Fietsers; hebben jullie er ook zo'n hekel aan.....

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wafel

Fietsers; hebben jullie er ook zo'n hekel aan.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-08 18:46

Hebben jullie ook zo'n hekel aan.....

Fietsers die zonder op of om te kijken in eens hun arm uitsteken en oversteken. ZONDER achterom te kijken of er niet nog iets aan komt....

Had vanmiddag bijna weer bijna een oud vrouwtje die ineens zo overstak zonder op of om te kijken.
Moet je weer kei hard remmen of moeilijk doen met uitwijken..

Vaak zijn het trouwens ook jongere mensen die nergens na kijken..

Wafel
Laatst bijgewerkt door iefke op 11-10-08 10:50, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Titel verduidelijkt

Anne.

Re: Hebben jullie ook zo'n hekel aan.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 18:48

Jazeker! Maar hier doen ze hun arm niet meer uitsteken hoor, daar steken ze ineens over

Wafel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-08 18:50

Jep gebeurd helaas ook vaak zat......

Miss_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 18:52

nee fietsers die naast elkaar fietsen en geen centimeter opzij gaan als je ze wilt inhalen met de scooter.
Ze schijnen niet te begrijpen dat ik niet met 10 km per uur achter hen kan blijven rijden als ik haast heb...
En boos dat ze worden als je toetert!
Maar indd fietsers die zomaar oversteken zijn ook irritant ! Vandaag had ik er een bijna onder mijn scooter Vork

__AM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 18:53

ik heb het altijd als ik net uit school ben op de fiets zit en de basischool is ook klaar, die kinderen kijken niet op of om. en ik maar uitkijken. kan daar zo boos om worden, die moeders letten nooit op.
Steek zelf niet snel me hand uit, maar opassen doe ik wel altijd.

Wafel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-08 18:56

Heb een fietsbel op mijn scooter gezet. En daar reageren fietsers veel vriendelijker op als een toeter..

Smallheal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 18:57

Jahh. sinds ik een scooter heb haat ik fietsers echt Clown
Vooral als ze zonder licht rijden. Moet ik me echt inhouden om niet eventjes gas bij te nemen en uitwijken naar de fietser hoor Nagelbijten / Gniffelen

Miss_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 18:58

Hhah ja indd Jolanda of perongelijk je been opzij doen als ze langs komen

Cavaliere

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 18:59

ja werkelijk waar, ik vind het verschrikkelijk. soms dan moet je me een stunts uithalen om ze te ontwijken, en dan durven ze nog boos naar je te kijken ook als je ze bijna aanrijd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 19:00

Jaa en helaas voor hun ram ik dan snoeihard op mijn toeter en vervolgens lag ik me dood om hun schrikreactie (oke, bij heeeele oude mensen doe ik dat niet Clown ).. Kinderen ook vaak, denken altijd nog ff snel door rood te kunnen fietsen.. Dikke pech als ik er dan aan kom, want ik bezorg ze echt een hartverzakking.. Hard aanrijden, laat remmen en vol op de toeter Clown

Casca

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 19:00

dat houdt waarschijnlijk pas op wanneer ze zelf in de auto gaan zitten...

Ik zei ook tijdens een van mijn eerste rijlessen; Goh, wat ben ik een verschrikkelijke fietser!!
En mn instructeur zei dat hij dat maar al te vaak hoorde Knipoog waarschijnlijk hebben ze niet in de gaten hoe vervelend het is..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 19:02

Miss_m schreef:
nee fietsers die naast elkaar fietsen en geen centimeter opzij gaan als je ze wilt inhalen met de scooter.
Ze schijnen niet te begrijpen dat ik niet met 10 km per uur achter hen kan blijven rijden als ik haast heb...

Maar indd fietsers die zomaar oversteken zijn ook irritant ! Vandaag had ik er een bijna onder mijn scooter Vork

Dat je niet achter ze WIL blijven rijden als je haast hebt of dat het niet KAN? Volgens mij KAN het namelijk best... Vaak genoeg scooters met fietsers op zien rijden.

Boos worden als je toetert... Je kunt toch ook even vriendelijk vragen of je even mag inhalen? Ik zou d'r ook niet van gediend zijn als er een of andere scoot-miep achter me zit te drukken en te toeteren.

Bovendien, wat doe je eigenlijk op het fietspad?

_Charlotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 19:03

Relaxed schreef:
Jaa en helaas voor hun ram ik dan snoeihard op mijn toeter en vervolgens lag ik me dood om hun schrikreactie (oke, bij heeeele oude mensen doe ik dat niet Clown ).. Kinderen ook vaak, denken altijd nog ff snel door rood te kunnen fietsen.. Dikke pech als ik er dan aan kom, want ik bezorg ze echt een hartverzakking.. Hard aanrijden, laat remmen en vol op de toeter Clown

Echt geweldig is dat idd Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 19:04

Casca idd, ik had vroeger mijn licht bijna nooit aan en mijn moeder zei altijd al, wacht maar tot je zelf auto rijdt.. En idd, heeel irritant!

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 19:04

Nouks, er zijn veel paden waar je met scooter en fiets op moet.
Daarbij heb je ook snorscooters (ik heb er ook een) waarmee je altijd op het fietspad moet (behalve de paden die zijn aangegeven met het bordje "fietspad" ipv een teken).

ZZZZZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 19:05

geen last van
ben zelf fietser:P
irietter me wel aan mensen die mat vieren langs elkaar rijden, je kan toch ook twee aan twee!!!

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 19:06

Of automobilisten die bij rechtdoor op de rotonde gaan gewoon hun richting niet aan doen... Dat vind ik irritant Tong uitsteken

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 19:07

Nouks schreef:
Miss_m schreef:

Dat je niet achter ze WIL blijven rijden als je haast hebt of dat het niet KAN? Volgens mij KAN het namelijk best... Vaak genoeg scooters met fietsers op zien rijden.

Boos worden als je toetert... Je kunt toch ook even vriendelijk vragen of je even mag inhalen? Ik zou d'r ook niet van gediend zijn als er een of andere scoot-miep achter me zit te drukken en te toeteren.

Bovendien, wat doe je eigenlijk op het fietspad?

Als je een snorbrommer hebt mag je op het fietspad rijden, dit is dus bij mij ook het geval. En als fietser met z'n 3e naast elkaar fietsen, en er dus geen mogelijkheid is tot inhalen, en het is ook vaak zat zo dat ze je wel opmerken, maar gewoon niet aan de kant gaan. Dan toeter ik inderdaad ook. Als er even geen mogelijkheid tot inhalen is, en de fietser(s) rijden niet met ze te vele achter elkaar moet je er inderdaad even achter blijven. Maar aardig vragen kan inderdaad ook, al is dat niet altijd te horen met een lopende motor. Lachen

Valentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 19:07

Sommige fietsers zijn inderdaad behoorlijk irritant!
Als fietser irriteer ik me ook mateloos aan automobilisten *LOL*
Zo heb ik al een paar keer dat ik op een t-splitsing rijd, ik van rechts kom (voor die mensen) en vervolgens zelf bijna overhoop wordt gereden. Ik rem meestal al af omdat ik weet dat er mensen zijn die niet stoppen.
En dat is echt niet één keer, is al meerdere keren gebeurd Scheve mond

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 19:12

Als Miss_m een snorbrommer zou hebben, dan zou ze dat toch wel zeggen in plaats van "de scooter"? Ik snap niet waarom jullie me nu allemaal gaan vertellen dat je met sommige andere bromdingen wél op het fietspad mag want dat is niet aan de orde want ze zegt zelf "scooter".

ZZZZZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 19:13

jaja die auto mobilisten. laats kwam ik van rechts en voor mij kwam er niks van rechts. het busje lings van mij remde langzaam af en sijnde dat ik gewoon voorlangs kon dat deed ik dus. maar toen kon ik net op tijd remmen voor een asso die net dat busje aan en inhalen was. ik lag er echt net bijan onder. dat vrachtwagentje moet ook op zijn rem trappen, waardoor ik al zijn meubels (was een houten meubel maker) door zijn wagen je vlogen. ik ben echt geschrokken verder gereden.

ps het was trouwens een smalle hoofd weg in onze winkel straat in ons dorp. je hebt een baan de enekant op een een de andere.

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 19:14

Nouks schreef:
Als Miss_m een snorbrommer zou hebben, dan zou ze dat toch wel zeggen in plaats van "de scooter"? Ik snap niet waarom jullie me nu allemaal gaan vertellen dat je met sommige andere bromdingen wél op het fietspad mag want dat is niet aan de orde want ze zegt zelf "scooter".

Fout.
Scooter is het model.
Snor of brom geeft aan hoe hard hij mag.
Brom is 45, snor is 25.
In mijn geval dus een snorscooter, want ik heb een scootermodel.

[edit] typo
Laatst bijgewerkt door Chocopasta op 10-10-08 19:15, in het totaal 1 keer bewerkt

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 19:14

Sorry maar dan zie ik sommige toch anders, bij ons zijn het eerder de autobestuurders die zonder knipperlicht of wat dan ook keihard door rijden.

_Charlotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 19:18

Nouks schreef:

Het kan ook zijn dat ze op een brom(!)/fietspad rijd Lachen

En zoals natasja het zegt, scooter is een benaming voor een model Lachen

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 19:20

Nouks schreef:

Ik rijd scooter (ik denk dat jij de mensen met de helm bedoeld?) maar mag bijv. in brielle nergens op de weg. Moet overal op het fietspad. Dan kan ik roepen wat ik wil, maar met helm horen me écht niet.