Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Navidad schreef:ten eerste.. ik vind het goed dat die het eventueel zelf inziet dat die opgemomen moet worden en daar ook echt voor wil gaan. Ik zou eigenlijk niet weten hoe het precies allemaal in hun werking gaat. Over agressieve tijd.. Sjah ik ben ook zo geweest dus herken me er wel een beetje in, (ik was toen alleen nog jonger als je vriend, een jaar of 14 / 15) Ik ben daar overheen gegroeit en heb meningen van mensen te leren accepteren etc. Heb daar ook geen hulp bij nodig gehad.
Persoonlijk zal ik een gesprek aangaan, met de huisarts, met jou der bij. zodat je mischien dingen aan kan vullen. Ik weet niet of dat al gebeurt is. Je heb klinieken die doen aan vrijwillege opname. Mischien zou je daar is wat informatie over kunnen opvragen?
Medicijnen om hem rustig te houden helpen trouwens ook niet... 
pubelia schreef:Je kan alleen alla moment opgenomen worden als hij een gevaar voor zichzelf of voor de omgeving vormt. Dus een crisis geval is. Anders moet hij via een psygoloog of psygiather door verwezen worden. En een psygoloog werkt idd niet ook een psygiater ook niet. Je moet het zelf doen, en die beste man kan je alleen handrijkingen geven maar dan nog je moet het zelf doen...

Njen schreef:pubelia schreef:Je kan alleen alla moment opgenomen worden als hij een gevaar voor zichzelf of voor de omgeving vormt. Dus een crisis geval is. Anders moet hij via een psygoloog of psygiather door verwezen worden. En een psygoloog werkt idd niet ook een psygiater ook niet. Je moet het zelf doen, en die beste man kan je alleen handrijkingen geven maar dan nog je moet het zelf doen...
Daar heb je gelijk in en dat wil hij ook en ja hij is een gevaar voor zijn omgeving, zo vanuit het niet kan hij iemand helemaal in elkaar slaan en hij heeft ook zelfmoordneigingen, op dit moment zegt hij dat hij het niet zou doen, maar een paar maanden geleden zei hij wat anders...
Vertel duidelijk die zelfmoordneigingen, agressie naar andere, black outs enz

Esmeralda schreef:je schrijft zelf dat hulp bij een pys, niks opleverde, dat hij weigert medicijnen te nemen. Wat denk je dat het anders is als hij opgenomen word. Dan moet hij ook al die bovenstaande dingen. En als je al niet geholpen wil worden zonder opname, dan nemen ze niet zomaar iemand op. Hij moet zich wel voor de 100% inspannen om juist die dingen wel te ondernemen ( hulp van pys en medicijnen) Ook al word je vrijwillig opgenomen, dan is het maar de vraag of hij dan wel die hulp accepteerd. Het enige verschil is dat hij dan niet in zijn eige huis is, maar daar. En mijn ervaring is, van de 24 uur per dag, krijg je al je geluk heb 1 uurtje per dag ( soms 2/3 dagen) de daadwerkelijke hulp die je nodig heb.
De meeste meiden waren in jouw situatie gillend weggerend en eerlijk gezegd kun je ze dat ook niet kwalijk nemen.

Thnx
Ik heb net ziekenhuis en GGZ gebeld en aangedramd en ze bellen eerst mij vrijdagochtend en daarna hem, ben dus benieuwd
Hoop echt dat het gaat lukken, want zo kan het echt niet langer doorgaan. 
Maar heb ook echt aan de telefoon doorgedreven, het is elke keer gezeik met het ggz en het ziekenhuis kon echt niks doen zonder de huisarts, dus met een beetje geluk heb ik straks een verwijzing en dan schakel ik ze beide in, hopen dat er eentje wat snel mee doet.