mensen dat doen...ik heb ook weleens gehoort dat mijn hond dood was maar dat kwam omdat het zo slecht met hem ging dat ik zei we kijken het nog een week aan en als dan gee verbetering is laten we hem inslapen maar hij is er altijd weer bovenop gekomen

maar ik snap ook niet dat mensen dit doen, misschien een schreeuw om aandacht?

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 11:13

Waarschijnlijk komt die persoon aandacht te kort...

virgin_lady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-08 11:14

breezy302 niet normaal he. wilde eigenlijk nog wat zeggen tegen die moeder.maar toch maar niet gedaan. Kan moeilijk zeggen goh dacht dat jij dood was. iets in die richting.Staat ook zo raar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 11:15

Idd aandacht tekort en vooral dus geen aandacht aan besteden. Als personen zulke verhalen verzinnen wil ik ze niet in mijn *vage* kennissenkring hebben laat staan in mn vriendengroep.

_Covergirl_

marlies85 schreef:
Waarschijnlijk komt die persoon aandacht te kort...

My thoughts exactly. Knipoog

Boktpony

ik denk ook dat het een vorm van aandachttrekkerij is ; kijk mij zielig zijn....

maar ik vind het echt te erg voor woorden Ach gut

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 11:16

virgin_lady schreef:
breezy302 niet normaal he. wilde eigenlijk nog wat zeggen tegen die moeder.maar toch maar niet gedaan. Kan moeilijk zeggen goh dacht dat jij dood was. iets in die richting.Staat ook zo raar.

Dan zou ik zeggen:
Goh dat is toevallig ....... zei dat je was overleden?

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 11:17

De volgende keer naar die moeder toe lopen en zeggen:
Fijn dat het weer goed gaat, er gingen al praatjes rond dat u overleden zou zijn.
Zelfs u dochter zei dat......

edit: Blingh was me net voor Bloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 11:18

virgin_lady schreef:

oh dat heb ik wel gedaan hoor, ik hou helemaal niet van leugens dus ik liep op haar af en vertelde dat ik dacht dat ze was overleden, toen ze vroeg: kind hoe kom je er bij was mijn antwoord: dat heeft je dochter gezegt.

komt erg hard aan dat weet ik maar ik vond het erger dat ze er niets van af wist dat haar dochter zulke dingen zegt maar die meid is echt heel raar, ik kreeg een keer 50 euro als ik niet de waarheid zou vertellen tegen haar nieuwe vriend, heb het geld terug gegeven en haar vriend de waarheid verteld

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 11:19

Brainless schreef:
De volgende keer naar die moeder toe lopen en zeggen:
Fijn dat het weer goed gaat, er gingen al praatjes rond dat u overleden zou zijn.
Zelfs u dochter zei dat......

edit: Blingh was me net voor Bloos

Ja zou wel een mooie actie zijn ROFL

Mija

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 11:26

Onze lieve Heer heeft Rare kostgangers in deze wereld rond lopen!!!!

am_vanes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 11:28

koetjes schreef:
tja... tegen de tijd dat er wel iemand dood is, komt er niemand op de begrafenis.... want dan denkt iedereen dat het n grapje is... Lachen

wahaaaa OK dan!

ja zou zomaar kunnen dan! ROFL

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 12:08

zo had ik vroeger een meisje in de klas dat altijd zogenaamd flauwviel. Later hoorde ik via via dat ze kanker had, bleek ook allemaal verzonnen. Ze ging zelf zover dat ze in de wachtkamer van het ziekenhuis ging zitten zodat haar vrienden haar daar konden halen. dieptriest Gestoord

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 12:16

Er zijn ook nog steeds mensen die met de dood van een familielid aankomen in de hoop dat ze gratis met de trein meemogen. Alleen is het wel een beetje l*llig voor ze als je die zelfde persoon een tijd later weer tegenkomt, en ze beginnen hetzelfde verhaal. Hoeveel moeders, vaders oma's enzovoort kan je hebben Gestoord .

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 02:08

Het is een extreme roep om aandacht, ik ken iemand die ook overal rondvertelde dat bepaalde mensen dood waren en die deed het puur uit financieel gewin. Zo kon ze geld lospeuteren voor nieuwe (te) dure kleertjes en schoentjes waar ze feitelijk niet op kon lopen. Toen ik door vriendinnen van haar aangesproken werd van "sorry te horen dat ... dood is" en ik stond van "maar die heb ik een uur geleden nog springlevend aan de telefoon gehad..." kwam het uit en bleek dat die vriendinnen grote geldbedragen aan haar hadden uitgegeven, wat ze overigins nooit heeft terugbetaald. Persoon in kwestie (een naaste) heeft daarna jarenlang het contact verbroken en toen ze weer contact zocht nooit meer ergens over gepraat, alsof het nooit gebeurd is. Als je refereert naar iets uit die periode wordt ze ongelooflijk kwaad en als ze kwaad wordt is ze ook nogal gewelddadig dus ik zoek het niet meer op.

Gevolg is dat ik alles wat zij zegt altijd met een emmer zout neem, totdat het tegendeel bewezen is. Dat zal nooit meer slijten. Het vertrouwen is helemaal weg en dat komt nooit meer goed.

Als het geen naaste is zou ik alle contact resoluut verbreken. Aan zogenaamde vrienden of kennissen die zulke dingen vertellen heb je niets, en als het iemand buiten je eigen kring is gewoon negeren. Daarmee heb je zo iemand het meeste. Ertegenin gaan is ten eerste zinloos, je gaat niemand overtuigen (dergelijke figuren kunnen manipuleren als geen ander) en ten tweede geef je diegene de aandacht waar die om vraagt, direct of indirect. Niet doen dus!

carrie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 08:24

Hier een collega die vertelde dat haar moeder was overleden..en dus een flinke tijd afwezig was om 'zaken' te regelen. het bleek alleen dat er ook een neef binnen ons bedrijf werkte van haar. Andere collega zei niets vermoedend tegen die persoon 'dat het zo banketstaaf was dat zijn tante op zo'n rare manier was overleden' bleek dus helemaal niets van het verhaal te kloppen...echt zo stom..zoiets verzin je toch niet?! moet je nagaan hoe iedereen met haar meeleefde....

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 14:30

Zieke vrucht noem ik dat....
Ken ook zo iemand, die verzint ook de dood van mensen..hele scenes verzint ze...aandachttrekkerij en meisje in kwestie is nog een lief grietje ook...maar erg triest, mij hoeft ze zulke verhalen ook niet op te hangen, want dan krijgt ze de wind van voren...
Gekke is, ze vertelde aan niemand de leugen, enkelt op school aan mentor om haar absentie te verklaren..dus haar omgeving merkt weinig van haar leugens, maar dat maakt hete r niet minder zoek om.

Zo een oude vriendin van mij vroeger..ze had 2 vriendjes, waarvan ze het met 1 nog uit moest maken..diplomauitreiking en daar wilden beide vriendjes heenkomen..ze verzon tegenover vriendje nr 1 dat haar oma was overleden en dus niet naar diplomauitreiking ging, zodat vriendje nr 2 wel kon komen...3 dagen later was oma dood..morsdood..ben erg bijgelovig moet je weten.

Dreamer_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 16:20

oh ik ken ook een meisje en die doet dat ook.
zo is ze al zwanger geweest, heeft ze kanker gehad, is d'r halve familie dood enzo.. alles verzonnen.

pathologische leugenaar noemen ze dat. zoveel liegen dat je er zelf in gaat geloven. om aandacht te trekken, ook negatieve aandacht is aandacht.

Peetjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 16:24

Ik ken ook iemand die tegen ons (de hele klas) vertelde dat haar tante was overleden en dat haar vader in coma lag toen we haar een keer gingen ophalen stond haar vader gewoon in de deur opening en toen we haar daarmee confronteerde zij ze dat het haar oom was.
Jammer voor haar wisten wij wel beter, sommige mensen doen echt alles voor aandacht zelfs als het negatieve aandacht is....

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 16:33

Ik vind het altijd erg sneu als iemand dat doet (en dan bedoel ik sneu van 'ahh..'), diegene heeft echt een probleem en moet eigenlijk hulp zoeken: daar zal die veel gelukkiger van worden. Want aldoor liegen wordt je niet vrolijk van.