Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Aldewereld schreef:Nu hoorde ik vandaag van iemand dat Kwikfit onlangs bij Radar behoorlijk negatief in het nieuws is geweest. Ze blijken onzin reparaties uit te voeren en hun klanten belachelijk hoge bedragen te laten betalen.

) zoals jij dat kan doen kan je dat altijd laten doen bij een andere garage, maar als ik jou bedrag zo hoor zal het er daar niet fraaier uitrollen.ManonR_ schreef:Maar ze kunnen makkelijk bij APK iets vervangen wat niet nodig is. Daar ziet de RDW niets van.
APK is een van de eerlijkste questie's in garagegebied omdat het onafhankelijk is en je je moet verantwoorden. ManonR_ schreef:Ik weet hoe het werkt maar dan mag jij mij eens uitleggen hoe de RDW kan zien dat een onderdeel onnodig vervangen is. Niet alle garages zijn eerlijk hoor er zijn heel wat beunhazen bij.
Chiqa schreef:Ik weet precies wat je bedoelt en ik weet zeker dat het er in de meeste garages netjes aan toe gaat. Ik heb als accountant ook te maken met garages en werkorders en weet uit ervaring dat daar dus makkelijk fraude mee gepleegd kan worden. In de meeste gevallen zal een APK keuring heus wel netjes verlopen zeker met de controle van de RDW maar het is zeker niet 100% waterdicht.ManonR_ schreef:Omdat er een werkorder aanwezig isIk weet hoe het werkt maar dan mag jij mij eens uitleggen hoe de RDW kan zien dat een onderdeel onnodig vervangen is. Niet alle garages zijn eerlijk hoor er zijn heel wat beunhazen bij.
ManonR_ schreef:In de meeste gevallen zal een APK keuring heus wel netjes verlopen zeker met de controle van de RDW maar het is zeker niet 100% waterdicht.

Chiqa schreef:Even twee dingen, APK en reparatie's zijn twee totaal verschillende dingen, als jou auto afgekeurd is zal hij bij een ander op dezelfde punten af worden gekeurd

Aldewereld schreef:

Zo glad als een spiegel! 
XoNo schreef:Is het niet zo dat het RDW steekproeven doet om te kijken of auto's die nieuwe APK hebben gekregen ook echt de goedkeuring verdienen?
XoNo schreef:Ze kunnen natuurlijk nooit kijken of bepaalde onderdelen wel echt aan vervanging toe waren.

Dacht eigenlijk dat het RDW na reparatie en keuring de steekproef doen, maar dat is natuurlijk onzin
Sorry, scratch that

Ik ga dit weekend op zoek naar een ander exemplaar!