De Motorrijder

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marjo

De Motorrijder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-08 20:11

Hallo allemaal!

Mijn ouders hebben allebei een Honda Shadow (chopper; motor) en rijden bij de Shadow Motorclub. Mijn moeder had dit op haar hyves staan, en ik vond dat ik het aan jullie moest laten zien. Hopend dat als jullie een slecht beeld hadden van "Bikers" dat dat over zou gaan. Ook ik ga mee met ritjes op de motor, en ben misschien dan ook wel een biker.

Ik zag jou, je portemonnee steviger vastpakken in de rij bij kassa van de supermarkt.
Maar, jij zag mij niet, een extra 10 euro in de collectebus stoppen afgelopen zondag.

Ik zag jou, je kind naar je toe trekken toen wij elkaar passeerden op het trottoir.
Maar, jij zag mij niet, toen ik de Kerstman speelde in het winkelcentrum.

Ik zag jou, je je bedenken toen je het restaurant in wilde.
Maar, jij zag mij niet, een feest organiseren om geld te werven voor de schade ontstaan door orkaan Katrina.

Ik zag jou, je raam dichtdraaien en je hoofd schudden toen ik voorbij reed.
Maar, jij zag mij niet, toen ik achter je reed en jij je sigarettenpeuk uit het raam schoot.

Ik zag jou, fronsen naar mij toen ik vriendelijk naar je kinderen lachte.
Maar jij zag mij niet, toen ik vrij nam van het werk om speelgoed te rijden naar de daklozen.

Ik zag jou, staren naar mijn lange haar.
Maar, jij zag mij niet, en mijn vrienden, 25 centimeter van ons haar knippen voor “Locks of Love”.

Ik zag jou, kijken naar onze leren jacks en handschoenen.
Maar, jij zag mij niet, en mijn broeders, onze oude jacks doneren aan hen die geen jas hebben.

Ik zag jou, bang kijken naar onze tatoeages.
Maar jij zag mij niet huilen toen mijn kinderen werden geboren en hun naam werd geschreven in en op mijn hart.

Ik zag jou, haastig van rijbaan verwisselen toen je ergens naar toe reed.
Maar jij zag mij niet naar huis gaan om samen te zijn met mijn gezin.

Ik zag jou, klagen over hoe luidruchtig motorfietsen kunnen zijn.
Maar, jij zag mij niet, toen je een Cd’tje wisselde en op mijn weghelft belandde.

Ik zag jou, schreeuwen naar je kinderen in de auto.
Maar jij zag mij niet, grijpen naar de hand van mijn kind wetende dat hij veilig achter mij is.

Ik zag jou een wegenkaart raadplegen terwijl je aan het autorijden was.
Maar jij zag mij niet, aaien over de knie van mijn vrouw toen zij mij de juiste richting wees.

Ik zag jou, racen over de weg terwijl het noodweer was.
Maar jij zag mij niet, nat tot op het bot zodat mijn zoon met mijn auto naar zijn eerste afspraakje kon.

Ik zag jou, door oranje vliegen om een paar minuten eerder thuis te zijn.
Maar, jij zag mij niet, links af proberen te slaan.

Ik zag jou, mij afsnijden omdat je toevallig op mijn rijbaan wilde zijn.
Maar, jij zag mij niet de weg verlaten.

Ik zag jou, ongeduldig wachten toen mijn vrienden passeerden.
Maar, jij zag mij niet, ik was daar niet.

Ik zag jou naar huis gaan om samen te zijn met jou gezin.
Maar jij zag mij niet.

Omdat ik overleed op de dag dat jij mij afsneed.

Ik was gewoon een motorrijder. Een persoon met vrienden en familie.
Maar jij zag mij niet.

Ook al mag je ons niet, respecteer onze rechten om te rijden wat wij willen en neem een extra seconde om zeker te weten dat wij jou niet in de weg zitten.

Bedankt dat je dit hebt gelezen.

Groetjes, Marjoow.

Mars

Re: De Motorrijder

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 20:25

Wat een heftig stukje, ben zelf ook een biker mag ik wel zeggen, in mijn profiel staat een foto van mijn eigen fiets. Mijn vader en ik hebben beiden een chopper en rijden veel samen, al moet ik zeggen dat ik eigenlijk nooit last van vooroordelen oid heb gehad omdat ik motorrrij.
Over het rijden: ik probeer zélf heel erg goed te anticiperen en ga er altijd van uit dat automobilisten mij niet zien. Dan kom ik ook niet voor verassingen te staan. Mijn veiligheid zie ik namelijk als mijn eigen verantwoordelijkheid.
Laatst bijgewerkt door Mars op 26-10-08 20:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-08 20:26

Wij hebben soms wel mensen die met een grote boog om ons heen lopen, als we met de club weg zijn Knipoog das soms wel vervelend Knipoog

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 20:31

Tja, dat zegt meer over die mensen dan over de bikers, vind ik dan. Ik heb het iig nooit meegemaakt, maar vind wel vaak dat als motorrijders negatief in het nieuws oid komen ze dit veelal zelf veroorzaakt hebben en te snel de schuld van ongevallen etc. bij automobilisten leggen, zo ook in jouw stukje. Dat vind ik jammer, ík kies ervoor op een motor te gaan zitten en dan moet ík ook zodanig rijden en anticiperen dat ik niet in gevaar kom.

Al zijn er natuurlijk situaties te bedenken waarin je er zelf écht niets aan kon doen.

Nickytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 20:35

Heftig stukje... Ik heb totaal niets tegen motorrijders, maar soms zie ik er toch rijden waar ik m'n bedenkingen bij heb.
Ik werd zo ooit bijna aangereden op het zebrapad, en regelmatig zie ik ze 6 auto's in één keer inhalen over de witte lijn.

Uiteraard zijn er ook automobilisten die grove fouten maken, dus ik wil ZEKER niet alle motorrijders over één kam scheren.
Lijkt me ook heerlijk om zo'n ritje te maken als het zonnetje schijnt, hier en daar stoppen om wat te drinken Lachen

Maar dat mensen raar kijken, of in een boogje omlopen, vind ik toch wel net iets erover.

SuzannedG

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 20:39

Goed stukje, ik rijd zelf ook motor en als je dan met een hele groep rijd wordt je vaak voor ''aso" uitgemaakt. Terwijl die zelfde mensen langs de snelweg staan te zwaaien als de motorrijders weg/ langs rijden van de TT-dag.

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 20:52

Ik vind het stukje persoonlijk niet echt wat hebben, heb niets met (of tegen) motorrijders. Wel (denk ik!) dat je als moterrijder eerder de neiging hebt om te hard/snel te gaan, juist omdat moterrijden zo'n kick geeft.

Maar nogmaals er zijn ook auto rijders die constant te hard rijden, of gevaarlijk rijden. Ik denk dat dat minder opvalt omdat er meer autorijders dan moterrijders zijn.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 20:55

Het is voor ieder anders hoe hij/zij de kick van motorrijden beleeft Kristie. Ik heb zelf helemaal níets met hard rijden, zowel met mijn motor als met de auto. De kick voor mij is het beroemde 'vrije' gevoel, een mooie rit op een rustige 80km weg met een goed uitzicht (weide met paarden, bossen etc) en gewoon het genieten van het rijden zelf met mijn vader samen, dát geeft voor mij persoonlijk de kick Lachen

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 21:03

Mijn vriend is ook een biker, heeft ook een Honda Shadow. Vaak genoeg als wij door de stad lopen, lopen mensen ook met een boogje om hem heen of kijken hem wat vreemd aan. Hij draagt een Harley-Davidson-motorjack en heeft kettingen aan zijn broek, is ook een vrij grote en brede jongen, maar verder niet anders dan andere mensen. Ik vind het soms nogal jammer als mensen dan vooroordelen hebben.

Ik wil ook een motor als ik oud genoeg ben, rijd nu ook op een schakelbrommer die een beetje weg heeft van een motor, maar ik heb niet de neiging om snel even ergens langs te glippen en zeker niet om sneller te rijden.

Motorrijders waarschijnlijk meer op omdat ze er minder zijn dan auto's en omdat je de bestuurder veel beter kunt zien. Maar er zijn zeker wel veel automobilisten die net zo gevaarlijk kunnen rijden.

Ik vind het een goed stukje.

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 21:03

uhm.. tsjah.. heb je dit zelf zo extreem meegemaakt? of..? Ik snap je stukje niet helemaal. Zijn er zoveel mensen die tegen motorrijden zijn?? Volgens mij gaat dat eerder samen met jaloerzie, net als mensen een snelle auto hebben.. wat nog niet betekend dat ze daarmee te hard rijden.. Ik ben benieuwd naar je verhalen.. en wat je zelf heb meegemaakt hieruit

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 21:09

idd een beetje overdreven maar geloof best dat er mensen zijn die zo over bikers denken.. zelf als ik oud genoeg ben gaa ik zeker een moter kopen ^^

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 21:23

ik heb ook leren jasje, zwarte broek kort donker wild haar.. tsja, lijk opzich ook wel een biker.. Maar geen last van mensen gehad hoor..

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 21:24

Tja, je hebt altijd mensen die raar reageren op mensen die er 'anders' uit zien, maar zo heftig als de TS omschrijft heb ik nooit meegemaakt.

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 21:26

hm nee, want ik heb er zelf ook wel extreem bijgelopen toen ik nog beetje ''gothic'' was, samen met vrienden, maar ook eig nooit echt heel erg aangekeken ofzo, tis ook maar net wat je er zelf van maakt. Ik stond daar zelf ook altijd boven.. Mjah ik weet niet wat TS heeft meegemaakt..

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-08 10:20

dit stukje heb ik niet zelf geschreven, ik heb het van mijn moeders hyves en die heeft het weer van een ander.

Het punt dat ik eigenlijk wil duidelijkmaken, is dat bikers helemaal niet egoïstisch zijn. Bikers zullen eerst aan een ander denken. Zo hebben wij een BACA. Bikers Against Child Abuse. Nou, zo stoer zijn die mannen dan niet meer, die hebben echt een hart Knipoog Dat kan ik van de meeste ambtenaartjes niet zeggen, helaas.

pinuts: misschien komt dat omdat jij jonger bent?
Laatst bijgewerkt door Marjo op 27-10-08 10:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 10:26

is dat bikers eigenlijk (meestal) beter zijn dan gewone doorsnee mensen

oh dus!! :s

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-08 10:27

dat is niet voor iedereen bedoeld Knipoog

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 10:28

leg maar eens uit wat je er dan wel mee bedoelt..

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-08 10:30

Dat er een heleboel mensen zijn, die alleen aan zichzelf denken. Terwijl het bij de Bikers heel anders ligt. Als jij je kind mishandelt, dan moeten die Bikers dat niet hebben, en lossen dat op een volwassen manier op, door naar de rechter te stappen.

Ken je dat jongetje nog? Die was gehandicapt en jarenlang mishandelt en misbruikt door de oppas. De hele BACA stond daarbij. Verder alleen de familie hoor, niemand anders die het iets interesseerde.

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 10:31

Er zijn idd een heleboel egoistische mensen op deze wereld.. maar dat vind ik niet zoals jij het brengt de ''doorsnee'' mens.. Nu doe je net alsof de hele wereld verrot is en de bikers goed.. Dan moet je het toch even wat anders brengen Lachen

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-08 10:32

nou dat bedoel ik in ieder geval niet Knipoog

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 10:32

dan is dat ook weer uit de wereld Haha!
verder mooi geschreven Knipoog

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-08 10:33

ik heb het even geëdit Knipoog

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 10:38

Ik heb trouwens zelf geen rijbewijs, dus kan niet meepraten over eventuele hinder van motorrijders.. ik vind zoiezo dat automobilisten een VEEl te kort lontje hebben.. en spreek mijn vriend hier ook vaak op aan als we ergens heen gaan..
En ik heb ook nooit slechte ervaringen met groepen bikers (woon op een steenworp afstand van de TT) maar nooit rare opmerkingen gehad, hoef er dus niet met een boog omheen ze zeggen vaak gewoon hallo Lachen

Margreetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 10:58

Mas schreef:
Het is voor ieder anders hoe hij/zij de kick van motorrijden beleeft Kristie. Ik heb zelf helemaal níets met hard rijden, zowel met mijn motor als met de auto. De kick voor mij is het beroemde 'vrije' gevoel, een mooie rit op een rustige 80km weg met een goed uitzicht (weide met paarden, bossen etc) en gewoon het genieten van het rijden zelf

Helemaal mee eens.
Vroeger vond ik de snelheid juist geweldig, vooral om op een stuk open weg het gas even open te trekken om de power te voelen. Ben blijkbaar oud geworden..... Duivel

Vind sommige tekststukken nogal overdreven, ik beleef het zelf helemaal niet zo in ieder geval.