Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

.
Zwerte schreef:ik vraag me 1 ding heel erg af... jij ging rechtdoor, en terwijl het licht op groen stond ging het verkeer van rechts ook al rijden? Zulke kruispunten bestaan toch niet eens in nederland? Dat rechtdoor nog groen is en het verkeer van rechts OOK groen krijgt?
Want als hij groen licht krijgt moet jouw licht al op rood staan. Misschien dat hij daarop baseert dat jij door rood bent gereden?
suuzepuus schreef:Zwerte schreef:ik vraag me 1 ding heel erg af... jij ging rechtdoor, en terwijl het licht op groen stond ging het verkeer van rechts ook al rijden? Zulke kruispunten bestaan toch niet eens in nederland? Dat rechtdoor nog groen is en het verkeer van rechts OOK groen krijgt?
Want als hij groen licht krijgt moet jouw licht al op rood staan. Misschien dat hij daarop baseert dat jij door rood bent gereden?
dat mag hij dus niet, hij mag er niet vanuit gaan dat jij door rood bent gereden maar hij heeft het zelf moeten zien!!
Zwerte schreef:ik vraag me 1 ding heel erg af... jij ging rechtdoor, en terwijl het licht op groen stond ging het verkeer van rechts ook al rijden? Zulke kruispunten bestaan toch niet eens in nederland? Dat rechtdoor nog groen is en het verkeer van rechts OOK groen krijgt?
mathes schreef:Vooraan stond een kleine oplegger met iets van een maaimachientje erop, daarachter stonden 3 auto's en ik kwam daarna gevolgd door nog 1 auto. Ik was dus niet de laatste.
Het stoplicht sprong op groen en het begon allemaal te rijden. Die oplegger reed best langzaam waardoor we een beetje in de knoop kwamen met het verkeer wat van rechts kwam. Die mochten inmiddels ook rijden.
EricPrast schreef:Zwerte schreef:ik vraag me 1 ding heel erg af... jij ging rechtdoor, en terwijl het licht op groen stond ging het verkeer van rechts ook al rijden? Zulke kruispunten bestaan toch niet eens in nederland? Dat rechtdoor nog groen is en het verkeer van rechts OOK groen krijgt?
Als je de openingspost goed gelezen had, had je daaruit kunnen destilleren dat het verkeerslicht op oranje sprong op het moment dat TS er onderdoor reed. Vervolgens werd TS op het kruisingsvlak opgehouden, doordat het verkeer dat voor TS reed niet opschoot. Hierdoor kwam TS in een benarde positie terecht tov. van het verkeer van rechts dat daarna groen licht kreeg. Heeft TS met deze handelswijze de wet overtreden en het daardoor verdiend een boete te krijgen? Zoals TS de gebeurtenissen hier presenteert: imo. niet. Was het slimmer geweest om voor het oranje licht te stoppen en te wachten op de volgende groenfase? Zeker, maar achteraf kijk je een koe in de kont.
Het kan ook nog zo zijn dat het niet eens zozeer een kwestie van door oranje rijden is geweest - omdat hij dat, zoals jij het aangeeft, niet kan hebben gezien, maar een kwestie van het hinderen van het overige verkeer.mathes schreef:Als ik toch was gestopt, had ik al voorbij het stoplicht geweest. Alles trekt langzaam op dus je merkt het pas later als er langzaam verkeer voor je rijd.
Ookal ben je over de zeik, zo'n persoonlijke aanval is absoluut niet nodig. Daarbij komt dat je uiteindelijk alleen jezelf ermee hebt, is ook wel gebleken. En dat hoor je nu van en 15-jarige die blijkbaar meer respect heeft voor anderen dan jij.
Daar komt op een gegeven moment een hele grote overgang met verschillende sporen na elkaar. Je hebt halverwege wel eens een keer wat ruimte, maar het is echt een gigantische overgang. En daarna komt een rotonde. Dat stuk is een ontzettend druk stuk en vanwege die rotonde is het heel lastig in te schatten of je door kunt of niet. Ik heb daar één keer op een spoor gestaan, bijna aan het einde, toen de slagbomen omlaag begonnen te komen. Dat was de laatste keer dat ik een kruising of een spoorwegovergang over ben gestoken terwijl ik niet voor 90% zeker was dat ik het ging halen...