Hebben jullie dat ook? en zijn die grote verschillen ook in de weg gaan zitten en de relatie of is daar goed mee te leven en kan een relatie ondanks grote verschillen ook standhouden? (we zijn nu bijna 11 maand samen)
Ben benieuwd
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

We houden allebei van lekker eten, weekendjes weg, dagjes uit etc en we kunnen allebei lekker gek doen 
Ik denk wel dat een relatie met alleen maar verschillen uiteindelijk geen stand houdt
Opposits attract, maar voor een relatie heb je meer nodig dan aantrekkingskracht en dan is het toch wel fijn als er iets is wat je gemeenschappelijk hebt

Of zie jij dat anders?
In smaak qua muziek, interieur, films.. behalve eten haha. Moet zeggen dat ik het heerlijk vind.

Ook hebben we over veel dingen dezelfde mening.
en dat probeer ik indd ook zoveel mogelijk vrij te laten, alleen is zeilen wel weer zo'n hobby die soms laatste moment is (het weer is toch wel erg belangrijk
) en daar wil het bij mij nog wel een beetje mis gaan soms, maar daar hebben we dan wel over gepraat en dat scheelt wel

rebeltje schreef:Mijn vriend (29) en ik (24) verschillen enorm, zowel karakter als intresses. Als ik zou samenwonen met iemand met hetzelfde karakter zou dat echt enorm vaak botsen. We zijn inmiddels 4,5 jaar samen en wonen er 2,5 samen.
Toch hebben we wel gezamelijke intresses ontwikkeld, en we vinden het gewoon lekker om allebei ons eigen ding te hebben. Moet er niet aan denken dat hij met alles mee ging wat ik wilde doen. Vooral de uitjes ed vinden we allebei op hetzelfde vlak leukOok hebben we over veel dingen dezelfde mening.
Het enige wat af en toe dwars zit is dat hij een hekel aan honden heeft en ik het liefste een grote hond wil (zodra ik daar plek voor heb)
Elma_ schreef:mijn net-ex en ik waren TE verschillend.. Ik ben een prater, hij kan niet praten (mannen trek maar je hebt niet en NIEt)
Hij is heel rustig ik vrij idioot..
Ook delen we totaal niet in onze hobbys, paarden intresseren hem geen zier, zijn hobby mij niet..
Onze humor ligt ook errug ver uit elkaar.. als hij een geintje maakt vind ik het niet leuk en als ik een geintje maak vind hij het niet leuk.. Hij is een opgever (als iets na 5 minuten niet lukt geeft ie op) ik ga net zo lang door tot ik ben waar ik wil zijn..
Nee, dat werkt niet
) nee wij praten samen veel, hij is haast nog meer een prater dan ik ben
ik ben wel idioter, maar hij kan het gelukkig voor zover ik weet wel waarderen haha, en we vinden het heerlijk om elkaar uit te dagen met nutteloze discussies en gare opmerkingen. qua humor liggen we ook nog wel enigsinds op de zelfde lijn geloof ik
Daar verschillen wij gewoon énorm in.. Frouk schreef:Elma_ schreef:mijn net-ex en ik waren TE verschillend.. Ik ben een prater, hij kan niet praten (mannen trek maar je hebt niet en NIEt)
Hij is heel rustig ik vrij idioot..
Ook delen we totaal niet in onze hobbys, paarden intresseren hem geen zier, zijn hobby mij niet..
Onze humor ligt ook errug ver uit elkaar.. als hij een geintje maakt vind ik het niet leuk en als ik een geintje maak vind hij het niet leuk.. Hij is een opgever (als iets na 5 minuten niet lukt geeft ie op) ik ga net zo lang door tot ik ben waar ik wil zijn..
Nee, dat werkt niet
In die zin verschillen wij dan wellicht iets minder (is er dan nog hoop?) nee wij praten samen veel, hij is haast nog meer een prater dan ik ben
ik ben wel idioter, maar hij kan het gelukkig voor zover ik weet wel waarderen haha, en we vinden het heerlijk om elkaar uit te dagen met nutteloze discussies en gare opmerkingen. qua humor liggen we ook nog wel enigsinds op de zelfde lijn geloof ik
Frouk schreef:wat dus telkens mis gaat bij ons is dat hij vind dat ik niet enthousiast genoeg reageer als het gaat om zn hobby..
Bv. hij moest nieuw zeil hebben voor zn boot. Komt daar mee aanzetten nadat hij een weekend is weggeweest naar zn ouders, dacht dat ik wel even een auto kon regelen en da we daar op zondag avond nog wel achteraan konden. Toen ik daar dus niet zo blij op reageerde werd hij boos op mij, terwijl ik zoiets heb van prima, jou hobby, vraag zelf de auto aan mijn ouders en ga zelf. (degene bij wie hij dat zeil ging halen is een bekende in de zeilwereld en hij gaat daar mee staan praten en ik heb niet zoveel zin om daar een half uur als 1 of ander dom blondje bij te gaan staan) net als dat ik dus niet enthousiast genoeg reageerde dat hij ineens op zondag ochtend bedacht dat hij wel naar een vriend kon gaan terwijl het voor het eerst sinds tijden was dat we echt es een dagje met zn 2en hadden. En dan wordt hij dus boos op mij terwijl ik ook een beetje zoiets heb van ja nou sorry, maar wat moet ik er mee..

) ben!
echt 2 druppels water jou verhaal, dat staren naar die tv, het wel geinteresseerd proberen te lijken, en oprecht je best doen maar toch hopen dat die verhalen niet uren duren 
Zeker ook omdat het zn werkveld is, en zn hobby dus eigelijk bijna zn hele leven is
(zijn denk niet veel mensen die hun hobby zo serieus nemen hahaha)