het leven is 1 grote.. competitie??

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pinuts

het leven is 1 grote.. competitie??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-08 21:57

Vaak lijkt het alsof je je echt totaal moet overgeven
om ergens toegelaten te worden.
Dan lijkt het net een comptetitie: zoals bij een kamer. dan komen er zeker 20 mensen op 1 kamer af en dan gaan die mensen daar fotos van je maken, en kijken wie t leukst is..
( lijkt idols wel..)
Of met bijbaantjes, moet je op gesprek, daarna voor niets werken, en dan komen nog veel anderen.. waarbij je je helemaal moet geven..
Soms erg lastig. Ervaringen?

( bericht veranderd omdat ik mijn eerste te persoonlijk vond, en wacht op een slotje Knipoog )
Laatst bijgewerkt door pinuts op 20-10-08 22:33, in het totaal 1 keer bewerkt

supertammy

Re: het leven is 1 grote.. competitie??

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 22:01

Ow, wat ontzettend balen! Zeker als je met stage al wat geregeld hebt. Ach gut Het zit je niet mee.

Dat het leven één grote competitie lijkt ben ik het mee eens. Het lijtk net alsof je tegenwoordig in alles de beste, knapste, orgineelste.... en ga zo maar verder moet zijn. nders val je niet op en tel je niet mee.

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-08 22:03

ja vooral met baantjes zoeken.. en dan vooral echt bijbaantjes (waarvan ik vaak denk, mensen komop.. het is een BIJBAANTJE..)

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 22:05

Tja, zo werkt het nou eenmaal. Stel dat jij de werkgever bent, dan wil je toch ook de werknemer die het beste bij jouw bedrijf past. Ook al is het 'maar' een bijbaantje?

Wat niet wegneemt dat het heel vervelend natuurlijk voor jou is dat je het niet geworden bent.

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-08 22:05

daar gaat t niet om.. je maakt geen mensen blij met een dooie mus:)

edit: ik wou er nieteens meer werken, omdat ik me zo ongemakkelijk voelde, maar dat ze dan ook nog durfen zeggen dat ik negatief ben.. pff

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 22:07

Eh, maar je vraagt toch of het leven 1 grote competitie is? Dan is mijn antwoord; ja. Lachen

Elliebelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 22:08

Dat is erg vervelend, maar als je gewoon bij meerder winkels solliciteerd is er vast wel een die wel intresse in je heeft.
Als het bij de 1e niet gelukt is betekent dat niet dat niemand je wil hebben.

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-08 22:09

hmm, nee ik vraag eig meer of meer mensen zich hier in herkennen, met het zoeken van banen, kamers etc..Lachen Natuurlijk is het leven zwaar, goh ik kom t nu allemaal keihard tegen, maar vertel niet alles op bokt. Gaat me meer dat mensen zo met je omgaan, vind ik rare manier van doen.

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-08 22:10

elliebelle: uhm, daar gaat t niet om. Ik ben positief van mezelf, en wou ff wachten met werk vanwege drukte in mijn hoofd en stage en school, maar dit leek zo perfect. Vond het jammer dat dat dan zo tegenviel. Dan lijkt iets ineens zo perfect ineens op je pad te komen..

edit: het kwam echt uit de lucht vallen, ik geloof wel dat ik werk vind Haha! liever bij een aldi etc dan daar Knipoog

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 22:11

pinuts schreef:
maar dat ze dan ook nog durfen zeggen dat ik negatief ben.. pff

Heb je gevraagd waarom ze vinden dat je negatief overkomt? Dan kun je er nog wat mee. Soms kom je anders over dan je zelf denkt.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 22:12

je moet je sowieso nog niet 100% aanpassen voordat alles zeker is, dat is niet slim gedaan, je moet wel laten merken dat je gemotiveerd bent maar absoluut nog geen stages etc afzeggen, andere banen opzeggen en ga zo maar doen, maar daar leer je van Lachen

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-08 22:12

nee, ben eig meteen boos geworden, en gezegd dat ik negatief werd omdat ik dacht dat ik al aangenomen was.. en niets had gehoord van proeftijd. en het raar vond dat ineens ook andere meisjes konden komen.. Ik kon mezelf daar niet zijn, maar ik weet dat ik daar nog zei: ik ben wel positief ingesteld, en toen zei zij: jaa idd dat is goed.. Dus vraag me af hoeveel mensen er zijn geweest, en wat ze heeft onthouden..

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-08 22:13

dramaqueen: ik moest bellen van stage voor hen.. omdat ze zekerheid wouden dat ik daar kon komen werken..Lachen Logisch dat ik dan al ingesteld ben dat ik daar kon gaan werken:) Das t rare

manonxxlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 22:13

Elliebelle schreef:
Dat is erg vervelend, maar als je gewoon bij meerder winkels solliciteerd is er vast wel een die wel intresse in je heeft.
Als het bij de 1e niet gelukt is betekent dat niet dat niemand je wil hebben.

Precies helemaal mee eens Knipoog meid kom op.. vooruit proberen te denken en overal gaan soliciteren

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-08 22:14

daar gaat t niet om.. T gaat meer om de gang van zaken. Ik krijg heus wel een baantje, das echt mijn probleem niet

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-08 22:15

Doel van topic: mensen met ervaringen die ook het gevoel hebben bij het soliciteren dat ze altijd alles moeten geven, en niet meer weten hoe ze moeten doen.. omdat het vaak lijkt op een competitie.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 22:16

pinuts schreef:
daar gaat t niet om.. T gaat meer om de gang van zaken. Ik krijg heus wel een baantje, das echt mijn probleem niet

op deze manier wel, meid als iemand aan de kassa zegt kom je hier werken ben je niet aangenomen....
dan volgt er idd een proefdag of zoals we dat noemen een sollicitatie, vaak dáárna nog proefdagen, normale gang van zaken.

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-08 22:17

maar dat moeten ze dan meldden:) En niet gewoon zeggen: dan kan je beginnen. En je laten vragen of je vrij kan krijgen etc. Mjah

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 22:21

pinuts schreef:
nee, ben eig meteen boos geworden, en gezegd dat ik negatief werd omdat ik dacht dat ik al aangenomen was..

Maar dat zegt dan wel iets over hoe je met tegenslag omgaat. Je wordt negatief omdat iets anders gaat dan je verwacht. Vervolgens word dat je medegedeeld en dan word je boos. Dat komt zo niet heel positief over.

Ik snap wel dat je teleurgesteld bent omdat je dacht dat een leuke baan/stage tegen te komen en nou blijkt het helemaal anders te zijn. Dat is natuurlijk gewoon goed balen.

pinuts schreef:
Doel van topic: mensen met ervaringen die ook het gevoel hebben bij het soliciteren dat ze altijd alles moeten geven, en niet meer weten hoe ze moeten doen.. omdat het vaak lijkt op een competitie.

Ik heb nieuws voor je: een sollicitatie is een competitie. Er is 1 baan en er zijn meerdere kandidaten. Als je gaat solliciteren; duidelijk zijn, wat wil je, wat kun je en vragen naar wat zij zoeken en op wat voor voorwaarden (dus: is er proeftijd, krijg ik betaald etc).

Kop op; het is nu misgegaan, leer ervan en volgende keer beter! Lachen

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 22:22

Bij solliciteren heb ik zeker niet het gevoel dat ik alles moet geven Lachen
Ik ben mezelf en daarmee klaar, tuurlijk probeer ik mezelf zo positief mogelijk neer te zetten maar ik ga zeker niet op mijn tenen lopen.
Als ik zelf bij een sollicitatie het gevoel heb dat het niet klikt, wil ik daar niet eens werken Lachen

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-08 22:22

mjah, ik zal wel raar overkomen. Maar t was meer dat dat echt ff de druppel van alle ellende was.. Niet dat ik nu deprie word omdat ik niet aangenomen ben, of zielig ben ofzo. Echt niet! mja. Ik heb al gevraagd voor een slotje. want toch spijt van zon persoonlijk topic. Is niet mijn ding. Kan hier niet mijn ei kwijt:)

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-08 22:25

Ik word nooit zomaar boos:) Ik heb ook veel vergeten te meldden wat nog meer is gebeurd, maar heb alles hier wat verdraaid omdat ik niet wil dat iemand weet wie ik ben. Dus wacht ik op een slotje:) Ik snap best dat je moeite moet doen om dingen te bereiken ( ik DOE niet anders. ) ik geef me overal 100% en vaak faalt het, en TOCH ga ik door, vaak positief. En hier werd ik ff 1 x boos.. Mag ik?

botje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 22:45

Pfft, nou ik snap je helemaal hoor.

Sowieso wat betreft een kamer zoektocht. Ik heb vorig jaar in Utrecht gewoond, en alleen in de ergste krotten wilden ze me hebben. Ik moest me wel anders voordoen dan ik eigenlijk ben, andere kleren aantrekken, liegen over mijn muzieksmaak en hobby's... En ohja, het liefst nog bij zo'n kakvereniging gaan ook nog. En dan mag je opboksen tegen nog 40 anderen die een kamer willen. Regelrechte vleeskeuring.
Nu in Nijmegen is het hopeloos. Ik word niet eens uitgenodigd voor een bezichtiging, en ik ben al sinds voor de zomervakantie op zoek.

Ik doe inmiddels een creatieve opleiding, heel leuk en aardig, maar alleen maar meiden die elkaar lopen aftroeven met hun bijzonderheden en orginaliteiten. Je wordt letterlijk ondergesneeuwd.

Ik herken je frustratie soms goed hoor. Scheve mond

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 10:41

Kamers zoeken is idd een ramp. Ik heb sinds gisteren een kamer in Utrecht ( Haha! ), maar dat ging dan ook via loting.
Maar heb ook wel op hospiteeravonden gezeten hoor. Ik voelde me dan net alsof ik voor een jury zat en dan maar leuk en gezellig moest gaan zitten doen. Niks voor mij dus Vork
Dus wat dat betreft is het echt een competitie ja.
Maar sollicitaties vind ik toch anders hoor. Natuurlijk is dat ook een competitie, maar daarbij word je niet beoordeeld op hoe grappig en leuk je bent, maar om wat je kan. En dat vind ik persoonlijk een stuk prettiger.

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-08 10:48

jah njah idd vooral met kamers.. mijn broer ging laatst kijken.. Nou werkelijk.. meisje had nieteens opgeruimd, kwam te laat, en zaten we daar met allemaal mensen in 1 hokje. Er werden fotos genomen van mensen.. (sloeg nergens op..) En ieder werd helemaal ondervraagt, je moest immers wel bij de rest passen. En ja, hoe moet je je dan voordoen op zon moment?? Heel lastig.. Ze maken dik gebruik van de grote vraag, en weinig aanbod.. Zo ga je niet met mensen om vind ik:S Als ik uit mijn kamer ga, ga ik geen mensen keuren:) Bij mijn kamer had ik geluk, de eerste de beste mocht m hebben. ( maar dan moet je vantevoren 8 uur per dag op internet rondzoeken..)