Ik ben bang..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cubone

Ik ben bang..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-08 13:15

Ik ben zo bang! Bang voor wat ik niet weet.. Bang voor wat er gaat komen.. Maar vooral bang voor mezelf.

mijn leven is puinzooi.. Gewoon één grote berg stront.. Alles stroomt door elkaar heen en ik snap er niks meer van. Ik wil de hele dag huilen, maar ik durf mijn emoties niet te laten zien aan anderen. Ze kunnen het toch niet begrijpen! Als zelfs ik dat niet meer doe.. Hoezo zou het hun dan wel lukken?

Sinds 16 maanden weet ik dat mijn moeder heel erg ziek is en ook dood zal gaan aan wat ze heeft. (kanker) Dit heeft erg veel indruk op mij gemaakt. Vooral omdat ik al sinds ik een jaar of 6 was (Ik was me al heel vroeg bewust van leven en dood, dat hebben ze ooit nog eens uitgezocht omdat ik me vaak zo abnormaal gedroeg). Maar sindsdien heb ik al een gevoel vanbinnen dat zegt dat ik kanker krijg. En dat ik daar ook dood aan zal gaan.

Ik ben nu al een maand lang ziek. Echt ziek! Ik heb al veel gehad, ben al twee keer bijna dood geweest, maar dit heb ik nog nooit meegemaakt heb ik het gevoel. Het is alsof ik van binnen opgevreten word. Ik ben continu doodmoe hoe veel ik ook slaap. En als ik wakker ben voel ik me ook gewoon ziek. Maar ik kan niet omschrijven hoe ik me ziek voel. Ik heb geen hoofdpijn of wat dan ook, maar ik draag gewoon dat ellendige gevoel van ziek zijn bij me. Een paar weken terug waren m'n ouders het zat. Ik had al 2 weken lang niet eens meer de puf om normaal naar de wc te lopen dus toen hebben ze me naar de dokter gestuurt voor een bloedonderzoek. De dokter wou in eerste instantie geen bloedonderzoek doen want ik zou dan wel pfeifer hebben. Maar dat had ik al gehad! Dat kon dus niet.. Uiteindelijk hebben ze dus alsnog een bloedonderzoek gedaan en de uitslag daarvan was niet goed. Maar ze konden me niet vertellen wat er aan de hand was en ik moest nog een urineonderzoek doen. Nu heb ik een paar dagen geleden gehoort dat daar de uitslag ook niet goed van is, maar de assistente mocht niets vertellen en we moesten maandag maar komen voor nog een onderzoek en ze kon ook niet vertellen wat dat was.

Maar ik word hier zo bang van! Wat is er aan de hand? Ik ben niet bang om dood te gaan maar wel bang om wat er met me gebeurt.. Ik ben 15 en heb meer dingen meegemaakt als een gemiddeld persoon zou meemaken in haar hele leven. (Er zijn uiteraard behalve dit nog veel meer dingen die momenteel en in het verleden spelen in mijn leven.) Maar ik weet niet meer hoe ik er mee om moet gaan. Hoe houd ik het nog een weekend vol terwijl ik zo onzeker ben? Ik wil gewoon thuis kunnen helpen, het huishouden doen zoals ik altijd deed omdat mijn moeder dat gewoon niet meer kan omdat ze ziek is. Daar voelde ik me fijn bij. Zoveel mogelijk doen om m'n ouders te helpen en nu kan ik het niet meer en ik weet niet eens waarom niet! Ik voel me zo'n zwakkeling.. Wat moet ik hier nou mee?

Bedankt voor het lezen van mijn misschien een beetje verwarrende verhaal.. Ik heb het geprobeert duidelijk te houden door wat dingen weg te laten enzo, anders word het echt onbegrijpelijk..

123468086

Re: Ik ben bang..

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 13:21

Ik denk dat je hulp moet zoeken....

Weet niet echt goed hoe ik hierop moet reageren, maar dat lijkt mij het beste voor je.

lisaa92

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 13:23

Das niet niks, heel veel sterkte! Ach gut

zou zelf ook nogal bang worden als de assistente niks mocht zeggen..

@Romytjuuh; ze is toch naar de dokter geweest voor bloed&urine onderzoek? dan kan ze nu niet meer doen dan wachten Lachen

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 13:24

Dat denk ik idd ook.. natuurlijk kunnen wij hier je een hart onder de riem steken, en als je er nog maar wat dan ook uit wilt gooien staat mn pb box altijd voor je open.. maar ik denk dat je echt naar proffesionele hulp moet gaan zoeken.. iemand die je aan kan kijken en die met jou kan praten..
iig heel veel sterkte met alles wat is, en komen gaat meer weet ik ook niet te zeggen...

Kwal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 13:25

Idd hulp zoeken, wij kunnen niet heel veel voor je doen denk ik. Lachen Sterkte!

Avenance

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 13:26

Zoek serieus hulp als je je zo voelt.
En wat betreft Pfeifer, dat kun je nog heel lang met je meedragen en ziek van zijn, ben er zelf al zo'n vier keer maanden lang ziek van geweest.

123468086

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 13:27

lisa_vitrus schreef:
Das niet niks, heel veel sterkte! Ach gut

zou zelf ook nogal bang worden als de assistente niks mocht zeggen..

@Romytjuuh; ze is toch naar de dokter geweest voor bloed&urine onderzoek? dan kan ze nu niet meer doen dan wachten Lachen

Ik bedoel niet alleen lichamelijk hulp zoeken Knipoog

Sucses meisje!

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 13:31

Jesus meid wat een grote ellende.
Maar ik kan ook alleen maar met de rest mee gaan, aub zoek hulp!!!!
En heel veel sterkte Ach gut

xCarlyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 13:32

Ik denk dat je zowiezo moet afwachten tot maandag.. Al lijkt dat nu wel een eeuwigheid te duren!

Verder is het misschien verstandig om met iemand te praten over de dingen die je meegemaakt hebt en het op die manier proberen te verwerken.. Proberen het een plekje te geven..

Je bent niet zwak!! Je vind het alleen moeilijk te verwerken, dat is ook niet gek als je op 15 jarige leeftijd al veel hebt meegemaakt..!! En verder... als je iets kwijt wil, je hart wil luchten oid.. mn pb box staat altijd voor je open!! heel veel sterkte ermee!!

_angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 13:35

Heel veel sterkte meis!

Mocht er niks uit je onderzoeken komen, is het dan niet verstandig om eens met een psych te gaan praten? Wat jij schrijft, over dat moe zijn, niet meer kunnen enz. komt mij erg bekend voor. Ik heb een burn out gehad.. Juist door het groot houden, je beter proberen voordoen terwijl dat eigenlijk niet nodig is, al die twijfels en pijnlijke gebeurtenissen kan het wel eens gewoon op zijn. Meid, alsjeblieft zet em op, en als ik ooit iets voor je kan beteken, al is het maar een luisterend oor, laat het me weten!

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 13:37

Het lijkt me dat je zeer snel naast je gewone dokter ook een eens een psychiater moet opzoeken? Snap ook niet dat dat al niet lang is gebeurt als je idd zoveel hebt meegemaakt als je zegt...

Veel sterkt allesinds (ook met je moeder)!

Nickytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 13:38

Ik denk ook dat je buiten de lichamelijke onderzoeken ook best psychische hulp kan gebruiken.
Het is niet niets dat je op je 15de dit alles moet meedragen!

Er zijn denk ik wel genoeg organisaties die wat voor je kunnen betekenen. Je hoeft dit alles niet
op je eentje aan te kunnen.

Sterkte!

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 13:39

ik zou naast hulp zoeken, nu zo veel mogelijk (voor zover het lukt) aan andere dingen denken.
bv: foto's kijken (printen) en een album maken waar je leuke teksten bij zet..
of hier je agressie kwijt doen in zinloze discussies

sterkte ermee Ach gut

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-08 14:03

Bedankt allemaal Lachen
Een psychiater heb ik al, maar altijd als ik daar ben lijkt het allemaal wel mee te vallen..
En dan ben ik weer alleen en komt alles op me af ofzo..

Maarja, ik zal maandag wel zien Lachen

Elamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 14:03

Ik heb verder niets te zeggen maar iedergeval heel veel sterkte..!

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 14:18

Goed dat je al bij de psych loopt, alleen kun je dit niet verwerken. En kun je bij je ouders terecht? Want of je moeder nu ziek is of niet, jij blijft wel het kind! Dat moet jij, maar ook je ouders niet vergeten (weet niet of ze dit doen hoor). Je moet het niet allemaal zelf proberen te verwerken, praat over hoe je je voelt.
En het is meestal gebruikelijk dat assistentes niets over de telefoon mogen zeggen, uitslagen vertellen huisartsen liever zelf. Heb je zelf met de assistente gesproken of een van je ouders? Misschien heb je het niet helemaal goed meegekregen door de zenuwen ofzo?
Probeer van het weekend je zinnen wat te verzetten.

o0jamie0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 14:30

Heel veel sterkte (L)

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 14:37

Ten eerste vind ik het belachelijk dat ze aangeven dat het niet goed zit, en je dan vervolgens tot maandag laten wachtten . Echt onacceptabel, ik zou dit zeker een keer ter sprake brengen als ik jou was.

Het is idd afwachtten tot maandag, het is goed dat je met iemand praat, blijf dit ook doen. Verder kan ik je niets anders dan veel sterkte wensen Ach gut

Dunno

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 14:41

meid probeer(!) kweet this lastig maar probeer af te wachten tot maandag... en als je het idee hebt dat als je bij de Pscych bent dat 't mee valt miss eens overwegen om naar een andere te gaan (is nie altijd zo!! maar kan he Knipoog sommige poeieren 't wel eens makkelijk af van aaach valt wel mee.. )

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 16:17

Veel sterkte, ook met je moeder. Ach gut

Claudienee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 16:21

Heel veel sterkte! Ach gut ook met je moeder.
Snap dat je nu helemaal bang bent, omdat de assistente niks mocht zeggen. Maar ik hoop dat de uitslag toch niet zo ernstig is als je denkt.

MarloesRixt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 16:24

Heel veel sterkte, zowel voor jou als je moeder. Ben benieuwd wat het is! Hopen dat het niet heel slecht is!

ikkiN

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 16:28

Jeetje, ik hoop dat de uitslag mee gaat vallen! Lijkt me heel naar en toch ook eng als ze zo geheimzinnig doen over de uitslagen. Ik zou inderdaad hulp gaan zoeken, stort je hart uit. Dapper dat je het zo mooi opschrijft op Bokt Ach gut
Heel veel sterkte met je moeder, en uiteraard ook voor jezelf.

Het zou inderdaad ook kunnen dat je Pfeiffer er nog steeds is. Ik heb zelf zo'n 5 jaar met deze ziekte rondgelopen, waarin ik het laatste jaar pas echt merkte hoe ziek en zwak ik was. Het heeft een jaar geduurd voor ik weer de oude was.

Nogmaals, ik hoop dat de uitslag mee gaat vallen. Tot die tijd heel veel sterkte en ook met alle eventueel volgende behandelingen Ach gut

Dirndl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 17:17

Wat een verhaal, lijkt me heel erg moeilijk... Ontzettend veel sterkte!

Aan hulp heb ik alleen het volgende:
-probeer rustig te blijven
-luister naar je lichaam, dat is het beste, zo maak het niet nog erger
-breng veel quality time door met je moeder, zolang het nog kan Ach gut

Goed dat je het opschrijft en als je toevallig eens iets kwijt wilt; pb box is er niet voor niets Knipoog

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 17:36

Ik vind het ook onacceptabel dat ze wel laten merken dat het niet goed is, maar je laten wachten tot maandag? Dat kunnen ze je toch niet aandoen? Dan zou ik mezelf ook op zitten vreten..

Verder, heel goed van je dat je zo om je moeder denkt, maar vergeet niet om aan jezelf te denken! Lachen