overeenkomsten of verschillend?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Eleionomae

overeenkomsten of verschillend?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-08 13:08

Ik zat mij net nog eens te bedenken waarin mijn vriend en ik overeenkomen waarin wij verschillen, maar kom tot de conclusie dat wij vooral heel veel verschillen van elkaar (in intresses, hobby's, muzieksmaak etc) en dat we volgens mij eigelijk alleen maar overeenkomen in karakter (koppig, eigenwijs, standvastig) en ook in horoscoop.
Hebben jullie dat ook? en zijn die grote verschillen ook in de weg gaan zitten en de relatie of is daar goed mee te leven en kan een relatie ondanks grote verschillen ook standhouden? (we zijn nu bijna 11 maand samen)
Ben benieuwd Lachen

Anoniem

Re: overeenkomsten of verschillend?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 13:12

ik ben nu 4 jaar samen met mijn vriend en wij verschillen echt in alles! en in karakter komen we ook niet overeen! maar zoals mijn vriend altijd zegt: wij zijn nooit veranderd en laten elkaar vrij. en daardoor gaat het zo goed. ( wij kennen een vrouw en bij elke vriend die ze heeft is ze een ander om het zomaar te zeggen) ook veel mensen hadden niet verwacht dat wij lang bij elkaar zouden blijven ik 21 hij 27 en ik was 17 toen ik met hem kreeg!

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 13:13

Ik denk dat ik zowel overeenkomsten als verschillen met mijn vriend heb Lachen We houden allebei van lekker eten, weekendjes weg, dagjes uit etc en we kunnen allebei lekker gek doen Haha!
Echter zijn we qua karakter toch wel heel verschillend: ik ben erg praatgraag en sociaal, hij wat stiller etc..
Ik denk persoonlijk dat een relatie met grote verschillen best stand kan houden, als beiden maar bereid zijn een beetje in te schikken op bepaalde vlakken Lachen Ik denk wel dat een relatie met alleen maar verschillen uiteindelijk geen stand houdt Opposits attract, maar voor een relatie heb je meer nodig dan aantrekkingskracht en dan is het toch wel fijn als er iets is wat je gemeenschappelijk hebt Lachen

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 13:15

Breezy: dan is er toch iets wat jullie gemeenschappelijk hebben en dat is jullie visie dat het goed is om elkaar vrij te laten Lachen Of zie jij dat anders?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 13:15

het ligt eraan of je elkaar ook ruimte geeft, ik ga niet tot 7 uur smorgens naar terrorparty's maar hij wel, ik kan uren lang bij paarden zitten en hij niet maar we laten elkaar vrij en zeiken er ook niet over! het enige waar we allebei helemaal gek op zijn is de hond

en corelli je hebt gelijk!

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-08 13:16

ja wat betreft lekker eten, leuke dingen doen, elkaar kleine kadootjes/kaartjes geven, weekendjes weg, etc staan we wel gelijk, maar verder... hahha we zijn zo verschillend! Ik vind het bijvoorbeeld heel moeilijk om laatste moment veranderingen tegen te komen, terwijl hij heel impulsief is en soms op het laatste moment met andere plannen aan komt zetten (waar ik dan niets mee kan, zoals dat hij opeens naar een vriend wil, terwijl ik dacht eindelijk es een dagje echt met zn 2tjes te zijn) en dat botst soms enorm. Ik doe mn best dat te veranderen, maar dat gaat dus niet 1,2,3..

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 13:17

Ik heb zoveel overeenkomsten met mijn vriend dat het soms gewoon "eng" is. Knipoog In smaak qua muziek, interieur, films.. behalve eten haha. Moet zeggen dat ik het heerlijk vind.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-08 13:17

verder laten we elkaar wel vrij in wat we willen trouwens, als ik es naar een vriendin wil ofzo dan is dat geen enkel probleem, en als hij wilt zeilen kan hij dat ook gewoon doen Lachen

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 13:17

ik en mijn vriend lijken juist weer heel erg op elkaar, tuurlijk zijn er zat verschillen. Maar qua denken en doen staan we vaak op 1 niveau.

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 13:19

Dat is ook heel belangrijk denk ik..Jullie hebben een gezamenlijk leven, maar het is ook belangrijk om eigen dingen te blijven doen Lachen

edit: Ik had het tegen Frouk Knipoog

Volkoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 13:21

Mijn vriend (29) en ik (24) verschillen enorm, zowel karakter als intresses. Als ik zou samenwonen met iemand met hetzelfde karakter zou dat echt enorm vaak botsen. We zijn inmiddels 4,5 jaar samen en wonen er 2,5 samen.

Toch hebben we wel gezamelijke intresses ontwikkeld, en we vinden het gewoon lekker om allebei ons eigen ding te hebben. Moet er niet aan denken dat hij met alles mee ging wat ik wilde doen. Vooral de uitjes ed vinden we allebei op hetzelfde vlak leuk Lachen Ook hebben we over veel dingen dezelfde mening.

Het enige wat af en toe dwars zit is dat hij een hekel aan honden heeft en ik het liefste een grote hond wil (zodra ik daar plek voor heb) Lachen
Laatst bijgewerkt door Volkoren op 27-10-08 13:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-08 13:21

Ja dat is zeker belangrijk Lachen en dat probeer ik indd ook zoveel mogelijk vrij te laten, alleen is zeilen wel weer zo'n hobby die soms laatste moment is (het weer is toch wel erg belangrijk Tong uitsteken ) en daar wil het bij mij nog wel een beetje mis gaan soms, maar daar hebben we dan wel over gepraat en dat scheelt wel Lachen

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 13:21

Mijn vriend en ik hebben wel veel overeenkomsten, onze interesses (niet alles), interieur, opvoeding e.d.
Maar we verschillen ook wel Lachen
Wij zijn nu 4 jaar bij elkaar, wonen samen en hebben een kind Knipoog

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 13:22

Ik en m'n vriend verschillen best we erg.. Nagelbijten / Gniffelen
Maar zolang je mekaar ook vrij laat gaat het eigenlijk denk ik wel prima Knipoog
Maar waar we wel over op 1 lijn zitten zijn ook bepaalde dingen, bv. je hoeft niet altijd met z'n 2'en te zijn.. Zo vind hij het ook prima als ik keer met z'n vrienden naar een HC feest ga (is z'n muziek totaal niet)... en zo zijn er nog wel meer dingen...

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-08 13:23

rebeltje schreef:
Mijn vriend (29) en ik (24) verschillen enorm, zowel karakter als intresses. Als ik zou samenwonen met iemand met hetzelfde karakter zou dat echt enorm vaak botsen. We zijn inmiddels 4,5 jaar samen en wonen er 2,5 samen.

Toch hebben we wel gezamelijke intresses ontwikkeld, en we vinden het gewoon lekker om allebei ons eigen ding te hebben. Moet er niet aan denken dat hij met alles mee ging wat ik wilde doen. Vooral de uitjes ed vinden we allebei op hetzelfde vlak leuk Lachen Ook hebben we over veel dingen dezelfde mening.

Het enige wat af en toe dwars zit is dat hij een hekel aan honden heeft en ik het liefste een grote hond wil (zodra ik daar plek voor heb) Lachen

jij klinkt dus meer zoals ik en vriend ook zijn. Ik denk ook dat wij onze gezamelijke intresses nog moeten ontwikkelen, gewoonweg omdat we nog niet lang genoeg bij elkaar zijn denk ik. Ik probeer me ook wat meer te interesseren in zijn hobby's om zo wat meer overeenkomsten te krijgen al zal zeilen waarschijnlijk nooit mijn lust en leven worden en zit hij er tot in zn oren in (zelfs n werk zit in dat wereldje)

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 13:24

mijn net-ex en ik waren TE verschillend.. Ik ben een prater, hij kan niet praten (mannen trek maar je hebt niet en NIEt)
Hij is heel rustig ik vrij idioot..
Ook delen we totaal niet in onze hobbys, paarden intresseren hem geen zier, zijn hobby mij niet..
Onze humor ligt ook errug ver uit elkaar.. als hij een geintje maakt vind ik het niet leuk en als ik een geintje maak vind hij het niet leuk.. Hij is een opgever (als iets na 5 minuten niet lukt geeft ie op) ik ga net zo lang door tot ik ben waar ik wil zijn..
Nee, dat werkt niet Lachen

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-08 13:26

Elma_ schreef:
mijn net-ex en ik waren TE verschillend.. Ik ben een prater, hij kan niet praten (mannen trek maar je hebt niet en NIEt)
Ook delen we totaal niet in onze hobbys, paarden intresseren hem geen zier, zijn hobby mij niet..
Onze humor ligt ook errug ver uit elkaar.. als hij een geintje maakt vind ik het niet leuk en als ik een geintje maak vind hij het niet leuk.. Hij is een opgever (als iets na 5 minuten niet lukt geeft ie op) ik ga net zo lang door tot ik ben waar ik wil zijn..

In die zin verschillen wij dan wellicht iets minder (is er dan nog hoop? Tong uitsteken ) nee wij praten samen veel, hij is haast nog meer een prater dan ik ben Lachen ik ben wel idioter, maar hij kan het gelukkig voor zover ik weet wel waarderen haha, en we vinden het heerlijk om elkaar uit te dagen met nutteloze discussies en gare opmerkingen. qua humor liggen we ook nog wel enigsinds op de zelfde lijn geloof ik Tong uitsteken

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 13:28

Dat werkt idd niet Elma,, bij ons het is overigens juist anderssom met praten.. Hij praat heel veel, veel discussies etc. terwijl ik me liever stil hou en liever de kat uit de boom kijk.. Soms ergert hij zich daar wel aan, werk er dan ook aan wat meer te praten als we ergens op visite zijn ofzo mjah ben gewoon geen prater Clown Daar verschillen wij gewoon énorm in..

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 13:28

Frouk schreef:
Elma_ schreef:

In die zin verschillen wij dan wellicht iets minder (is er dan nog hoop? Tong uitsteken ) nee wij praten samen veel, hij is haast nog meer een prater dan ik ben Lachen ik ben wel idioter, maar hij kan het gelukkig voor zover ik weet wel waarderen haha, en we vinden het heerlijk om elkaar uit te dagen met nutteloze discussies en gare opmerkingen. qua humor liggen we ook nog wel enigsinds op de zelfde lijn geloof ik Tong uitsteken

Ja tuurlijk kan het werken als je heel verschillend bent.. als je elkaars eigenschappen maar leuk vindt.. Maar als je het niet leuk vind en er gewoon niet mee om kan gaan dan werkt het niet.. en dat hij jou lollige uitspattingen wel grappig vind, dan is het alleen maar leuk Haha!

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-08 13:33

wat dus telkens mis gaat bij ons is dat hij vind dat ik niet enthousiast genoeg reageer als het gaat om zn hobby..
Bv. hij moest nieuw zeil hebben voor zn boot. Komt daar mee aanzetten nadat hij een weekend is weggeweest naar zn ouders, dacht dat ik wel even een auto kon regelen en da we daar op zondag avond nog wel achteraan konden. Toen ik daar dus niet zo blij op reageerde werd hij boos op mij, terwijl ik zoiets heb van prima, jou hobby, vraag zelf de auto aan mijn ouders en ga zelf. (degene bij wie hij dat zeil ging halen is een bekende in de zeilwereld en hij gaat daar mee staan praten en ik heb niet zoveel zin om daar een half uur als 1 of ander dom blondje bij te gaan staan) net als dat ik dus niet enthousiast genoeg reageerde dat hij ineens op zondag ochtend bedacht dat hij wel naar een vriend kon gaan terwijl het voor het eerst sinds tijden was dat we echt es een dagje met zn 2en hadden. En dan wordt hij dus boos op mij terwijl ik ook een beetje zoiets heb van ja nou sorry, maar wat moet ik er mee..

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 13:34

Frouk schreef:
wat dus telkens mis gaat bij ons is dat hij vind dat ik niet enthousiast genoeg reageer als het gaat om zn hobby..
Bv. hij moest nieuw zeil hebben voor zn boot. Komt daar mee aanzetten nadat hij een weekend is weggeweest naar zn ouders, dacht dat ik wel even een auto kon regelen en da we daar op zondag avond nog wel achteraan konden. Toen ik daar dus niet zo blij op reageerde werd hij boos op mij, terwijl ik zoiets heb van prima, jou hobby, vraag zelf de auto aan mijn ouders en ga zelf. (degene bij wie hij dat zeil ging halen is een bekende in de zeilwereld en hij gaat daar mee staan praten en ik heb niet zoveel zin om daar een half uur als 1 of ander dom blondje bij te gaan staan) net als dat ik dus niet enthousiast genoeg reageerde dat hij ineens op zondag ochtend bedacht dat hij wel naar een vriend kon gaan terwijl het voor het eerst sinds tijden was dat we echt es een dagje met zn 2en hadden. En dan wordt hij dus boos op mij terwijl ik ook een beetje zoiets heb van ja nou sorry, maar wat moet ik er mee..

Ik snap heel goed wat je bedoeld Tong uitsteken
Mijn ex is helemaal de wereld gek van molens.. en ik heb zoiets van ja.. euhw boeiend.. maar hij vind het gewoon machtig mooi.. hele pc staat vol fotos en dan moet ik fotos komen bekijken va neen of andere molen uit jaar 675 voor christus die er allanggg niet meer is.. moet ik daar nou mee..

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-08 13:36

haha Elma_ jij snapt mij precies, hij heeft ook zn hele pc vol staan met boten etc, dan vind ik het voor eventjes wel leuk, maar na 10 minuten heb ik zoiets van jaa het zal allemaal wel, ze zijn voor mij allemaal het zelfde Clown

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 13:37

nou idd! whahah een lotgenote Tong uitsteken
ik probeer dan toch maar aardig te kijken, en niet naar de tv te blijven staren, maar dan krijg ik hele verhalen erbij.. en dan denk ik ik vind het leuk dat je het zo mooi vind maar ik kan je gewoon niet bijstaan in je vreugd Clown

farahmunda

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 13:38

mijn vriend(28) en ik (22) zijn ook wel verschillend van karakter...

bijvoorbeeld:
Hij is een echte werker, zijn werk is zijn hobby, terwijl ik juist gek op mijn hobby/sport (paardrijden Bloos ) ben!
Hij is heel eigenwijs en zwart-wit, terwijl ik ook eigenwijs ben, maar niet zwart-wit, ik houd ook van andere kleurtjes Party!!

Verder zijn we wel beide gek van (boerderij)dieren! Koe
Helaas is hij geen paardengek, maar hij krijgt wel steeds meer respect voor mijn sport/hobby/ mijn paarden. Hij begrijpt nu toch wel dat ik echt NOOIT genoeg van paarden en rijden zal krijgen.

Wij hebben ook (wel vaker) ruzie (gehad), dankzij onze eigenwijze karakters... Maar wij hebben nu toch al wel bijna 4 jaar! Elkaar respecteren is erg belangrijk in een relatie en communiceren is idd ook erg belangrijk. Ja

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-08 13:40

Huilen van het lachen echt 2 druppels water jou verhaal, dat staren naar die tv, het wel geinteresseerd proberen te lijken, en oprecht je best doen maar toch hopen dat die verhalen niet uren duren Lachen
Maar ik vind het wel tof dat het zn passie is, dat het zo belangrijk voor m is enzo Lachen Zeker ook omdat het zn werkveld is, en zn hobby dus eigelijk bijna zn hele leven is Lachen (zijn denk niet veel mensen die hun hobby zo serieus nemen hahaha)