Eten per post naar Amerika

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lindatje

Eten per post naar Amerika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-08 01:04

Tsja, de titel zegt het al, mag dit? Haha! Ik wil graag een pakje stroopwafels naar iemand in Amerika versturen, maar ik heb geen idee of dit eigenlijk wel mag Nagelbijten / Gniffelen. Ik heb al even gegoogled, maar helaas kreeg ik geen antwoord op mijn vraag. Weet een van jullie dit misschien? Lachen

Natasjaa

Re: Eten per post naar Amerika

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 01:11

Naar Amerika weet ik niet zeker, maar weet wel dat mijn zusje een hele tijd geleden een pakketje met onder andere stroopwafels en zo naar Canada verzonden heeft, dat heeft geen problemen opgeleverd.
Misschien heb je hier iets aan, en anders even langsgaan op het postkantoor en navragen, dat kost niets Lachen

Lara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 03:38

Wij hebben wel eens gehad dat iemand gestampte muisjes naar ons verstuurd heeft. Ik verklaarde de persoon die het gestuurd had voor gek maar het is aangekomen Haha! Het ergste wat je kan gebeuren is dat ze het niet krijgen. Maar als het goed is zou het gewoon moeten kunnen zolang het maar geen vlees etc is.

poesnoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 04:19

Ik zit in japan dat is natuurlijk wel anders. Maar ik krijg regelmatig eten per post opgestuurd. En tot nu toe altijd goed aangekomen. De kans is wel groot dat ze het openmaken maar ze doen het ook weer netjes dicht. Maar goed dat is hier naar Japan. Naar America weet ik dus niet maar denk dat je het wel kan doen.

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 05:27

Ja, dat mag. Het enige wat naar mijn weten niet mag is dingen die kunnen bederven, en bijna alle vleesproducten (behalve in blik of zoiets). Maar stroopwafels is dus geen probleem. Lachen

lindatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-08 13:27

Super! Bedankt voor de antwoorden Haha!.

misslauie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 13:29

gestampte muisjes? hahahaha zien ze dat dan niet aan voor drugs? Tong uitsteken lijkt me vrij grappig als ze dat gaan openmaken om te controleren, krijg jij een poeder eveloppe hahahaha

* edit, ja stroopwafels zouden naar mijn mening wel moeten kunnen zolang je ze ff goed dicht maakt:P

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 13:31

Ik ken iemand die ook al eens een blikje bier naar Amerika verstuurd heeft. Dat is toen ook aangekomen. Ik zou zeggen, probeer het!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 13:37

poesnoes schreef:
Ik zit in japan dat is natuurlijk wel anders. Maar ik krijg regelmatig eten per post opgestuurd. En tot nu toe altijd goed aangekomen. De kans is wel groot dat ze het openmaken maar ze doen het ook weer netjes dicht. Maar goed dat is hier naar Japan. Naar America weet ik dus niet maar denk dat je het wel kan doen.

Ik zat in 94/95 in Japan (zelfde plek zo te zien Haha! ) en toen was het heel lastig om eten vanuit NL te krijgen.
Zelfs pakjes Goulash mix kwamen er niet door...

Mir_U

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 15:17

Ik heb een broer in Amerika die we ook wel eens dingen toesturen en ja hoor dat mag, behalve idd producten zoals kaas of vlees, daar zijn ze niet zo dol op. Fruit mag je ook nooit invoeren, maar goed, dat stuur je ook niet op haha

Zet wel heel duidelijk even op de doos wat erin zit Lachen

lindatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-08 22:29

Mirr84 schreef:
Ik heb een broer in Amerika die we ook wel eens dingen toesturen en ja hoor dat mag, behalve idd producten zoals kaas of vlees, daar zijn ze niet zo dol op. Fruit mag je ook nooit invoeren, maar goed, dat stuur je ook niet op haha

Goed dat je het zegt! Lijkt me idd verstandig om er op te schrijven wat er in zit Lachen. Is de kans trouwens groot dat de doos wordt open gemaakt? Misschien doen we er namelijk nog wat kleine spulletjes en een brief bij en ik zou het erg jammer vinden als er iets ontbreekt als het aankomt.

Lara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 22:45

lindatje schreef:
Mirr84 schreef:

Goed dat je het zegt! Lijkt me idd verstandig om er op te schrijven wat er in zit Lachen. Is de kans trouwens groot dat de doos wordt open gemaakt? Misschien doen we er namelijk nog wat kleine spulletjes en een brief bij en ik zou het erg jammer vinden als er iets ontbreekt als het aankomt.

De kans dat ze het open maken is heel erg groot. Pakjes die naar ons gestuurd zijn, zijn bijna altijd open gemaakt. Maar alles wordt ook weer netjes terug gedaan en ik heb het eigenlijk nog niet gehad dat ik iets miste.

Chantal173

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 22:53

Toch even lang het Postkantoor gaan daar kunnen ze precies opzoeken wat wel of niet naar de VS verstuurd mag worden. Bij pakketten naar de VS moet je altijd een douaneverklaring invullen met een gedetailleerde omschrijving van de inhoud van het pakket ( al wordt dat niet bij elk kantoor strict opgevolgd).

lindatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-08 22:58

Oke, dan ga ik daar morgen even langs Lachen.

En ben blij om te horen dat alles er weer in wordt gedaan, het is namelijk een 'speciaal' pakketje.

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 23:10

Zo goed dat ik dit topic vind, ik moet namelijk fotos op de post doen naar Turkije, wat is nou leuker om er dan ook gelijk weer een pak stroopwafels bij te doen.
Erg jammer dat ik van een ander geen adres heb, anders had ie een kilo of 3 aan pepernoten kunnen verwachten! Was echt net een kind, die de pepernoten van de grond af ging rapen!

Psydoxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 23:13

Alles kun je opsturen naar de US.... je moest eens weten waat voor hamster voorraad ze mij altijd gestuurd hebben toen ik daar studeerde...... tja geen drop te krijgen daaro Vork

lindatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-08 23:31

Hahaha ja, je kan wel vanalles op sturen, maar of het aan komt Knipoog. Ik had geen idee hoe streng ze daar zouden zijn wat betreft eten, maar zo te lezen valt het dus mee Haha!.

En Samy, bedankt voor je bericht, er gaan dus ook pepernoten in het pakketje, had ik nog helemaal niet aan gedacht! Haha!

gipsyboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 23:53

ik werk in een kaaswinkel.
en dan weet ik als klanten kaas mee willen nemen, dat als het naar amerika gaat dat het zichtbaar moet zijn. mag niet in kaaspapier maar moet ingesielt zijn doorzichtig dat ze kunnen zien wat het is.

ik denk dat dat met stroopwafels ook zo is.

wat ik weet is het ook alleen naar amerika.
rest van de landen hoeft niet zichtbaar te zijn. wat ik weet.

lindatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-08 00:09

Stroopwafels worden naar mijn idee alleen maar in doorzichtig 'papier' verkocht, dus dat moet geen probleem zijn denk ik. Maar ik zal er wel op letten als ik een pakje koop, dankjewel! Lachen

lindatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-08 00:48

Hmm, ik zit net op de site van TNT te kijken en een pakje versturen van 3 kilo kost 120 euro Wow!. Geen idee hoe duur het via FedEx of DHL is, daar kwam ik niet helemaal uit, maar jemig, 120 euro....dat vind ik wel heel duur Nagelbijten / Gniffelen. Weet iemand een goedkopere bezorgdienst? Haha!

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 10:20

wij hebben al een aantal keer overlevings""pakketten gestuurd naar kenya en Ethiopie. En dat varieerde van ketchup, drop, naar shampoo en hagelslag. Alles is altijd goed aangekomen. We zijn nu bezig met een Sinterklaas pakket

Mir_U

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 10:47

De reden dat kaas enzo ingesielt moet zijn, in vacuum verpakking, is niet omdat ze willen zien wat er in zit maar omdat ze doodsbang zijn dat er bacteriën ofzo in mee liften, die ziektes kunnen veroorzaken. Amerikaanse douane doen daar nogal panisch over..ook de reden waarom fruit niet zomaar naar binnen mag en vlees liever ook niet (tenzij ook vacuum verpakt dacht ik).

Stroopwafels zijn echt absoluut geen probleem Lachen

Erna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 11:24

€ 120??
Dat worden dan dure stroopwafels Knipoog

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 11:34

lindatje schreef:
Hmm, ik zit net op de site van TNT te kijken en een pakje versturen van 3 kilo kost 120 euro Wow!. Geen idee hoe duur het via FedEx of DHL is, daar kwam ik niet helemaal uit, maar jemig, 120 euro....dat vind ik wel heel duur Nagelbijten / Gniffelen. Weet iemand een goedkopere bezorgdienst? Haha!

Heb je bij tnt express gekeken soms in plaats van tntpost? Clown
Ik heb het even opgezocht, naar Amerika priority (5-7 dagen tijd) is € 32,45. Economy (4-5 WEKEN tijd) is € 24,45. Lachen

lindatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-08 12:27

Haha misschien heb ik daar dan gekeken Bloos. Ik was niet meer al te helder om 1 uur 's nachts Haha!. De prijzen die jij noemt klinken wat beter! Dankjewel!

Edit: Ik heb idd bij tnt express gekeken Koe