Mijn goede daad, geld wat niet van mij was, teruggegeven!!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Amanda_T

Mijn goede daad, geld wat niet van mij was, teruggegeven!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-08 11:39

Januari 2008,
Ik bekijk mijn bankzaken even op internet, dit doe ik vrijwel dagelijks, wat geld over naar de spaarrekening, controleren of mijn loon gestort is Etc etc. Opeens valt mijn oog op een bedrag van €136,16 en ik vraag me af van wie het is, ik stort altijd gewoon volle bedragen zoals € 100,- of € 50,- of iets in die richting. Het valt me op dat het een naam is die ik absoluut niet herken en dat er AFL. bij staat, aflossing dus? Op Google gezocht, niks kunnen vinden over wie, wat, waar, hoe of een telefoonnummer, helemaal niks..

Februari 2008,
Ik controleer weer de bank even, en zie dat het een automatische incasso is, het geld is weer gestort en deze keer weer hetzelfde bedrag en op dezelfde datum. Ik besluit de bank te bellen en hierover wat navraag te doen. Bank is simpel, hou het geld maar, je ontvangt er toch rente over en hou het apart, zodat je het altijd nog terug kan geven. Verder gewoon afwachten en niks mee doen..

Getwijfeld of ik een brief zou sturen of niet, maar iedereen zegt natuurlijk dat hij het is, als hij een brief ontvangt met een bedrag en dat x een aantal maanden, dat risico was me te groot..

Zo is het een aantal maanden doorgegaan, tot ik het vorige maand weer navroeg bij de bank. Een heel gesprek gehad, en zij zei dat ik er al veel eerder iets aan had kunnen doen, (was iemand anders dan aan de telefoon). Bleek dat zij een "klacht" kon indienen, dat ik geld ontving wat niet voor mij was, ik zou na 2 weken een brief ontvangen met gegevens van degene waarop de rekening staat. Brief ontvangen, stond op dat ik na 3 weken iets zou horen van haar/zijn bank en de adresgegevens.

Na 4 weken besloten een brief te sturen, en even af te wachten wat hierop de reactie zou zijn..Ik voelde me er helemaal niet fijn bij, het geld was niet voor mij bedoeld, dus ik vond ook gewoon dat het terug moest naar diegene die het verkeerd storte..

Afgelopen donderdag:
Ik krijg telefoon, maar ben aan het lesgeven, besluit niet op te nemen, verder niet meer over nagedacht, tot ik thuis kwam en de Voicemail afluisterde..Het was de mevrouw van de bankrekening!! Haha!..Ze klonk zowel geschokt, als blij, en zou de dag erna contact met me opnemen. Gisteren heb ik haar zelf teruggebeld, en het verteld, ze gaf zelf al aan dat het gewoon een stomme fout was geweest, maar dat ze echt geschokt was dat het al een aardig groot bedrag was geworden en dat ik toch zo eerlijk was geweest het te laten weten aan haar.

Na wel 1000 maal bedankt te zijn aan de telefoon agesproken dat ik het vandaag terug zou storten naar haar, maar ondertussen ook gewoon even gezellig gekletst, over dat ze haar jonge kinderen trots had verteld dat 'mama een stom foutje had gemaakt, maar dat er toch nog eerlijke mensen waren!'.

Toen kwam het, ze vroeg wat ik leuk vond, want ze vond toch dat ze me op een of andere manier moest bedanken voor mijn "goede daad". Ik vond het zelf niet nodig, want ik vind dat je zoiets gewoon uit fatsoen doet, mensen zeiden elke keer wel 'laat nou maar zitten joh, is toch lekker, die rente allemaal!' ...Maar zo ben ik gewoon niet, ik voelde me er op een of andere manier echt schuldig over, terwijl het niet eens mijn eigen schuld was!

Zometeen gaat het geld terug, is mijn spaarrekening een stuk leger, maar het geeft me wel een heel fijn gevoel, dat ik het goede gedaan heb! Lachen En ben benieuwd wat voor iets leuks ze bedenkt als beloning, ze zou me van de week nog even bellen, want nu ze wist dat ik paardrijden echt geweldig vind zou ze iets bedenken. Haar man heeft namelijk ook altijd paardgereden!

Moest het gewoon even kwijt Lachen

KiWiKo

Re: Mijn goede daad, geld wat niet van mij was, teruggegeven!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 11:42

je bent een fijn mens!!! supergoed!!!

ben plaatsvervangend trots Lachen

Lakiesha

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 11:44

Inderdaad, helemaal top OK dan!

Amanda_T

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-08 11:46

Haha, 't voelt ook wel goed hoor, een goede daad verrichten..En dan niet eens omdat ik 't perse goed heb gedaan, maar gewoon de dankbaarheid van die vrouw, dat maakte me het nog wel het meeste blij! Lachen
Ook al had ik er niks voor gekregen, had ik nog blij geweest!

Scheelt wel een hoop gereken, nu moest ik elke x kijken hoeveel geld op die rekening niet van mij was..Voor het geval dat ik voordat ik contact met haar had, ze er achter zou komen en het direct terug zou willen! Ze was ook echt blij dat ik er altijd "vanaf" ben gebleven, dat ik altijd genoeg had om terug te geven..Inmiddels is het dus ook tegen de € 1.400,- Bloos

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 11:47

Das goed geld meis!!!

ik vind het echt een topactie!

dipstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 11:49

netjes hoor

je zal de mensen de kost geven die niet eerlijk zijn

Amanda_T

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-08 11:51

dipstaartje schreef:
netjes hoor

je zal de mensen de kost geven die niet eerlijk zijn

Zulke mensen zijn er idd ook, die dus niks zeggen, dus ook niet tegen de bank. Is toch vervelend, want die AFL. klopte er niet bij..Het was geloof ik een rekening, waar ze geld op storte voor de kinderen later (denk aan studeren later etc). Lachen

Lakiesha

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 11:52

Sodeknetter dat is een hoop centjes, als het om een aflossing ging dan is het toch
wel heel raar dat degene aan wie ze het moest betalen, nooit een reactie heeft gegeven
dat ze het geld nooit hebben ontvangen.
Jeetje denk je al die maanden netjes aan het aflossen te zijn pff want 1.400 euries is
een hoop geld.

Edit: zie nu de kinderrekening staan, maar die afschriften controleer je dan toch ook?

Myrdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 11:55

Super gedaan hoor!

Komt me alleen heel bekend voor. Ik heb ook ooit zoiets gehad. Alleen dan jaarlijks, en het ging om een bedrag van €69,- Wij ook gebeld naar de bank, maar die zeiden precies hetzelfde als de eerste reactie van jou. Tot er na 3 jaar ineens €600,- werd bijgeschreven. Toen werd het toch te gortig, weer naar de bank gebeld, heb toen al het geld terug overgemaakt naar de rekening waar het ook van kwam. Incl. al die €69,- van de voorgaande 3 jaren. Ik heb er toen alleen niets meer van gehoord.

Maar ook ik vond dat ik dat geld niet kon houden, het was niet voor mij bedoeld.

Amanda_T

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-08 11:56

Lakiesha schreef:
Sodeknetter dat is een hoop centjes, als het om een aflossing ging dan is het toch
wel heel raar dat degene aan wie ze het moest betalen, nooit een reactie heeft gegeven
dat ze het geld nooit hebben ontvangen.
Jeetje denk je al die maanden netjes aan het aflossen te zijn pff want 1.400 euries is
een hoop geld.

Edit: zie nu de kinderrekening staan, maar die afschriften controleer je dan toch ook?

Ze heeft die automatische incasso ingesteld, dus toen zag ze op de afschriften dat het op het ene afschrift eraf ging, en bij de andere rekening op het afschrift er weer bij. Rond Januari heeft ze het veranderd, en dus ook per ongeluk iets aan het rekeningnummer, met het gevolg dat het sindsdien elke keer bij mij erop kwam, en zij het daarna niet meer gecontroleerd heeft, omdat het er eerst ook altijd gewoon afging bij de ene, en bij de andere weer erbij kwam..
ZE gaf zelf ook aan dat het wel erg slordig was, dat ze het na 10 maanden zelf nog niet opgemerkt had haha! Lachen

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 12:03

Heel erg netjes idd dat je alles hebt teruggeven, ik denk niet dat er heel veel mensen zijn die net zo eerlijk waren geweest als jij!
Lief ook dat de vrouw je nog wil bedanken met iets leuks, ik kan me voorstellen dat ze erg blij is dat ze haar centjes weer terug heeft Lachen

Erna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 12:52

Hartstikke goed van je om het te bewaren en netjes terug te storten.
Ik zou ze de kost niet willen geven die het zelf hadden gehouden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 16:14

Wat goed van jou! Echt super! Haha!

ikkemetwikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 16:35

supernetjes van je!

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 17:21

goed gedaan hoor!
Zou het in jouwn plaats ook hebben gedaan want 1400 euro is veel geld voor veel mensen Lachen

ninja2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 17:28

ik heb het ook gehad dat ik 400 euro bijgeschreven kreeg maar later kreeg ik een brief dat ik het terug moest storten dat heb ik ook netjes gedaan want als het mij gebeurde zou ik ook willen dat ik me geld niet kwijt was

paix

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 17:30

Super goed zeg!..
Ik denk dat iedereen nu wel roept dat hij/zij het geld terug zou geen maar als er in een keer 1.400 op je rekening staat is het toch moeilijk er van af blijven Lachen.

Top gedaan dus!

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 17:34

super gedaan.. ben benieuwd naar het vervolg

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 17:43

Super goed zeg! Echt netjes van je, fijn dat er toch nog zulke mensen zijn.... Haha!

Ben ook benieuwd wat het bedankje zal zijn... Haha!

Sara_N

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 17:44

Super dat er nog zulke eerlijke mensen bestaan.
Ben benieuwd wat voor een bedankje je gaat krijgen Lachen
Ik vind het wel heel vreemd dat de bank eerst zegt dat je het maar gewoon moet houden.

Amanda_T

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-08 19:13

Ja, de bank had zoiets van 'mooi, gewoon laten staan, komen ze vanzelf wel een keer halen....of niet....'

Ik heb het net teruggestort en heb even contact gehad met mevrouw, ze was weer ontzettend blij en dankbaar! Super zulke mensen, ook weer even gezellig praatje gemaakt..

Ben zelf ook wel benieuwd wat ze bedacht heeft..Maar toch vind ik het eigenlijk niet nodig, maar ze stond erop Bloos

Lady_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 19:18

Super netjes dat je het hebt teruggegeven! Lachen

gekkesies

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 19:23

Supergoed van je! OK dan!

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 19:24

en wie zei er dat die nederlanders gierig zijn Huilen van het lachen

echt top meid! Er zijn nog weinig mensen met zo'n goede bedoelingen.

Zelf zou ik het geld wel kunnen gebruiken, maar denk dat je je echt rot zou voelen als je dat geld effectief gebruikt en het is niet van jou.

Echt top!

lisaa92

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 19:26

super dat je het hebt terug gegeven! Lachen

ben ook erg benieuwd naar het bedankje.. Ja