Vader verpest leven!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Siggislief

Vader verpest leven!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-08 11:38

M'n vader verpest echt mijn leven..
Vanaf dat m'n moeder overleden is (11 Maart 2008).
Heeft m'n vader iets tegen me.. De ene dag doet ie hartstikke aardig..
En de andere moment heeft ie iets tegen me..

Net heeft ie een gesprek gehouden met me.. en dan verwacht je gewoon onder 4 ogen..
Nee, m'n broer moest er ook bij zitten vond ie.. Dus zaten onder 6 ogen in de huiskamer.
Ik merk ook wel dat ie het nooit alleen kan.. Altijdm maar weer dreigen..

Hij vroeg zich af wat m'n instructriece had gezegt Woensdag en waarom hij Woensdag na de les moest komen..
Ik wist van niks en ik was die avond echt ontiegelijk chaggereinig dus ik heb niks alles opgenomen wat ze zei.
Hij weet eigenlijk al waar over het gaat.. Maar omdat ik op een gehandicapten manege rij moet er een bepaalde gewicht zijn.
Maar ik ben al vanaf jongs af aan niet de lichste thuis, dus afvallen gaat ontiegelijk moeilijk.. Ben nu al bezig met een diatiste.
En sportschool, fietsen of whatever.. wat maar met bewegen is..

Maar hij staat nu te dreigen van als ik tegen em lieg of bedrieg MOET ik van em van de manege.
En ik vind dat je dat niet bij een iemand af kan pakken die al bijna 10 jaar paard rijd.
Hij vind ook dat ik maar elke dag moet helpen op de manege, dus uitmesten en dan zelf 3,5 km naar de manege fietsen.
Het liefste s'ochtends vroeg..En ergens in Middag weer naar huis.
Hij wilt het Woensdag vragen aan de Manege eigenaar of ik kan helpen..
Maar....als ik niet op kom dagen moet ie me vader bellen zegt m'n vader.. want dan haalt ie me persoonlijk van de manege..

Maar ik pik dit niet..het enige wat ik kan is huilen, huilen, en nog es huilen..
Je kan niet zomaar iets van iemand afnemen waar ie zijn leven voor heeft!

Ik kan zoo weer in tranen barsten, af n toe heb ik moord neigingen naar m'n vader/broer.
Want ik ben sinds dien mn moeder overleden is.. DE L*L..

_Tara_

Re: Vader verpest leven!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 11:49

Maar meis, je zegt als je tegen je vader liegt dat hij je van de manege af haalt. Maar waarom zou je tegen je vader liegen? Dat hij voor jou gaat bepalen dat je op de manege moet gaan helpen vind ik wel een beetje raar. Heb je geen school? En misschien heeft je vader het er nog steeds wel moeilijk mee dat z'n vrouw overleden is en dat ie niet goed weet wat ie daarmee moet.

Jasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 11:54

Jeetje Lienke, erg vervelend Ach gut

Ik ben het wel met _Tara_ eens dat het niet normaal is dat hij even bepaald dat je elke dag op de manege moet gaan helpen! Het is een hobby, geen verplichting..

Misschien moet je eens een keer praten met een "professioneel" iemand.. ? Een vertrouwenspersoon ergens, dat jij je verhaal kwijt kan en dat hij/zij kan helpen zoeken naar een oplossing..
Ik snap dat dat moeilijk voor je is, omdat je natuurlijk niet wilt dat je vader daar dan achter komt..

Weet je vader dat ie zo "veranderd" is na de dood van je moeder?
Of was hij altijd al zo?

Heel veel sterkte er mee meisje Ach gut Ik hoop dat het een beetje helpt dat je nu iig je verhaal kwijt kan!

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 11:58

Ik begrijp dat hij je hobby alleen afpakt als je liegt, lijkt mij heel simpel: niet liegen! Dan hoef je niet te vrezen voor je hobby.

Overigens, persoonlijk vind ik het nooit erg om te werken op stal, houdt me van de straat. Maar heb je niks anders te doen ofzo dat je moet helpen? Als je niet wilt, zeg dan waarom.

Jasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 12:04

Authentic schreef:
Ik begrijp dat hij je hobby alleen afpakt als je liegt, lijkt mij heel simpel: niet liegen! Dan hoef je niet te vrezen voor je hobby.

Overigens, persoonlijk vind ik het nooit erg om te werken op stal, houdt me van de straat. Maar heb je niks anders te doen ofzo dat je moet helpen? Als je niet wilt, zeg dan waarom.

Ik geloof ook niet dat ze het erg vind om op stal te helpen.. Maar het is toch raar dat ze VERPLICHT elke dag móét helpen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 12:10

Liek, ik snap het misschien niet helemaal goed, maar waarom moet je elke dag op de manege helpen van je vader? En waar zit de link tussen liegen en je gewicht en elke dag op de manege helpen?

Begrijp me niet verkeerd mop, maar jullie hebben heel wat voor jullie kiezen gehad het afgelopen jaar. Het is voor jou niet makkelijk maar ook voor je broer en je vader niet Niet om het allemaal goed te praten hoor, maar zit er niet een andere achterliggende gedachte bij je vader achter?

Wellicht kunt je nog een keertje praten met je vader, gewoon met zn twee. Probeer dan niet boos te gaan worden maar gewoon rustig zeggen dat je het allemaal niet leuk vindt hoe hij doet.

En het is als ouder altijd makkelijk om te dreigen met iets af te pakken wat je het meeste aangaat.
Dat doet elke ouder wel eens een keer denk ik. Mijn ouders hebben ook zovaak gedreigd vroeger met me van de manege af te halen enzo. Ze hebben het alleen nooit gedaan en geloof me ik heb het vaak genoeg zo bont gemaakt dat ze daar alle reden toe hadden mogen hebben Nagelbijten / Gniffelen

Nougoed, ik hoop dat jij en je vader er uit kunnen komen met zn tweeën. Dit is natuurlijk geen leuke situatie Ach gut

fury

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 12:12

Ok, dit is jou kant van het verhaal. Maar kan het ook niet zijn dat je vader bedoelt dat je af moeten vallen zodat je daar kan blijven rijden? Misschien bedoelt hij het juist niet gemeen, maar wil hij je zien te motiveren om af te vallen zodat jij een leuke hobby kan houden. Ik ga er verder nog geen mening over geven, want er kan nog zoveel meer zijn wat ik niet weet.
Verder las ik dat je niet werkt, niet naar school gaat op het moment, dus dan lijkt het me juist een leuke oplossing om te gaan werken op de manege! toch? Je bent lichamelijk bezig, misschien val je ook af zo en je bent op een plek waar je graag bent. Dat je vader het misschien verkeerd brengt naar je toe kan, maar je moet hem ook proberen te begrijpen (en je dat kan heel lastig zijn, vooral als jullie dingen tegenelkaar zeggen die steeds bij de ander niet goed vallen).
Een ding moest ik wel ff kwijt, je zei dat hij vond dat je liegt en bedriegt, als je dit echt doet, meteen veranderen. En 3.5 km (weet niet of je gehandicapt bent omdat je op die manege rijdt) is normaal gesproken echt niet veel hoor. Ik fietste er minstens 10 heen en weer 10 terug.
In ieder geval, probeer het van de goede kant te zien, probeer je vader te begrijpen, leg anders uit hoe je hem opvat aan hem en vooral niet meteen boos worden of in de verdediging gaan. Op dit moment hebben jullie niks aan ruzie (heb je sowieso niet vaak volgens mij).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 12:16

Goed gezegd en uitgelegd Fury Ja Ik kwam er niet helemaal uit in mijn tekst Nagelbijten / Gniffelen Knipoog

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-08 12:22

Met mijn beperkingen is alles moeilijk.
Heb dan ADD, PDD-NOS & Dyspraxtie ofzoiets..
En daar is moeilijk mee te werken soms.. de ene moment gaat het goed en de andere moment gaat het slecht..

En ik heb het idee dat ie daar mee misbruik van maakt en hij weet dat ik dat heb..

En hij wilt gewoon dat ik iedere dag om 10:00 uur op de manege ben om een beetje uit te gaan mesten..

Daar krijg je ook geen blij kind van hoor!

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 12:23

Je vader bedoelt het goed maar formuleert het verkeerd,ik denk dat hij het erg moelijk heeft en dan is het soms moeilijk om iets goed te zeggen.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 12:27

Ik kan me voorstellen dat als je jezelf de l*l vindt dat je alles wat tegen je gezegd wordt als aanval ziet. Bloos

Probeer even vanuit je vader te redeneren: Die ziet een dochter die er langzaam maar zeker op aan gaat dat haar grootste hobby niet meer beoefend kan worden nl. het paardrijden.

Hij maakt zich zorgen omdat hij waarschijnlijk signalen krijgt dat je het af en toe niet zo nauw neemt met de waarheid.

Om er zeker van te zijn dat je op je vrije middag (?) alleen thuis niet te veel de fout in gaat, heeft hij voor je geregeld dat je afleiding hebt op de manege. Aan dat kleine eindje fietsen en werken is nog nooit iemand dood gegaan. edit: ik zie nu dat je eigenlijk helemaal niets doet... niet naar school en niet werken dus heeft hij zelfs groot gelijk dat hij wat voor je geregeld heeft. Probeer zelf iets anders te zoeken zou ik zeggen als je dat werk niet leuk vindt.

Ik denk dat hij het juist enorm goed met je bedoelt, maar als je hem niet vraagt naar zijn redenen om het te doen en vraagt wat hij met liegen en bedriegen bedoeld dan blijft het een grote mis-communicatie tussen jullie.

Denk er ook even aan dat op zijn schouders nu een mega-verantwoordelijkheid rust. Hij wordt van alle kanten in de gaten gehouden of hij het als alleen-ouder het wel "redt" met twee opgroeiende kinderen.

Één ding is me wel duidelijk: hij maakt zich super veel zorgen om je ..... dus hij houdt van je. Lovers

Sterkte en probeer niet chagrijnig te blijven maar zie iedere dag als een geschenkje en maak er wat van.
En afvallen is nu eenmaal enorm zwaar en gaat verdikkemes traag maar je komt er wel. Schrijf voor jezelf iedere dag op wat je eet.... helpt echt.

Zet hem op meis...je kunt het. OK dan!

edit: ik zie dat je bijna 20 bent dus ik geef je ook een klein schopje onder je kont... Je gedrag komt me een beetje puberaal over.

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-08 12:40

Door mijn problemen zoals in een eerder bericht heb gezet krijg ik zulke dingen..als een puber.
Maar soms voel ik me volwassen en soms kom ik over als een puber.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 12:43

Siggislief schreef:
Door mijn problemen zoals in een eerder bericht heb gezet krijg ik zulke dingen..als een puber.
Maar soms voel ik me volwassen en soms kom ik over als een puber.

Sig, vast bovenstaand niet negatief op joh Knipoog
Jouw reactie is menselijk en heeft niks met je beperkingen te maken

ushi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 12:45

Maar iedere ochtend om 10 uur? Moet je niet naar school?
Ik werk iedere ochtend om half 5 voordat ik naar school ga, waarom zou dit dan slecht voor je zijn?

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 12:47

Is ook absoluut niet negatief bedoeld hoor. Ik merk aan je stuk en je reacties dat je gewoon in een "zwarte" periode zit waarin je medelijden hebt met jezelf. En dat mag ook. Dat heeft ieder mens weleens en jouw situatie is nu ook best zwaar. En héél moeilijk Ja

Maar je schiet er zo weinig mee op. Het brengt je tot niks. Dus kijk en ga ff naar buiten nu de zon schijnt en probeer er iets van te vangen. Een beetje warmte.... een glimlachje op je mooie snoetje.... het zal je goed doen. Knipoog

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 13:03

tis wel zwaar zo hé? mijn vader heeft me van de manege afgehaald (ja hij deed het echt, na 12 jaar rijden) omdat ik mijn hw niet afhad...
maar goed, miss kun je naar de HA? die kan jullie doorsturen naar een psych, misschien kan hij jullie helpen?

diega

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 13:11

Siggislief schreef:
En hij wilt gewoon dat ik iedere dag om 10:00 uur op de manege ben om een beetje uit te gaan mesten..

Daar krijg je ook geen blij kind van hoor!

Wat zwelg jij in zelfmedelijden zeg.

Er opperde hier al iemand dat je een schopje onder je kont moest hebben, en daar ben ik het helemaal mee eens.
Je vader heeft het denk ik het beste met je voor. Waarschijnlijk is hij door je instructrice gewaarschuwd dat je binnenkort niet meer mag rijden door je overgewicht.
Even op de fiets stappen voor 3 en halve km is zo gedaan, en om 10 uur op de manege zijn is meer dan redelijk. Ik had voorgesteld 8 uur. Je wilt wel rijden maar uitmesten is je te min ??
Als mensen denken dat je liegt of bedriegt dan zal dat waarschijnlijk wel een oorzaak hebben, waar rook is, is vuur.

Ik snap dat je een moeilijke periode achter de rug hebt en daar waarschijnlijk nog middenin zit, ook voor je vader is het niet makkelijk, ik denk wel dat hij het beste met je voor heeft.
Je kunt wel iedereen en alles de schuld geven maar daar bereik je helemaal niets mee. Je moet er zelf iets van maken, zie het als een buitenkans dat je mag helpen op de manege er zijn zat meiden die dat heel graag zouden willen maar die daar niet de kans voor krijgen. Je bent tussen de paarden en hebt wat andere klets als alleen maar thuis zitten. Ook voor je overgewicht is het niet verkeerd om wat extra te bewegen. succes.

Klijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 14:06

Lienke, Je hebt een hele moeilijke periode achter de rug. En jij niet alleen maar je vader ook begrijp dat ook goed. Voor hem is het ook niet makkelijk.

Zoals al vaker gezegd is, hij heeft het beste met je voor en dat is voor jou misschien niet altijd inzichtelijk. Ik denk eerlijk gezegd dat het wel goed is voor je om iedere dag naar de manege te gaan. Je bent in een omgeving die jij leuk vind en misschien wel rust geeft. Daarnaast is het goed om bezig te zijn nu je met school gestopt? bent. Van alleen thuis zitten wordt niemand gelukkig. Bezig zijn is het beste om verder te komen!

En laten we eerlijk zijn 3,5 kilometer fietsen is toch eigenlijk helemaal niet veel? (misschien heb ik daar makkelijk praten over aangezien ik altijd 14 kilometer naar school moest fietsten Knipoog) En ook nog eens heel gezond!

Meis ik denk echt dat je er goed aan doet.. Probeer dat zelf ook in te zien..

Succes!

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-08 16:05

Ik ben net 2,5 uur weg geweest..
Heb zeker tegen de..20 km gefietst.
Ben eerlijk gezegt door heel Amsterdam gefietst.

Ik ben al een beetje rustig..Maarja..het zit me wel wat tegen wat er gezegt is..
Door m'n vader..

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 16:12

Waarom?
Je vader wil zo te merken dat je iets met je leven gaat doen.

Om dan naar de manege te 'moeten' is alleen maar goed voor je.

En 10.00u is echt geen belachelijke tijd hoor.
3.5km fietsen? Dat is 10 minuten?

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 16:25

meid stap uit jezelf medelijden en doe je best om ook anderen te begrijpen. En ja ik snap je beperkingen, maar dat is geen vrijbrief om dan maar aan te kloten! mijn allerbeste vriend heeft ook pdd-nos lekker pas vastgesteld toen hij al 49 jaar was, maar hij doet zoveel voor mensen, snapt niet altijd alles maar wil wel! Ja door je beperkingen is het lastiger maar geef jezelf een schop onder je kont! Je moeder is overleden, ja dat is zwaar, ongelooflijk hard ook, maar niet alleen voor jou! ook voor je broer en je vader! Ik zou zo blij zijn als ik van 10 tot 2 op een stal kon werken, weet je wel hoeveel meiden dat willen? thuiszitten wordt je niet vrolijker en zeker niet dunner van. Enne 10 uur is echt niet vroeg hoor, ik begin om 7 als ik moet werken. en ik fiets dagelijks 10 km.

en stallen uitmesten hoort nu eenmaal bij de paarden hobby

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 16:30

Ik snap dat het vervelend is dat hij er voor jou zo ineens mee komt, en allemaal 'regels' maakt, maar ik vind eerlijk gezegd dat hij groot gelijk heeft, en waarschijnlijk juist alleen maar helpt!
Je werkt niet, je gaat niet naar school, alleen een (paar) keer per week naar de manege.. Dan is het toch hardstikke logisch dat je wat moet gaan doen, zeker als je 20 bent! En ja, ook als je ADD, PDD-nos en dyspractie hebt.. Dat zijn allemaal geen redenen om geen 3,5 kilometer te kunnen fietsen, of niet een ochtendje vanaf 10 uur mee kan helpen op de manege. Is alleen maar goed voor je, lekker weg, lekker buiten, lekker bezig (en dus geen tijd om te snoepen en juist wél om af te vallen Ja )! Nee hoor, ik zie niet in waarom dat allemaal niet zou kunnen!
En 3,5 kilometer fietsen is niks, als je een beetje doortrapt ben je met een kwartiertje op stal! Lachen

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 16:38

Wat betreft het dreigen over liegen: je moet nou eenmaal ook niet liegen, dat heb je zelf in de hand daarbij is het een hele slechte karaktereigenschap.

Bedenk ook dat je vader het er ook zwaar mee heeft dat hij zijn vrouw kwijt is en jullie nu alleen op moet voeden, dan komen er nou eenmaal nieuwe regels omdat hij het overzicht niet wil verliezen.

Maarre.. vind jij je leven niet ontzettend saai als je leven eigenlijk alleen maar bestaat uit een paar keer naar de manege? Brr moet er niet aan denken zeg om verder niks te doen te hebben.. Nagelbijten / Gniffelen Het is trouwens niet zo vreemd dat je afvallen zo ontiegelijk zwaar vind, want met een paar keer per week paardrijden blijf je alleen op hetzelfde gewicht (of je wordt dikker, afhankelijk van hoeveel en wat je eet), je moet echt EXTRA duursport doen om af te vallen. Afvallen is niet zwaar als je consequent bent: normaal en gezond eten, geen tussendoortjes, voldoende drinken en iedere dag minstens een uur sporten (daar heb jij genoeg tijd voor begrijp ik uit je verhaal). Dan ben je binnen een maand heel veel kwijt.

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-08 19:28

Ik vind 3,5 km ook niet veel maar als je de weg van m'n huis naar de manege kent/weet...dan is ie gewoon niet meer leuk.
Het is afgelegen en het ligt ook nog is in Amsterdam-ZuidOost (Bijlmer/Gaaserplas.)
En ''als'' het donker zou zijn is er geen verlichting op die weg, ja alleen van je eigen fiets.

Ik probeer ook door de weeks naar de sportschool te gaan.
Maar m'n vader vind dat te weinig terwijl ik ook nog is probeer het huis houden te doen en de katten te verzorgen!

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 19:39

Er zijn mensen die náást wat jij doet, ook nog naar school gaan en/of werken, dus het spijt me, nog steeds geen excuus om niet lekker naar de manege te gaan! Lachen

Wat is er nou heerlijker dan lekker bezig te zijn tussen de paarden? Ik neem aan dat ze je hobby zijn, en uitmesten/klusjes doen hoort gewoon bij die hobby, het grootste gedeelte van de paardenmensen hebben de lusten maar óók de lasten! Lachen

Dat het zo'n vervelende weg is, is dan wel weer lastig inderdaad.. Maar, als je er om 10 uur moet zijn is het al een tijdje licht (ook in de winter), en als je dan rond 2/3 uur weer naar huis gaat, is het nog stééds licht, en kun je daarna nog best de katten eten geven/een stofzuiger door de woonkamer halen. Lachen

Ik begrijp wel dat het zo plotseling een hele omslag is, maar er is niks mis met een beetje werken hoor, ga je niet dood van, en zeker een 'baantje' bij de manege is nog hardstikke leuk ook! Lachen