Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
MaaikeMo schreef:Sja, je hebt wel gelijk, maar drugs geeft ook veel schade...
bijna iedereen die ik ken, drinkt wel is, en sommige elk weekend.. maar functioneren verder nog wel.. veel mensen die ik ken, gebruiken drugs, en daar is niks meer van waard.. ookal doen ze het alleen in het weekend..
dus ik ben wel blij dat de regering zo streng is tegen drugs, want daardoor ben ik veel vrienden verloren..
ik heb trouwens niks tegen drugs, van mij mag iedereen t gebruiken, als je weet wat je doet! helaas wisten een aantal vrienden van mij dit niet..
wie drinkt,zijn leven is niks meer waard.. (goh wat een benoeming, niks meer waard.. vreselijk)
MaaikeMo schreef:Sja, je hebt wel gelijk, maar drugs geeft ook veel schade...
bijna iedereen die ik ken, drinkt wel is, en sommige elk weekend.. maar functioneren verder nog wel.. veel mensen die ik ken, gebruiken drugs, en daar is niks meer van waard.. ookal doen ze het alleen in het weekend..
dus ik ben wel blij dat de regering zo streng is tegen drugs, want daardoor ben ik veel vrienden verloren..
ik heb trouwens niks tegen drugs, van mij mag iedereen t gebruiken, als je weet wat je doet! helaas wisten een aantal vrienden van mij dit niet..
Daarbij zit er nogal een verschil in softdrugs of harddrugs. Alcohol valt onder de harddrugs, wiet en hasj, en tabak (sigaretten/sigaren) vallen onder softdrugs. Smystique schreef:Het is beiden even slecht, alcohol spekt alleen de staatskas.
Alcohol maakt altijd nog veel meer slachtoffers en is lichamelijk desastreuser dan drugs
maar goed, beiden zijn verkrijgbaar, beiden zijn schadelijk en beiden zijn met verantwoord gebruik een leuke aanvulling op een leuke avond.
Het is niet de drugs/drank die gevaarlijk is, maar de gebruiker die hem gevaarlijk maakt
CleovG schreef:Ik snap het ook niet hoor, als iemand afentoe eens een jointje rookt is diegene een junk en de rest. Maar als je je ieder weekend lam zuipt is het wel normaal
ellepel schreef:Smystique schreef:
mag ik je even quoten??
ben het helemaal met je eens namelijk...de gebuiker die is gevaarlijker dan de drugs zelf namelijk
ja vast...met extra caffeine zeker?
_Sigrid_ schreef:Ik denk dat de "verslavende" factor nogal bepalend is bij de beleidsmakers.
Persoonlijk ben ik een zeer matige drinker (max 2 glazen per week, soms gaan er weken voorbij zonder een druppel) en ik vind dat de risico's van alcoholgebruik vaak gebaggetaliseerd worden. In mijn ogen is het roken van een jointje of slikken van XTC/MDMA niet veel anders dan een behoorlijk aantal glazen alcohol.
Echter, van het drinken van 1 wijntje ben je niet meteen verslaafd of een alcoholist.
Bij het gebruiken van drugs is de kans op een verslaving vele malen groter. Vooral bij het gebruik van cocaïne, heroïne, speed, chrystal meth en dat soort troep.
Ik denk dus dat er daarom onderscheid gemaakt wordt.
_Sigrid_ schreef:Maar wat mij betreft moeten softdrugs helemaal gelegaliseerd worden. En niet van die rare regelgeving als: je mag het niet telen (in grote hoeveelheden), wel gebruiken, je mag het wel verkopen, maar niet aankopen. Dat slaat natuurlijk helemaal nergens op.