Mijn naam is Dieuwertje, ik zit in 5 Havo, en ik doe mijn profielwerstuk over oa. de invloed van sport en erfelijkheid of iemand snel aankomt/afvalt.
Ik heb een nogal uitgebreide enquete gemaakt, en zou het erg op prijs stellen als jullie deze willen invullen!!
Als je hem trouwens te lang vindt; je kunt hem ook half, of voor een kwart, invullen

Alvast bedankt!!

Enquête:
1. Wat is U leeftijd?
2. Wat is U lengte?
3. Wat is U gewicht?
4. (wat is U vet%)
5. (wat is U spiermassa?)
6. Denkt U dat U gewicht, en hoe snel U aankomt en afvalt, te maken heeft met erfelijkheid?
7. Beoefent U een sport, en zo ja, welke sport en hoe veel uren besteed U gemiddeld aan deze sport?
8. Als U een sport beoefent, hoe lang (jaren/maanden/weken) beoefent U deze sport dan al?
9. Wat is Uw beroep, en moet U hierbij veel lopen en/of veel lichamelijke arbeid verrichten?
10. Hoe vervoert U zich gewoonlijk?
11. Doet U verder nog iets aan beweging (regelmatig wandelen met de hond, tuinieren, etc.) en wat?
12. Ziet U, als U een dag/paar dagen/weken/maanden meer sport en/of beweegt, verschil in U gewicht, en zo ja, hoe veel scheelt dit dan?
13. Ontbijt U, en zo ja, wat gemiddeld?
14. Waaruit bestaat U gemiddelde lunch?
15. Waaruit bestaat U gemiddelde avondmaaltijd?
16. Eet U veel en/of vaak tussendoortjes, en zo ja, hoe vaak, en wat gemiddeld?
17. Drinkt U veel en/of vaak alcohol, en zo ja, hoeveel/hoe vaak gemiddeld per week?
18. Hoe veel keer in de week eet U gemiddeld iets ongezonds en/of vets, zoals friet, pizza, shoarma ed.?
19. Hebt U al wel eens pogingen gedaan om af te vallen, en zo ja, welke pogingen en hoe vaak, en hebben ze überhaupt geholpen of bleef U op gewicht/kwam U juist aan?
20. Wat is, ongeveer, de lengte van U familieleden (ouders, broers en zussen, kinderen) en hoeveel wegen zij ongeveer?
21. Wordt er veel en regelmatig aan sport gedaan in U familie, en zo ja, welke sporten en hoe vaak/hoe lang?
22. wordt er uitgebreid gekookt en veel gegeten in Uw familie?
23. Hoe vaak in de week eet U familie gemiddeld iets ongezonds of vets?
24. Haalt U, of een van U familieleden, veel koek/snoep/chips in huis, en zo ja, wordt dit veel en/of snel gegeten?
25. Hebben U familieleden wel eens pogingen gedaan om aan te komen en/of af te vallen, en zo ja, hoe vaak en welke pogingen, en hebben ze geholpen?
26. Zit het, denkt U, in de genen van U familie om snel aan te komen of af te vallen?
27. Heeft regelmatig en langdurig sporten volgens U invloed op Uw stofwisseling, dus op hoe snel U aankomt en/of afvalt?
Bedankt voor het beantwoorden van deze enquête!!