.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

magda_90

.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-08 18:12

.
Laatst bijgewerkt door magda_90 op 15-05-22 12:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Flabbergast

Re: Mag mijn werk dit doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 18:16

Volgens mij wel, ik werkte bij La Place en moest dus ook via de dienstingang V&D naar binnen. En daar moest je je pasje elke keer door heen halen en steeksproefgewijs kon je gecontroleerd worden Ja

manutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 18:23

Ja dit mogen ze dus wel doen. Ik werk ook in een supermarkt, fulltime maar dat moet niet uitmaken, en bij ons word er ook sinds een maand gecontroleerd. Heel vervelend, maar zulke dingen zijn echt nodig, waarschijnlijk is bij jullie het diefstal cijfer omhoog gegaan en willen ze jullie zo even scherper maken zodat het niet weer gebeurt. zo gaat dat meestal.

en het is wel toegestaan, net als dat jij het ook bij klanten mag doen, mits ze de kassa's al voorbij zijn.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-08 18:25

.

manutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 18:33

nee ik ook niet de eerste keer. zeker savonds (niks tegen avondhulpen) word er veel meegenomen. bij sommige winkels word de derving in de kantine gezet. bij die winkels is het devingpercentage ook hoger omdat er dan 'per ongeluk' een zakje scheurde. bij winkels waar de derving weggegooit MOET worden, is dat veel minder.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-08 18:45

.

Mango_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 21:56

Bij mij wordt dit ook gedaan. Ja Als we weggaan worden de tassen gecontroleerd, dingen die we verkopen in de winkel moeten afgetekend worden. Zodat ze weten dat het niet gejat is.

Voor zover ik weet mag dit gewoon.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 21:59

ik vind dit wel erg ver gaan.. misschien zijn er vermoedens dat er gejat word? wij hebben af en toe uitgang controle (heb het tot nu toe maar 1 keer mee gemaakt)

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 21:59

Bij ons wordt dit soms gedaan..heb er ook geen problemen mee!

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 22:00

Ik heb een tijdje bij de WE gewerkt en daar werd het ook heel strikt gedaan Ja

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 22:03

bij ons wordt het ook steekproefsgewijs gedaan.
Iedereen moet via de personeelsingang naar binnen (andrs kom je niet eens binnen) en er mag niets gekocht worden in de pauze's, wel een uitgebreide kantine waar je eten kan halen.
Verder moet je in het bezit zijn van een passeerbewijs van telefoon etc. en neem je iets mee uit de winkel wat je ''gekregen'' hebt dan moet je een uitvoerbewijs hebben die is ondertekend door een bedrijfsleider.
1x in de ---- tijd wordt er een uitgangscontrole gehouden en daar moet iedereen aan mee werken.

Ik vind dit een goede zaak, er wordt meer gejat als dat je denkt, gaat van pennen tot superdure spullen

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-08 09:40

.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 09:51

Als wij iets kochten dan werd dat afgerekend door de hoogst verantwoordelijke aanwezig en werd de tas dichtgeniet, maargoed dat ging natuurlijk ook om kleren Clown

_Kimo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 09:58

Bij ons wordt niet gecontroleerd, zouden ze zeker wel moeten doen!
Bij ons wordt eigenlijk ook altijd alles weg gegooid.
Af en toe zet de bedrijfslijder iets boven (open zakje chips oid) maar ook alleen de bedrijfsleider mag dat doen.
Wij mogen ook gewoon wat kopen, maar het bonnetje moet dan ook wel ondertekend worden door een cassiére.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 10:02

ja, dat mag
bij mijn winkel doe we steekproefsgewijs tassen controleren en moeten bonnetjes door mij getekend worden
eten ed moet het bonnetje aan de verpakking geplakt worden

weet je hoeveel door personeel gejat word??? vind het goed emaatregel om nu iedereen te controleren, als je niks te verbergen hebt, is er ook niks vervelends aan

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-08 10:06

.
Laatst bijgewerkt door magda_90 op 15-05-22 12:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 10:06

Toen ik in een winkel werkte kregen we ook controles, maar niet van de bedreifslijder zelf. Er kwamen eens in de zoveel tijd 2 mensen onaangekondigd na werktijd langs en dan moest je je zakken legen, controleurs.. Ik vraag me af of je bedreifslijder dit wel mag doen.. Maar ik zou er niets op tegen hebben.. het is een fijn gevoel toch, als je weet dat je team niets te verbergen heeft.. Lachen

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 10:11

Ik vind het zelfs wel fijn als zulke dingen gebeuren.
As het diefstal-cijfer hoog is, wordt iedereen verdacht.Ik vind het prettig als er dan gecontroleerd wordt en het cijfer daalt, dan gaat het vertrouwen ook weer omhoog.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 10:31

Elma_ schreef:
Toen ik in een winkel werkte kregen we ook controles, maar niet van de bedreifslijder zelf. Er kwamen eens in de zoveel tijd 2 mensen onaangekondigd na werktijd langs en dan moest je je zakken legen, controleurs.. Ik vraag me af of je bedreifslijder dit wel mag doen.. Maar ik zou er niets op tegen hebben.. het is een fijn gevoel toch, als je weet dat je team niets te verbergen heeft.. Lachen

ja, nedrijfsleiders mogen dat ook
bij on smoeten klanten ook hun tassen laten zien ( word veel gestolen in deze wijk) en personeel dus ook
ik vertrouw hun, maar het moet gewoon gebeuren en niemand heeft er problemen mee
\vorige week is nog iemand ontslagen op staande voet, ivm fraude

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 13:31

In tassen van klanten kijken vind ik toch altijd een beetje raar. Het schijnt te mogen, maar ik vraag me af of ik het als klant leuk zou vinden. Wel de winkelkarretjes en grote vollen dozen controleren.
Bij ons werd er ook steekproefsgewijs gecontroleerd, zou iig moeten. Ik ben in 3 jaar tijd nog nooit gecontroleerd Tong uitsteken.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 13:34

Toen ik bij de V&D werkte moest dat idd ook. Triest dat het nodig is, maar als je niets jat heb je ook niets te vrezen.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 16:05

Bij ons (c1000) kunnen ze steekproefgewijs wel gaan controleren. Je moet je eten ook zelf betalen als je dat in de winkel haalt en daarvan het bewijs kunnen tonen (bonnetje). Dingen die scheuren zoals zakjes ea worden ook weggegooid. Resultaat is wel dat ik één keer in de zoveel tijd mijn tas moet legen door de hoeveelheid bonnetjes Huilen van het lachen

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 16:13

Lenneke_ schreef:
Toen ik bij de V&D werkte moest dat idd ook. Triest dat het nodig is, maar als je niets jat heb je ook niets te vrezen.

Dat is natuurlijk niet waar: je hebt een inbreuk op je privacy te vrezen. Het kan heel goed dat er dingen zijn die je niet zomaar wilt delen met je collega's of met medewerkers van de buurtsuper.
Je zult er maar een zwangerschapstest in hebben. Of misschien wil je niet dat men ziet welke medicijnen je gebruikt. Of er zit een afsprakenkaart voor de psychiater in. Of een erotisch magazine. Of heb je geen zin dat men gaat klagen over je lidmaatschap van een of andere organisatie. Allemaal volkomen legaal en geen enkel probleem - maar ik kan me voorstellen dat het anderen niets aangaat. En dat heb je dus te vrezen: ofwel dat men in jouw privezaken gaat rotzooien, ofwel dat je dus werkelijk niets meer mee kunt nemen naar je werk omdat je er altijd op bedacht moet zijn dat je geen enkele privacy meer hebt.

Ik vind dat best vreeswekkend.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 16:20

Maar wat moet je met dingen als een zwangerschapstest, een erotisch magazine, afsprakenkaart psychiator enzo bij bijvoorbeeld een supermarkt. Medicijnen kan je uit het doosje halen, op een strip zien ze heus niet zomaar wat het is.

Ik heb nog nooit meegemaak dat ze in een portemonnee gingen neuzen, dus eventuele lidmaatschapkaartjes kan je makkelijk daarin doen.

Ik zie het probleem niet zo hoor.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 16:34

Shadow0 schreef:
Lenneke_ schreef:

Dat is natuurlijk niet waar: je hebt een inbreuk op je privacy te vrezen. Het kan heel goed dat er dingen zijn die je niet zomaar wilt delen met je collega's of met medewerkers van de buurtsuper.
Je zult er maar een zwangerschapstest in hebben. Of misschien wil je niet dat men ziet welke medicijnen je gebruikt. Of er zit een afsprakenkaart voor de psychiater in. Of een erotisch magazine. Of heb je geen zin dat men gaat klagen over je lidmaatschap van een of andere organisatie. Allemaal volkomen legaal en geen enkel probleem - maar ik kan me voorstellen dat het anderen niets aangaat. En dat heb je dus te vrezen: ofwel dat men in jouw privezaken gaat rotzooien, ofwel dat je dus werkelijk niets meer mee kunt nemen naar je werk omdat je er altijd op bedacht moet zijn dat je geen enkele privacy meer hebt.

Ik vind dat best vreeswekkend.

als je weet dat er een controle gehouden word, hoef je dit toch niet bij je te hebben??