Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
Dat je je vwo-diploma hebt, betekent niet dat je de uni aankan..

Moet er niet aan denken om verplicht te zijn naar het WO te moeten
Wat is er trouwens mis met hbo? Dat valt toch ook onder 'hoger opgeleiden'?
Daar moest je ook een bepaalde richting in, ook al vond je er geen bal aan.
Liedje schreef:Echt niet.Dat je je vwo-diploma hebt, betekent niet dat je de uni aankan..

Fysiotherapie kun je niet op WO niveau doen bijvoorbeeld. Dus dan heb je weinig keuze als je dat wil gaan doen.
Liedje schreef:Echt niet.Dat je je vwo-diploma hebt, betekent niet dat je de uni aankan..
Zwerte schreef:standpunt voor is tevens een standpunt tegen... er is namelijk een overschot aan hoogopgeleiden in Nederland en een tekort aan mensen die "lagere" baantjes willen doen...
Nog een nadeel: lang niet iedereen kan het betalen! En lang niet iedereen is gelukkig op een universiteit of wil verder leren... massa's nadelen te noemen eigenlijk!

Ik zit nu op het gymnasium, en ik ga waarschijnlijk blijven zitten dit jaar, het is zó moeilijk.. 

Of op een ranch gaan werken.. Of bij Monty Roberts..
(je mag dromen toch?
) Loose schreef:Vind ik niet. Je moet doen wat je leuk vind. Ik doe ook vwo (laatste jaar) maar ik weet nog niet of ik uni wil doen of hbo. Op de universiteit moet je gewoon gemotiveerde mensen hebben en niet mensen die daar gewoon zitten omdat het moet. Als je niet gemotiveerd genoeg bent lijkt een universiteitsopleiding mij ook niet te doen. Dus mensen doen er alleen maar langer over (wat geld kost) of stoppen er later alsnog mee (kost geld). En wie weet willen mensen wel helemaal niet iets waarvoor ze een diploma van een vervolopleiding willen hebben. Dan hebben ze alleen maar geld gekost en heb je dr niks aan.
En aan veel hoogopgeleiden heb je uiteindelijk denk ik ook niet meer. Het gaat er om hoe gemotiveerd iemand is, en niet om diegene zn diploma. Gemotiveerde mensen met een lagere opleiding zullen er eerder komen dan ongemotiveerde mensen met een hoge opleiding.

Sander_ schreef:Er zijn idd mensen nodig die de 'mindere' baantjes willen doen, maar volgens mij is het niet zo dat er teveel hoogopgeleiden zijn...
Niet iedereen kan de Uni aan, wil er überhaupt heen, heeft er geld voor of de omstandigheden. Dus dat zou niet goed werken vrees ik.
). Ookal werk ik nu wel onder me niveau, het is de werkvloer waar ik nu werk en vin dhet belangrijk én leuk om te weten hoe het daar inelkaar zit voordat ik straks leiding geef.