voor één dag op en neer naar londen? (vliegtuig)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Maartje1990

voor één dag op en neer naar londen? (vliegtuig)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-08 19:29

Mijn moeder wordt binnenkort 50 jaar en ik zit er over te denken om dan voor 1 dag op en neer samen met haar naar londen te gaan.

En nu ben ik al een beetje aan 't kijken wat dit dan voor kostenplaatje gaat geven. En ik vroeg me af of er hier bokkers zitten die dus wel eens op en neer naar Londen zijn gegaan en of dit ook wel echt de moeite waard is etc. (niet dat we er maar een uurtje zijn ofzo!) en hoeveel heeft dat dan gekost? en als dat goedkoop was.. via welke uh.. organisatie? of welke site (als die er is) hebben jullie dat dan gedaan?

Alvast bedankt!

Mocca

Re: voor één dag op en neer naar londen? (vliegtuig)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 19:39

Tja, het zal niet heel veel geld kosten, zeker niet als je op tijd boekt en de aanbiedingen in de gaten houdt. Maar of het ook nut heeft? Je moet je vaak minstens 2 uur van te voren op het vliegveld melden. Uur vliegen, uur wachten tot je echt weg bent van vliegveld. En voor de terugvlucht moet je je dan weer 2 uur van te voren melden, en je moet natuurlijk ook nog met openbaar vervoer van en naar het vliegveld en centrum Londen, etc. Ik vrees eerlijk gezegd dat het een kort dagje wordt. Lachen
Kan je er niet een nachtje aanplakken? Goedkoop hotelletje hoeft niet veel te kosten.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-08 19:41

ja andere optie is inderdaad een weekendje maar kosten van 't vliegtuig zijn geloof ik ook al duurder. En ik ben nu niet bepaald rijk Tong uitsteken maar dat 2 uur van te voren moet dat ook als je alleen maar handbagage hebt enzo?

Martin009

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 19:42

Kan je wel vertellen dat Londen de moeite waard is maar een dagje lijkt mij ook veel ste weinig.
Ik ben er zelf met school voor een kleine vier dagen geweest en zelfs dat was nog niet echt helemaal genoeg naar mijn mening.
Dus mischien kun je `S avonds laat of `S ochtends vroeg aan komen eerst overnachten dan die dag erna gaan doen wat je wilt weer overnachten en dan `S middags vertrekken Knipoog

Globetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 19:45

Waarom niet een andere stad. Antwerpen bijv. ook een leuke winkelstad en stuk minder duur...

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-08 19:47

nee het zal dan ábsoluut londen zijn.. anders kan ik net zo goed naar utrecht ofzo gaan Vork ik ben zelf met school toentertijd met de bus naar londen gegaan en door die eurotunnel (zo heet die toch?) en dat ging opzich wel Ja

Suomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 19:49

Waarom niet met de bus? Lijkt me goedkoper dan met het vliegtuig.

Martin009

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 19:51

jesse_rulez schreef:
Waarom niet met de bus? Lijkt me goedkoper dan met het vliegtuig.

Wat ik begreep was dat het niet al te lang mag duren en wij deden er sowieso minstens een hele dag erover om er alleen al te komen met de bus Vork

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 19:51

een jaar of 10 geleden heb ik het ook gedaan, in 1 dag met vliegtuig heen en weer naar Londen. Samen met m'n toen 16-jarige dochter. Lekker shoppen in Londen. Was hartstikke leuk. Prima te doen, mits je op een beetje knappe afstand van Schiphol woont. Het vliegen op zich had ik toen van de airmiles gedaan. Maar de luchthavenbelasting moest wel gewoon afgerekend worden.
Ik zou het een leuk kado vinden!!!

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-08 19:55

ja ik woon dus in limburg maar volgens mij gaat er ook een vlucht vanuit dusseldorf en misschien ook vanuit eindhoven en daar woon ik beide vlakbij.

Bus deden wij er niet zo lang over (met school tenminste)

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 19:57

Kijk eens bij die prijsvechters. En vanaf duitsland of belgie vliegen kost je minder luchthavenbelasting.

gekkesies

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 19:59

vanaf eindhoven gaan er vluchten naar Stansted, en dan vanaf Stansted airport pendelbussen!
Op tijd boeken, dan kun je vaak echt goedkoop vliegen (met Ryan Air in ieder geval!)

Al ben ik het wel eens met bovenstaande poster (weet even niet meer wie) dat 1 dagje erg kort is, zeker omdat je veel tijd kwijt bent op de luchthavens.

edit; met ryanain vanaf eindhoven heb ik van de zomer heen en terug in totaal 20 euro betaalt, gratis vlucht dus enkel tax enzo. Lachen Gewoon goed de acties in de gaten houden! Haha!

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 20:00

Ik ben laatst mijn paardje op gaan zoeken in Engeland en ben op http://www.momondo.com gekomen via een tip van iemand, deze bleek echt de allergoedkoopste vliegtickets op te zoeken. Ik ben voor 230 euro op en neer gevlogen naar een klein vliegveld in Norwich, dit was voor mij goedkoper dan de boot of de tunnel.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-08 20:02

230 euro? Bloos! ik heb al dingen van 80 euro voorbij zien komen voor 2 personen... Nagelbijten / Gniffelen

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 20:04

Tja, het was een klein vliegveld, dat is vaak duurder...

Ik heb net een vliegreis gezien op momondo voor 100,- euro 's morgens heen en 's avonds terug vanaf schiphol.

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 20:45

Wij zijn vorig jaar, tussen kerst en oud en nieuw één dagje naar Londen geweest met de bus. Rond een uur of 12 's nachts hebben we verzameld bij een grote parkeerplaats ergens in Limburg. Toen zijn we vanuit daar naar de kanaaltunnel gereden, er doorheen gegaan en rond 7 uur lokale tijd waren we in Londen. Hele dag geshopt, en aan het einde van de dag weer terug (rond een uur of 6 geloof ik). Toen waren we ook rond 2 uur 's nachts weer terug. Was echt superreis! Geloof dat dit iets van 40 euro per persoon kostte. Het stond wel in een plaatselijke krant en weet niet of het dit jaar weer is. Het waren toen 'kerstshopreizen' oid.

Edit: Wij stonden wel meteen midden in de stad bij het reuzenrad. Houd er rekening mee als je met het vliegtuig gaat, dat je bij het vliegveld staat. Ik weet niet hoe ver dit van het centrum vandaan is?

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 20:50

Het is dodelijk vermoeiend, maar wel te doen. Let er alleen op dat je niet te vroeg in de ochtend vliegt; het heeft weinig toegevoegde waarde als je om 7 uur s ochtends in hartje London staat; dan is er nog niks te doen/bezoeken Clown

Hetzelfde geldt voor te laat terug vliegen. Nadeel is wel dat wat gunstigere tijden vliegen vaak duurder is.

Probeer ook niet op een vliegveld erg ver van het centrum te vliegen; dan ben je super veel reistijd kwijt. Heathrow is ideaal. Wij hebben toen gewoon via een site tickets geboekt en zijn gegaan. Destijds was het iets van bijna 150 euro p.p. (let op of de btw en alle extra's worden meegenomen in de aanbodsprijs op internet).

edit: toevoeging

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 23:06

Kies idd een vliegveld die dichtbij het centrum is. Alhoewel je met de metro werkelijk overal kan komen. Via eurolines.nl kan je bustickets boeken als je eventueel met de bus wilt, die zijn erg goedkoop.

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 23:16

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 23:20

Als je internettickets boekt kun je vaak vooraf ook al inchecken en dan kun je zo het vliegtuig in wandelen. Dat hebben we vorige maand ook gedaan, paar dagen Barcelona. Van te voren ingecheckt, handbagage mee en dan kun je dus gewoon echt zo instappen, je hoeft alleen door de standaard vliegveldcontroles heen Ja

asls je zorgt dat je een vroege vlucht heen hebt en een late terug is dat imo heel goed te doen. Ik ben een jaar of wat terug met mijn moeder met de bus naar Londen gegaan, was iets minder. Dat is gewoon heel vermoeiend... Pas is ze met wat collega's een dagje geweest, ook met het vliegtuig. Prima te doen! Lachen

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 14:14

Let wel dat je goedkoper uitbent als je het heen en het terug ticket bij dezelfde maatschappij koopt.

Ik meen mij te herrinneren dat mijn collega geen geschikte reis voor 1 dag kon vinden voor een goede prijs.
Zij waren goedkoper uit (en het was een stuk gunstiger) om een nacht te blijven.
Wellicht ook een optie om met de boot + trein te gaan (of gaat die snelle ferry niet meer??)

Edit: wat wij ook regelmatig doen (ik werk bij een kleding bedrijf, we gaan dus regelmatig shoppen) is naar Parijs, Brussel en Antwerpen.
Antwerpen viel voor jou al af, brussel dus ws ook.
Maar Parijs met de TGV of Thallis is ook goed te doen, ook voor 1 dagje.
Barcelona heeft ook goede vluchten wat betreft smorgens (vroeg) heen, savonds terug

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 14:22

Je kan ook 'n weekend gaan, en dan met de bus?

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 14:24

Hier al een retourtje voor 2 personen voor 73 euro, Ryan Air vanaf Düsseldorf/Weeze. Vrijdag heen op een gezond uur en zondagmiddag-vroeg weer terug. Als je daar een goedkoop motelletje bij kunt vinden heb je de hele zaterdag om London te verkennen, wat je zeker wel nodig gaat hebben!

Tip: schrijf vantevoren op wat je allemaal wilt gaan doen en waar, dat scheelt een hoop "verzin-tijd" die je daar beter aan andere dingen kunt besteden!

Edit: dit is een datum zomaar ergens volgende maand geprikt, hoe langer vantevoren je boekt, hoe goedkoper het kan zijn!

ushi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 18:27

Londen is ZO gaaf! Ik weet wel dat er een goedkope 1 of 2 daagse busreis is naar Londen. Ik ben met school met de bus naar Londen geweest (en dan met de boot over varen) dat was dan wel voor een paar dagen, maar dat was echt geweldig!

Annettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 16:00

Ryan Air bied vaak wel goedkope tickets aan. Knipoog