het leed dat werkzoeken heet

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

inkepink

het leed dat werkzoeken heet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-08 18:22

lange titel maar slaat wel gelijk spijkers met koppen.

Al tijden ben ik aan het solliciteren, sta ingeschreven bij alle uitzendburo's in de buurt maar de afwijzingen stapelen zich op. Af en toe wordt ik eens uitgenodigd voor een gesprek maar na een tijdje krijg ik dan toch weer het bericht dat een andere kandidaat toch beter is voor de functie.

En ik solliciteer echt op de vreemdste vacatures van schoonmaak tot godweetwat.
Mijn cv is vooral paardgerelateerd, maar heb toch echt ook wel ander werk gedaan. Helaas ben ik voor de paardenwereld inmiddels te oud (lees te duur) dus dat lukt ook al niet.....

Wat doe ik nu zo verkeerd????
Vanwege mijn zoontje ben ik weleenswaar wat aangewezen op bepaalde tijden, kan dus ook niet fulltime werken maar ben wel redelijk flexibel te noemen (hoera voor mijn schoonmoeder en moeder)

Zijn hier meer mensen die hier tegenaan lopen of ben ik zo aan het doemdenken?

Nijn

Re: het leed dat werkzoeken heet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 18:24

Ik ga me afvragen of je dan toch geen te hoge eisen stelt, en hoe jij je gesprekken aan gaat Lachen
En dan bedoel ik met name de tijden, ik weet niet welke eisen je hebt maar wellicht kun je je nog flexibeler opstellen?
Wellicht een sollicitatietraining overwegen?

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 18:24

probeer de moed erin te houden, misschien ligt het ook wel aan de stad waar je woont want hier in het noorden kun je wel makkelijk aan werk komen..
suc6 ermee in ieder geval Lachen

Denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 18:25

Ik las eens ergens dat je gewoon naar het uitzendbureau moet gaan, moet zeggen 'ik wil nu werk ik neem alles aan' en dat het dan wel lukt, maar zelf geen ervaring.
Ik ben ook nog lekker goedkoop Huilen van het lachen

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 18:29

Je bent best een beetje aan het doemdenken..
Er zijn genoeg stallen waar je juist met ervaring zo aan de slag kan.. ongeacht de leeftijd. Je moet alleen overtuigend overkomen, en het zo weten te brengen dat je leeftijd en ervaring ook zo zijn voordelen kan hebben.
En er zijn paardenbedrijven die wel goeie voorwaarden hebben. Het zijn er niet veel, maar ze zijn er wel!

Verder.. bij een uitzendburo is er altijd werk.. maar je moet ze wel verschrikelijk achter hun vodden aan zitten..

Milord

Woonplaats: Op de Trein van het Leven onderweg naar Overal en Nergens, Dromenland en halte Thuishaven

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 18:33

Neem anders eens een kijkje in het soortgelijke sollicitatietopic van ondertussen 102 pagina's. Er zijn dus meer mensen die op zoek zijn naar werk (ik ook). Misschien kan je daar wel tips e.d. krijgen.

[STW] sollicitatie-topic
Laatst bijgewerkt door Milord op 18-10-08 18:36, in het totaal 4 keer bewerkt

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 18:34

ik weet niet waar je woont hoor.. maar je kan ook gewoon winkels of bedrijven binnen stappen..
er zijn altijd wel winkels die personeel nodig hebben..

zo ben ik ook aan mijn werk gekomen en kon op een gegeven moment kiezen uit 3 winkels Tong uitsteken

inkepink

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-08 19:07

hoge eisen stel ik niet, wel verwacht ik enig respect wat betreft loon........

@femmefatale1: zat stallen hier in de buurt, alleen ben ik al geweest en heb daar erg leuke gesprekken gehad maar iedere keer met dezelfde uitkomst: sorry meid, je zou een goeie voor ons zijn maar helaas kan het er niet uit.......

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 23:09

inkepink schreef:
hoge eisen stel ik niet, wel verwacht ik enig respect wat betreft loon........

@femmefatale1: zat stallen hier in de buurt, alleen ben ik al geweest en heb daar erg leuke gesprekken gehad maar iedere keer met dezelfde uitkomst: sorry meid, je zou een goeie voor ons zijn maar helaas kan het er niet uit.......

Toch ben ik van mening dat je dan teveel vraagt.
Paardenwerk is vaak veel werken, relatief weinig geld..
Dat zal je ongetwijfeld weten..
Maar aan de andere kant.. beter minder geld dan geen geld toch?

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 23:26

Ga bij de Mac werken Vork
serieus, íedere mac zoekt personeel!
Meerdere macs waar ik kom spelen zelfs promo filmpje op tv af, over werken bij de mac, op jouw tijden, het werk wat jij wil etc etc
ze zitten dus echt te springen om personeel!

En anders rechtstreeks bij schoonmaakbedrijven etc solliciteren en niet alles van uitzendbureau laten afhangen, die zijn errug traag weet ik uit ervaring(werk voor tempo team, wekelijks weer een drama en de ene misser na de andere Huilen van het lachen )
vacature's van het CWI bekijken en de krant uitspitten naar werk, moet echt wel lukken!!
succes! Lachen

Dreamer_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 03:17

bij een uitzendbureau kan je toch gewoon aan de slag? ik was ook werkzoekende en heb me bij jmw uitzendbureau aangemeld (je hoeft niet eens op sollicitatie) en je kan meteen beginnen. je plant jezelf in wanneer je kan en hoevaak je zelf wilt.. je gaat elke keer ergens anders heen..

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 09:56

Dat je werkervaring in het cv bijna alleen maar uit paarden bestaat kan ook vaak een reden zijn.
Omdat je verder geen ervaring hebt en misschien verwachten ze dat je ook verder gaat zoeken in die branche.
Op vandaag hebben ze het liefst 16 jaar, hbo niveau, 20 jaar werkervaring en het liefst dat je voor niks komt.
Bij uitzendbureaus moet je even duidelijk maken dat je op korte termijn een baan wilt.
En verder de moed niet opgeven.

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 09:59

Ik kon ook slecht aan een (bij)baan komen. Daarop heb ik elke dag op Marktplaats gekeken of er nog mensen waren die een schoonmaakster zochten. Zodra ik zag dat iemand een schoonmaakster zocht reageerde ik. Zo ben ik uiteindelijk aan een adresje gekomen waar ik schoon kan maken. Goed, het is geen fulltime baan, maar het is in ieder geval iets. Lachen En als je meerdere adressen kan vinden tikt het toch wel aan lijkt me.

Angelique18

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 10:14

Bij uitzendbureau's werkt t zo:
Hoe vaker jij wat van jezelf laat horen (langs komen is ALTIJD beter als bellen maar beide is goed) hoe sneller er aan jou gedacht word op t moment dat er iets binnen komt.
Als je daadwerkelijk zo snel mogelijk wil beginnen, begin dan met dagelijks langs de uitzendbureau's te gaan, gesprekje aan te gaan en ze de computer laten doorspitten voor werk.
Zij denken het snelst aan die mensen die ze bij blijven, en degene die thuis gaan zitten wachten worden vaak het eerst vergeten en blijf je dus eigenlijk wachten tot je een ons weegt.

Succes met het vinden van een baan, het lijkt soms onmogelijk maar met een beetje doorzettings vermogen heb jij ook ZO een baan!

Barco

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 10:54

ben je wel in de mogelijkheid om een cursus te doen in de richting wat je wilt gaan doen?? Iets administratiefs van de loi of zo. Als je dat hebt afgerond ben je er nooit slechter op geworden en liggen je kansen ook wat beter.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 11:57

femmefatale1 schreef:
Verder.. bij een uitzendburo is er altijd werk.. maar je moet ze wel verschrikelijk achter hun vodden aan zitten..

Uitzendbureaus zijn commerciële bedrijven die bestaan door uitzenden, dus daar hoef jij ze niet voor achter de vodden te zitten hoor Knipoog Die medewerkers willen zelf ook graag brood op de plank Nagelbijten / Gniffelen

Ik denk dat je eens aan je consulent zou moeten vragen om eens mee naar een gesprek te gaan. Want als je zo vaak uitgenodigd wordt en steeds toch afgewezen, dan gaat daar iets fout. Mogelijk kan een ervaren consulent daar heel snel de vinger op leggen en je er doorheen helpen.
Is niet raar, en ook niet 'zwak' ofzo, om daar om te vragen. Probeer maar eens.

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 12:02

Sonja schreef:
Uitzendbureaus zijn commerciële bedrijven die bestaan door uitzenden, dus daar hoef jij ze niet voor achter de vodden te zitten hoor

dat moet je wel wil je snel werk hebben Knipoog ik had me eerst ook gewoon ingeschreven maar hoorde maar niks... vanaf toen ben ik iedere keer als ik in de buurt was er langs geweest... op den duur wisten ze me naam en kwamen ze aan met erg leuke baantjes Haha!

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 12:57

Citaat:
Uitzendbureaus zijn commerciële bedrijven die bestaan door uitzenden, dus daar hoef jij ze niet voor achter de vodden te zitten hoor Die medewerkers willen zelf ook graag brood op de plank

Maar er is ook zoveel aanbod in werkzoekenden dat je ervoor moet zorgen dat JIJ het meeste in de picture bent!! En dan ook niet gaan zeuren van: ja maar... want dat zijn ze ook snel zat!

Noppes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 13:02

Callcenter, daar hebben ze vaak mensen nodig! Ook kun je meestal zelf je werktijden inplannen

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 13:44

Kranten kijken! dat heb ik ook gedaan.
Alle website's van winkels afkijken..
Wibra.nl, Action.nl, Macdonalds.nl, noem maar op Knipoog

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 16:01

Idd Miracle is hét voorbeeld dat je wel werk kan krijgen!!
Nog naar je zin bij de mac?

Verder ben ik 26 dus bijna net zo oud als TS en ook bijna alleen maar in de paardenwereld gewerkt, nu horeca, op kazerne achter bar&eetzaal en bij PSV stadion, voor schoonmaak/catering/callcenter etc hoef je geen geweldig cv te hebben, gewoon een net voorkomen hebben en wíllen werken, dat is het belangrijkste!

En inderdaad niet teveel eisen van ja maar ik wil dan en dan wel, dan niet, en dit niet dat niet etc, dan vragen ze al snel iemand anders met minder eisen ipv jou...
Langsgaan bij uitzendbureau's, CWI, schoonmaakbedrijf etc en dan ben je binnen 1 week al aan het werk!

Mews

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 16:09

Vind die van miracle ook wel goed, alle sites afkijken van winkels e.d. Maar kan me voorstellen dat de mac niet een optie is als je ivm je zoontje alleen overdag wil werken (geen idee wat voor precieze werktijden je zoekt), aangezien ze daar denk ik vooral personeel 's avonds nodig hebben.

En inderdaad, als je elke dag langs gaat bij uitzendbureau hebben ze op den duur vast wel iets voor je! Ik merk het zelf ook, als ik me voor de vakantie inschrijf en dan niks meer laat horen hoor ik nooooit meer iets van het uitzendbureau, als ik zelf langsga, bel, van me laat horen vaak wel. (veel uitzendbureaus hebben ook een website waar hun vacatures opstaan, kan je elke dag kijken welke nieuwe er zijn. bv. bij tempo team werd me gevraagd juist via de site te reageren, toen ik langskwam Clown)

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 23:03

[LZP] > [STW]

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 10:09

Noem mij hard maar ik denk dat als je echt graag een baan wil krijgen, je dat altijd lukt. Er zijn altijd wel mensen nodig ergens.

Je doet óf iets goed verkeerd tijdens je sollicitaties, óf je stelt te hoge eisen.
Schakel daar hulp voor in of probeer iets gemotiveerder over te komen. Lachen

En no offence, maar je als slachtoffer opstellen zie je misschien ook wel door in je houding op je sollicitatie.

Kom op meid, moet toch lukken!!

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 12:08

Renske_ schreef:
Idd Miracle is hét voorbeeld dat je wel werk kan krijgen!!
Nog naar je zin bij de mac?

Ja super Ja Super gezellig! Lachen

Roskur schreef:
Vind die van miracle ook wel goed, alle sites afkijken van winkels e.d. Maar kan me voorstellen dat de mac niet een optie is als je ivm je zoontje alleen overdag wil werken (geen idee wat voor precieze werktijden je zoekt), aangezien ze daar denk ik vooral personeel 's avonds nodig hebben.

Nee hoor, de Mac is juist ideaal qua werktijden! Je mag je dagen helemaal zelf indelen. S'morgens, S'middags, S'avonds, maakt niks uit! Lachen