Mijn naam is Dieuwertje, ik zit in 5 Havo, en ik doe mijn profielwerstuk over oa. de invloed van sport en erfelijkheid of iemand snel aankomt/afvalt.
Ik heb een nogal uitgebreide enquete gemaakt, en zou het erg op prijs stellen als jullie deze willen invullen!!
Als je hem trouwens te lang vindt; je kunt hem ook half, of voor een kwart, invullen

Alvast bedankt!!
Enquête:
1. Wat is U leeftijd?
2. Wat is U lengte?
3. Wat is U gewicht?
4. (wat is U vet%)
5. (wat is U spiermassa?)
6. Denkt U dat U gewicht, en hoe snel U aankomt en afvalt, te maken heeft met erfelijkheid?
7. Beoefent U een sport, en zo ja, welke sport en hoe veel uren besteed U gemiddeld aan deze sport?
8. Als U een sport beoefent, hoe lang (jaren/maanden/weken) beoefent U deze sport dan al?
9. Wat is Uw beroep, en moet U hierbij veel lopen en/of veel lichamelijke arbeid verrichten?
10. Hoe vervoert U zich gewoonlijk?
11. Doet U verder nog iets aan beweging (regelmatig wandelen met de hond, tuinieren, etc.) en wat?
12. Ziet U, als U een dag/paar dagen/weken/maanden meer sport en/of beweegt, verschil in U gewicht, en zo ja, hoe veel scheelt dit dan?
13. Ontbijt U, en zo ja, wat gemiddeld?
14. Waaruit bestaat U gemiddelde lunch?
15. Waaruit bestaat U gemiddelde avondmaaltijd?
16. Eet U veel en/of vaak tussendoortjes, en zo ja, hoe vaak, en wat gemiddeld?
17. Drinkt U veel en/of vaak alcohol, en zo ja, hoeveel/hoe vaak gemiddeld per week?
18. Hoe veel keer in de week eet U gemiddeld iets ongezonds en/of vets, zoals friet, pizza, shoarma ed.?
19. Hebt U al wel eens pogingen gedaan om af te vallen, en zo ja, welke pogingen en hoe vaak, en hebben ze überhaupt geholpen of bleef U op gewicht/kwam U juist aan?
20. Wat is, ongeveer, de lengte van U familieleden (ouders, broers en zussen, kinderen) en hoeveel wegen zij ongeveer?
21. Wordt er veel en regelmatig aan sport gedaan in U familie, en zo ja, welke sporten en hoe vaak/hoe lang?
22. wordt er uitgebreid gekookt en veel gegeten in Uw familie?
23. Hoe vaak in de week eet U familie gemiddeld iets ongezonds of vets?
24. Haalt U, of een van U familieleden, veel koek/snoep/chips in huis, en zo ja, wordt dit veel en/of snel gegeten?
25. Hebben U familieleden wel eens pogingen gedaan om aan te komen en/of af te vallen, en zo ja, hoe vaak en welke pogingen, en hebben ze geholpen?
26. Zit het, denkt U, in de genen van U familie om snel aan te komen of af te vallen?
27. Heeft regelmatig en langdurig sporten volgens U invloed op Uw stofwisseling, dus op hoe snel U aankomt en/of afvalt?
Bedankt voor het beantwoorden van deze enquête!!

echt raar
, heb nu een gastric bypass en heb nog als last van gewichtschommelingen (soms 6 kilo er inneens bij) maar dit is al het beste van allemaal.

Rond 11 uur eet ik dan tosti's, of wentelteefjes, of pizza, of iets anders warms.. 's morgens als ik wakker wordt eet ik meestal niet veel, hooguit een kommetje ontbijtgranen of een stuk fruit.