Vriend twijfelt, ik word gek

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Micha_

Vriend twijfelt, ik word gek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-08 16:13

Pff, ik lees altijd die verhalen op bokt over vriendjes die twijfelen enzo en leef dan altijd ontzettend met de TS mee, omdat het me zo poedersuiker leek. En nu kan ik er over mee praten, het voelt zo ontzettend oliebol en machteloos. En voor het grootste deel snap ik het niet echt.

Ik weet eigenlijk niet eens wat ik met dit topic wil, ik wil gewoon even van me af praten denk ik.
Ik heb bijna 11 maanden een vriend, op het begin ging alles perfect. Maar we hebben steeds vaker 'ruzie' nou zo kun je het niet echt noemen. Maar dat zijn meestal over hoe ik reageer ( reageer nogal eens ontzettend chagerijnig). Ik heb belooft daar mee te stoppen omdat het echt niet meer ging. Daar hebben we ongeveer 3 weken geleden ontzettende ruzie over gehad, en toen wist hij het ook even niet meer, maar de volgende ochtend was het gewoon weer goed.

Nog wat voor geschiedenis over mij, ik ben/was een ontzettend vrolijke meid. De laatste tijd is dat nogal veranderd, ik ben mijn 'beste' vriendin kwijt geraakt door een stomme ruzie, en het is uit gepraat vervolgens heeft ze me keihard laten vallen. Daardoor heb ik zo'n klap gehad. Dat ik bang ben om echte nieuwe vrienden te maken ( Had verder ook niet echt iemand altijd was het ik en haar) hierdoor ben ik me ontzettend aan mijn vriend gaan vast klampen.
Zijn zusje zit bij mij in de klas en daar kan ik het ontzettend goed mee vinden (ik ben als de dood die kwijt te raken als het uit gaat) Ik ben ontzettend negatief overmezelf, heb denk ik faalangst en heb PDS (spastische darm) en erg vaak hoofdpijn. Dit zijn dingen die mij toch wel belemmeren, en omdat ik me zo druk maar om school en die andere dingen ben ik een stuk minder vrolijk dan vroeger, wat zich uit op mijn vriend.

Vandaag is de bom gebarsten, -vorige week na een klein dingetje vertelde hij me dat hij soms wel eens twijfelde, maar de volgende dag kon ik dat gewoon vergeten en doen alsof er niets aan de hand was.- we hebben door een misverstand ruzie gekregen, hij plaagde me ik wou hem terug plagen maar sloeg hem nogal hard. Wat geheel niet de bedoeling was, hij werd boos en toen kwam de aap uit de mouw.

Hij wist het niet meer, en ik moest ook maar eens goed gaan nadenken of ik dit nog wel wou en of ik hier wel beter van werd.Omdat hij me soms wel eens kwetst. Ik heb al wel eens nagedacht over ons, maar ik kwam steeds weer tot de conclusie dat ik hem af en toe wel kan wurgen maar ik toch echt van hem ho, en er alles aan wil doen om hem niet kwijt te raken.
Hij moest ook gaan nadenken, hij is naar huis gegaan ik helemaal in tranen.

Heb hem net op msn gesproken we hebben besloten om nog wel contact te houden maar niet afte spreken, we praten nog een beetje over de problemen enzo, en voor mijn gevoel ging het wel redelijk. Hij heeft het idee dat hij wel eens over mij heen loopt en dat ik veel te veel voor hem over heb ( dat is ook zo). Ik dacht ja dat klopt dat moet ik veranderen.

Maar toen zei hij dat het niet alleen dat was en dat er veel meer aan de hand was maar dat hij niet wist hoe het moest vertellen en beschrijven en het mij dus ook niet kan uitleggen ( HOE frustrerend). Hij vertelde ook dat hij denkt dat dit niet goed meer gaat komen en dat ik er niets aan kan veranderen. Huilen

Er kwam ook nog uit dat hij vind dat ik teveel aan hem hang, wat ook helemaal waar is, ik heb verder vrijwel geen vrienden dan de zijne en hem. En ik weet dat het slecht is, maar wat er met mijn vriendin en mij is gebeurd. Heb ik een zekere angst om nieuwe vrienden te maken en heb ik het idee dat ik helemaal niemand heb. Wel kennisen enzo maar geen vrienden.

Ik moest goed nadenken en niet alleen aan de goede dingen denken maar vooral aan de slechte, want het is makkelijker om nu aan de goede dingen te denken.
Ik heb besloten om een lijstje te maken met mijn punten.
Maar ik weet toch al dat daar uit komt dat ik hem niet kwijt wil omdat ik ontzettend veel van hem hou, en er alles aan wil doen.

Ik ben gewoon zo bang dat ik hem kwijt ben Huilen Huilen
Ik zit er zo doorheen, weet gewoon niet wat ik moet doen. Het kwam gewoon zo onverwacht

ik vind het knap als iemand mijn verhaal heeft gelezen, maar toch bedankt als je het wel gedaan hebt.

pantuf

Re: Vriend twijfelt, ik word gek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 16:23

Ken dit gevoel wel.... maar ik heb nu echt zoiets als 1 van de 2 twijfelt of het niet meer zitten kun je je daar maar beter bij neer leggen hoe moeilijk dit ook is!
Bij mij was het dus het zelfde verhaal (ongv 2 jaar geleden) en hebben toen besloten ermee te stoppen mede omdat hij moest nadenken had ik al zoiets van dan hoeft het voor mij niet meer.
En in het begin was dat heel moeilijk en dacht ik dat ik hem terug wilde, maar na een tijdje toen ik wat minder verdrietig was was ik zo blij dat ik die beslissing had genomen. (en heeft hij er nog steeds spijt van dat hij toen " bedenk" tijd wou. Hij kwam er toen achter dat hij wel verder wou

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-08 16:30

Ja dat lef heb ik niet, ik ben echt een struisvogel die z'n kop in t zand steekt. Zo van ik wil het alleen maar horen als het goed nieuws is. Ik probeer ook overal het positieve uit op te pikken terwijl dat eigenlijk helemaal niet is. En ik besef het ook niet echt dat het waarschijnlijk over is, - net besefte ik het een beetje toen ik met hem had gepraat - en als het dan over is weet ik zeker dat ik echt in een gat kom.

M_EL_ISSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 16:34

Ik begrijp jou helemaal..
Over jou vriend, ik zou zeggen neem even een 'break' en kijk dan hoe het verder gaat tussen jullie. Zo kunnen jullie alletwee er even over nadenken wat het beste voor jullie is. Als jullie dan besluiten om weer bij elkaar te gaan, zal alles (hopelijk) weer even lekker lopen, als je niet te hard van stapel gaan lopen.
Als jullie besluiten dat het echt niet meer kan, is dat heel moeilijk, maar hoe moeilijk het dan ook is, probeer een 'ander' leven te gaan leiden, (andere school,ander werk?)
Deze beslissing is echt heel moeilijk, zeker na 11 maanden, maar op deze manier word je er niet vrolijker van.

Ik heb dat ook gehad, zat niet lekker in mijn vel, heb ook een spastische darm ( daar word je ook minder vrolijk van) en had ook min of meer een vriend waar het niet zo lekker mee ging, die vriend is er na mijn vakantie er met mijn beste vriendin vandoor gegaan, en tsja... ik ben in die tijd heel erg naief geweest, en heb gedacht van; ach dat komt wel weer goed, nou niet dus.
Ben in die tijd heel erg down geweest. Maar heb nu andere opleiding, en ik merk gewoon dat er wel iets geknakt is zeg maar, maar wel mezelf weer kan zijn, weer vrolijk,spontaan.
Heel veel sterkte deze tijd!

marloes1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 16:40

Inderdaad een herkenbaar verhaal. Vreemd genoeg hoor je zo vaak dat mensen gaan twijfelen. Snap heel goed dat je het van je af wilde schrijven.
Mijn ex-vriend heeft hetzelfde gedaan na 10 maanden, nu een jaar geleden. We hadden steeds vaker kleine ruzies, gingen ons steeds meer aan kleine dingetjes irriteren. Praten deden we stom genoeg niet, dus het stapelde zich op.
Uiteindelijk kwam ook bij hem de aap uit de mouw en wilde hij erover nadenken. Vanaf dat moment wist ik al dat het over was.
Het is inderdaad een hele pijnlijke situatie, maar verder gaan met iemand waarvan je weet dat hij niet voor de volle 100% achter de relatie staat is ook moeilijk.
Wij zijn later nog weer bij elkaar gekomen (voor een paar maanden) maar ik merkte aan mezelf dat ik steeds op m'n woorden ging letten. Ik wilde hem gewoon geen reden meer geven om zich aan me te ergeren. En uiteindelijk besefte ik dat het op die manier gewoon niet gaat, voor beide partijen niet.
Ik snap je frustratie over dat hij het niet uit kan leggen, maar ik denk dat dat inderdaad gewoon niet mogelijk is. Geef hem in ieder geval even de ruimte om tot zijn conclusies te komen. Op msn erover praten werkt vaak averechts.
Heel veel sterkte.

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-08 16:59

Ik weet dat via msn enzo niet goed is,
En dat van die break ja dat hebben we eigenlijk ook wel. We hebben afgesproken om nog wel iets contact te houden, omdat we anders zijn dat het helemaal dood bloed ( net zoals met zijn ex vriendin) maar niet af spreken.

De opleiding is ook een struikelblok, ik zit nu in havo 5 laatste jaar dus, en ik heb het profiel n&g met natuurkunde, wiskunde b en m&o
Een ontzettend zwaar profiel, en ik heb gewoon het gevoel dat ik het niet kan. Ik trek het niet, dat is ook een van de dingen waarom ik zo stress. En als ik ga stressen krop ik alles op. Ook nu ik heb een week vakantie gehad maar ben nu al weer 'bang' om morgen naar school te gaan omdat er zo veel moet gebeuren.

Ik ben een hele brief/lijst met punten voor mijn vriend aan het maken, over hoe ik over alles denk.

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 17:01

je weet wat ik gezegt heb meid

Neem die pauze dat helpt vast wel wat

M_EL_ISSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 17:02

het is dus eigelijk te veel stress waar je vriend de dupe van word? Of zit ik dan verkeerd te denken? Knipoog

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 17:06

Sinds wanneer is mensen slaan plagen?

Ik denk dat het belangrijk is om je af te vragen waarom je belooft te veranderen, is het dan tegenwoordig niet meer zo dat iemand je moet nemen zoals je bent? En als je jezelf bent en het botst dan, is het dan al je energie waard om het in de relatie te steken?

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-08 17:08

Nee dat is zo Melissa Lachen
Ik kan niet goed tegen stress. Maar hij heeft nu het idee ofja misschien is het ook wel zo hoor, dat hij niet weet of hij met mij als persoon verder wil of niet.
En dat hij niet weet of het nog wel helpt als ik met iemand ga praten ofzo. In onze relatie dan.

Nijn: ik wou hem gewoon een stompje geven net zoals maten dat ook doen enzo, maar dat kwam verkeerd Lachen
Ik wil ook voor mezelf veranderen, ik weet hoe ik vroeger was en hoe ik nu ben. Ik ken mezelf bijna niet meer.

Edit: Nieke bedankt, ja ik weet het Lachen

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 17:10

Erg moeilijk! Helaas weet ik ook wat het is.. K heb nu 4 jaar een relatie en ik ben degene die vaak twijfelt, wat niet leuk is voor mijn vriend.

Misschien klinkt het een beetje lomp, maar je moet altijd zorgen dat je naast je vriend andere vrienden overhoud. Het kan altijd uit gaan en dan zou je er helemaal alleen voor staan. En juist omdat je dar zo bang voor bent, klamp je hem aan je vast.

Neem een tijd rust. En daarnaast; je bent nog maar 15!!! Er zijn nog zoveel leuke dingen in het leven naast verkering... Mocht het toch uit gaan, dan heb je nog een heel leven voor je met een hele wereld vol nog meer leuke jongens Ja

M_EL_ISSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 17:25

Als het te veel stress is, dan zou ik het nu even met je vriend op een laag pitje zetten, (wel contact houden want anders raak je elkaar kwijt) en alles even op een rijtje zetten. Zorgen dat je weer lekkerder in je vel zit, Nieuwe hobby waar je nieuwe vrienden bij krijgt bijvoorbeeld. Dat je een moeilijk profiel heb, kan je niks anders aan veranderen, dat zou je dit jaar gewoon vol moeten houden. Dan heb je volgend jaar weer een nieuwe school waar je andere mensen leert kennen.. Kan je weer helemaal opnieuw beginnen.

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-08 17:35

Ik weet dat ik niets aan school kan doen, maar ik moet dit jaar gewoon halen dan ben ik er van af kan ik een andere opleiding gaan doen. Niet dat ik weet wat ik wil.
Een nieuw profiel kiezen kan niet.

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-08 17:40

Ondertussen, zijn we weer aan het praten. En zijn we er eigenlijk uit wat ons grootste probleem is wat we nooit hebben beseft. We zien elkaar té vaak. en te veel. Elk stukje vrije tijd zagen we elkaar. Daardoor is hij zijn vrienden veel minder gaan zien. Heb ik ook niet de kans gehad nieuwe vrienden te krijgen.

Ik heb nu echt het gevoel dat we een DUIDELIJk en góéd praten en niet om elkaar heen banketstaaf. En je stiekem toch je eigen gelijk wil halen. En ik eens niet altijd ja en amen zeg, en nu eens zeg wat me dwars zit. Wat er ook uit komt ik voel me nu even beter Lachen

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 18:59

Dat kan idd heel erg goed, mekaar TE vaak zien. Ook DAT heb ik gehad en we hadden er alleen maar ruzie om... Ff stapje terug nemen Ja

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 19:14

Wat rot voor je meid,
Ik kan je alleen maar zeggen,dat jij je nu enorm vastklampt aan hem omdat je niemand anders hebt.
Mochten jullie weer bij elkaar komen kan ik je alvast vertellen dat jij je waarschijnlijk gevoelsmatiger nog meer gaat vastklampen aan hem, juist omdat hij twijfels had..en dat doet jou zelfvertrouwen al geen goed... ook al ben je weer bij elkaar,ik verwacht dat je die angst blijft hebben dat hij weer twijfels gaat krijgen... is dat wat je wilt??

Ook ik heb me echt zo ontzettend rot gevoeld nadat mijn ex het spontaan uitmaakte via een smsje na 3,5 jaar relatie.. Ik heb daar zeker nog steeds dingen aan overgehouden,maar ik weet dat als hij terug gekomen was,zoals ik het toendertijd wilde..dat ik nooit als persoon was gegroeid!

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-08 20:52

We hebben weer even gepraat Lachen
En ik heb mijn 'stukje' tekst gestuurd ( 2 a4jte lang Nagelbijten / Gniffelen ) met de plus punten en min punten van hem/mezelf/onze relatie.

Hij heeft het gelezen, en zei meteen daarna dat hij dacht dat hij ons nog wel een kans wou geven. Maar dat er wel dingen moeten veranderen en snel. En eigenlijk ben ik het helemaal met hem eens, uit eindelijk voel ik me er beter door. Ik heb duidlijk gezegt wat me dwars zat, over hem over mezelf en over onze relatie. We zijn er samen achter gekomen wat ons probleem nou was. Ik denk dat ook al een heel stuk van het probleem was dat we wel wist dát er iets fout zat maar niet weten wát.

Daardoor was ik immers ook zo onzeker, omdat hij niet kon uitleggen waarover hij twijfelde.

Ik heb ingezien dat ik over me heen liet lopen, dat ik té veel voor hem over had, hij dat hij me heel erg kon kwetsen zonder het zo te bedoelen, en samen dat we elkaar veel te vaak zien.
En dat moet dus veranderd worden, we moeten weer ieder ons eigen leventje krijgen. Dit zal niet binnen 2 weken zo zijn, maar hij is volgens mij bereid het een kans te geven. En dat we hopelijk over 2 maanden zeggen, 'wat goed zeg dat we er toen toch niet mee gestopt zijn'.

Hij vroeg me ook of ik het er dus mee eens was dat als er niets ging veranderen dat we dan moesten stoppen. En na dat ik die a4tjes heb geschreven ben ik het inderdaard met hem eens. Op deze manier worden we alletwee niet gelukkiger. En heb hem ook gezegt dat het me ontzettend veel pijn zou doen maar dat het dan wel beter zou zijn, daarna zei hij ook dat het hem ook ontzettend veel pijn zou doen.
Beaamt toch weer dat zijn gevoel zeker niet weg is
-jullie weten niet hoe blij ik was toen hij zoiets zei, het lijkt soms wel of hij geen gevoel heeft-

Morgen heeft hij gezegt dat hij het zeker weet, nu was het ongeveer 75%
ik heb er alweer wat vertrouwen in. Ik ben alleen zo bang dat ie morgen zegt 'Nah sorry toch niet' maar aan de ene kant kan ik me dat niet voorstellen want hij is absoluut geen jongen die van die uitspraken doet -helemaal niet als ze zo belangrijk zijn- als hij denkt dat het morgen nog iets anders is.

Pff het is weer een ontzettend lang verhaal geworden, maar ik voel me alweer een stukje beter.

Een persoon die ons alle twee kent en waarvan ik zei tegen hem dat mijn vriend morgen zou vertellen wat ie wil. Vond dat mijn vriend met mij speelde? Ik zie dit zelf echter niet zo, zijn jullie het met mijn 'kennis' eens?

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 20:56

hee meid
toch goed dat je bent wezen praten, praten is goed.
En als jullie er beide achter staan, komt et vast goed
succes Lachen

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-08 21:01

Lachen ja ik ben heel blij dat we zijn gaan praten, en ben heel blij dat we niet hebben gezegt, elkaar een week niet zien en niet praten helemaal niets. Want dan was denk ik zijn gevoel minder geworden en waren we er niet achter gekomen wat het probleem nou was.

MAAAAAAAAAAAAAAR ik mag niet te vroeg juichen...

Ik geloof dat ik zijn mama ook wel dankbaar mag zijn, daar had hij vanmiddag na het 1e gesprek op msn (stom) mee zitten praten enzo. En daarna deed hij een stuk positiever.

mireya

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 21:03

Wat moet ik hier anders op zeggen dan heel veel sterkte.
Bedenk ook, en zeg dat ook tegen hem. Dat je nu in de fase van ruzie maken komt. Eerst zijn jullie helemaal klef en verliefd. Dan komen meningsverschillen en ruzie's. Als je echt van elkaar houd komt daarna een mooi lief stel.
Het is altijd na een half jaar/jaar een dikke tijd ruzie maken.
Daar heb ik nu ook last van. En daar kom je echt doorheen als je maar wilt!
( En dat zeg ik met mijn 13 jaar en mij eerste serieuse 'verkering' )
Ik hoop dat je er wel wat aan hebt!
Sterkte!

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-08 21:17

Ik ben ook pas 16 hoor, en heb ook voor de 1e keer serieuse verkering Knipoog wil niets zeggen hoor Lachen
Had je mijn update nog gelezen ?

mireya

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 21:19

ja Lachen

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 21:22

Ben blij voor je dat er mss toch nog toekomst is!!

Wat ik vooral je kan aanraden is praten en nog eens praten. Das de beste manier om problemen op te lossen. Als je alles opkropt komen er alleen maar ruzies (en erger) van.

Hoop dat alles wat goed komt met jullie relatie hoor Ja!

M_EL_ISSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 22:02

Dat is al een stuk positiever Haha!
Dan hoop ik dat het nu goed tussen jullie gaat en dat dat ook zo blijft.

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-08 18:21

Zo weer even een updatje je, hij zou me vandaag dus laten weten of hij het nog wou proberen.
Gisteravond om half 12 heeft hij me gesmst, dat hij ondertussen wel wist dat hij het wou proberen, en dat hij hoopte dat ik nu goed kon slapen Lovers

Vandaag is hij nog even geweest om te praten, al onze dingetjes nog even overlegd. We leken wel een samenwonend stel wat alleen maar nog iets met elkaar doet. Níet goed dus.

Ik heb hem ook gevraagt of hij nog wel van me hield, omdat hij gister toen het nog niet goed ging hij zei dat hij om me gaf. Toen ik vroeg of hij nog van me hield. Maar hij houd nog gewoon van me, en hij heeft dat gezegt omdat hij gister zo aan het nadenken was en op een gegeven moment aan alles aan het twijfelen was.

We hebben geen 'afspraken' gemaakt, we hebben gezegt dat we elkaar gewoon wat minder moeten zien, niet weken achter elkaar en niets anders meer. En als dat niet werkt moeten we misschien toch 'afspraken' gaan maken. We kijken er alle twee weer fris tegen aan. Maar realiseren ons wel dat dit het laatste is wat we nu nog kunnen doen, en dat er zeker dingen moeten veranderen.

Ik ben blij Lachen en hij ook, hoewel het geen prater is heeft hij vandaag toch veel gepraat en laten merken dat hij het zeker nog wil.

Hij had ook met zijn moeder gepraat en gezegt dat hij me soms wat jong vond( kan ik inkomen net 16 en 19+heel zelfstandig) -nu zegt hij ook dat dat waarschijnlijk irritatie is- maar zijn moeder zei heel lief dat ze me wel ontzettend wijs vond voor mijn leeftijd, en dat hij zelf zijn keuzes moet maken.

Wat een verhaal toch weer.