Leuke steden om te wonen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Njen

Leuke steden om te wonen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-08 12:44

Ik ben van plan om over ongeveer een halfjaar te gaan verhuizen, er zitten wel wat voorwaarden aan, het moet een beetje leuk zijn om uit te gaan, liefste beetje gezellige stad en goed bereikbaar zijn met het ov(ik ga in den bosch of rotterdam studeren en mijn familie woont in breda). Evt is den bosch ook nog een optie, maar ik ben helemaal niet bekend in steden buiten breda dus(rotterdam trekt me niet echt, te groot) Clown

Redrumfox

Re: Leuke steden om te wonen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 12:50

Ik ben zaterdag in Rotterdam wezen winkelen en moet zeggen dat ik dat wel erg leuk vond! Inderdaad erg groot maar dat trekt me juist wel.

Apeldoorn misschien?

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 13:02

Ik woon pal naast Rotterdam en kom er 4x per week, ook in het centrum en ik zou er persoonlijk nooit willen wonen.. Het ligt natuurlijk helemaal aan wat je zelf verwacht van een stad, maar ik vind het net als jij te groot en te druk.
Om uit te gaan is het wel weer waanzinnig gaaf en ook het openbaar vervoer is over het grootste gedeelte prima geregeld, maar het is een grote, vieze, drukke en onpersoonlijke stad en zelf houdt ik daar niet zo van.

Persoonlijk zou ik het iets dichter bij huis zoeken, ik heb geen idee hoe Den Bosch is, maar dat zou mij wel aanspreken in ieder geval. Heel veel succes met je zoektocht iig Lachen

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 13:05

Is het niet handig om te gaan wonen waar je studeert? Dan zit je goed want Den Bosch lijkt me erg leuk om te wonen. Groot genoeg maar niet te groot, gemoedelijk, mooi en genoeg te doen. Ligt in een mooie omgeving dus als je de stad uitgaat ruimte zat voor de paarden.

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-08 13:41

Paarden heb ik niet Lachen Maar rotterdam trekt mij daarom dus ook niet. Veel te groot, onpersoonlijk enz. Den bosch zou daarom idd een optie zijn, maar ik ben eigenlijk nog nooit buiten breda en rotterdam ergens geweest Clown Breda heb ik geen reden meer voor om te blijven, er zijn redenen waarom ik weg wil, maar ondanks dat blijft het echt wel mijn stad zegmaar, vind het geweldig om hier te blijven, maar het is onbetaalbaar en er zijn veel redenen waarom ik graag weg wil hier. De hoofdreden waarom ik ergens anders naartoe wil is om een nieuwe start te maken.

Elja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 13:44

Ik vind Utrecht erg leuk, maar dit ligt zeker niet in de buurt waar je wilt hè? Huilen van het lachen

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-08 13:52

Elja schreef:
Ik vind Utrecht erg leuk, maar dit ligt zeker niet in de buurt waar je wilt hè? Huilen van het lachen

Nou zou opzich ook nog een optie kunnen zijn Lachen Alleen volgens mij zijn die kamers ook nogal duur daar.

Elja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 13:53

Hmm, ja best wel. Maar je kan er zeker goed uitgaan en het is een hele gezellig stad Schijnheilig

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-08 13:54

Ok, hou het even in gedachten!

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 13:56

Den Bosch is absoluut leuk om te wonen. Ik woon hier nu 11 jaar en heb daarvoor in diverse andere plaatsen gewoond, maar hier ga ik niet meer weg.
Gemoedelijk, gezellig, leuke winkelstad, fijne omgeving.

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-08 13:57

LDRD schreef:
Den Bosch is absoluut leuk om te wonen. Ik woon hier nu 11 jaar en heb daarvoor in diverse andere plaatsen gewoond, maar hier ga ik niet meer weg.
Gemoedelijk, gezellig, leuke winkelstad, fijne omgeving.

Is het ook leuk om uit te gaan?

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 13:58

Veenendaal Schijnheilig Maar is missschien te "dorps" voor jou Knipoog
Den Bosch is idd een mooie stad!

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 14:04

Om het anderste pand in de binnenstad zit een kroeg, restaurant of ander soortige uitgaangsgelegenheid Knipoog .

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 17:31

Niwla schreef:
Veenendaal Schijnheilig Maar is missschien te "dorps" voor jou Knipoog
Den Bosch is idd een mooie stad!

ik kom zelf uit zwolle en heb 4 jaar in veenendaal gewoond.. en is idd wel leuk wonen en heeft een leuk centrum.. maar de mensen zelf vind ik soms een beetje achterbaks..
heb zelf op schrijverspark (goeie kant, koopkant Tong uitsteken ) gewoond en daar was het wel leuk Haha! allemaal jonge mensen daar

woon nu een jaar in rotterdam maar dat kan ik echt niet aanraden.. heb in een jaar tijd nog nooit zoveel politie en criminaliteit gezien als in de rest van mijn leven Cool

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 17:36

eindhoven ligt ook best uit de richting of niet?
zowel mijn zwager als mijn zus hebben daar gestudeert en op kamers gezeten en die hadden allebei een erg leuke kamer voor niet super veel geld Haha! verder was het erg gezellig om op stap te gaan en niet te stads... (lees te groot, je ziet je buren nooit etc etc)

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-08 17:49

Rianneke schreef:
eindhoven ligt ook best uit de richting of niet?
zowel mijn zwager als mijn zus hebben daar gestudeert en op kamers gezeten en die hadden allebei een erg leuke kamer voor niet super veel geld Haha! verder was het erg gezellig om op stap te gaan en niet te stads... (lees te groot, je ziet je buren nooit etc etc)

Nou eindhoven zit ik ook mee in mijn hoofd, maar ik weet niet of dat "gezellig" is? Ik heb het idee dat het daar nogal onpersoonlijk is netzoals in tilburg.

Sara_N

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 18:08

Als je Rotterdam te groot vindt, vind je Amsterdam zeker ook te groot Tong uitsteken??
Utrecht is ook erg gezellig, maar misschien ook nog wel wat groot.
Eindhoven is een optie, of misschien Leiden of Tilburg.
Of Den Bosch inderdaad.

Edit: Ik heb in mijn jeugd met plezier in Nijmegen gewoont.
Weet niet of je dat wat lijkt?
Ik heb er in ieder geval een erg leuke tijd gehad.
Laatst bijgewerkt door Sara_N op 20-10-08 18:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-08 18:09

Amsterdam zeker en ook te duur Knipoog Buiten dat is het ov richting hier niet ideaal Lachen

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 19:34

Nou zo vreselijk is Rotterdam nou ook weer niet hoor. Heb er net iets meer dan 19 jaar gewoond en kwam er toen k op de middelbare school zat elke dag, ging elke dag lekker met de metro naar school, heeerlijk! Je kan er lekker winkelen, je hebt veel verschillende winkels binnen bereik en je kan er super uitgaan. Weet alleen niet hoe duur een huis/kamer is.
Eindhoven schijnt ook heel gezellig te zijn of Den Bosch inderdaad. Zie dat je Tilburg niks vindt, maar dat is ook een optie. Of een wat kleinere plaats in de buurt van een grotere stad, daar zijn de prijzen vaak iets lager.

K zou wel een beetje in de buurt van je studiestad gaan wonen, want om nou in utrecht te wonen en in den bosch te studeren lijkt mij niks. Dat is echt slopend.

_AB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 20:05

Arnhem is ook een leuke en gezellige stad. wat uitgaan betreft: de korenmarkt zit vol met allerlei kroegen, discotheken en kebabtenten Knipoog
Verder is het in Arnhem goedkoop wonen als je het vergelijkt met andere NL studentensteden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 20:07

Leiden? Echte studentenstad en onwijs gezellig!

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 21:00

Leiden is niet echt een studentenstad, dat WILLEN ze Haha!

Ik zou zeggen ga eens in de steden zelf eens kijken, bij iemand logeren die daar woont (als er mogelijkheid daarvoor is).
Ik zelf heb in Groningen gewoond en woon nu 5 min van Leiden af, kom vaak in Amsterdam (wat veel leuker is dan Leiden trouwens Tong uitsteken Vork )
En ik ga in Rotterdam wonen, en echt ik heb ECHT geen idee wat ik moet verwachten van dat stad, iedereen die ik spreek vindt het stad geweldig maar dat moet ik eerst zelf nog zien. Maar ik heb niet veel keus, ik ga sowieso komende jaar een jaartje ongeveer in Rotterdam wonen. Ik ga er gewoon de beste van maken Knipoog

Succes nog met je keuze.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 21:01

Leiden is voor mijn gevoel zéker wel een studentenstad. Nagelbijten / Gniffelen En dat is het al járen. Ja

meintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 21:02

Breda en Den Bosch zijn qua sfeer wel redelijk te vergelijken vind ik.
als je in Den Bosch gaat studeren zou ik daar ook zeker gaan wonen!
de kleinere dorpjes om Den Bosch heen zijn soms ook wel leuk maar daar moet je gewoon ff een keer doorheen rijden dan.

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-08 21:03

Nou ik heb zoiezo geen mogelijkheid ergens te gaan logeren jammergenoeg, daarom dat ik graag meningen en ervaringen hoor Knipoog