Beugel op latere leeftijd? 25+

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Beugel op latere leeftijd? 25+

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 18:46

Hallo allemaal

Ik ben op zoek naar mensen die op latere leeftijd een beugel hebben gehad en de ervaringen daarmee..

Ik heb van mijn 12e tot mijn 16e 3 verschillende beugels gehad en ook allemaal netjes afgemaakt, maar helaas zijn mijn tanden inmiddels weer erg naar voren gekomen.. Achteraf had mijn gebit toch te weinig ruimte. Nou ben ik eerder dit jaar al weer bij de ortho geweest en hij zei dat als ik nu weer een beugel zou nemen ik boven en onder kreeg (toen alleen boven) en dat er dus ook kiezen boven en onder uit moeten om ruimte te maken.. Clown Het wordt weer een compleet traject van een jaar of 3-4..
Nou is dat toen niet meteen doorgegaan omdat mijn verzekering niks vergoedde, echter kan ik per 1 januari bij CZ een collectieve verzekering krijgen via mijn werk en laat die collectieve verzekering nou wel 80% tot een max van 2045 vergoeden voor 22 jaar en ouder Vork Dus ik wil hem binnenkort weer eens bellen om de boel in gang te zetten..

Maar terug naar mijn vraag, zijn er mensen met ervaringen? Zoals bijvoorbeeld reacties uit de omgeving enz? Knipoog

Sonja_

Re: Beugel op latere leeftijd? 25+

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 18:48

Mijn vader kreeg een beugel toen hij 48 was Clown
hij heeft hem iets van 2/3 jaar gehad

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 18:49

Sonja_ schreef:
Mijn vader kreeg een beugel toen hij 48 was Clown
hij heeft hem iets van 2/3 jaar gehad

Ennn?? Waarom als ik vragen mag? En wat was zijn ervaring daarmee? Knipoog

Sonja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 18:53

Omdat zijn tanden vreselijk scheef stonden, en dat irriteerde hem nog al.
Ervaringen waren er wel goed mee.. af en toe last, maar meer dan dat ook niet.

none

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 19:04

Ikzelf ben 18 maar mijn moeder heeft op haar 40ste ook nog een beugel gehad. Eigenlijk kreeg ze allemaal positieve reacties te horen. Er zullen vast ook mensen zijn die het maar onzin vinden, maarja, jammer dan toch? Wat ik van haar weet is dat veel mensen het juist wel leuk vinden dat je er nog iets aan wilt doen. Waarom niet toch? Je hebt nog zoveel jaren metmooie tanden voor je. Tegenwoordig zie je het vaker, niemand die er echtmeer iets van denkt denk ik.

tanya89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 19:05

Ik lees even mee, mijn tandarts adviseerd ook een beugel, maar ik ben 'al' 19.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 19:10

Relaxed schreef:
Hallo allemaal

Ik ben op zoek naar mensen die op latere leeftijd een beugel hebben gehad en de ervaringen daarmee..

Ik heb van mijn 12e tot mijn 16e 3 verschillende beugels gehad en ook allemaal netjes afgemaakt, maar helaas zijn mijn tanden inmiddels weer erg naar voren gekomen.. Achteraf had mijn gebit toch te weinig ruimte. Nou ben ik eerder dit jaar al weer bij de ortho geweest en hij zei dat als ik nu weer een beugel zou nemen ik boven en onder kreeg (toen alleen boven) en dat er dus ook kiezen boven en onder uit moeten om ruimte te maken.. Clown Het wordt weer een compleet traject van een jaar of 3-4..
Nou is dat toen niet meteen doorgegaan omdat mijn verzekering niks vergoedde, echter kan ik per 1 januari bij CZ een collectieve verzekering krijgen via mijn werk en laat die collectieve verzekering nou wel 80% tot een max van 2045 vergoeden voor 22 jaar en ouder Vork Dus ik wil hem binnenkort weer eens bellen om de boel in gang te zetten..

Maar terug naar mijn vraag, zijn er mensen met ervaringen? Zoals bijvoorbeeld reacties uit de omgeving enz? Knipoog

Zelfde verhaal hier! Ik heb ervoor gekozen (was toen 20) om het niet te doen, en ik heb er nog niet echt spijt van, alleen mijn tanden worden heel viezig omdat ik echt niet op sommige plaatsen kan komen...

Joto

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 19:12

Mijn buurvrouw (30+) Had tot vorig jaar ook een beugel, resultaat is super..Alleen het schijnt wel moeizamer te gaan dan wanneer je nog in de groei fase zit..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 19:25

Jaa dat het langer duurt is idd wel logisch, je groeit immers niet meer..
Sheran, ik heb dat met mijn ondertanden (die zie je gelukkig niet eens haha) maar is idd lastig met poetsen, zit ook altijd vanalles tussen.. Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 19:29

Toen mijn moeder klein heeft ze geen beugel gehad ondanks dat haar tanden flink scheef stonden. Zij heeft bijna twee jaar lang een beugel gehad vanaf 43 jaar. Ze had er wel last van, pijnlijke tanden af en toe. Maarja dat had ik ook Knipoog

Reactie's uit de omgeving : Veel mensen vonden het vooral heel dapper van haar. Wouden zelf ook wel een beugel maar durfde niet ect.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 19:32

Jaa die "pijn" kan ik me ook nog wel herinneren idd, vooral als je er net weer vandaan kwam Clown Of als je m ff niet in had gehad Tong uitsteken

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 19:33

Mijn beide ouders hebben rond hun 48ste een beugel genomen, mijn moeder voor het mooi en mijn vader omdat het echt noodzakelijk was. Het is beiden heel goed bevallen en ze hebben nu allebei een keurig, recht gebit Ja

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 19:49

@Relaxed..Hier precies hetzelfde verhaal..Ik wil wel maar durf niet meer zogoed. BIj mij gaat het trouwens alleen om mijn bovenkaak

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 21:40

Ik heb van mijn 32-34e een beugel gehad. Veel complimenten erover gekregen en ook was het bij mij niet moeizamer dan anders, zei ze.

_Cindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 21:46

Mijn ouders namen ongeveer tegelijk een beugel toen ze rond de 30 waren.. Volgens mij wel goede reacties op gehad.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 21:50

Nicolletje schreef:
Ik heb van mijn 32-34e een beugel gehad. Veel complimenten erover gekregen en ook was het bij mij niet moeizamer dan anders, zei ze.

Leuk om te horen! Laatst moesten we voor mijn werk pasfoto's laten maken en vond het gewoon verschrikkelijk om te zien.. Had een mooi gebit toen ik net van mijn beugels af was, maar is niks meer van over.. Verdrietig

Moet alleen wel 6 kiezen laten trekken Clown 2 verstandskiezen die ik links nog heb en dan boven en onder én links en recht 1 er tussenuit Clown

MioEnTia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 21:52

Melf

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 21:56

Een jaartje jonger ook goed? Je verhaal klinkt mij erg bekend in de oren, ook ik heb op jonge leeftijd al een heel traject doorlopen. Nu, bijna 10 later, waren alle 'problemen' van toen weer terug. Zeer slecht kunnen kauwen, slecht spreken, en ook 'cosmetisch' was mijn bovenkaak niet bepaald het ‘je van het’.
Afgelopen april is mijn kaak operatief breder gemaakt. Vanaf begin oktober loop ik nu met een slotjesbeugel boven. Ik heb gekozen voor ceramische 'plakkers', waardoor de beugel bijna niet opvalt. Eigenlijk krijg ook ik alleen positieve reacties. Iedereen valt het (nu al) op dat ik makkelijker spreek en het er ook veel 'mooier' uit ziet.

danneke80

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 22:02

Ik heb er nu een. Ben 28 jaar.
Heb er vrij veel reacties op gehad, maar de meesten vonden het wel grappig. Ik zie dr ook meteen veel jonger uit.
Ik hoef hem gelukkig niet zo lang, maar dr was ook niet zoveel afwijking in mn gebit. Ik heb gewoon zo'n metalen trouwens.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 22:08

Melf schreef:
Een jaartje jonger ook goed? Je verhaal klinkt mij erg bekend in de oren, ook ik heb op jonge leeftijd al een heel traject doorlopen. Nu, bijna 10 later, waren alle 'problemen' van toen weer terug. Zeer slecht kunnen kauwen, slecht spreken, en ook 'cosmetisch' was mijn bovenkaak niet bepaald het ‘je van het’.
Afgelopen april is mijn kaak operatief breder gemaakt. Vanaf begin oktober loop ik nu met een slotjesbeugel boven. Ik heb gekozen voor ceramische 'plakkers', waardoor de beugel bijna niet opvalt. Eigenlijk krijg ook ik alleen positieve reacties. Iedereen valt het (nu al) op dat ik makkelijker spreek en het er ook veel 'mooier' uit ziet.

Bij jou wordt het dan zeker vergoed ivm medische redenen? Ik had dat namelijk ook geprobeerd, maar ik heb er verder geen last van, dus dat ging niet lukken Knipoog
Die plakkers, zijn die ook duurder dan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 22:11

Bij heel veel mensen die ik trouwens ook dat ze zo'n draadje achter hun tanden hebben, maar dat heb ik ook nooit gehad.. Misschien waren ze dan wel beter blijven staan..

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 22:16

ik heb als kind beugels gehad en helaas zijn de verstands kiezen telaat getrokken waardoor er 1 tand naar voren stond
dit had mijn oude tandarts opgelost door schildjes te plakken ,maar had wel een scheef gebit[ boventanden][
toen ik begin 30 was heb ik 3 mnd een beugel voordag en nacht gehad ook omdat mijn voortanden los gingen zitten door de druk van die ene tand

nu heb ik al jaren een spalk achter mijn voortanden
eerst aan 5 tanden vast maar kreeg daardoor in alle tanden gaatjes
nu de laatste paar jaar een spalk aan 3 tanden
helaas gaat deze regelmatig los en moet dan vervangen worden

ik ben super blij geweest met mijn beugeltje op `leeftijd`nu staan mijn tanden wel netjes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 23:12

mijn zus is 24 en heeft er ook een dikke 3 maanden 1

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 23:18

Ik zit er ook nog steeds over te denken, heb het vorig jaar besproken met mijn tandarts.

Ben 26 en heb tot halverwege mijn 15e beugels gehad en alles stond netjes, kreeg een spalkje en dat spalkje is losgeraakt achter de tand die scheef stond voor ik een beugel kreeg (volgens mijn toenmalige tandarts was hij niet los en na een half jaar zei hij 'oh ja, je hebt gelijk'). Gevolg; de tand staat weer net als voordat ik aan beugels begon.

Ik irriteer me er mateloos aan, andere mensen schijnt het niet op te vallen.

Volgens mijn tandarts zouden mijn tanden na 6 maanden weer recht moeten kunnen staan (gaat alleen om boven), kosten ongeveer 550 euro (waarvan 300 vergoed) en 50 euro per maand. Om de kosten hoef ik het niet te laten, maar het is inderdaad ook dat ik me afvraag hoe anderen erop zullen reageren..

danneke80

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 07:30

dat valt wel mee allemaal. Er zijn steeds meer volwassenen met beugel. Ik kan er zo al 3 opnemen en een 4e die er binnenkort aan begint.