Brief voor stageplek.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kwal

Brief voor stageplek.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-08 13:30

Hoi Lachen

Ik zit nu in de derde klas en ik moet voor in december/januari [rond die tijd] een [snuffel]stageplek zoeken. Nou wil ik erg graag dierenarts worden. Hier in Beilen zit er een. Daar waren we laatst om te informeren over die stageplek. Ze zeiden dat ik een brief moet sturen. Maar wat zet je nou in die brief? Mijn ouders gaan me wel helpen maar die zijn nu niet thuis en ik moet zo snel mogelijk die plek bevestigen, van mijn school mag maar 1 leerling per bedrijf stagelopen. En in mijn klas zit iemand die ook daar stage wil gaan lopen. Kunnen jullie me helpen?

Wat er volgens mij in moet:
*Naam
*Leeftijd
*School
*Opleiding

Tsja da's niet veel... Tong uitsteken

Ik ben trouwens 14 Lachen

lisaa92

Re: Brief voor stageplek.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 13:31

Waarom het je leuk lijkt om daar stage te lopen Lachen

veel succes!

Kwal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-08 13:32

Oja, dankje!

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 13:35

wat ik heb gedaan ..

hallo,
voor school ben ik op zoek naar een stage plek waar ik .. uur moet stage lopen. maar eerst zal ik iets over mezelf vertellen..
ik ben .. jaar oud en ik zit in de ..e van .. (niveau) op het ... (school) ik ben bezig/ wil graag de opleiding ... doen. het lijkt me leuk om hier stage te lopen omdat ....

ik hoop dat er nog plek is en ik hoop snel iets te horen.

Met vriendelijke groeten,
ik had iets in deze richting
....

steigert

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 13:36

(Eigen naam adres en tel nummer, evt, e-mail adres)

(Naam en adres bedrijf)

Utrecht, 14 november 2006

Betreft: Stageplek (naam bedrijf)

Geachte heer/ mevrouw,

Heel graag zou ik bij (naambedrijf) willen solliciteren naar een stageplek.

Mijn naam is (naam). Ik ben geboren op (datum), te Bilthoven. Ik ben woonachtig in (plaats). Ik ben nu bezig met HAVO3.

(Vertel wat over je studie)

Het lijkt me ontzettend leuk en leerzaam om bij (naam bedrijf) stage te lopen. Ik zou graag (wat wil je gaan doen daar)

Ik zoek een stageplek van (data). Mijn stage zal dan ook in totaal (aantal) weken moeten duren.

Ik ben (noem goede eigenschappen van jezelf). Ik hoop dan ook dat ik de kans krijg mijn brief in een persoonlijk gesprek toe te lichten.

Met vriendelijke groet,

(naam)

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 13:37

Kwal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-08 13:41

Dankjuliewel!

Kwal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-08 14:02

*** naam en adres en email

Dierenartsenpraktijk Beilen, Eursingerweg 10

Beilen, 24 oktober 2008

Betreft: Stageplek Dierenartsenpraktijk Beilen

Geachte heer/ mevrouw,

Heel graag zou ik bij Dierenartsenpraktijk willen solliciteren naar een stageplek.

Mijn naam is ***. Ik ben geboren op 23-09-1994 te ***, Zuid Holland. Ik woon nu in Beilen. Ik zit nu in 3atheneum op het *** school

Ik ga volgend jaar profiel kiezen, en ik ga denk ik voor Natuur en Gezondheid. Ik heb geen Grieks en Latijn gehad, wel Nederlands, Engels, Duits, Frans, Geschiedenis, Aardrijkskunde, Natuurkunde, Scheikunde, Tekenen, Handvaardigheid, Biologie, Gym, Muziek en Wiskunde.

Het lijkt me ontzettend leuk en leerzaam om bij de Dierenartsenpraktijk stage te lopen. Ik zou graag dieren willen helpen. Ik wil beginnen met huisdieren, dan paarden en dan bewegingstherapie bij paarden.

Ik zoek een stageplek van 19 januari tot 23 januari. Mijn stage zal dus in totaal 5 dagen gaan duren.

Ik ben eerlijk, ik probeer dieren te begrijpen en ik ben leergierig. Ik hoop dan ook dat ik de kans krijg mijn brief in een persoonlijk gesprek toe te lichten.

Met vriendelijke groet,

P.S. Als U nog vragen heeft, kunt U altijd bellen of e-mailen.

Dit heb ik nu, nog verbeteringen? Lachen meld t maar!

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 14:04

Ziet er goed en netjes uit, alleen zou ik nog melden dat je zelf ook graag later dierenarts zou willen worden, nu vermeld je wel dat je wilt beginnen met huisdieren, dan paarden en dan bewegingstherapie met paarden, maar het lijkt net of je dit in die 5 dagen al wilt doen Knipoog

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 14:06

ik vind het wel héél erg netjes Knipoog
weet niet of dat de bedoeling was ??

Ann_moi

Het lijkt me ontzettend leuk en leerzaam om bij de Dierenartsenpraktijk stage te lopen. Ik zou graag dieren willen helpen. Ik wil beginnen met huisdieren, dan paarden en dan bewegingstherapie bij paarden.
Misschien dat je zou kunnen zeggen dat je misschien wel diergeneeskunde wilt gaan studeren ipv dat je met huisdieren wil beginnen aangezien je bij diergeneeskunde eerst een oriëntatie jaar hebt en dan moet kiezen tussen huisdieren, paarden en vee.. Tong uitsteken Maar ik vind het wel een hele nette brief.. Lachen Ik hoop dat je daar mag stage lopen.. Lachen

_Madelon

Dat ps zou ik weglaten en voor met vriendelijke groeten zetten.

Dus:

Mocht u nog vragen hebben dan kunt u altijd contact met mij opnemen middels telefoon of email.

Met vriendelijke groeten,

Kwal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-08 14:08

Bedankt, allemaal, ik heb t aangepast Lachen

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 14:10

Ik vind die brief hierboven veeeel te netjes voor een derde klas!
Schrijf gewoon op wie je bent, wat de bedoeling is en waarom je bij hun stage wil lopen. Het is trouwens ook geen echte sollicitatie dus zo'n formele brief hoeft echt niet! Lachen

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 14:12

Ziet er goed uit! Ja Klein puntje: Niet alle vakken hoeven met een hoofdletter geschreven te worden, alleen de talen Lachen Let er ook even op dat je voor "en" geen komma gebruikt..
Ben benieuwd wat de reactie zal zijn!

Kwal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-08 14:15

Deze had ik al eerder gemaakt:

Geachte Heer/ Mevrouw,

Ik ben QualityLover en ik zit op de ***school in ***. Ik doe vwo/ atheneum en ik zit nu in de derde klas. Wij moeten in week 4 van 2009 van maandag tot en met vrijdag een arbeidsoriëntatie doen. Ik wil heel graag dierenarts worden, omdat ik denk dat het een geweldig gevoel geeft om dieren te helpen.

Nu wilde ik vragen of ik in die week bij jullie een snuffelstage/ arbeidsoriëntatie kan doen.

Met vriendelijke groet,

QualityLover
adres
Laatst bijgewerkt door Prrrr op 25-10-08 15:29, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Geanonimiseerd.

eempiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 14:16

Misschien kan je alleen de belangrijkste vakken opnoemen die wat met het beroep te maken hebben. Het is nu zon waslijst Tong uitsteken

Kwal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-08 14:20

ja he vond ik ook al Tong uitsteken

Smartiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 14:24

ik vind de brief niet te netjes voor de derde klas. Zo laat je zien dat jij je best hebt gedaan op deze brief en dat je er erover hebt nagedacht. Het is ook inderdaad goed om je motivatie heel goed uit te leggen, daarop wordt je denk ik geselecteerd (bij meerdere gegadigden). ik zou trouwens de eerste zin eruit laten:

"Heel graag zou ik bij Dierenartsenpraktijk willen solliciteren naar een stageplek."

Dat is wel duidelijk en is beter op het einde van een brief, stel je eerst voor. n je brief inderdaad ook zetten wat je hierboven in de korte brief zet:
"Ik wil heel graag dierenarts worden, omdat ik denk dat het een geweldig gevoel geeft om dieren te helpen."

Verder ziet het er goed uit en hoop ik dat je hem krijgt! Lachen

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 14:28

Ik vind hem ook echt niet te 'netjes' voor een derde klas. Rond die tijd leer je toch formele brieven te schrijven? Ik kon dat op die leeftijd iig al vrij aardig, al zeg ik het zelf.
Ik moet zeggen, ik heb de afgelopen 3 maanden stage gelopen bij een dierenartsenpraktijk en daar kwamen ook dit soort verzoeken binnen, minstens een per week. Het staat dan, vind ik zelf, nogal ongeïnteresseerd als je meld in je brief dat je 'in die en die periode van school stage moet lopen'. Dat is natuurlijk wel zo, maar ik begrijp het nut van die zin niet. Als je een spreekbeurt houdt, zeg je toch ook niet aan het begin 'omdat ik van meester Jansen een spreekbeurt moet houden, ga ik het hebben over wolven' Verward Knipoog

Verder ga ik met Smartiej mee. Behalve dat ik het eerste zinnetje 'Heel graag zou ik bij Dierenartsenpraktijk willen solliciteren naar een stageplek' wel okee vind zo, het is ook in een sollicitatiebrief namelijk niet zo gebruikelijk om te beginnen met het woordje 'ik' of 'mijn'.

TS: succes verder, ik hoop dat het je lukt OK dan!

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 14:30

Ik vind het ook niet te netjes hoor, zo laat je zien dat je serieus bent en moeite in je brief hebt gestoken.

iefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 12:28

LZP -> STW

MandyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 12:35

Ik vind die 2e brief veel beter (dus die waar je naam en adres in staan). Die eerste brief vind ik ook veel te officieel. Je bent pas 14 hoor, hartstikke leuk dat je zo'n nette brief kan schrijven maar, voor een 5 daagse stage is dat echt niet nodig.
Let er wel even op dat je alinea's maakt.

Novalues

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 12:39

op internet kun je vinden hoe een "officieele" solicitatiebrief eruit hoort te zien. Bij een bedrijf/instelling wordt het vaak wel gewaardeert dat het er netjes en verzorgt uit ziet en ook dat het er enig zins officieel uit ziet. Dus als ik jou was zou ik toch een hele nette sturen. (entueel na laten kijken door je docent Nederlands)

BibicheB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 16:16

Ik vind hem zeker niet te netjes! Ik vind hem juist heel goed hoor meid! Zo laat je merken dat je je best gedaan hebt!

Ik zou er nog eens bij zetten dat je ontzettend gemotiveerd bent (..Ik ben eerlijk, probeer dieren te begrijpen, ik ben ontzettend gemotiveerd en erg leergierig..) En misschien kan je "probeer dieren te begrijpen" vervangen door "zou dieren erg graag willen helpen" (en dierenarts is namelijk niet zo zeer bezig dieren te begrijpen maar ze beter te maken). Je kan hem iets persoonlijker maken door aan te geven dat je het echt heel graag zou willen en dat je hoopt een heel goed beeld te krijgen van wat het werk van een dierenarts precies in houdt en dat heel graag ervaring op zou willen doen met de dagelijkse gang van zaken in een dierenartspraktijk.

Heel veel succes meid! Ik hoop dat je daar stage mag lopen, lijkt me erg leuk!!
Vork