Wie doet vrijwilligerswerk?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Tara_

Wie doet vrijwilligerswerk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-08 12:49

Omdat ik de komende periode van m'n studie best veel vrije tijd heb wilde ik eigenlijk nog wel iets doen en zat te denken aan vrijwilligerswerk. Nou heb ik al gezocht op internet en kwam onder andere uit op www.hhru.nl, dat is voor praktische zorg aan kinderen en volwassenen met een handicap, dus ook bijvoorbeeld kinderen helpen met huiswerk omdat hun moeder dat niet kan. Ook las ik dat ze bij manege Groenesteyn mensen zoeken om te helpen in de gehandicaptenles. Nu vroeg ik me eigenlijk af of er hier mensen zijn die ervaring hebben met vrijwilligerswerk en wat ze hiervan vonden?

Hope2012

Re: Wie doet vrijwilligerswerk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 12:51

ik doe zelf ook vrijwilligerswerk.
niet hetgeen wat jij aangeeft maar ik werk bij de dierenambulance.
ik ben volledig afgekeurd en ben blij dat ik mezelf nu nuttig kan maken.
en de dierenambulance is ontzettend dnakbaar werk en voel mezelf er goed bij .

Skwoesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 12:53

Ik doe al bijna 10 jaar vrijwilligerswerk.
Ooit zag ik een keer een advertentie dat ze vrijwilligers zochten voor zwemmen met verstandelijk beperkte kinderen/ volwassenen. Leek me wel leuk, een week later lag ik al in het zwembad.
Vervolgens ook kampen/ vakantie gedaan, allemaal met verstandelijk beperkten. Hierdoor ook mijn opleiding hierin gaan zoeken. Ook bij het Rode Kruis ben ik redelijk actief.
Ik zou alleen maar zeggen, vrijwilligerswerk is top!! Je krijgt er echt een voldoening van, je kunt mensen iets bieden waardoor ze zichtbaar dankbaar zijn Haha!

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 13:44

Ik heb het gedaan in het kader van mijn studie (MWD) een bezoekproject bij ouderen. Ik vond het wel leuk werk, maar heb er niet veel aan gehad qua wat ik ervan leerde helaas.
Dit jaar moet ik weer vrijwilligerswerk doen en ik ben dus ook op zoek naar een plekje hiervoor Lachen

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 16:17

Ik heb meer dan een jaar wekelijks vrijwilligerswerk gedaan bij het dierenasiel. Anders dan wat jij wilt dus, maar ik voelde me er erg nuttig door. Je doet iets goeds met je vrije tijd, je maakt er mensen (in mijn geval dieren) blij mee, en als leuke bijkomstigheid staat het goed op je cv. Lachen

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-08 16:50

Ik ben wel pas 19... Is dat niet te jong?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 16:54

Ik heb een meer dan een jaar 2 avonden per week geholpen op een gehandicaptenmanege.
Ook heb ik nog een tijd geholpen bij de dierenambulance, maar dat werd te krap allemaal.
En verder gaat er ook een hoop vrijwilligerswerk in Bokt zitten Haha!

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 16:56

Ik heb 1.5 jaar lang op n gehandicapten manege geholpen, en ga maandag beginnen bij de dierenambulance..

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 18:46

_Tara_ schreef:
Ik ben wel pas 19... Is dat niet te jong?

Ik denk het niet hoor, als is het natuurlijk een beetje afhankelijk van waar je vrijwilligerswerk wilt gaan doen Lachen Zoals ik schreef in mijn eerdere post moesten wij als eerstejaars studenten vrijwilligerswerk voor de studie MWD doen en een aantal mensen hebben toen ook met o.a. verstandelijk gehandicapten gewerkt. Vele van mijn jaargenoten kwamen meteen van de middelbare school en waren zo rond de 18 jaar, maar ik heb van niemand gehoord dat dit een probleem was.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-08 19:16

Denk dat ik eens ga mailen dan naar die manege en naar die stichting handje helpen. Vind 't wel spannend Haha!

Skwoesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 16:53

Nee hoor, zeker niet te jong.
Ik ben begonnen op 15.
Ligt een beetje per persoon verschillend.
We hebben bij ons zelfs vrijwilligers van 13 gehad, met sommige ging het heel goed (al heel volwassen) en met sommige totaal niet.
Met jouw 19 moet het zeker kunnen!

Yoshimi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 16:58

Ik doe ook al vanaf m'n 16 vrijwilligerswerk...
Als stagemanager bij een poppodium Haha! Cool Niet zo heel maatschappelijk verantwoord dus, maar wel heel leuk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 16:59

A
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 08-07-23 14:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Escada

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 17:03

Ik help al 5 jaar als vrijwilliger op een kinderboerderij Knipoog Super leuk, ik mag op de pony's rijden, we zijn bezig de ezel er zadelmak te maken, we doen geitenkeuringen en andere feestdagen enz. erg leuk dus Haha!

Frank

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 17:11

Een paar keer per jaar stap ik aan boord voor een boottocht met een stuk of 110 bejaardjes.
Dit zijn vaartochten die 'de Zonnebloem' organiseert. (ééndaags)

Mijn moeder is voorzitter van 'de Zonnebloem' voor de regio Haarlemmermeer, zodoende ben ik hier aan gekomen.

Het is echt heel erg leuk om te doen. Je doet (uiteraard Haha! ) de bingo, brengt eten rond, deelt drankjes uit.
En gewoon wat praatjes maken met de oudjes is ook erg leuk! Je ziet ze genieten van zo'n mooi dagje op het water!

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-08 17:30

Denk dat ik ook het dierenasiel eens een mailtje stuur Lachen Lijkt me namelijk erg leuk om daar te helpen. Probleem is alleen dat m'n rooster heel wisselend is...
Op een kinderboerderij lijkt me ook erg leuk. Maar lijkt me dat dat vooral in het weekend is, en dan ben ik weer in zuidlimburg Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 17:32

A
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 08-07-23 14:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 19:09

af en toe in de vakanties dat ik in de ochtende help, 2 dagen..
niet echt elke week vast tijdstip, en ik ben ook niet verplicht om te komen!

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-08 19:29

En waar heb jij geholpen Laura?

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 19:42

ooh misschien handig om dat erbij te zetten Vork
maar gewoon bij mijn eigen manege, maar dat is eigenlijk gewoon meer puur voor de lol en gezelligheid!

voor school moest ik maatschappeljke stage doen, en toen ben ik in de vakanties daar gewoon gaan helpen, en nu kom ik nog steeds helpen!

maar daarnaast ben ik wel elke woensdag en vrijdagmiddag op de manege om beginners te helpen met opzadelen, helpen opstappen en als het nodig is meerennen..

Jeaulijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 19:45

Ik doe vrijwilligerswerk op een manege voor gehancicapten. Vanaf '97 al en het heeft me nog geen enkel moment verveeld!
Het is echt geweldig om te doen, heel erg dankbaar werk en we hebben een leuk team. Niet iedereen blijft even lang, maar momenteel hebben we wel aan aantal die-hards haha.

Ik heb op deze manege leren paardrijden, was in ruil voor de hulp. Maar je leert er veel meer dan alleen het werken met paarden. Het is goed voor de samenwerking, het sociaal bezig zijn, werken met gehandicapte mensen, leidinggeven etc.

Het rijden is natuurlijk leuk dat dat er bij komt, maar het vrijwilligerswerk moet voorop staan, als dat niet zo is, en dat merken we, houdt iemand er snel mee op, helaas.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-08 19:47

@Laura: Dat is wel heel erg leuk, als je dat bij je eigen manege kan doen Lachen
@ Jeaulijn: Rijden doe ik zelf al genoeg Tong uitsteken Lijkt mij juist fijn om mensen met een handicap te helpen zodat ze ook het plezier van het paardrijden kunnen ervaren.

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 20:02

Ik ben via de EHBO-vereniging op sport-, jeugd- en buurtevenementen actief als EHBO-er.
Ik vind het erg leuk, het is goed te combineren met werk, paarden en studie en heel leerzaam.

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 12:50

ik doe vrijwilligerswerk op een kinderboerderij Haha!

Jeaulijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 14:39

_Tara_ schreef:
@Laura: Dat is wel heel erg leuk, als je dat bij je eigen manege kan doen Lachen
@ Jeaulijn: Rijden doe ik zelf al genoeg Tong uitsteken Lijkt mij juist fijn om mensen met een handicap te helpen zodat ze ook het plezier van het paardrijden kunnen ervaren.

Hoo begrijp me niet verkeerd Knipoog Dat rijden is maar een bijkomstigheid hoor Lachen Het gaat juist om dat wij zorgen dat de pony's klaar staan en dat er begeleiding voor de ruiters is. Ze kunnen voor een groot deel niet zelf rijden/sturen en soms moet er iemand achter nog naast lopen of we doen aan backriding. Dus dat komt wel overeen met wat jij bedoelde Knipoog