Word steeds gekker!!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Booooo

Word steeds gekker!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-08 18:33

Ja wat ik vandaag toch weer mee maakte Nagelbijten / Gniffelen

Ik moest voor me moeder een schaal halen voor in de magnetron. Dus ik en mijn vriend gingen naar de Action. Zitten er 2 mensen (personeel) op de grond, dus ik vraag hebben jullie misschien een schaal voor in de magnetron? Krijg ik als antwoord: ''Sorry we speak only english...
Juist ja, waarom neem je in een nederlandse winkel personeel aan dat geen één woord nederlands spreekt?! Sorry hoor maar ik vond dat echt wel een beetje te ver gaan Nagelbijten / Gniffelen
Word ik van de ene medewerker naar de ander gestuurd omdat ze allemaal geen nederlands konden.
Uiteindelijk toch een gevonden die nederlands sprak en die heeft me toen geholpen Nagelbijten / Gniffelen

Het moet toch niet gekker worden!

MegChicken

Re: Word steeds gekker!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 18:35

omdat action bezig is met pools personeel.. deze mensen mogen 1 of 2 weken bij een van onze fillialen werken ( soms wat langer ) zodat deze mensen ook een centje kunnen bij verdienen hier in Nederland. Dit gaat via uitzendbureau's

MegChicken

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 18:37

bij ons dragen ze trouwens geen blouses van het bedrijf om dit soort dingen te voorkomen

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-08 18:41

Bij ons in Oosterhout wel..

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 18:41

In Amsterdam heb je ook wel engels personeel Ja Maar eigenlijk ben ik het wel met je eens. Je bent in Nederland dus personeel dat je in dienst hebt in een winkel, dus die klanten kunnen aanspreken, moeten gewoon Nederlands kunnen. Wil je ook je buitenlandse klanten tegemoet komen dan iemand die zich zowel goed kan redden in het Nederlands maar ook in het Engels of Duits bijvoorbeeld Lachen

Magnummm

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 18:43

Hmm, best raar ja.. Moet dan toch minstens 2 of 3 NL pratende mensen zijn Nagelbijten / Gniffelen

MegChicken

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 18:44

dit personeel is er om ons uit de brand te helpen voor de vul werkzaamheden. verder loopt er genoeg personeel rond die je wel kunnen helpen. En deze mensen willen graag ook wat centen bij verdienen ( al is dat echt minimaal ) bij ons zorgen de polen er trouwens wel voor dat wij ( nederlandssprekend personeel) naar de klant toe gaan als ze een vraag hebben.

Serendipity1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 19:47

Thats_Me schreef:
In Amsterdam heb je ook wel engels personeel Ja Maar eigenlijk ben ik het wel met je eens. Je bent in Nederland dus personeel dat je in dienst hebt in een winkel, dus die klanten kunnen aanspreken, moeten gewoon Nederlands kunnen. Wil je ook je buitenlandse klanten tegemoet komen dan iemand die zich zowel goed kan redden in het Nederlands maar ook in het Engels of Duits bijvoorbeeld Lachen

Ja maar wie wil er nou, als je verschillende talen goed beheerst, bij de action werken?? Dan zoek je je wel een betere baan lijkt mij.
Je hebt wel gelijk vind ik Tong uitsteken Maar ook die mensen moeten wat bijverdienen en tis al heel wat dat ze engels praten. Er zal vast wel iemand lopen die ook Nederlands kan en je wel kan helpen. Niet al te veel service verwachten bij een winkel als de Action Tong uitsteken

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-08 18:13

Inderdaad Nagelbijten / Gniffelen
Maar er zijn genoeg mensen die wel nederlands spreken en die ook een baan nodig hebben, waarom nemen ze die niet aan dan?

mhollander

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 18:20

Booooo schreef:
Inderdaad Nagelbijten / Gniffelen
Maar er zijn genoeg mensen die wel nederlands spreken en die ook een baan nodig hebben, waarom nemen ze die niet aan dan?

Kijk daar ben ik nou helemaal mee eens. Heb ook ooit eens gesoliciteerd bij de action. Je hoort na die tijd niets meer van ze. En nog maar een keer gesoliciteerd want ze zochten weer mensen. Je blijft in het bestand zeggen ze nog. Maar je hoort gewoon niets van. Er zijn genoeg nederlanders die wel willen werken maar krijgen zo geen kans natuurlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 18:30

Ga eens naar een Mcdonalds in A'dam, moet je ook je bestelling in het engels doen wil je begrepen worden

FleurBscht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 18:30

Over action gesproken
Ik liep laatst die winkel binnen en ik hoor toch een geschreeuw. Was iemand van het personeel kei hard tegen haar collega aan het schreeuwen dat ze het niet goed deed en weet ik veel wat allemaal nog meer. Hele winkel meteen kijken.
Dat doe je toch niet?

mhollander

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 18:33

Nee dat hoort niet zo. Vind de action niet slecht ofzo maar als ik dit zo lees dan heb ik wel iets van kijk eerst ff naar je eigen land voordat je personeel van andere landen aantrekt.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 18:34

Miss_Montana schreef:
Ga eens naar een Mcdonalds in A'dam, moet je ook je bestelling in het engels doen wil je begrepen worden

Daar verschoot ik vorige keer ook van maar dan in rotterdam, zo kon je niet eens bestellen. Dat is hier in België niet zo hoor...

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 18:44

katiavl schreef:
Miss_Montana schreef:

Daar verschoot ik vorige keer ook van maar dan in rotterdam, zo kon je niet eens bestellen. Dat is hier in België niet zo hoor...

als ik in nl naar een winkel ga dan praat ik nederlands.
als ik bijv naar de mac zou gaan in amsterdam en ze praten er engels..dan hebben ze pech, zoeken ze maar een collega die kan helpen.
ik ga toch niet engels spreken in mn eigen land?

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-08 18:45

Echt waar? Bloos
Dat is toch te gek voor woorden, dat je in je eigen land in een winkel buitelands moet praten Nagelbijten / Gniffelen

verwijderd09

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 19:41

Booooo schreef:
Dat is toch te gek voor woorden, dat je in je eigen land in een winkel buitelands moet praten Nagelbijten / Gniffelen

Dan ga je de volgende keer toch naar een winkel waar je wel een normale prijs betaald, de Action is niet voor niets zo goedkoop. Ik vind dat je een beetje aan het zeuren bent. Voor service betaal je nou eenmaal geld.

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 19:47

MRmichiel schreef:
Booooo schreef:

Dan ga je de volgende keer toch naar een winkel waar je wel een normale prijs betaald, de Action is niet voor niets zo goedkoop. Ik vind dat je een beetje aan het zeuren bent. Voor service betaal je nou eenmaal geld.

Maar als je in een ander land wilt werken zorg je eerst dat je een paar woorden van die taal kent.
En ik vind ook dat Nederladers hier toch echt voor moeten gaan, maarja buitenlanders zijn nou eenmaal goedkoper

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 19:50

mm, denk daar het mijne over, ze hoeven ze zeker niet evenveel te betalen ?

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 19:54

Net alsof het een excuus is, hier hebben we ook goedkope winkels zoals de action. En daar kunnen ze normaal nederlands hoor Lachen

Hier mag je ook niet studeren zonder cursus en taaltest, mag ook ingevoerd in nederland voor te werken
Laatst bijgewerkt door lesilla op 14-10-08 19:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-08 19:56

MRmichiel schreef:
Booooo schreef:

Ik aan het zeuren? Nagelbijten / Gniffelen
Het is toch niet normaal, hier in nederlands is er best veel werkloosheid. En er zijn genoeg mensen die nederlands spreken en die wel een baan zoeken! De mensen die geen nederlands kunnen moeten zich eerst maar eens aan gaan passen voordat ze hier geld willen verdienen!
En ik ging niet voor me zelf naar de Action, maar voor me moeder.

verwijderd09

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 20:05

Booooo schreef:
Ik aan het zeuren? Nagelbijten / Gniffelen
Het is toch niet normaal, hier in nederlands is er best veel werkloosheid. En er zijn genoeg mensen die nederlands spreken en die wel een baan zoeken! De mensen die geen nederlands kunnen moeten zich eerst maar eens aan gaan passen voordat ze hier geld willen verdienen!
En ik ging niet voor me zelf naar de Action, maar voor me moeder.

Blijkbaar is het voor de Action aantrekkelijker om buitenlandse krachten aan te nemen, anders zouden zij dat niet doen. Dus misschien moeten die vele Nederlandse werklozen zich eens aanpassen zodat zij wel worden verkozen boven een buitenlandse werknemer.

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-08 20:16

Waarschijnlijk alleen omdat hun goedkoper zijn als de nederlandse.

verwijderd09

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 20:24

Booooo schreef:

Een werkgever is verplicht het minimumloon te betalen, ook aan buitenlanders als zij in Nederland werken. Ik weet eerlijk gezegd niet of dit in de praktijk ook gebeurt.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 20:27

MRmichiel schreef:
Booooo schreef:

Een werkgever is verplicht het minimumloon te betalen, ook aan buitenlanders als zij in Nederland werken. Ik weet eerlijk gezegd niet of dit in de praktijk ook gebeurt.

Of buitenlandse werknemers hebben meer premie voor werkgever. Weet niet of het zo is, bij sommige winkels is het hier.