daar wordt je toch ook niet goed van...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Elma_

daar wordt je toch ook niet goed van...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-08 15:31

Niet 1, niet 2, ook niet 3, maar de 4e (!) keer deze week!

Ik zie ze al aankomen, of ze komen met een kind van een jaar of 6, laatst zelfs met een heel mager pupje.. En nu weer!! 2 van die mannen aan de deur, hallo, wij zijn de zendelingen van jezus christus.. Jah uhh, nee bedankt?
En NEE, dan gaan ze niet weg, wilt u misschien even luisteren mevrouw want wij hebben echt een heel belangerijke boodschap voor u..
IK wil het niet horen! Laat me met rust.. als ik graag een relatie met god wil, weet ik zelf de weg naar de kerk wel! gRRRRRRR,
En dan kijken ze je aan.. en dan zown kindje erbij.. Gister ook weer.. Ik vroeg aan dat jochie, vind jij dit wel leuk? of wordt je gedwongen.. Nee hoor mevrouw U zou god in uw hart moeten sluiten.. 5 a 6 jaar ofzo?? heeeeeeelemaal gebrainwashed..

Echt ik heb niets tegen geen enkel geloof hoor, maar als ik iets nodig heb zoek ik zelf wel..

ZO, moest het even kwijt Lachen

Dunno

Re: daar wordt je toch ook niet goed van...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 15:36

ja ken 't, gebeurt hier ook wel eens.. dan zeg ik ja bedankt en dan gaat de deur "vriendelijk" voor hun neus dicht Bloos Nagelbijten / Gniffelen

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-08 15:37

ja ik doe op een gegeven moment ook de deur maar gewoon dicht.. maar je komt er bijna niet tussen! ze zetten nog NEt geen voet tussen de deur.. Tong uitsteken
Ik vraag me af in welke bijbel staat dat je een geloof aan iemand op mag dringen..

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 15:46

Tsja ik vind het ook drie keer niks, maar zeg gewoon altijd netjes dat ik geen interesse heb en meestal gaan ze dan weer. Ik vind het ook nogal triest dat ze vaak kinderen of dieren meenemen, dat ben ik zeker met je eens.

Dunno

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 15:47

haha dat valt hier gelukkig nog nét mee Clown
't is jammer dat m'n hond op commando "aanvalt" Nagelbijten / Gniffelen anders waren ze zo weg... *LOL*
en idd soms zijn ze gewoon zo vreg om idd een hand of een voet tegen/tussen de deur te duwen.. Scheve mond

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 15:49

neverstop schreef:
en idd soms zijn ze gewoon zo vreg om idd een hand of een voet tegen/tussen de deur te duwen.. Scheve mond

Oei dat gaat wel ver, dat heb ik hier nog niet meegemaakt, zouden ze ook niet moeten proberen hoor. Ze krijgen 'precies twee tellen om die hand/voet weg te halen, anders doe ík het en ik denk niet dat ze dat leuk gaan vinden.
Kom nou, dat gaat me echt veel te ver.

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-08 15:50

haha, mn moeder heeft ooit eens eentje met een theedoek voor zn bek geslagen Haha! hele blauwe striem op zn wang Clown Zo gek werdt ze ervan..

Dunno

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 15:50

zo ben ik ook hoor Clown ik probeer ze dan vriendelijk te verzoeken om me metrust te laten wat ze meestal dan ook wel doen, maar moet zeggen hier in de flat is 't wat dat betreft ook wel rustig terwijl je eigk zou zeggen grote flat veel van zo'n figuurtjes die wel eens langs komen.. maar zelden...

mhollander

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 15:53

Hier zijn ze ook wel eens geweest.

We komen god bij u brengen. Ik zei : Kom maar mee. Liep naar de schuur en zei: Zet hem maar naast de vriezer daar is nog wel een hoekje vrij.

Ze zijn nooit weer gekomen. lol

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-08 15:54

Ik heb gewoon seriues de neiging om naar die kerk te gaan en me te laten uitleggen WAAR het staat geschreven dat je je geloof aan iemand mag opdringen Clown
Maar er tegenin gaan heeft geen nut, mn mama heeft een x een UUR durende discussie gehad met zo 1, maar ze hebben altijd ergens (ja want dat staat in palm 9874857 vers 904689867) dat u NIEt gelijk heb.. en ja toen had ze een theedoek in dr hand Clown

marialva

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 15:54

whahaha ik heb dat ook een keer gehad, en toenstonden ze met 4 man voor de deur dus ik doe open en zei er een "wij komen Jezus bij u brengen"ik zei zet hem maar op het balkon want ik heb nou geen tijd Nagelbijten / Gniffelen zo zeg wat waren die beledigd maar ik heb toen meteen de deur dicht gedaan ROFL mn man piesde in zn broek van het lachen want het schijnt dat ik dat heel droog te hebben gezegd Tong uitsteken

Jeaulijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 15:56

Ik heb deur-aan-deur werk gedaan, sommige mensen hadden een stickertje naast de bel hangen waarop duidelijk werd gemaakt dat de bewoners niet gediend waren van zulk bezoek (zacht gezegd).

Misschien idee? Knipoog

Nee maar wel vervelend dat ze maar blijven langskomen.. Duidelijk aangeven dat je niet gediend bent van hun bezoekjes. Als hun brutaler worden, dan ga je met ze mee en wees je ook zo tegen hun. Ben blij dat ze hier nog niet zijn geweest Lachen

Succes!

@ Marialva en Mhollander, mooi gezegd haha!
Laatst bijgewerkt door Jeaulijn op 24-10-08 15:58, in het totaal 1 keer bewerkt

marialva

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 15:57

mhollander schreef:
Hier zijn ze ook wel eens geweest.

We komen god bij u brengen. Ik zei : Kom maar mee. Liep naar de schuur en zei: Zet hem maar naast de vriezer daar is nog wel een hoekje vrij.

Ze zijn nooit weer gekomen. lol

ohh ik geloof dat ik niet de enige ben die zoiets flikt Bloos

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-08 15:57

hahaha, das een goeie, zal ik onthouden voor de volgende x.. helaas zeggen ze dat nooit tegen mij, het is altijd wij zijn de zendelingen, of wij hebben een boodschap voor u..
Nouja misschien kunnen ze die boodschap op het balkon neerzetten Tong uitsteken

marialva

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 15:59

als ze vragen wij komen een boodschap bij u brengen moet je vragen of ze van Albert.nl zijn en het ook tot aan de keuken bezorgen Schijnheilig

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-08 16:01

hahahahha,
sjeez, waarom ben ik nooit zo gevat als ik die deur open doe Clown

marialva

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 16:02

Elma_ schreef:
hahahahha,
sjeez, waarom ben ik nooit zo gevat als ik die deur open doe Clown

hahaha dat moet je wel doen hoor anders kom je er nooit vanaf ik vindt iedereen zn geloof maar ga het niet verkopen langs de deuren Haha! Knipoog

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-08 16:05

Dat bedoel ik.. Lachen als ik iets wil vind ik het wel.. en op deze manier wil ik dr niet eens over na gaan denken Tong uitsteken

Aradis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 16:10

Ik heb er zo'n afschuwelijke hekel aan! Ik vind het asociaal om je geloof zo op te dringen. Ik ga toch ook niet langs de deuren met de boodschap dat God niet bestaat?
Ze kwamen hier ook geregeld maar nu al een poosje niet meer gezien.

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-08 16:12

haha, jullie brengen me op de wildste ideeen.. Clown
Echt hoe meer ik erover nadenk, hoe sterker de neiging wordt naar die kerk te gaan een potje stennis schoppen, bewijs mij dan eens dattie bestaat! Clown

Aradis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 16:13

Om in de kerk stennis te gaan schoppen vind ik nou ook niet weer nodig Knipoog De "kerk" valt jouw niet lastig, maar de mensen die aan je deur komen, Daar moet je dan stennis mee schoppen Vork

marialva

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 16:13

Elma_ schreef:
haha, jullie brengen me op de wildste ideeen.. Clown
Echt hoe meer ik erover nadenk, hoe sterker de neiging wordt naar die kerk te gaan een potje stennis schoppen, bewijs mij dan eens dattie bestaat! Clown

zonde van je tijd toch Clown

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 16:15

Doe zoals ik: Trek de bel uit het stopcontact!
Lekker rustig en mensen die mij nodig hebben, kennen allemaal mijn mobiele nr, dus die bellen ff van tevoren...

spoekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 16:16

Elma_ schreef:
Ik heb gewoon seriues de neiging om naar die kerk te gaan en me te laten uitleggen WAAR het staat geschreven dat je je geloof aan iemand mag opdringen Clown
Maar er tegenin gaan heeft geen nut, mn mama heeft een x een UUR durende discussie gehad met zo 1, maar ze hebben altijd ergens (ja want dat staat in palm 9874857 vers 904689867) dat u NIEt gelijk heb.. en ja toen had ze een theedoek in dr hand Clown

Elk goed christen hoort zijn geloof te verspreiden. Daarom zijn wij ook naar india enz gegaan, want toen werd gevonden dat wij die arme volkeren daar moesten redden, want anders kwamen ze allemaal in de hel terecht en wij, brave en geweldige nederlanders gingen hun daar voor behoeden. (imperialisme enz)

De laatste keer dat ze bij mij langskwamen, vroegen ze of ik een flyer wilde. Toen heb ik dus gewoon ja gezegd, en met bestuderend gezicht de deur dichtgetrokken. Die stonden toen dus voor gesloten deur. Ik heb ze sindsdien ook nooit meer gezien.
Vroeger zei ik dan gewoon dat mijn ouders niet thuis waren en deed dan ook de deur dicht.
Zelf ben ik dus niet gelovig, maar volgens hen moet het dus van hun geloof. Dus ik begrijp het wel, maar ik kap het snel af. Maar gelukkig zijn die mensjes hier in eindhoven nog niet zo brutaal (of iig niet tegen mij Haha!)

sarah_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 16:19

Elma_ schreef:
haha, mn moeder heeft ooit eens eentje met een theedoek voor zn bek geslagen Haha! hele blauwe striem op zn wang Clown Zo gek werdt ze ervan..

Dat lijkt me dan ook weer niet normaal. Ik hoop dat ze dat heeft gedaan toen hij ze deur open bleef duwen? En niet gewoon zomaar omdat ze weer kwamen Nagelbijten / Gniffelen