ouderlijk huis staat te koop....

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Alja

ouderlijk huis staat te koop....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-08 15:01

Ong 3 weken geleden hebben mijn ouders de stap genomen om te stoppen
met de boerderij en dus tegaan verkopen.
Makelaar, taxateur langs geweest en sinds een dikke week is de boerderij in de verkoop.
Aangezien het om een best bedrag gaat hadden we niet gedacht dat het een vaart zou lopen
maar nu belde de makelaar gisteren al dat er zaterdag en maandag kijkers komen.
En dat er ook al brochures zijn verstuurd naar andere makelaars die ook geintersseerden hadden
dus het zal de komende tijd wel een gaan en komen worden van kijkers.

Persoonlijk had ik het er niet zo moeilijk mee en vond het juist een goede stap van mijn ouders maar nu
het allemaal dichter bij komt zie ik er toch wel tegen op en lijkt het
me verschrikkelijk dat op onze boerderij andere mensen komen te wonen...

Misschien iemand tips of hoe je het er beste er mee om kunt gaan?

groetjes Alja

sunshine

Re: ouderlijk huis staat te koop....

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 15:24

Ik lees mee...
Mijn ouders zijn namelijk uit elkaar, dat betekend dus dat ook ons huis te koop komt testaan.
Ik heb het er best moeilijk mee, aangezien ik zeker 18 jaar in dat huis gewoond heb..

LePapillon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 16:34

Ik kan er niet echt over meepraten..
Ik ben nu 17 jaar en al 8 keer verhuisd, dus nooit zo'n band met een huis gehad.

Het lijkt me inderdaad wel moeilijk, sterkte ermee! Ach gut

Edit: het schiet me opeens te binnen dat mijn vader net een huis heeft gekocht en ik er dus wel min of meer mee te maken zal krijgen. Na de scheiding van mijn ouders is hij daar gaan wonen (zo'n 10 jaar terug) en nu gaat hij daar weg. Ik denk wel dat het moeilijk zal worden, we hebben daar zo veel meegemaakt.. Van een kop thee nadat ik door de hagel naar hem toe had gefietst tot het overlijden daar van mijn broer afgelopen zomer.

tanya89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 16:38

Ik had dat ook in mijn 'favoriete' huis, maarja wat moet dat moet hè Ach gut Ik zou als er eenmaal andere mensen in wonen niet meer zo vaak langsrijden, mocht je dat van plan zijn, dat is extra pijnlijk, vond ik.

llittlellady

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 16:39

ik ben na 21 jaar verhuist... maar mijn nieuwe huis is zoow veel leuker, beter, mooier en geweldiger Lachen Ik heb er niet zo'n moeite mee gehad.
moet zeggen dat ik het ook wel beetje 'verdrongen' heb. Ik wilde geen afscheid nemen dat vond ik moeilijk dus druk geweest met andere dingen zodat ik er niet aan hoefde te denken.
Laatst moest ik voor een afspraak terug naar de oude plaats (we wonen nu aan totaal andere katn van het land) en dat was wel ff een klap. Ik liep daar alleen, alles alles was zoo vertrouwd en bekend daar maar ik kon eigk nergens heen.. je kijkt naar je 'eigen vertrouwde leventje' waar jij in eens niet meer in hoort. Heel heel raar ik ben er wel enorm door van slag geweest. Het oude huis gezien en dat lag al helemaal in de verbouwing. IK moet zeggen het aws geen gevoel van heimwee want hier is het 100 x gweldiger maar ik was wel heel emotioneel erdoor
Ik heb wel besloten de komende jaren maar ff niet meer daarheen te gaan Lachen

Talonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 16:45

Woningen met een hogere verkoopprijs zullen niet zo heel snel gaan, zeker niet met een agrarische bestemming. Of er moet toevallig een beginnende boer zijn die een kapitaal op zak heeft Haha! In het begin heb je wel wat last van kijkers die puur komen om te kijken en niet eens de intentie hebben om te kopen. Ook de brochures lopen in het begin hard, omdat er een nieuwe woning te koop staat en iedereen de ins-en outs wil weten van het huis. Wij hadden veel kijkers uit het dorp, waarvan we gelijk al wisten dat ze het niet eens konden betalen en dan komen ze met een openingbod van meer dan een ton minder dan de vraagprijs...

Het is best moeilijk, maar als ik mijn ouders nu zie in hun kleinere woning zijn ze erg gelukkig want het werk om het huis werd teveel om goed bij te houden. Daarnaast heeft mn vader kanker gehad en was het al te zwaar om het de voor en achtertuin te maaien, laat staan om hele spul op orde te houden. Nee hoor, ze zijn gelukkig met hun keuze, ook al missen ze soms de ruimte en vrijheid.

Voor mijzelf geld dat ik eigenlijk nog steeds niet gewend bent aan alle geluiden die ik bij de buren hoor, ook al ben ik al 10 jaar het huis uit. Je bent wat dat betreft erg verwend als je altijd vrijstaand gewoond hebt Tong uitsteken
Als ik langsrij bij mn oude huis moet ik toch altijd even kijken hoe het erbij staat..

llittlellady

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 16:48

ons huis stond ook 1.5 jaar te kooop.. (gwoon stadswoning) wel steeds weer kijkers je poetste je de ****** elke keer weer. Steeds weer hoop. Maar toch dan in eens is het verkocht en dan gaat het ook hard Lachen
Dus het is ook moeilijk te zeggen: het kan van de een op de andere dag verkocht zijn en soms staat het jaren te koop. Je moet maar net de juiste vinden op het juiste moment Lachen
Maar met deze ecnomische crisis enzo...

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 16:52

Ik ben pasgeleden verhuisd, eigenlijk een vergelijkbaar verhaal als met de TS, alleen woon ik nog thuis.

Hoe ik ermee om ben gegaan? Tjah, toen het huis ook echt verkocht was ben ik langzaam aan het idee gaan wennen. We hadden toen nog ongeveer een half jaar (ook om ons nieuwe huis bewoonbaar te maken Knipoog ). Eigenlijk heb ik er pas echt een punt achter gezet toen het hele huis ook echt leeg was. Alles was weg, het rook niet meer als 'thuis', het klonk niet meer zo en de hond was ook al over. Toen het huis echt leeg was had ik echt het gevoel van 'waarom hecht ik zoveel emotionele waarde aan een hoop bakstenen met een dak?' terwijl je het antwoord echt wel weet.
Nu zijn ze daar aan het verbouwen, de hele buitenkant van het huis ziet er anders uit en ik ben stiekem best benieuwd hoe ze het daar binnen nu hebben. Moet er elke week wel langs om naar een bepaalde plek te gaan, maar elke keer als je dan de straat over rijdt is alles nog steeds zo bekent.

Ondertussen mis ik van mijn oude huis vooral mijn pony, die ondertussen ook ergens anders staat en niet meer van mij is. Daar had ik de luxe van een eigen pony 'in de tuin' en nu moet ik het doen met een regelmatige dosis paard om mijn 'verslaving' bij te houden Clown Maar de rest van het huis mis ik nu eigenlijk niet meer zo. Het slijt wel. Maar het afscheid nemen van een speciaal plekje is niet leuk

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 16:53

Een vriendin van me heeft het ook.. Haar ouders zijn vorig jaar gescheiden en zelf is ze ook verhuisd. De paarden zijn allemaal verkocht. Zij vindt het vooral erg dat als straks het huis ook verkocht is dat haar oude "thuis" echt weg is.. Als ze dan bij dr ouders langs gaat komt ze echt een beetje op bezoek voor dr gevoel.. Maar ja, het zal ff wennen zijn, komt vast goed Ja

Parce

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 17:17

Ik herken de verhalen hier heel erg. Mijn ouders zijn een paar jaar geleden gescheiden en ook ons mooie huis kwam te koop te staan. Ik vond het echt vreselijk; ik ben er geboren en getogen en had er 22 jaar gewoond. Gelukkig zat ik inmiddels op mezelf in Groningen, maar ik ging ieder weekend nog naar mijn oude huis, ook voor de paarden die ik 'thuis' had staan. Helaas moest ik dus noodgedwongen 3 van mijn 4 paarden verkopen, omdat ik financieel maar 1 paard op pension kon houden.
Ik heb ook bewust op een gegeven moment de keuze gemaakt om niet meer ieder weekend naar 'huis' te gaan, puur om zelf afstand van het huis te kunnen nemen. Ons huis heeft lang te koop gestaan, mijn vader woonde inmiddels in het buitenland en mijn moeder deed het huishouden thuis alleen. Ze werd er na een tijd behoorlijk flauw van want ze wilde verder; een nieuwe start ergens anders maken. Bij iedere kijker moest ze het hele huis, stallen en de giga tuin weer tip top op orde maken en dat koste haar veel energie. Gelukkig is afgelopen lente het huis eindelijk verkocht, na 2,5 jaar te koop te hebben gestaan!
De verhuizing was heel vreemd, na een dag laden en pakken sta je met z'n allen in je lege huis Verdrietig

Toch heb ik geen heimwee naar mijn oude huis, wat ik niet gedacht had. Mijn moeder heeft een super leuk herenhuis in de stad gekocht waar ik regelmatig heenga. Ze is helemaal blij, heeft een nieuwe liefde ontmoet en ik vind het ook helemaal geweldig. Het is een soort tijdperk wat je afsluit en een nieuw tijdperk wat je begint

Afgelopen weekend ben ik met mijn zus voor het eerst weer wezen kijken bij ons oude huis. We hadden kriebels in onze buik toen we de straat inreden; we waren er 5 maanden niet geweest. Toch voelde het goed om ons huis van een afstand te zien en de mensen die erin wonen (we zagen hun jonge kids lekker op de skates buiten net zoals wij vroeger gedaan hadden) Het is een fijn idee dat dit jonge gezin net zo'n mooie tijd tegemoet gaat als dat wij in dit huis gehad hebben!
Afbeelding

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 17:40

hier hetzelfde verhaal, waar ik nu woon..en ook geboren ben staat te koop. Ben er niet zo blij mee, woon hier perfect!

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 17:44

Ik ben zo vaak verhuisd in mijn leven, niet leuk meer.
Wat mij altijd hielp is beetje voor beetje afscheid nemen. Met elke kamer die leeggehaald wordt er nog eens in rondlopen, een laatste keer het licht aan en uit doen, herinneringen ophalen, afscheid nemen.

En vooral veel zelf doen. In mijn kamer moest ik mijn muurtekeningen overschilderen bijvoorbeeld (anders was het huis niet verkoopbaar Clown ). Pijnlijk, maar het helpt wel want zo wordt het huis langzaam steeds minder van jou.

En tegen de tijd dat je dan echt weg gaat moet je er een punt achter zetten voor jezelf. Verzin een afscheidsritueel. Voer dat uit. Doe de deur achter je dicht en kijk nog 1 keer om. En dan met frisse moed van je nieuwe huis je eigen plekje maken!

Sterkte meis Ach gut

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 17:58

Toen wij vanuit Zuid-Holland naar Noord-Holland gingen verhuizen, vond ik dat wel moeilijk.
Wij (vader+familie, en ik en mijn broers en zussen) waren daar allemaal geboren.
Onze boerderij was toen behoorlijk geliefd, er heeft niet eens een bord aan de weg gestaan, zo snel was het verkocht.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 18:00

Ik ben vorig jaar verhuisd, na 19 jaar in mijn "ouderlijk" huis te hebben gewoond.
Ook nog is naar de andere kant van het land.

Het was moeilijk, vooral de dag dat het huis echt niet meer van ons was.

Maar nu? Heerlijk. Lekker alles nieuw, schoon, mooi ( nieuwbouw) , ruim etc!
Zou echt niet meer terug willen!
Meis, je nieuwe huis en je nieuwe kamertje worden je zo snel eigen.
En trouwens ook niet meer terug naar de plaats van herkomst.

Toch zal ik altijd wel een vreemd gevoel houden bij foto's of bij het langsrijden van mijn oude huis.
Ik heb er toch 19 hele fijne jaren en velen herrineringen van!

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 19:41

Mijn ouders hebben hun huis ook te koop staan omdat ze na ruim 20 jaar wel weer eens wat anders willen Clown Ik woon er niet meer maar ben er wel opgegroeid en de locatie is uniek, iedereen vindt het zonde.. maargoed, het is niet mijn beslissing. Vrijdag komen er weer kijkers en ik vind het toch elke keer wel weer spannend.

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 10:43

Ja dat is het ook..en elke keer weer de bende opruimen..zucht.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 10:56

Ja mijn ouders gaan ook verhuizen. Ik heb deze gelegenheid aan gepakt om bij mijn vriend in te trekken maar ik heb vreselijk veel heimwee. Ik woon nu schuin tegen over mijn ouders en dan zie ik dus straks andere mensen in MIJN huis wonen

Voor mijn ouders is het een feestje en ze zullen de vlag uitghangen als ze weggaan (dat maakt het voormij ook wel makkelijker hoor). Weg van die veel te asociale buren die ons meerdere malen bedreigd hebben en voor een huis waar mijn vader zich in kan redden, nu hij het met twee kunstbenen moet doen.
Het is ze echt gegund maar ik vind het echt moeilijk Bloos

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 12:08

ik heb onderhand wel geleerd dat een huis gewoon maar een bult stenen is. Een mooi huis is nog geen thuis

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 12:19

Dat klopt hoor Ja
Ik woon nu bij mijn vriend en dat is echt geen thuis voor me. Ik ben heel erg druk bezig om alles een beetje in mijn stijl te transformeren Haha! Het wordt steeds beter moet ik zeggen Haha!

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 12:20

het huis waar ik in opgegroeid ben hebben mijn ouders ook verkocht.
Stomme is, ik had het er afgelopen weekend met mijn broer over en die schijnt nog regelmatig over dat huis te praten.. dat doe ik ook.
We missen beiden dat huis ontzettend erg!
Toch moeten we het accepteren, mijn ouders hebben die keuze gemaakt.. helaas

juline

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 22:33

zit nu zelf midden in verhuizing na 18 jaar op me 4de komen wonen. doet wel pijn af en toe. afgelopen nacht laatste nachtje daar geslapen gaat tpch wel even heel je jeugd door je heen
heel raar is dat.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-08 05:24

idd een huis is een bult stenen maar als je er al 50 jaar hebt gewerkt en alles hebt opgebouwd ( zoals mijn ouders) is het toch wel een moeilijke stap Lachen

lindatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 13:55

Oh hou op, ik kan al intens verdrietig worden bij het idee dat ons huis ooit verkocht wordt. Ik heb nu al in mijn hoofd zitten dat ik later heel hard ga sparen om dit huis van mn ouders over te kunnen kopen Bloos.

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 14:26

Dit ken ik "gelukkig" niet, ben zo'n 5 keer verhuisd.
Sterkte ermee! Het is opzich wel fijn als het snel verkocht is, want elke x die bezichtiginen daar wordt je ook niet vrolijk van..

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 14:29

Ik kan me hier helemaal bij inleven. Ik woon al 25 jaar in hetzelfde huis, ben nog nooit in mijn leven verhuisd. Volgend jaar zal het echter zo ver zijn. We zijn bezig met het bouwen van ons eigen huis. Ondanks dat we naast het huis van mijn ouders gaan bouwen vind ik het raar. Nu wonen we in een appart gedeelte, als ik mijn ouders wil zien ga ik naar beneden, wil ik rust doe ik de deur dicht. Straks moet ik echt naar buiten, met de sleutel om bij hun binnen te komen. Aan de andere kant vind ik het ook spannend, alles nieuw je eigen tuin indelen enz enz.