Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
.luuntje schreef:Ik vind het moeilijk om te zeggen "die ouder is betrokken en die niet".
Waar trek je de grens.
absoluut!!! Maargoed, nou ben ik alleenstaand en moet dus de zorg voor mijn kind, honden, katten en huishouden alleen doen....... Op zich is dat geen probleem ware het niet dat mijn werk ook echt de nodige uurtjes opslokt....... Oja, en laat ik nou moeten werken om mijn kind te eten te geven, kleren aan te trekken EN de schoolbijdrage te betalen!!!
.
. yakima schreef:mensen hebben het tegenwoordig te druk met vooral: zichzelf. niet geheel onlogisch aangezien veel ouders een fulltime baan hebben met zn tweeen en is het voor hun moeilijker om bijv. met fietsen het tempo van het kind bij te houden.

MamaMiesje schreef:Ik werk zelf op een school, heb zelf een kind en met mijn man een huis en een leven dat nou eenmaal geld kost.
Ik heb idd respect voor de alleenstaande ouder die het in zijn eentje allemaal moet redden; ja dan heb je aan 24 uur in een dag niet genoeg.En uiteraard hebben ouders die nog wel bij elkaar zijn ook een druk leven.
Ik zie iemand hierboven zeggen: ik kies voor (privé) tijd met mijn kind ipv te gaan fröbelen op school. Maar zou een kind het niet helemaal geweldig vinden als papa/mama ook eens bij hem/haar op school kwam?
Vaak is het niet meer dan een uurtje of een middagje en ik weet uit ervaring dat al die leuke activiteiten níet zouden kunnen zonder hulp van ouders.
En wellicht is het makkelijker er tijd voor vrij te maken als je niet fulltime werkt, maar ik ken ook genoeg ouders die daar graag eens een middagje voor vrij nemen en met plezier komen helpen op school.
Daarentegen ken ik ook genoeg ouders waarvan ik wíst dat ze (in sommige gevallen beiden) niet werkten en dan nóg iedere keer zeggen dat ze niet konden of gewoon überhaupt nooit hun neus lieten zien op school. Ik heb wel eens een uitje afgezegd omdat ik in een klas van 25 kinderen niet één ouder zover kon krijgen om ons te vergezellen, niet één!
Met diezelfde klas was ik afhankelijk van andere ouders uit andere klassen voor het vervoer tijdens de schoolreis. Het moet toch niet gekker worden!
Maar goed, het blijft vechten tegen de bierkaai:
het zijn altijd dezelfde (zéér gewaardeerde) ouders die wel helpen en zo zijn het ook altijd dezelfden die niet helpen.
Dat zie je op scholen, sportverenigingen etc.etc.
Biebmoeder op maandag middag......... HELEMAAL leuk!!! ...... maar helaas niet haalbaar. In de paarden valt helemaal niks te plannen
dingen liepen uit, of er was er een ziek..... altijd wel wat
ik moest me in de meest vreemde bochten wringen om aan mijn verplichting jegens school te voldoen soms, en ik heb het ook wat keertjes af moeten laten weten......MamaMiesje schreef:Nee, niks is verplicht.
Maar ik vind dat je zo nu en dan best wel eens wat terug mag doen voor de school waar iedereen zich uit de naad werkt om jouw kind veel te leren en leuke dingen te laten doen.
En al is het "maar" een uurtje helpen met de leesboekenuitleen of een kwartiertje zorgen voor een veilige oversteekplek; alle hulp is welkom.
).
.