Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Als we weggaan worden de tassen gecontroleerd, dingen die we verkopen in de winkel moeten afgetekend worden. Zodat ze weten dat het niet gejat is.

Elma_ schreef:Toen ik in een winkel werkte kregen we ook controles, maar niet van de bedreifslijder zelf. Er kwamen eens in de zoveel tijd 2 mensen onaangekondigd na werktijd langs en dan moest je je zakken legen, controleurs.. Ik vraag me af of je bedreifslijder dit wel mag doen.. Maar ik zou er niets op tegen hebben.. het is een fijn gevoel toch, als je weet dat je team niets te verbergen heeft..
.
Lenneke_ schreef:Toen ik bij de V&D werkte moest dat idd ook. Triest dat het nodig is, maar als je niets jat heb je ook niets te vrezen.
Shadow0 schreef:Lenneke_ schreef:Toen ik bij de V&D werkte moest dat idd ook. Triest dat het nodig is, maar als je niets jat heb je ook niets te vrezen.
Dat is natuurlijk niet waar: je hebt een inbreuk op je privacy te vrezen. Het kan heel goed dat er dingen zijn die je niet zomaar wilt delen met je collega's of met medewerkers van de buurtsuper.
Je zult er maar een zwangerschapstest in hebben. Of misschien wil je niet dat men ziet welke medicijnen je gebruikt. Of er zit een afsprakenkaart voor de psychiater in. Of een erotisch magazine. Of heb je geen zin dat men gaat klagen over je lidmaatschap van een of andere organisatie. Allemaal volkomen legaal en geen enkel probleem - maar ik kan me voorstellen dat het anderen niets aangaat. En dat heb je dus te vrezen: ofwel dat men in jouw privezaken gaat rotzooien, ofwel dat je dus werkelijk niets meer mee kunt nemen naar je werk omdat je er altijd op bedacht moet zijn dat je geen enkele privacy meer hebt.
Ik vind dat best vreeswekkend.