Mijn vriend heeft een jaar studiefinanciering gekregen, in 2005-2006. Dit jaar kregen wij ergens voor de zomervakantie een brief van het IBG dat de schulden voor terugbetaald moesten worden, om welk het jaar het ging stond er niet bij vermeld! Wij moesten een schoolverklaring insturen om de schulden te laten kwijtschelden. Het bedrag was een ruime 900 euro.
Aangezien mijn vriend gewoon netjes naar school is geweest en dus volledig recht had op het volledige bedrag, hebben we dus een schoolverklaring ingestuurd, van het jaar waarvan wij dachten dat ze het over hadden, dit stond immers niet in de brief. Vervolgens hoorden we alsmaar niets en kregen we gewoon weer een acceptgiro. Wéér opgestuurd (er kan weleens iets mis gaan met de post), weer niets gehoord. Gebeld, ze hadden niets gekregen, weer opgestuurd, weer niets. Op een gegeven moment heb ik een brief verstuurd met daarin de uitleg dat dit alles op een misverstand berust, dat wij tot 3 keer toe een verklaring hebben opgestuurd en tot 3 keer toe niets hebben gehoord. Hoorden wéér niets.
Op een gegeven moment gebeld (houd ik niet zo van, aangezien je dan niets zwart op wit hebt), bleek het om een heel ander jaar te gaan

Echter kregen we gister een deurwaarde aan de deur! Voor een bedrag van ruim 400 euro. Vandaag gebeld, er vanuitgaande dat het elkaar gekruisd heeft, maar dit voor de zekerheid toch even verifiëren bij de deurwaarde en IBG. Deurwaarde verwees ons naar IBG, IBG gebeld en die muts aan de telefoon meldde dat er nog 1 maand openstond die betaald moest worden (

Wiens schuld is het nu eigenlijk dat het allemaal zo lang geduurd heeft?! Ze gaf aan dat de brief die ik had verstuurd én de laatst verstuurde, juiste verklaring het enige was wat ze ontvangen hadden. "U had van begin af aan moeten reageren" werd er gezegd! Uiteindelijk moeten wij dus betalen, omdat zij een fout hebben gemaakt. Het werd een welles-nietes verhaal, wij blijven aangeven al meteen te hebben gereageerd, maar zij gaan alleen uit van datgene wat ze in de computer hebben.
Uiteindelijk hebben we die muts gevraagd hoe we dit oplossen als wíj zouden aangeven nooit een brief/acceptgiro van het IBG te hebben gehad?? "Dat kon niet'', volgens mevrouw, "het staat allemaal in de computer en ze zijn hier stuk voor stuk de deur uitgegaan".... Nou?! Onze brieven ook! Dat zegt hen echter weinig.
Wat kunnen we hiermee? Vriend gaat vanmiddag even langs het juridisch loket, maar in de sticky zag ik dat er redelijk wat mensen met verstand van zaken op Bokt zitten.

Ik ben woedend! Is al het zoveelste bedrijf dat zich niet aan de afspraken houdt.