"De ware" vs. "de toekomst"

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marije112

"De ware" vs. "de toekomst"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-08 16:53

Ik schets een situatie:

Je hebt al super lang (denk aan een aantal jaar) een leuke vriend(in) waar je
je intens gelukkig bij voelt en waar je misschien wel van denkt (en hoopt) voor altijd
samen mee te zijn. Jullie wonen al samen, en dit gaat super. Dan krijg je de optie om aan de andere kant van het land een studie te gaan volgen, of om daar je studie af te maken. Je hebt een hele goede kans op een goed betaalde baan, maar je moet wel op kamers. Je krijgt je liefje dus alleen nog maar in het weekend (en dat nieteens altijd) te zien. Hij/zij kan ook met geen mogelijkheid met je meegaan naar de andere kant van het land (ivm studie of werk).

Wat zouden jullie doen? Uit huis gaan, en gaan voor de toekomst, en niet zeker weten dat het zo
goed blijft tussen jou en je verkering of het toch op safe spelen en dan maar een iets minder goede toekomst dan die tonnen per jaar verdienen Knipoog?

Even voor de duidelijkheid, dit heeft niet op mij betrekking.

TS begint;
Ikzelf zou, hoe onverstandig het ook zou zijn, hier in de buurt blijven. Ik wéét dat ik niet verweg op kamers zou kunnen, en mijn vriend afentoe in het weekend zou zien. Mijn gevoel zou op de één of andere manier toch vervagen.

Nu jullie!

Redrumfox

Re: "De ware" vs. "de toekomst"

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 16:55

Ik zou bij mijn vriend blijven: ik geef meer om liefde dan om een mooi plekje in de maatschappij, dat is voor mij maar een spelletje. Gevoelens neem ik veel serieuser, als jij aan het eind van je leven een machtig mooie baan hebt gehad en succesvol bent geweest maar niet kunt zeggen dat je 100% gelukkig bent geweest dan heb je in mijn ogen je leven vergooit. Want als jij op het sterfbed ligt dan heb je niks meer aan die mooie baan en dat prachtige plekje in de maatschappij, maar wel aan fijne gevoelens, liefde en geluk.

karlynnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 16:56

Ik zou voor me toekomst gaan ( ben nog 15 ) de kans dat ik voor altijd bij mijn vriendje blijf is nog klein.
dus ja..

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 16:58

Dat vind ik echt heel mooi gezegd Redrumfox Lachen Al heeft Karlyn ook wel een punt. Maar ja kan natuurlijk ook dat die studie gigantisch tegenvalt... Lastig zoiets.

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 17:01

Ik ben voor mijn studie gegaan. Moet er wel bijzeggen dat ik toen pas 17 was, maar had toen wel al 2.5 jaar wat met mijn (nu ex) vriend. Je gaat toch zeker niet je toekomst vergooien voor iemand van wie je toch niet zeker weet dat je erbij gaat blijven? Wie weet gaat het het jaar daarop wel uit (zoals bij mij dus gebeurde), dan zit je daar met een studie/baan die eigenlijk niet je ideaal is. Bovendien, als het echte liefde is, houdt die het ook wel vol over een afstandje.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 17:01

Als hij écht de enige echte ware is die je nooit meer gaat tegenkomen, en jij bent dat ook voor hem, denk je dan niet dat hij eventjes enkele jaren in zijn leven een beetje op je kan wachten, om daarna weer tot jullie oud en bejaard zijn bij elkaar te blijven?

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 17:02

Redrumfox schreef:
Ik zou bij mijn vriend blijven: ik geef meer om liefde dan om een mooi plekje in de maatschappij, dat is voor mij maar een spelletje. Gevoelens neem ik veel serieuser, als jij aan het eind van je leven een machtig mooie baan hebt gehad en succesvol bent geweest maar niet kunt zeggen dat je 100% gelukkig bent geweest dan heb je in mijn ogen je leven vergooit. Want als jij op het sterfbed ligt dan heb je niks meer aan die mooie baan en dat prachtige plekje in de maatschappij, maar wel aan fijne gevoelens, liefde en geluk.

Mooi gezegd maar, ik wil graag iedere dag iets doen waarbij ik voldoende uitgedaagd wordt, trots kan zijn op mezelf en met een goed gevoel heen ga.
Dit is voor mij net zo belangrijk als een fijne relatie hebben.
Ik denk dat ik voor een studie deze stap niet zou zetten omdat ik denk er zonder studie ook te komen; voor een aanbieding qua werk wel.
En ja, dan is het misschien over en uit met de relatie na een aantal jaar maar dan kan ik mezelf wél recht aankijken Knipoog

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 17:04

De TS heeft het over je woont al samen enz. lijkt me dat je dan dus sowieso ouder bent.
Tja, voor mij is op kamers gaan sowieso geen optie, zie dat echt niet zitten. Alleen al met mijn paarden niet, en het is niets voor mij. Dus ik denk niet dat ik het zou doen helemaal niet als ik dan ook mijn vriend ect achter zou moeten laten.

Barco

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 17:07

Dat wordt reizen Knipoog
Maar goed waarom zou de relatie minder moeten gaan als je elkaar minder vaak ziet?!?
Voor mij zou verhuizen wel een optie zijn omdat mijn vriend toch door het hele land werkzaam is (maar dat stond niet in de casus).

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 17:08

_Micha_ schreef:
De TS heeft het over je woont al samen enz. lijkt me dat je dan dus sowieso ouder bent.

Hoeft niet per se hoor, ik ken mensen die op hun 18de al zijn gaan samenwonen, dat noem ik niet ouder.

Daarnaast vraag ik me altijd af wat nu echt de ware is. Hoeveel mensen heb ik wel niet voorbij zien komen met 'de ware'. En oh zo zeker dat ze er van waren, al die anderen die de ware hadden gevonden en die toch uit elkaar waren dat was gewoon vals, zijzelf wisten dat dit gevoel tussen hun iets was wat niemand ooit heeft gevoeld. En dan na 5 jaar toch de grootste ruzie kregen en gedaan was het verhaaltje.
Dan zou ik toch ook wel balen dat ik misschien een prachtjob heb gemist Clown.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 17:13

ik heb het juist precies andersom gehad, woonde in Almelo, mijn toemalige vriend in Haarlem. kon hier mijn opleiding afmaken waar ik in Almelo mee gestopt was. de keus was toen heel makkelijk en we zijn gaan samenwonen. dat ging eigenlijk heel erg goed.

helaas is onze relatie nu net over en zit ik dus noodgedwongen op kamers in Haarlem. zodra mijn opleiding klaar is (in juni) ga ik weer terug naar Almelo. ook al heb ik al een baan aangeboden gekregen bij het bedrijf waar ik nu stage loop.

ik geef toch meer om mijn geluk en ik ben het gelukkigst in het oosten, bij mijn vrienden en familie. wel zal het wat lastiger zijn om daar werk te vinden, maar dat heb ik er wel voor over

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 17:24

Wildgirl schreef:
Redrumfox schreef:

Mooi gezegd maar, ik wil graag iedere dag iets doen waarbij ik voldoende uitgedaagd wordt, trots kan zijn op mezelf en met een goed gevoel heen ga.
Dit is voor mij net zo belangrijk als een fijne relatie hebben.
Ik denk dat ik voor een studie deze stap niet zou zetten omdat ik denk er zonder studie ook te komen; voor een aanbieding qua werk wel.
En ja, dan is het misschien over en uit met de relatie na een aantal jaar maar dan kan ik mezelf wél recht aankijken Knipoog

Daar heb je ook een punt. Maar er zijn zoveel meer mogelijkheden wat betreft studeren: er zijn veel universiteiten waarbij je de tijd zo kunt indelen als jij het wil, of je kunt kiezen voor deeltijd thuisstudie. Ik vind een goede opleiding zeker belangrijk, dat is 1 van mijn belangen want ik wil niet aldoor in de stress zitten met geld en of ik de huur wel kan betalen, dus ook een goede baan maakt mij gelukkig, maar als ik het zou moeten afwegen dan zou ik bij mijn vriend blijven en een andere oplossing zoeken voor die studie. Tenzij de relatie zó sterk is dat je wel ver uit elkaar kunt leven, hoewel ik me daar niet prettig bij zou voelen.

Flutterby

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 17:38

en wat nou als je je carriére voor 'de liefde' opzij hebt gezet, en er vervolgens achter komt dat het toch niet meer goed gaat tussen jullie - met als gevolg een relatiebreuk.. dan voel je je toch ook knap stom dat je niet voor je toekomst hebt geleerd/ bent gegaan?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 17:46

Ik zou voor de toekomst gaan, als het echt goed zit tussen mij en mijn Lief overleven we dat wel

Ik heb nu de kans om 6 maanden naar Londen te gaan, en ik woon samen, dus deze situatie herken ik wel. Gelukkig heb ik een man die zegt joh, ga maar, geniet ervan en ik kom wel weekendjes langs

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 17:49

Barco schreef:
Maar goed waarom zou de relatie minder moeten gaan als je elkaar minder vaak ziet?!?

Dat vraag ik me ook af. Als de liefde echt zo sterk is, dan overleeft-ie het echt wel dat je elkaar even een tijdje wat minder vaak ziet.

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 17:59

Ik zou voor de toekomst gaan, maar dat betekent niet dat mijn relatie daarvoor uit moet gaan...

Ik zit nu in dezelfde situatie, op het samenwonen na, maar ik zag hem wel veel, en je kan onze relatie wel serieus noemen Lachen.

En nu zit ik hier in Anderlecht, op zo'n twee uur reizen van m'n liefje af.
Ik vind het ronduit zalig hier, zo zelfstandig zijn enzo, het enige wat ontbreekt naar mijn gevoel is m'n vriend. Maar dat is de situatie nu eenmaal, ik zou mezelf nooit kunnen vergeven als ik mijn studies zou laten enkel en alleen maar voor hem.
Ik zie hem doodgraag maar dat wil niet zeggen dat ik doorvoor afhankelijk wil zijn van hem. Ik wil op elk moment in mijn leven op eigen voeten kunnen staan, mocht hij ooit weggaan of iets overkomen.

Onze relatie is er zeker niet minder op geworden nu we elkaar alleen maar zien in het weekend, ik zou zelfs durven beweren dat het wat intenser is, omdat je nog meer van bewust bent dat je na het weekend elkaar weer 5 dagen moet missen. Af en toe is het wel zwaar, dat zal ik zeker niet ontkennen...

Sentido

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 18:04

Ik zou ook voor "de toekomst" gaan. Niet eens zozeer voor die goedbetaalde baan maar omdat ik graag een uitdaging heb ik mijn leven. En zoals al eerder gezegd als het echt de ware is kan die ook wel een tijdje wat minder van je zien, zodat je daarna weer in vreugde samen kunt zijn Tong uitsteken

Ik ben zelf veel te onafhankelijk en te ambitieus om een studie/baan die mij trekt op te geven voor een liefde. Echte liefde overleefd dat wel en anders had het gewoon niet zo mogen zijn. Als ik voor de liefde zou kiezen en het dan uit zou gaan zou ik gigantisch balen dat ik dan niet de studie/baan heb genomen. Andersom zou dat minder zijn, want dan doe ik in elk geval nog wat ik leuk vind.

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 18:07

Redrumfox schreef:

Hier ben ik het dus echt wel mee eens! Ik zou ook bij mijn vriend blijven.. Liefde zegt mij veel meer dan een goeie baan. Dan maar een minder goeie baan, maar dat ik er wél plezier in heb & ook gelukkig ben búiten m'n werk. Anders zou ik m'n vriend alleen maar missen & kan ik mezelf niet bepaald gelukkig noemen Knipoog

Cavaliere

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 18:11

ik zou voor mijn toekomst gaan.
en als deze jongen echt de ware zou zijn, dan zou die relatie het ook wel overleven die tijd dat ik aan de andere kant van nl zit.

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 18:43

Ik zou, hoe dan ook, een tussenweg vinden. Vind mijn toekomst belangrijk, maar mijn relatie ook zeker!

Hanneke84

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 18:44

Als datgene ( die studie) is waar je altijd van hebt gedroomd dan zou ik die niet laten schieten! Een relatie overleefd het met alleen weekendjes en vakanties ook wel als die goed is Ja Als het alleen maar een studie zou zijn of baan waar ik lekker mee zou verdienen of niet dan zou dat me een worst wezen en lekker in de buurt blijven Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 18:44

Redrumfox schreef:

heel mooi gezegd Ja
ga ik in mee Lachen

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 18:45

Hoezo zou een 'ware liefde' het overleven als je elkaar alleen weekends of vakanties ziet? Ik ben echt helemaal gek op m'n vriend, maar ik kan het niet aan om 'm heel weinig te zien. Dat zou voor mij gewoon niet werken, en dan is het niet omdat ik niet van 'm houd maar juist omdat ik teveel van 'm houd.. Knipoog Mijn vriend is deze week ook weg voor z'n werk, en dat vind ik gewoon niks. Helemaal niet als je samenwoont..

Hanneke84

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 18:48

Mijn vriend woonde eerst ruim 300 km van mij af..
Hem zag ik in het begin dus alleen een keer een weekendje of een midweek als ik meer vrije dagen bij elkaar had gespaard. Het was idd niet tof, de drang naar meer is groot Haha! Maar dat hebben we toen toch ook overleefd? Daardoor is onze liefde toch niet minder geworden? Juist alleen groter Ja

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 18:51

Ik vind het raar dat velen onder jullie beweren dat een relatie niet goed is of niet kan werken als je elkaar wat minder ziet, of dat je dan opeens geen liefde en gelukkigheid meer kan ervaren. Dat heeft toch helemaal niks met alkeer te maken?