Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Dit soort opmerkingen maakt ze overigens alleen als mijn vader het niet hoort, want dat is haar kindje en voor mn vader is zn moeder dus ook heilig. Ingewikkeld dus allemaal 
Downhill schreef:Waarschijnlijk is er dan toch een mis-communicatie tussen jou en je vriend.
Ik vind het enorm vreemd dat hij nog niets heeft verteld over de verloving/trouw intenties naar zijn moeder.
OF hij schaamt zich
OF hij heeft geen zin in zeur reacties van zijn moeder.
Maar toch: Als je DIT soort stappen onderneemt KIES je voor je meisje en niet voor je moeder.
Daarnaast is het je vriend die DUIDELIJK aan zijn moeder moet vertellen dat haar houding ongepast is. Het jou negeren en kennelijk roddelen bij anderen in de familie (die jou nu ook negeren) is gewoon onbeschoft.
Ik vind je vriend een hele grote eikel als hij niet duidelijk zijn moeder een pas op de plaats wil laten zetten.
Dan moet ie lekker met zijn moeder gaan verloven. Heel vreemd dat ie het zijn moeder niet verteld dat jullie gaan verloven/trouwen. Ook dat vind ik stinken. Dat is toch een blije mededeling voor iedereen?!
Sterkte! En er zijn ook GENOEG LIEVE schoonmoeders hoor! Het lijkt erop dat ze jou niet in de familie wil hebben maar dat je vriend ook niet zijn best doet om ervoor te zorgen dat dit WEL het geval is.
Grootste schuldige is dus je vriend. Die moet een goed gesprek met z'n moeder voeren..... Ik ga ervan uit dat jij al een poging hebt gedaan om haar te vragen waarom haar houding zo negerend is.......?
Ook al zou jij een "bitch" zijn. JIJ bent zijn liefje....
Downhill schreef:Waarschijnlijk is er dan toch een mis-communicatie tussen jou en je vriend.
Ik vind het enorm vreemd dat hij nog niets heeft verteld over de verloving/trouw intenties naar zijn moeder.
OF hij schaamt zich
OF hij heeft geen zin in zeur reacties van zijn moeder.
Maar toch: Als je DIT soort stappen onderneemt KIES je voor je meisje en niet voor je moeder.
Daarnaast is het je vriend die DUIDELIJK aan zijn moeder moet vertellen dat haar houding ongepast is. Het jou negeren en kennelijk roddelen bij anderen in de familie (die jou nu ook negeren) is gewoon onbeschoft.
Ik vind je vriend een hele grote eikel als hij niet duidelijk zijn moeder een pas op de plaats wil laten zetten.
Dan moet ie lekker met zijn moeder gaan verloven. Heel vreemd dat ie het zijn moeder niet verteld dat jullie gaan verloven/trouwen. Ook dat vind ik stinken. Dat is toch een blije mededeling voor iedereen?!
Sterkte! En er zijn ook GENOEG LIEVE schoonmoeders hoor! Het lijkt erop dat ze jou niet in de familie wil hebben maar dat je vriend ook niet zijn best doet om ervoor te zorgen dat dit WEL het geval is.
Grootste schuldige is dus je vriend. Die moet een goed gesprek met z'n moeder voeren..... Ik ga ervan uit dat jij al een poging hebt gedaan om haar te vragen waarom haar houding zo negerend is.......?
Ook al zou jij een "bitch" zijn. JIJ bent zijn liefje....
Annemiekbram schreef:Ik snap wel een beetje wat je bedoelt...
kan ook niet goed met de moeder van mijn vriend overweg. Ze bemoeit zich overal mee, heeft altijd commentaar op alles en iedereen...zeurt als m'n vriend een x hoge telefoonrekening heeft of weet ik veel wat...ik moet ALLES bij hun in huis doen..terwijl ik er niet eens woon![]()
En als ik er met mijn vriend over praat dan zegt ie van ja ik weet het wel ik weet het wel maar hij doet er niks aan.
Ik kan gewoon niet tussen hem en zijn moeder in komen..
Dit is heel vervelend...het eerste jaar ging ik er nog wel met plezier heen..maar nu...alleen als zijn ouders niet thuis zijn vind ik t gezellig.
Hoe dan ook...moeders vinden het moeilijk om hun kinderen los te laten blijkt wel.. (ze doet t ook bij z'n zus die ondertussen al samenwoont want m'n zwager kon ook niet tegen haar gezeur)
T enige wat je kan doen is goed er over praten met je vriend..en misschien met je schoonouders zelf?
Ik vind het wel vreemd dat je vriend niets over jullie verloving verteld! daar zou ik hem echt wel wat van zeggen...schaamt hij zich voor jou ofzo?
succes verder..

PrinsesJ schreef:Ik herken het een beetje..
Mijn ex en ik woonde nogal een eindje uit elkaar waardoor wij elkaar alleen in het weekenden zagen.
Ik was daar de duivel in hun ogen want ik rookte. Werkte al fulltime (19 jaar) geen afgeronde schoolopleiding (verder opleidingen middelbare school wel) En vooral omdat ik niet op mijn mondje was gevallen.
Als ik een weekend daar was liep ik echt op mijn tenen.
Gelukkig nu voorbij .. Nu een lieve vriend en lieve schoonmoeder haha ..
Maar als ik jou verhaal zo lees, wat ik dan zou doen is denkik een keer goed ruzie maken met hun en echt alles eruit gooien wat je maar dwars zit (wel eerst goed gesprek met je vriend, is wel zo handig denk ik).
Of gewoon zo doorgaan als je nu al doet. Veranderen zullen ze toch niet doen.
En je kunt ze ook gewoon vragen waarom jij ''de duivel' in hun ogen bent ..
In elk geval succes ermee
En een ding .. Je bent meer tijd bij je vriend dan bij je schoonouders
wat kan jou die mensen nou schelen..... je hebt geen verkering met hun!! 
als je ze per ongeluk aan de telefoon hebt, gewoon beleefd blijven en verder helemaal in de negeerstand.....
KiWiKo schreef:joh meis, doe dat boek dichtwat kan jou die mensen nou schelen..... je hebt geen verkering met hun!!
Als jij je niet lekker voelt op hun verjaardagen, lekker niet gaan...... mijd zeals je ze per ongeluk aan de telefoon hebt, gewoon beleefd blijven en verder helemaal in de negeerstand.....
maak het jezelf makkelijk

) als ze niet eens interesse in je tonen.
Vladie schreef:Ik zou hem denk voor de keus stellen of met zijn 2en naar zijn ouders en vertellen van jullie trouwplannen en meteen een even vertellen dat jullie er klaar mee zijn dat jij als stront behandeld word. Of je gaat alleen en dan moet die bom maar eens barsten. Maar dan moet je ook wel meteen alles op tafel leggen. Dan moeten hun maar eens bij zichzelf gaan nadenken en misschien krijg je dan ook wel de reden dat ze zo tegen je doen. Is je vriend het daar niet mee eens dan mag hij het op gaan lossen binnen een periode die jij m gesteld hebt. Doet hij het niet zou ik hem de deur wijzen. Heel hard maar het zegt dan meer over hem dan over jou.
Hij heeft toch voor jou gekozen? Dan word het nu echt wel tijd dat zijn ouders dat ook gaan weten en inzien.