Vinden jullie dit nou ook zo doelloos?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

virgin_lady

Vinden jullie dit nou ook zo doelloos?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-08 14:39

Stel je bent 20 jaar.
Je zit niet meer op school. Je hebt geen werk.
Je gaat doe een gok. 3 keer in de week naar je verzorgpony om die te rijden. Verder ga je in het weekend dan uit.
En soms komt er een vriendin even langs.
Maar verder doe je eigenlijk niet echt iets.Behalve uitslapen iedere dag tot een uur of 11/12

Mij lijkt dat toch niks als je iedere dag nix te doen hebt. En dan vooral altijd zonder geld te zitten op je wss zakgeld na.

De persoon zelf vind dit wel best zo en doet niet echt moeite om te gaan werken. Ze is met school gestopt want er was nix meer aan. Daarna is dus dit al een tijd aan de gang.

Wij vinden het zelf best vervelend omdat ze dus op msn altijd erover begint van : wat ga je doen vandaag ? ik verveel me. ga je mee chillen enzo.
echt altijd.

Zouden jullie nu zo'n leventje willen hebben?

Anoniem

Re: Vinden jullie dit nou ook zo doelloos?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 14:40

Zakgeld? Op haar 20ste?

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 14:42

nee, maar iedereen moet zelf weten hoe hij/zij zijn leven invult.. dat is iedereens goed recht.En als zij zo gelukkig is, of niet, dat moet zij weten. als ze het wil veranderen, dan zou ze dat wel doen..

Inujojo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 14:42

Haha, dit heb ik 3 maanden lang gedaan toen ik net klaar was met mijn examens en ik moet zeggen, ik heb me zo stierlijk verveeld dat ik nooit meer een zomervakantie door ga brengen zonder te werken xD . Ik werd op den duur helemaal gek.

virgin_lady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-08 14:43

Jah ik denk dat ze zakgeld heeft want hoe gaat ze anders uit ? want werken doet ze zekers te weten niet.
Jah ze moet het zelf weten. Maar hoe wil je dan iets kopen ? je verzekeringen betalen op je eigen wonen en die dingen?
Dat kan toch gewoon niet?

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 14:44

Goh.. Die wilt echt wat van dr leven maken..

Maar wat zeggen de ouders hier over dan?

Want als ik dit in mn hoofd had gehaald, had ik van mijn ouders toch zo'n ongelovelijke schop onder mn hol gehad. Als je niet naar school wilt ga je maar werken, maar niet op onze zak zitten teren.

En daar hebben ze helemaal gelijk in.

Ik kan me ook niet voorstellen dat je je daar lekker bij voelt.. Ik heb ooit eens 8 weken in de ziektewet gezeten en na 2 weken kwamen de muren op me af. Vreselijk.

Dreeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 14:45

Nee, ik zou niet kiezen voor zo'n leventje .. maar als iemand anders dat wel wil en er voor kiest ook niet te werken en daarbij ook niet zeurt dat ze geen geld heeft en veel leuke dingen moet missen.. tsja moet ze het helemaal zelf weten. Als ik zo'n vriendin zou hebben zou ik het wel proberen te stimuleren dat ze wel wat gaat doen.. maar vaak zie je toch bij mensen dat ze dan niet willen, de vrije tijd maakt ze lui en ze krijgen minder motivatie..
Ze woont nog thuis lijkt me? Haar ouders zouden haar eens achter de broek moeten zitten, kostgeld moeten laten betalen oid, dan moet ze wel werken.. Cool

danneke80

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 14:46

Voor een weekje lijkt het me wel leuk. Daarna zou ik me stierlijk vervelen. Echt zonde. Als je 20 bent kun je nog alle kanten op.

reentje91

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 14:47

Ik kan me hier eerlijk gezegd ook altijd dood aan ergeren. Als ik het namelijk goed begrijp leeft zij dus op de kosten van haar ouders. Ik zou het dus echt niet pikken dat ik de hele dag heel hard moet werken, als ik thuis kom ook nog het hele huishouden moet doen en dat mijn dochter/zoon maar de hele dag een beetje aan het niksen is en van zijn/haar leven geniet en dat ook nog eens op mijn kosten. Bovendien: wat zijn haar plannen voor de toekomst? Bedoel je kunt niet je hele leven zo blijven leven.

Ik krijg trouwens een beetje kriebels bij je onderschrift. Zou je aub even een t achter houd willen zetten Bloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 14:48

Ik voel me al schuldig als ik is een dag niks te doen heb. Huilen van het lachen

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 14:50

ik ken zoveel die dat doen.. laat ze lekker, ik weet tenminste wel wat ik van mijn leven wil maken. Boeit mij wat dat een ander geen donder uitvreet, als zij/hij mij maar niet in de weg loopt.

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 14:52

ik moet er niet aan denken, ikzelf, wat een ander doet kan me niets schelen, afgezien dat hij/zij dan wel een slome/initiatiefloze indruk maakt.

Ik hou van leren, en kan niet stil zitten, ik wil dingen doen en me nuttig voelen.
Nee zo'n leventje hoef ik niet!

Marije112

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 14:54

mareen schreef:
Ik krijg trouwens een beetje kriebels bij je onderschrift. Zou je aub even een t achter houd willen zetten Bloos

Volgens mij klopt het zo hoor Knipoog. Ik hou van mijn schatje hoort het eigenlijk te zijn.
Ik + -
Hij zij + t

Edit; Toevoeging aan het onderwerp

Ik zou 't gewoon tegen d'r zeggen! Misschien leent ze wel heel veel geld bij? Misschien zit ze in de bijstand oid Huilen van het lachen..

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 15:02

mareen schreef:
...

Da's grappig, want dan heb jij het juist fout gezien Haha!

Maar nogmaals, ik begrijp niet dat je je eraan kunt ergeren moet ze zelf weten toch??

virgin_lady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-08 15:05

Ze woont bij haar moeder. Ouders zijn gescheiden.
Ze heeft ook geen uitkering. Af en toe heeft ze is geld van dr oma of ze krijgt eens wat van iemand.

Wat ze verder wil gaan doen weet ik ook niet. Dan zegt ze dat ze werk heeft en dan gaat ze 1 dag en dan hoeft ze niet meer te komen zegt ze omdat ze al iemand anders hadden die beter beviel. Dat maakte ze er de laatste keer van.

Nou ik erger me er best aan omdat ze de hele tijd loopt te zeggen dat ze dr verveeld enzo..Ja dan moet je iets gaan doen Clown

Claudienee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 15:08

Ach, als mensen daar zelf gelukkig van worden, zeker doen! Knipoog
Ik zou zelf alleen wel een baantje zoeken, iets om te dóén!
Kan echt niet stilzitten, en tegen verveling kan ik al helemaal niet Clown

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 15:12

Ik ben ook een heeul klein beetje zo, ik ga één dag per week naar school; heb wel twee baantjes maar verveel me ook redelijk veel en vaak Vork.

Maar 'leven' zoals de TS aangeeft zou ik niet kunnen, ik snap uberhaut niet waarom haar ouders haar zakgeld geven als ze 20 is en niet werkt of naar school gaat. Daarnaast zou ik me er verder niet druk om kunnen maken; als zij niet wil werken moet ze dat toch zelf weten?

Is ze neit te stimuleren om een baantje te zoeken?

virgin_lady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-08 15:14

Niet echt. Een vriendin van mij ging stoppen met haar werk en dat kwam dus vrij . Maar daar had ze geen zin in om te gaan doen Scheve mond

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 15:19

Zal dat meisje leuk vinden als ze merkt dat dit over haar gaat.

natuurlijk is het een beetje kansloos, ze zal het vanzelf wel zat worden denk ik?
ik heb 3 weken vakantie gehouden en ik werd er aan t eind niet gelukkiger van hoor, blij dat k mn drukke leven weer in kon.

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 16:16

misschien weet ze gewoon niet zo goed wat ze wil, en heeft ze gewoon tijd nodig.. Nou dat begrijp ik wel hoor, een leven is veelste kort voor alle beslissingen die we moeten maken..
Waarschijnlijk heeft zij gewoon pauze nodig, na al die jaren school..

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 16:20

Zolang het haar leven is en zij er gelukkig mee is. Nou laat haar lekker!
Jij hebt je eigen leven toch? Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 16:22

dit topic is doellozer Clown

virgin_lady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-08 17:44

VivaLaVida schreef:
dit topic is doellozer Clown

Dit antwoord ook Knipoog
Plaats dan gewoon nix.

Ze kan wel een pauze nodig hebben maar lijkt me wel handig dat je je verzekering zelf kan betalen.
Bovendien duurt het wel zo lang dat ik het niet echt een pauze kan noemen.

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 17:47

die gene komt daar vanzelf achter als ze willen gaan solliciteren. Bazen van tegenwoordig zitten niet op mensen te wachten die te lui zijn dat ze wat doen

yakima

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 17:51

vanuit de andere kant bekeken:

ik heb nadat ik mijn middelbare school heb afgerond een tussenjaar genomen. even een jaar niet naar school.
ik hoefde niet te gaan werken van mijn vader. en was blij dat ik veel vrijheden had zo ben ik in totaal 9,5 maand op reis geweest en heb ik veel geleerd van andere mensen en culturen.