Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Ik hoop dat het een beetje helpt dat je nu iig je verhaal kwijt kan! 
Authentic schreef:Ik begrijp dat hij je hobby alleen afpakt als je liegt, lijkt mij heel simpel: niet liegen! Dan hoef je niet te vrezen voor je hobby.
Overigens, persoonlijk vind ik het nooit erg om te werken op stal, houdt me van de straat. Maar heb je niks anders te doen ofzo dat je moet helpen? Als je niet wilt, zeg dan waarom.
Niet om het allemaal goed te praten hoor, maar zit er niet een andere achterliggende gedachte bij je vader achter?

Ik kwam er niet helemaal uit in mijn tekst
Siggislief schreef:Door mijn problemen zoals in een eerder bericht heb gezet krijg ik zulke dingen..als een puber.
Maar soms voel ik me volwassen en soms kom ik over als een puber.

Siggislief schreef:En hij wilt gewoon dat ik iedere dag om 10:00 uur op de manege ben om een beetje uit te gaan mesten..
Daar krijg je ook geen blij kind van hoor!
) En ook nog eens heel gezond!
)! Nee hoor, ik zie niet in waarom dat allemaal niet zou kunnen!
Het is trouwens niet zo vreemd dat je afvallen zo ontiegelijk zwaar vind, want met een paar keer per week paardrijden blijf je alleen op hetzelfde gewicht (of je wordt dikker, afhankelijk van hoeveel en wat je eet), je moet echt EXTRA duursport doen om af te vallen. Afvallen is niet zwaar als je consequent bent: normaal en gezond eten, geen tussendoortjes, voldoende drinken en iedere dag minstens een uur sporten (daar heb jij genoeg tijd voor begrijp ik uit je verhaal). Dan ben je binnen een maand heel veel kwijt.