Vriend wil afspreken met ex, wat nu?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Coconut

Vriend wil afspreken met ex, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-08 08:26

.
Laatst bijgewerkt door Coconut op 27-12-22 23:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Saskiaatje

Re: Vriend wil afspreken met ex, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 08:29

Nou, sorry, maar dat zou er bij mij echt niet ingaan. Uit eten en stappen met een meisje waarvan jij wéet dat zij hem nog helemaal leuk vindt? Waarvan jij weet dat hij gevoelens voor haar had? Nee, ik zou zeggen, hij mag met iedereen omgaan, behalve met iemand waar vervelende situaties uit voort kunnen komen. (Hij krijgt weer gevoelens voor haar/zij spreekt haar gevoelens uit/noem maar op.)

Maar ik denk dat 'ie dat zelf ook wel kan verzinnen. Scheve mond Zou hij het tof vinden als jij uit eten zou gaan en daarna naar de kroeg met een ex-vriendje, die nog gevoelens voor jou heeft?

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 08:30

Vertrouw je je vriendin? Zeker als ze al heeft aangegeven nog gevoelens voor hem te hebben zou ik dat wel eng vinden.. Nou weet ik dat ik mijn vriendinnen kan vertrouwen en dat het geen problemen zou opleveren, maar toch Nagelbijten / Gniffelen

Weet je vriend dat zij nog gek op hem is? Misschien eens over hebben? Uit eten zou ik niet zoveel problemen mee hebben, met de kroeg in gaan misschien een stukje meer Nagelbijten / Gniffelen
Kan je niet ook mee de kroeg in? Is tenslotte ook jou vriendin en vriend, moet best gezellig worden dan toch? Tong uitsteken

luve_rozes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 08:31

Nee, zou ik me niet prettig bij voelen, zeker niet naar haar uitspraak over haar gevoelens. Is niet een kwestie van wantrouwen naar je vriend, meer een kat op het spek binden idee. We weten allemaal hoe een vrouw kan zijn als ze iets graag hebben wil, niet hetzelfde als ze doorgaans is, maar vele malen aantrekkelijker.

Maar, waarom zou je vriend met haar willen afspreken? Het was een gezellige chat, weer bijgepraat, daar hoeft toch niet nog een etentje aangeplakt te worden?Waar komt die behoefte uit voort?(is dan de vraag naar hem)

neres

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 08:31

Ik zou grote bezwaren hebben in zon situatie. Kijk als hij nou met een meid gezellig af wil spreken geen probleem maar bij mij gaan er een paar grote alarmbellen rinkelen:
Hij vond haar leuk zij hem toen niet....
Het meisje geeft nu ineens aan gevoelens voor hem te hebben
Na een hele nacht chatten wil hij ineens uit eten met haar.

Als ze vrienden waren hadden ze elkaar wel vaker gezien dan nu ineens na 4 jaar.
Dus het komt wel toevallig allemaal ineens uit de lucht vallen dat hij wil af spreken.

Ik zou hier met hem over praten en watvoor gevoel dit jou geeft.

Een man met een beetje respect voor zijn vriendin begrijpt waarom jij hier niet happy van wordt en zal ego even opzij zetten voor jou.

Het is toch niet zo dat jij hem altijd verbied met andere vrouwen om te gaan?

Groetjes

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 08:32

Ga gezellig mee zou ik zeggen.

lijntje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 08:32

zeg hem, wat zou jij vinden in mijn situatie.
als ik met een ex uit zou gaan.
(weet hij trouwens dat zij nog gevoelens voor hem heeft)
dat maakt de situatie wel anders, als hij dat weet, dan denk ik. wat wil hij ermee bereiken?

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-08 08:34

.
Laatst bijgewerkt door Coconut op 28-12-22 09:48, in het totaal 2 keer bewerkt

doom

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 08:34

Als het een vriendin van jou is of is geweest, zie ik het probleem niet waarom JIJ gewoon niet mee gaat probleem direct opgelost Clown

Mijn vriend waar ik 4.5 jaar mee had ( juist ex dus) kreeg op het eind ook in ene van die dingen .. afspreken met exen enzo .. Ik heb dat dus goedgekeurd onder voorwaarden op locatie's aftespreken met een hele groep, waar ik dus ook gewoon bij kon zijn..
Ook wel eens smsen mijn zijn ex.
En uiteindelijk toen ik het uit maakte omdat ik het allemaal niet meer vertrouwde kwam hij mij vertellen na 2 weken helemaal verliefd te zijn op dat meisje ( uiteindelijk zei niet op hem maar dat even terzijde!)

Ook wij hadden plannen voor het samen wonen en huisje boompje beestje.
En als dat meisje jou al aangeeft dat ze nog gevoelens voor hem heeft....
Ik zelf zou het niet doen, dan maar een egoistische trut.. maar mannen blijven mannen..
En meiden zijn bitches als het gaat om jongens waar je nog gek op bent
MEE GAAN DUS !!
Cool

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 08:35

Ja daaaag! Eerst op een lüllige manier dumpen, dan toegeven dat ze nog gevoelens voor hem heeft en dan met jouw vriend uitwillen? Echt niet....!

Ga met je vriend samenzitten en vertel dat jullie een gesprek hebben gehad waarin zij aan heeft gegeven dat zij nog gevoelens voor jouw vriend had. Zeg dat je daarom liever niet wil dat zij samen uitgaan, omdat je er geen goed gevoel bij hebt....

Blijf lekker rustig erbij, maar geef aan dat je het niet leuk vindt en mijn ervaring is dat een tikkeltje jaloezie meestal wel goed overkomt Knipoog

Nou ja, ik had het in ieder geval niet geaccepteerd, maar mijn vriend zou dat ook nooit doen...
Laatst bijgewerkt door Adil op 04-11-08 08:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Saskiaatje

Hij heeft d'r vijf jaar niet gezien én het is ook een vriendin van jou, dan kunnen jullie toch met z'n drieën afspreken? Daar zouden dan bij mij alarmbellen gaan rinkelen, dat 'ie zegt dat 'ie het leuker vindt om samen bij te kletsen. Nee, ik ben bang dat zij hem helemaal om d'r vinger gaat winden.

ponyparadijs

Tja dat is een moeilijke kwestie.
Waarom wil hij met haar uit? Heeft hij soms ook nog gevoelens voor haar?
Je zou kunnen denken laat hem maar met haar uitgaan. En mocht het zo blijken te zijn dat hij dan liever met haar verder gaat, dan doet dat vreselijk veel pijn maar je woont nog niet samen en je hebt nog geen kinderen en dat soort dingen dus kan het beter nu gebeuren dan straks.
En wie weet wordt jullie relatie er alleen maar beter van als hij met haar uit mag gaan.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 08:36

... aan de andere kant kunnen ze der beter nu uitkomen
dan dadelijk als jij en je vriend gezellig een huisje hebben gehuurd of erger gekocht ..

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 08:36

Nee hoor dit ging er bij mij zeker niet in. Mijn vriend spreekt ook wel eens af met zijn ex, gaan dan samen eten om wat bij te kletsen. Maar als ik zou weten dat er een van beide nog gevoelens heeft dan zou het van mij zeker niet mogen.
Ik zou het wel aan hem duidelijk maken dat je vriendin aan jou heeft aangegeven dat ze nog gevoelens voor hem heeft en dat je het absoluut niet leuk vind dat hij nog tot zo laat met haar op msn heeft gezeten, dat doet hij tenslotte bij jou ook niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 08:38

Ik zou dat absoluut niet willen. en zeker niet omdat zij nog gevoelens voor hem heb (wat ik al erg raar vind als je elkaar al 5 jr niet gezien heb) en daarnaast zij heeft hem toen gedumpt toen hij nog gevoelens voor haar had.

Als hij tóch zou gaan, zou hij mij dusdanig op mijn hart trappen en zou die die avond lekker bij haar kunnen blijven en de rest van zijn leven. want dan zou hij dus geen rekening houden met hoe ik erover denk en hoe ik me eronder voel.
Ik vind het dus een aparte situatie.

maar ik ben hier misschien wel extreem in. Bloos Nagelbijten / Gniffelen
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 04-11-08 08:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 08:39

Nah, als je haar niet vertrouwd en je ook nog aangeeft dat het niet echt een vriendin van je is moet je je vriend wel helemaal vertrouwen..
Ik moet zeggen dat ik mijn vriend denk ik wel zou laten gaan als hij dat zou willen, maar hij zou het zelf ook nooit voorstellen, dus dat scheelt al wel Haha! Ik vertrouw mijn vriend en ik weet dat hij nooit zoiets zou doen. Maar weet dus niet hoe dat bij jullie zit.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 08:39

Mijn vriend heeft hetzelfde meegemaakt alleen hij geloofde niet dat zij nog gevoelens had en ik dacht van wel. Heeft me heel veel verdriet gedaan en moeite gekost maar ik heb hem toch maar laten gaan, alleen voor een hapje eten in de stad. Kwam thuis en vertelde meteen dat zij nog gevoelens had en dat hij haar direct duidelijk heeft gemaakt dat hij daar niets mee kan en wil omdat hij van mij houdt.

Als je je vriend vertrouwd en weet dat hij sterk in zijn schoenen staat is het misschien handig dat ze wel eens bijpraten zodat hij haar duidelijk kan maken dat hij van jou houdt en voor jou kiest. Dit maakt voor haar veel duidelijk. Als ze het van jou hoort helpt waarschijnlijk niet.

Snap je gevoel en je moet het ook niet doen als je denkt dat hij niet sterk in zijn schoenen staat maar anders zou ik zeggen. Wel laten gaan, maar alleen voor ff een happie eten of zo. Zou ze niet naar de kroeg laten gaan samen.

En natuurlijk, wees open naar je vriend over je idee hier over.

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 08:40

Ik zou in ieder geval niet de schijn ophouden als ik jouw was. Je vind het niet leuk en dat mag je hem best wel eerlijk zeggen. En verder is het zijn keus om wel of niet wat af te spreken. Je kunt het hem zeker niet verbieden (maar dat is gelukkig ook niet je bedoeling).

Eerst maar eens eerlijk zeggen wat je ervan vind en dan kun je altijd nog zien hoe hij er verder op reageert. Succes!

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 08:40

En wat verwacht hij dan? Dat jij thuis op de bank gaat zitten wachten tot je vent terug komt van een date met een ander meisje? Echt niet.

lijntje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 08:41

je er beter nu achter komen, dan wanneer je samen een huisje hebt.
hoe verschrikkelijk veel pijn dat ook doet.
het klinkt zo (maar ik ken jou vriend niet) dat hij nog steeds gevoelens voor haar heeft.
en daar kan je beter nu achter komen.
en als het wel goed gaat, dan weet je in iedergeval dat je heel erg op je vriend kan vertrouwen.

ik zou alleen niet, als zij uit eten gaan. alleen thuis gaan zitten, en piekeren. dan maak je jezelf gek.
spreek wat af met een 'echte' vriendin en ga wat doen. dan zit je ook niet de hele tijd met je hoofd bij hun etentje

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-08 08:41

.
Laatst bijgewerkt door Coconut op 28-12-22 09:49, in het totaal 2 keer bewerkt

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 08:42

ik vind het een heeeel vreemd verhaal, Mijn vriend mag doen en laten wat hij wil want ikvertrouw hem volledig maar tegen dit had ik toch echt NEE gezegd.

Eerst keihard dumpen, dan zeggen dat je gevoelns nog hebt na 5 jaar -> en dan nog ook eens willen gaan eten samen. (plus chatten tot 2 uur snacht's ) nee bij mij gaan alle alarmbellen rinkelen en ik zou als zij al toegeeft nog gevoelens te hebben en het zonder te vinden moet hij het toch ook doorhebben??? Ik denk dat als je het toelaat dat dit nog een staartje krijgt..

Ookal vertrouw je je vriend, ik ou haar niet kunnen vertrouwen.

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 08:43

Dit is moeilijk. Als je mee wil gaan laat je ergens merken dat je je vriend niet vertrouwd, althans zo kan hij het oppakken. Ik snap je helemaal, zou er zelf ook behoorlijk moeite mee hebben. Aan de andere kant, als je het verbied zou het misschien stiekem kunnen gaan gebeuren. Mochten ze allebei weer gevoelens voor elkaar gaan krijgen ga je dat echt niet tegenhouden ben ik bang.

Vertel je vriend idd hoe jij je voelt, en dat je je niet prettig voelt nu en vraag hem ook eens naar de exacte reden waarom hij haar nu ineens wil zien na zolang gemsnt te hebben. Als zou blijken dat het een eenmalig iets is waarbij hij haar duidelijk maakt dat hij voor jou kiest, is het nog niet eens een probleem. Ik denk dat het moeilijker wordt als het een vervolg zou gaan krijgen....

Ben blij dat ik niet in jou schoenen sta...

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-08 08:45

.
Laatst bijgewerkt door Coconut op 28-12-22 09:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 08:47

Is een man een keer eerlijk Rolleyes
Dat hij het gewoon zegt geeft al aan dat hij geen andere bedoelingen heeft. Misschien wil hij het voor zichzelf afsluiten. ik zou hem laten gaan.