omg het zal je maar overkomen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

nieky1993

omg het zal je maar overkomen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-08 14:08

Marijee

Re: omg het zal je maar overkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 14:46

ik kreeg kippenvel, gelukkig wel goed afgelopen Ja

Dunno

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 14:59

nou nou, moet je idd maar gebeuren....
z'n reactie kan ik zo wel begrijpen maar had ook op 'n andere manier gekunt denk ik wel.. maar goed denk ook dat je in zo'n moment niet ff snel 600/700 kilo eraf kan trekken..

ecyoj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 15:02

loopt ie dat paard nou te trappen?

paix

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 15:03

Ik word er gewoon boos van..
Ten 1e.. Als je weet dat een paard zo heftig reageerd op andere paarden neem hem dan niet meer voor zo iets!..
En als hij dan ook nog eens op die andere paarden komt ga je dat beest toch niet schoppen! :|..

Soprano

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 16:56

Sorry maar als er een hete hengst op een vreemde hengstige merrie springt die voor een koets staat waar mensen in zitten, dan trek je die er niet zomaar even af hoor, hij gaat heus niet dood van die enkele schoppen (die hij waarschijnlijk krijgt voor zijn drift wat weg te kijgen) ze stonden op een baan waar auto's passeerden, er hadden veel ergere dingen kunnen gebeuren!

paix

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 17:01

Als jij weet dat het een hete hengst is en dat daar een hengstige merrie staat neem jij die toch niet samen mee naar zo iets!?.. Pling

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 17:05

Misschien rijden die mensen er wel voor de eerste keer op, en weten ze niet hoe hun dier op een ander paard reageerd, dit is weer zon typisch geval dat je achtergrond er van niet weet!

paix

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 17:07

Iedereen weet hoe zijn hengst reageerd op merrie's en iedereen weet of zijn merrie hengstig is of niet. En als het goed is zijn deze mensen dan verstandig genoeg om bij zich zelf na te denken dat het niet zo slim is dat samen te laten rijden.

_Irene11_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 19:04

Bloos!
Ik vind het ook wel raar dat die man hem begint te schoppen Verward

Nathaliia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 19:11

het zou je idd maar gebeuren, ik vind die man die het paard staat te slaan met zn zweep alleen wel wat erger, het paard reageert er toch niet op, wat heeft het dan voor zin..

purple

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 19:34

Het was een twee-span voor de kar en die hengst kwam voorbij rijden. Ze wisten dus niet wat er kon gaan gebeuren. Ik vind wel dat die man een beetje achterlijk reageerd. Maar misschien is dat ook wel een schrik reactie, want die hengst zit helemaal vast in het tuig en die krijg je er niet zomaar uit en van het paard af denk ik...

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 21:04

Ach, zo zijn er wel ergere dingen, en dat hij het paard schopt lijkt mij om hem af te lijden en hem weer bij te laten komen en te laten reageren etc.
En als zo'n paard eenmaal bezig is probeer idd die er maar is af te krijgen, ik vindt dat de mannen goed gehandeld hebben!
Zou het zelf iig niet beter kunnen

Kirsten01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 21:29

ik schrok echt van dit filmpje zeg!
lijkt me toch wel erg als het jou paard is, lijkt alleen dat ie er op het begin weinig aan doet.
de reactie van die man in het wit vind ik alleen wel overdreven!

Koekje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 21:52

twistermahoi schreef:
Ach, zo zijn er wel ergere dingen, en dat hij het paard schopt lijkt mij om hem af te lijden en hem weer bij te laten komen en te laten reageren etc.
En als zo'n paard eenmaal bezig is probeer idd die er maar is af te krijgen, ik vindt dat de mannen goed gehandeld hebben!

Ja

Jiill_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 21:59

jori_X schreef:
twistermahoi schreef:

Ja

Inderdaad .. Ja

Talsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 22:11

Het spijt me zeer, maar dat paard had van mij al eerder een schop onder z'n hol gehad als die erboven op ging zitten. Een hengst krijg je er niet zomaar af. Wat wil je dan? Het paard lief vragen van wil je daar alsjeblieft mee ophouden?

Nee, ik vind het terecht wat ze daar doen Lachen Nog even duidelijk maken dat dat niet de bedoeling is en daarna hielden ze toch ook op Lachen

arans

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 22:26

Zo Bloos!

Nou volgends mij is dat hele tuig gebroken, en kan de rit dus niet doorgaan voor die man.

Maar als je en hengst hebt, en je weet dat hij zo reageert, dna neem je hem toch niet mee. En ik weet dat je zulke situatie's met hengsten beter kunt voorkomen, maar ik vind eiglijk dat die henst wel flink gestraft mag worde hoor Bloos Sorry hoor maar dat tollereer je toch niet.

Ik hoop dta het bruidpaar nog ene leuke rit heeft gehad, naar de kerk. Ze zullen dit iniedergeval niet snel vergeten Clown

Sieppus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 22:31

Dom volk, als je op een hengst rijdt dan is dit een optie die je in je hoofd moet houden. Als diegene achter de koets was gebleven dan was er niets aan het handje geweest.
Even kort overleg voor dat iedereen zijn of haar ros van stal haalt en niks aan het handje!!

vinos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 22:32

Als ik dat bruidje was was ik allang uit die koets gesprongen! Slapen Die blijft gewoon zitten.... hihi!

paix

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 22:33

Sieppus schreef:
Dom volk, als je op een hengst rijdt dan is dit een optie die je in je hoofd moet houden. Als diegene achter de koets was gebleven dan was er niets aan het handje geweest.
Even kort overleg voor dat iedereen zijn of haar ros van stal haalt en niks aan het handje!!

Dat bedoel ik dus! Lachen

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 22:37

Ik vind wel hoe die vrouw heeft gehandeld om em er toch eraf te kunnen krijgen trekken/slaan met de zweep wel een goeie optie zijn geweest! Ja

Maar schrok wel van 't laatste stukje van die man en een beetje na trappen toen ie weg liep! Rolleyes
Weet 100% als je bij hem na trapt dat ie op de grond ligt!

Maarja, zou ook niet een hengst mee nemen, en dan nog is zoo dichtbij mogelijk langs rijden..

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 07:40

Soprano schreef:
Sorry maar als er een hete hengst op een vreemde hengstige merrie springt die voor een koets staat waar mensen in zitten, dan trek je die er niet zomaar even af hoor, hij gaat heus niet dood van die enkele schoppen (die hij waarschijnlijk krijgt voor zijn drift wat weg te kijgen) ze stonden op een baan waar auto's passeerden, er hadden veel ergere dingen kunnen gebeuren!

Mee eens.

En er word hier gezegt van "Ja, dan had hij maar op stal moeten blijven of overleggen of niet moeten gaan", maar misschien kon die ruiter/amazone van die hengst ook niet weten dat er zo'n koets stond? En dat er uberhaupt hengstige merrie's voor stonden..
Wie weet had dit paard dit nog nooit geflikt bij diegene, je weet het allemaal niet.
Je kent de personen er omheen immers niet. Je kunt wel zeggen hoe ze het hadden moeten doen, maar ik ben heel benieuwd hoe je het zelf doet als zoiets plotseling gebeurd. Knipoog

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 12:03

Vervelend maar soms gebeuren dat soort dingen. Loops hond met reu, krijg je ook hetzelfde effect alleen is dit groter!

En dat gemeut over dat hij een trap krijgt... Ik geloof dat een gros deel van de bokkers zijn paard wel eens een flinke mep (zoniet met de hand dan wel met de zweep) verkocht heeft als hij niet luisterde.
Ga dan ook niet moeilijk doen over een hitsige hengst die gekalmeerd moet worden. Kan nou niet echt zien dat de hengst er veel last van heeft.

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 12:11

oh die vrouw wat blijft zitten in die koets,
ik had die hengst eens een paar flinke lellen gegeven,zij staat er bij te kijken,dan mept ze hem en dan gaat ze weer kijken,het moet je maar gebeuren.