Vriend jaloers op mijn pony?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SpecialPearl

Vriend jaloers op mijn pony?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-08 10:53

Hallo bokkers! Lachen

Ten eerste, ik weet niet zeker of dit hier goed staat.
Ik heb eigenlijk een vraagje en hoop dat ik niet de enige ben met dit probleem. En hoe jullie er verder mee omgaan.

Ik heb een hele lieve vriend, hij heeft echt helemaal niks met paarden (wat ik natuurlijk wel jammer vind) en hij is er zelfs een beetje bang voor, dat zegt hij wel niet maar ten eerste is dat zowizo al erg goed aan me pony te merken.

Op de dinsdag en de vrijdag rijd ik een paard bij, voor een vrouw die zelf niet zo erg veel tijd heeft. En me eigen pony doe ik wanneer het uitkomt, maar dat zijn dus geen vaste dagen.

Nu heb ik al een paar keer een woordenwisseling gehad over dat rijden met me vriend. Hij zegt dat hij het leuk voor me vind, maar als hij af wil spreken is het vaak de vrijdag en het weekend. Het weekend is bij mij nooit echt een probleem, alleen dat ik 1 van de dagen een ochtend moet werken. Maar elke keer zegt hij weer, je kan Wopke toch een keer niet doen? De andere dagen ben ik erg druk met school, en nu in de herfst/ winter dat het snel donker word is het dus geen optie om hem op een andere dag te doen inplaats van de vrijdag. We wonen niet dicht bij elkaar, dus alleen een avond afspreken is ook zonde dan ben je zowat nog langer aan het reizen dat dat je bij elkaar bent.

Ook heb ik bijvoorbeeld me kamer helemaal volhangen met fotos van Marieke, niet eens opzettelijk. Ik ben gewoon erg blij met haar, en we hebben samen al veel meegemaakt, dat we een sterke band hebben gekregen. Ook hangen er heus wel fotos van ons.. Als we over de toekomst praten (waar ik dus niet zo zeker meer van ben) heb ik al een paar keer gezegd dat ik haar wil blijven houden. Ook al moet ik hartstikke hard werken, dat heb ik er gewoon voor over. Hij begint dan te zeuren dat we niet op vakantie kunnen enz. En praat er altijd over heen als ik zeg dat ik Mar gewoon wil houden.. Niet alleen over Marieke, maar ik wil bijvoorbeeld ook een hond later, maar dan heeft hij ook wel weer een smoes klaar zodat dat niet zou kunnen.

Het komt soms gewoon over dat hij jaloers is, of doe ik nu alles zo fout?

Ik weet af en toe gewoon niet meer wat ik er mee aan moet. Herkennen jullie dit?

Macusa

Re: Vriend jaloers op mijn pony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 11:01

Door schade en schande weet ik nu dat je trouw moet blijven aan je eigen normen en waarden en dat je boven alles vast moet blijven houden aan die zaken die binnen jouw leven essentieel zijn. Als daar voor jou de paarden bij horen dan moet je daaraan vast houden, hoe verliefd je ook bent. Paardrijden is namelijk iets wat heel moeilijk vol te houden is als je partner niet van paarden houdt, zeker als er nog eens kinderen komen. Als je dat moet laten vallen kun je daar zelfs van in een zware depressie terecht komen (terwijl het voor jou in eerste instantie niet eens duidelijk hoeft te zijn dat je die hebt omdat je de paarden hebt opgegeven). Dus, wie ben jij? En, ben jij nog jij zonder paarden? Succes met je beslissing.

Vetboltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 11:59

ik kan heel goed begrijpen dat je paard je alles is, maar je kunt haar toch 1 keer een keer laten staan en naar je vreind gaan?
ik zou het ook niet erg leuk vinden als ik een vreind zou hebben die geen tijd voor mij wil maken omdat hij liever andere dingen doet.
natuurlijk is het zo dat hij je je hobby moet laten doen, maar begrijp zijn kant ook, hij wil ook graag bij je zijn.
ik weet hiet hoe oud je bent en hoelang jullie al bijelkaar zijn, maar over 'later' praten hoeft toch nog niet? dat kan wel als het zover is.
je kan wel dingen gaan plannen maar niet alles loopt zoals je het graag wilt hebben.
als je niet een goede baan krijgt, denk ik niet dat het makkelijk is een paard te onderhouden.
je zit nog op school, dus geniet gewoon van je paard, maar ook van je vreind. probeer het gewoon te verdelen.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 12:23

Mijn vriend vind het leuk dat ik naar de paarden ga en dat ik er zoveel tijd en energie insteek. Maar wel zegt hij dat hij graag een dag in de week samen wilt zijn.. we hebben besloten dat dit de zaterdag is. ik ga dan wel naar de paarden, maar puur om uit te mesten, evt. binnen zetten en eten geven Lachen
Probeer het te combineren Lachen

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 12:27

Ik begrijp jouw situatie heel goed want ik heb het met mijn ex ook gehad! Je moet vooral niet minder ervoor naar je paard gaan. Je vriend begrijpt denk ik niet goed genoeg hoe belangrijk je paard voor je is. Daarbij kun je misschien doordeweeks met je vriend afspreken en dan in het weekend naar je paard? Kan me voorstellen dat je, nu het eerder donker word, overdag naar je paard wilt! En als je vriend gek op je is accepteert hij het dat je je paard hebt en daarbij dus ook alle verantwoordelijkheden en tijd die erin gaan zitten!

Ik zie dat jij in Barneveld op school zit Lachen dat zat ik ook in die periode, wat toevallig!

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 12:34

Mijn vriend heeft opzich niks met paarden maar vind het prima dat ik er mijn tijd instop en gaat ook vaak mee naar de manege (zodat hij ook kan weten met wat ik me zoal bezig houd en wat voor mij belangrijk is). Later wil ik heel graag een eigen paardje en ook daar staat hij volledig achter.

Natuurlijk moet jij ook zorgen dat je nog voldoende tijd in je vriend steekt naast je paard want anders is het ergens wel logisch dat hij zich benadeelt voelt. Maar afgezien van dat vind ik niet dat je vriend je kan 'verbieden' om veel met je paardje bezig te zijn. Ieder z'n hobby's toch Lachen?

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 12:35

Goeie vriend van mij heb ik 't ook wel eens mee over. Hij voetbalt zelf 2 a 3 avonden en zaterdagoverdags. Hij zegt ook dat hij het jammer vind als zijn vriendin alle avonden dat hij niet weg is niet thuis zou zijn. Kun je niet bijvoorbeeld wanneer hij er sowieso niet is, naar de paarden gaan, en die paar daagjes dat hij er wel is niet, hooguit ff binnenhalen of zo? Gewoon de planning een beetje bijstellen Knipoog

Cynthiaaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 12:36

Mijn vriend weet dat ik als hij zou vragen voor wie ik kies altijd voor mijn paarden zou kiezen.. En dat heeft ie geaccepteerd. Hij wil mij? dan moet hij mn paarden erbij nemen. (ik moet zijn auto's en motoren accepteren)

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 12:41

Nou als ik dit lees ben ik blij met mijn vriend. Hij geeft wel eens aan dat Monty altijd op de eerste plek komt (tja als hij ziek is kan hij zelf de dokter bellen maar monty dus niet). Maar hij is verder ook wel betrokken bij hem. Hij rijd op dit moment zelf niet, heeft dit wel voorheen gedaan. Hij zou nog eerder zeggen dat ik eens wat vaker moet rijden dan dat ik minder moet gaan doen (maar doe eerlijk gezegd ook wel wat te weinig de laatste tijd). Hij gaat dan graag de wei maaien, stal mesten of wat dan ook.

SpecialPearl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-08 13:00

Bedankt allemaal voor jullie reacties!

Vetboltsje schreef:
ik kan heel goed begrijpen dat je paard je alles is, maar je kunt haar toch 1 keer een keer laten staan en naar je vreind gaan?
ik zou het ook niet erg leuk vinden als ik een vreind zou hebben die geen tijd voor mij wil maken omdat hij liever andere dingen doet.
natuurlijk is het zo dat hij je je hobby moet laten doen, maar begrijp zijn kant ook, hij wil ook graag bij je zijn.
ik weet hiet hoe oud je bent en hoelang jullie al bijelkaar zijn, maar over 'later' praten hoeft toch nog niet? dat kan wel als het zover is.
je kan wel dingen gaan plannen maar niet alles loopt zoals je het graag wilt hebben.
als je niet een goede baan krijgt, denk ik niet dat het makkelijk is een paard te onderhouden.
je zit nog op school, dus geniet gewoon van je paard, maar ook van je vreind. probeer het gewoon te verdelen.

Het gaat dan vooral om het paard dat ik bijrijd, mijn eigen pony zorg ik wel dat ik die niet hoef te rijden enzo. Ik probeer dan ook als hij er is, de tijd voor hem te nemen. Ik maak dus zeker wel tijd voor hem.

joyce83 schreef:
Nou als ik dit lees ben ik blij met mijn vriend. Hij geeft wel eens aan dat Monty altijd op de eerste plek komt (tja als hij ziek is kan hij zelf de dokter bellen maar monty dus niet). Maar hij is verder ook wel betrokken bij hem. Hij rijd op dit moment zelf niet, heeft dit wel voorheen gedaan. Hij zou nog eerder zeggen dat ik eens wat vaker moet rijden dan dat ik minder moet gaan doen (maar doe eerlijk gezegd ook wel wat te weinig de laatste tijd). Hij gaat dan graag de wei maaien, stal mesten of wat dan ook.

Hij vind ook dat de paarden op nummer 1 komen bij mij, en accepteerd dat niet. Opzich wel logisch, maar ik voel me opgesloten en gelijkertijd voelt het dat ik moet kiezen. Hij staat er niet achter, ook omdat hij alles zo duur vind, en dan heel snel met de conclusie komt: Toch beter en fijner als je geen paard hebt.

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 13:05

Ik denk dat het verschil is dat mijn vriend het als grapje bedoelt als hij zoiets zegt. Daarbij ziet hij het ook als een aanvulling op zijn eigen leven. Hij vind het prettig om buiten bezig te zijn en een paard aan huis brengt genoeg werk mee.

Heeft je vriend geen eigen hobby? of intresses?

SpecialPearl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-08 13:09

Hij is veel met zijn auto bezig, computers en zwemt veel. Dat zijn echt de belangrijkste dingen. Zoals jij zegt dat je vriend graag buiten bezig is, is bij mijn vriend dus helemaal niet zo, jammer genoeg Boos!.

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 13:11

"Hij vind ook dat de paarden op nummer 1 komen bij mij, en accepteerd dat niet. Opzich wel logisch,"
Maar is het bij jou ook zo dat je paard op nummer 1 komt? Want ik weet dat dat bij mij wel zo is en bij veel andere bokkers ook. En ik vind dat je daar niet voor hoeft te schamen. Je paard redt het niet zonder jou en je vriend kan ( hoop ik ) voor zichzelf zorgen. Dus als je paard op nummer 1 staat voor jou is er voor je vriend maar 1 optie, en dat is het accepteren zoals het is.

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 13:11

Heeft ie al en keer gezegd wat hij precies niet graag heeft aan het feit dat je veel bzeig bent met je paardje? Of is het meer een gevoel?

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 13:12

ik zou het hem uit gaan leggen.. want zoals jij het verteld wil hij eigenlijk dat jij je paard aan de kant zet voor hem

mijn vriend is een schaatser/fietser/ skeeleren. druk met sport dus

hij vind het leuk om eten te geven, en helpt thuis ook altijd. gelukkig zal hij nooit zeggen dat ik niet moet gaan rijden
hij begrijpt het juist!

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 13:13

Nou in dat geval als hij nog eens over geld begint dat vind ik stom. Ten eerste is het jouw eigen geld en zo lang jullie toch al niet samen wonen mag dat al helemaal geen probleem zijn. Daarbij als jullie ooit samen gaan wonen dan is het handigste dat alle vaste lasten naar goede verdeling gedeelt worden en dat je met je eigen geld kan doen en laten wat je wilt.
Trouwens knutselen aan auto's kost vaak ook veel geld.

_Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 13:14

heel erg offtopic maaar in jeprofiel gespiekt Haha!
Envolgens mij staan je paardjes vlakbij me opa en oma haha! Bloos

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 13:15

Ik vind het trouwens wel heftig hoeveel mensen er beweren dat hun paarden op nummer 1 komen en dat vriendlief maar moet ophoepelen als het hem niet aanstaat.
Voor mij komen mijn dieren op nummer 1, maar mijn vriend is zeker minstens zo belangrijk, ik zou helemaal niet willen (en kunnen) kiezen tussen de twee. Hij is de man waarmee ik (hopelijk) oud word enzo, dan lijkt het me wel belangrijk dat hij ook op nummer 1 komt vind ik. Anders creer je imo inderdaad jaloersheid.

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 13:19

Bravespots zo denk ik ook. Ze staan bij mij op een gedeelde eerste plek. Ze zijn beiden even belangrijk voor mij, maar ik zou het verdomd moeilijk vinden als ze beide geopereerd worden bij wie ik dan moest wachten.

SpecialPearl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-08 13:19

Babel schreef:
"Hij vind ook dat de paarden op nummer 1 komen bij mij, en accepteerd dat niet. Opzich wel logisch,"
Maar is het bij jou ook zo dat je paard op nummer 1 komt? Want ik weet dat dat bij mij wel zo is en bij veel andere bokkers ook. En ik vind dat je daar niet voor hoeft te schamen. Je paard redt het niet zonder jou en je vriend kan ( hoop ik ) voor zichzelf zorgen. Dus als je paard op nummer 1 staat voor jou is er voor je vriend maar 1 optie, en dat is het accepteren zoals het is.

Ja me eigen paard komt echt zeker weten op nummer 1, ik kan me geen leven zonder haar voorstellen. Maar dat wil niet zeggen dat ik hem niet leuk vind..

BraveSpots schreef:
Heeft ie al en keer gezegd wat hij precies niet graag heeft aan het feit dat je veel bzeig bent met je paardje? Of is het meer een gevoel?

Hij zegt dat hij vind dat hij niet nummer 1 voor mij is. En snapt neit dat de verzorging door gaat van mijn pony. Ze kan niet een dag zonder mij, want dan krijgt ze geen eten etc. Hij vind dat ik hem op mijn nummer 1 moet hebben. Zo heeft hij het ook gezegd. Heb hem duidelijk proberen te maken dat dat niet kan.

joyce83 schreef:
Nou in dat geval als hij nog eens over geld begint dat vind ik stom. Ten eerste is het jouw eigen geld en zo lang jullie toch al niet samen wonen mag dat al helemaal geen probleem zijn. Daarbij als jullie ooit samen gaan wonen dan is het handigste dat alle vaste lasten naar goede verdeling gedeelt worden en dat je met je eigen geld kan doen en laten wat je wilt.
Trouwens knutselen aan auto's kost vaak ook veel geld.

Ja dat kost idd veel geld een auto. Maar hij wil liever op vakantie dan zijn geld uit te besteden aan een paard.

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 13:19

ja, jammer joh Lachen Ik zeg altijd: als je mij wilt, krijg je amour dr gratis bij! Haha! ga echt mn passie, mn hobby, mn ding voor geen gozert opgeven, hij gunt het me maar!

SpecialPearl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-08 13:20

BraveSpots schreef:
Ik vind het trouwens wel heftig hoeveel mensen er beweren dat hun paarden op nummer 1 komen en dat vriendlief maar moet ophoepelen als het hem niet aanstaat.
Voor mij komen mijn dieren op nummer 1, maar mijn vriend is zeker minstens zo belangrijk, ik zou helemaal niet willen (en kunnen) kiezen tussen de twee. Hij is de man waarmee ik (hopelijk) oud word enzo, dan lijkt het me wel belangrijk dat hij ook op nummer 1 komt vind ik. Anders creer je imo inderdaad jaloersheid.

Voor mij moet hij niet ophoepelen, hij betekend ook heel erg veel voor me. Daarom maak ik dit topic, hoop er uit te komen en het anders te kunnen oplossen..

SpecialPearl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-08 13:21

Kimmie_girl schreef:
heel erg offtopic maaar in jeprofiel gespiekt Haha!
Envolgens mij staan je paardjes vlakbij me opa en oma haha! Bloos

Wie zijn je opa en oma dan ? (A) en waar wonen die dan?

AngeliqueB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 13:21

Mijn man heeft mij leren kennen, toen had ik 2 verzorgponies en hij wist dat ik ooit graag een eigen paard wilde. Hij heeft niet zoveel met paarden, gaat wel eens mee voor de gezelligheid, heeft ook geen hekel aan Sul en sinds een half jaar Elsje en Kjartan. Met Kjartan het veulen doet hij meer, lekker spelen met hem, dat vindtie wel leuk.
Hij gunt mij mijn tijd met de paarden, maar hij neemt ook zijn eigen tijd voor zijn hobbies, en we overleggen erover.
Vroeger toen ik nog vriendjes had (ik ben 36 en 13jr getrouwd) en zodra die zeiden, paarden moeten weg, was het gelijk: dag vriendje!!

xNursiex

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 13:23

Ja, natuurlijk kost een paard geld. Maar dat wil toch niet zeggen dat je nooit op vakantie kunt?
Je hebt vast wel stalgenoten die op je paard willen passen voor een weekje? En een vakantie die duizende euro's kost,
ja daar zou ik bij voorbaat al niet van kunnen genieten.

Maar zoals eerder gezegd. Blijf bij je eigen waarden. Want als je meegaat in hem en mocht hij later weg gaan. Dan heb je spijt
als je haren op je hoofd! Er zijn vast ook kerels die wel openstaan voor je hobby. (niet dat je hem meteen aan de kant
moet schuiven natuurlijk). Maar blijf realisitsch in hoeverre je je aanpast voor hem

Ik zou er eens goed over praten. Wat belangrijk voor je is. En dat hij dat ook is. Mocht hij het gevoel
krijgen achtergesteld te worden.
Heeft hij zelf geen hobby waar hij veel voor overheeft? misschien kun je vergelijken zodat hij het beter gaat
begrijpen. Of schuift hij veel tijd opzij voor zijn baan?