Broertje van vriend wil mee op vakantie

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

fjordjes

Broertje van vriend wil mee op vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-08 21:54

In de volgende zomervakantie willen mijn vriend en ik op vakantie. Het broertje van mijn vriend zou graag mee willen, hij krijgt dit als cadeau voor z'n examen. Door omstandigheden in het verleden is mijn vriend op z'n 9e het huis uitgeplaatst en heeft sinds zijn 17e nooit geen concact meer gehad met zijn moeder en broertje. Erg goed kent mijn vriend zijn broertje niet en ik ken hem eigenlijk helemaal niet, alleen van een keer verjaardag. Nu is dus gevraagd of hij mee mag met ons op vakantie. Ik zie het niet zo zitten, ik ben er dan verantwoordelijk voor. (broertje is minderjarig, 15 jaar) Je zou dan kunnen zeggen; maar dit is dan toch een mooie manier om elkaar te leren kennen? Ik ben bang dat er ruzie komt, hij is nooit hier bij mij gekomen en bij mijn vriend's huis. (woonde eerst in r'dam, daar is hij ook nooit geweest en nu in woerden ook niet) Ik ben gewoon bang dat het allemaal in het water gaat vallen, zonde van 1000 euro... Ik zie het niet zo zitten...

xDramaQueen

Re: Broertje van vriend wil mee op vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 21:59

niet iets doen wat je absoluut niet wilt!
in deze situatie zou ik het absoluut weigeren, als je vriend en zijn broertje elkaar regelmatig zagen (dus thuiswonend) had je er over na kunnen denken maar in dit geval nee..

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 22:00

Kan hij geen vriend of vriendin meenemen?
Dan hoeven jullie hem niet bezig te houden en kan het best heel gezellig worden.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-08 22:04

Maar wat nou als we ruzie krijgen? Ik kan moeilijk zeggen ga naar huis ofzo als ik in Turkije zit. En als hij een vriend of vriendin meeneemt, die ken ik al helemaal niet! Die zal dan ook wel minderjarig zijn, en daar ben ik dan ook verantwoordelijk voor.

Claudienee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 22:06

als jullie er niet achter staan zou ik het niet doen, dan is het voor jullie ook niet leuk Scheve mond
kunnen zijn ouders niet zelf met hem op vakantie ?
inderdaad wat xDramaQueen als zei, als hij nou thuiswonend zou zijn zou t nog wat anders zijn Knipoog

Sara_N

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 22:06

Ik zou gewoon lekker met zijn tweeen gaan hoor.
Het is jullie vakantie en dan moet je niet gaan babyzitten op iemand die je niet kent.
Daar gaat alleen maar ruzie van komen.
Dus gewoon eerlijk zijn en zeggen dat je liever niet hebt dat het broertje mee gaat.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 22:09

ik snap het eigenlijk niet helemaal. Hij heeft dit als cadeau voor z'n examen gehad.. van wie dan? jouw vriend (zijn broer dus)? of van z'n ouders? als het van je vriend is zou ik het gewoon even met hem overleggen dat je het toch niet zo ziet zitten? en van z'n ouders ofzo dan heb ik persoonlijk van kom nou... dat beslissen zíj toch niet of híj met jullie mee op vakantie gaat?

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-08 22:19

Het broertje krijgt als cadeau van z'n moeder voor z'n examen. (die moet nog komen, einde van dit schooljaar).

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 22:23

Fijn dan, als zijn moeder hem als cadeau geeft dat hij met jullie op vakantie mag Clown Die is gek zeg Nagelbijten / Gniffelen

estebanlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 22:27

Sara_N schreef:
Ik zou gewoon lekker met zijn tweeen gaan hoor.
Het is jullie vakantie en dan moet je niet gaan babyzitten op iemand die je niet kent.
Daar gaat alleen maar ruzie van komen.
Dus gewoon eerlijk zijn en zeggen dat je liever niet hebt dat het broertje mee gaat.

Ben ik het mee eens Knipoog Gewoon eerlijk zijn als je het nu al niet ziet zitten. Je kunt misschien afspreken dat jullie een dag of een weekendje met z'n 3en iets leuks gaan doen.

Kiim

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 22:28

Kan die niet gewoon een weekje langskomen bij jullie thuis..
Ik zou ook geen eigenlijk helemaal onbekende mee willen hebben hoor Nagelbijten / Gniffelen

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 22:29

fjordjes schreef:
Het broertje krijgt als cadeau van z'n moeder voor z'n examen. (die moet nog komen, einde van dit schooljaar).

oke.. en wie is ZIJN moeder om te beslissen dat hij met jullie mee mag? dat bepalen jullie toch?! Hoe denkt je vriend daarover eigenlijk? persoonlijk vind ik dat echt een beetje van de zotte hoor... Nagelbijten / Gniffelen (maar dat is mijn mening)

Claudienee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 22:30

Maartje1990 schreef:
fjordjes schreef:

oke.. en wie is ZIJN moeder om te beslissen dat hij met jullie mee mag? dat bepalen jullie toch?! Hoe denkt je vriend daarover eigenlijk? persoonlijk vind ik dat echt een beetje van de zotte hoor... Nagelbijten / Gniffelen (maar dat is mijn mening)

maartje daar ben ik het echt helemaal mee eens Nagelbijten / Gniffelen

Marije112

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 06:14

Ik zou sowieso niet willen dat het broertje van m'n vriend mee gaat op onze vakantie. Ook al hebben wij gewoon een goeie band met elkaar.
Neehoor, ik zou het ook niet willen.
Wat zegt je vriend hier over?

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 06:18

Het is pas in de zomervakantie, voor je je ruiten in gaat gooien, spendeer een weekje met elkaar!

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 06:26

Als je het niet wilt niet mee laten gaan! Gewoon zorgen dat hij zakt Clown Wat nou examen cadeau? Moet ie zn examen wel halen
Laatst bijgewerkt door Iriscope op 16-10-08 06:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Ayasha
Blogger

Zou ook niet met het zusje van mijn vriend op vakantie willen, Ondanks dat ik haar graag heb, maar als ik met mijn vriend op vakantie ga, heb ik geen zin in "iemand extra" Bloos Je moet er toch rekening mee houden en je aan aanpassen enz.

Vanilla02

neeee niet doen! gewoon met je vriend gaan zonder het broertje!
niet meteen met hem op vakantie gaan, ook niet als er iemand meegaat en jullie met zn vieren zijn!

Lotje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 07:15

Ik zou het ook niet zo snel doen. Zeker omdat je er nu al geen goed gevoel over hebt.
Wat zegt je vriend ervan? Ik kan me wel voorstellen dat het voor hem leuk is om met zijn broertje op vakantie te gaan. Maar misschien kun je voorstellen om eens samen een weekendje weg te gaan om te kijken hoe dat gaat. En dan eventueel nog iemand meenemen, zodat jij en je vriend ook samen iets kunnen gaan doen zonder dat zijn broertje daar steeds bij is.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 07:18

Ik zou het niet doen, ik zou uberhaupt al niet verantwoordelijk willen zijn voor een minderjarige jongen die je niet kent. Wat doe je dan als er wat gebeurt in het buitenland?
Lekker op vakantie gaan met je vriend, eventueel kan je nog aanbieden om een keer een weekendje weg te gaan in Nederland waarbij hij mee mag?

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 07:23

nee , niet doen
als hij graag samen op vakantie wil, kunnen jullie ook hier in Nl een lang weekendje samen weg of zo
maar turkye, lekker samen met je vriend
hij is 15, discotheken en zo mag hij niet in, straks luisterd hij niet, gaat zijn eigen gang en dan?
nee, gewoon uitleggen dat jullie liever met 2en gaan
jij betaald ervoor, dus is je goed recht om zelf te bepalen met wie je dan gaat

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 07:58

overigens ik zou ook niet willen dat MIJN broertje mee zou gaan met de vakantie met mijn vriend of vriendin :p laat staan het broertje van iemand anders

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 08:09

Maartje1990 schreef:
overigens ik zou ook niet willen dat MIJN broertje mee zou gaan met de vakantie met mijn vriend of vriendin :p laat staan het broertje van iemand anders

helemaal met je eens!

vakantie met je vriend is toch fijn iets met elkaar samen?
ik zou het echt vreselijk vinden als daar dan nog een broertje oid bij zou komen...
zou me gelijk de hele vakantie een babysitter voelen
als hij een vakantie cadeau krijgt, waarom gaat ie dan niet met vrienden weg? of met zo'n reisorganisatie lekker naar spanje oid..

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 08:20

Ik zou het ook niet leuk vinden, ten eerste omdat je hem nog nooit langer dan 2 dagen hebt gezien, en je bent idd zijn babysitter niet...
Ik zou het even bespreken met je vriend en zijn moeder!

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 08:24

Er zijn veel manieren om elkaar beter te leren kennen
Een vakantie lijkt me niet de juiste manier
Stel dat voor dat het tegenvalt, zit je daar in het buitenland te balen...
Als zijn moeder hem een reisje cadeau wil geven, gaat ze toch gezellig zelf met hem op vakantie