Ik vroeg me af wanneer het nou eigenlijk tijd is om op jezelf te gaan, bij de een is dat op 27 jarige leeftijd bij de ander al op 18 jarige. Maar wanneer is het nou tijd? En dan bedoel ik geen specifieke leeftijd, maar eerder soort 'kenmerken'.
Ik ben nu 17, zit nu tijdelijk bij m'n oom en tante vanwege m'n thuissituatie en bij m'n oom en tante moet ik toch véél meer zelfstandig doen. M'n moeder deed gewoon te veel. Ik merk dat ik me daar veel fijner bij voel, en denk er steeds vaker over om over een tijdje toch op mezelf te gaan. Echter zit ik met studie, (ben nog wel tot m'n 30e bezig) moet nu namelijk eerst m'n MBO gaan afronden, dan HBO en daarna misschien nog academy
Dus ben nog druk zat met school, en zal wel van de ene plaats na de andere gaan om de 4/5 jaar. Maar wil toch graag op mezelf, misschien met m'n nicht die ik straks klaar met haar studie.. en we hadden het gister nog als grap over.. M'n tante had een leuk huisje gezien en ik zei zo voor de grap; "Oh dan gaan we samen! Scheelt kosten
"Daar reageerde ze opzich leuk op, en ze vond het eigenlijk geen gek idee..

Maar nu mij vraag, wanneer gaan de meesten op zich zelf? Als studie al (bijna) is afgerond? Of al véél eerder? Wanneer ze thuis eigenlijk veel zelfstandig doen, veel meehelpen in de huishouding etc.?
Ben er gewoon benieuwd naar, echter is dit geen plan voor binnen een jaar hoor
Wacht nog min. 1 óf 2 jaar.. Maar ben gewoon benieuwd..Groetjes

, wat een luxe zeg, alles zelf bepalen... 
(stad vind ik zelf niks dus liever een dorpje