TNT, wie snapt het nog.....

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kapi_Dust

TNT, wie snapt het nog.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-08 18:54

Hoi,

Al een tijdje zit ik met een vraag in mijn hoofd...Ennu waag ik het erop hem toch te stellen...

Al een keer of 2 (soms zelfs 4) verstuur ik hetzelfde pakket naar mensen via TNT,
ene keer blijft het op het sorteercentrum en kan ik het later laten verzenden, andere keer krijg ik het terug met een melding dat het geweigert is, terwijl de ontvanger van niks weet.

Hebben jullie er ook ervaringen mee en zoja, wat doen jullie dan?

Misschien komt het, doordat ik in een dorpje woon en het eerst naar de stad moet, voordat het in sortering meegaat....

Zoek er echt een oplossing voor, want dit is vooral voor ontvanger, maar ook voor mij niet leuk.

ninja2

Re: TNT, wie snapt het nog.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 19:14

je kan het ook met een andere koeriersdienst versturen

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 19:18

Ik neem aan dat de TNT zelf je hier het beste mee kan helpen? Wat zeggen zij er van?

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 22:34

ik ben de gedupeerde van kapidust,
maar ik vind het voor haar ook heel vervelend...zij verstuurd het ook steeds weer..
anders aangetekend? of heel goed vermelden dat het echt aan moet gaan komen, ik ben elke dag bijna thuis geweest... en er ligt ook nergens hier een briefje van de tnt...
het moet goed komen hoor!

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 22:38

via dhl, ups, kiala, fedex of gls proberen te verzenden?

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 09:05

inderdaad, dhl is ook erg goed! ik hoop dat het dit keer gaat lukken..

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 09:10

TNT Lips are sealed ...

hoe heb je wat verpakt ?
verpakking heel ? gewicht ? formaat ?

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 09:21

Ik woon ook in een klein dorpje, het duurt idd wel eens een dag langer, maar verder heb ik nooit problemen. Ik bewaar altijd het bonnetje met tracktrace nummer totdat ik van degene gehoord heb dat het aangekomen is Knipoog

En goed je eigen adres vermelden, mocht het onbestelbaar zijn dan kunnen ze het nog retour sturen

Nassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 09:27

Ik ben benieuwd wat TNT er van zegt, had je die al gesproken? Wel apart iedergeval dat het telkens niet lukt.

Misschien dat dit niet aan de TNT ligt, maar ik heb pasgeleden een jurk besteld. Die moest de 8ste al bij mij zijn, en heb er nu nog niets van gezien.
Ik heb de site waar ik hem besteld hebt al gebeld, die zeggen dat ik rustig moet wachten.. Maar er zit wel een betaaldatum aan vast de 16e..

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 15:33

Ik werk bij TNT en heb ook nog eens goede ervaringen met het verzenden en ontvangen van pakketjes. En sorry, maar ik vind het een vaag verhaal.

Als je een pakket bij een postagentschap van TNT (wrs in een supermarkt in je dorp?) afgeeft, wordt dat diezelfde dag opgehaald, of de volgende als je in de avond je pakje hebt afgegeven. En daarna gaat het in het sorteringsproces en wordt het de volgende dag bezorgd. Het kan best zijn dat het geweigerd is, omdat het bij de verkeerde is bezorgd (is dan een fout van jou, ze lezen het adres gewoon af en gaan erheen). Af en toe gaat er heus wel eens wat mis, TNT is ook echt niet perfect. Maar dat geen van jouw pakketten aankomt lijkt mij héél sterk..

Bergje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 15:45

Overal maken ze inderdaad fouten, dat klopt. Maar wij hebben onlangs iets verstuurd wat volgens TNT maar liefst aangekomen is. Alleen heeft de ontvanger het dus niet gekregen..... Wie het wel heeft is een raadsel, maar degene die het moet hebben heeft het in elk geval niet. TNT stuurt je vrolijk van het kastje naar de muur! Wij gaan het nu opnieuw verzenden en er dan maar proberen uit te komen met TNT Koe
Ik krijg zelf regelmatig zendingen van een medisch postorderbedrijf (geen kleine bedragen). Het is herhaaldelijk voorgekomen dat men die zendingen gewoon vrolijk voor de voordeur parkeert (ook al staat er duidelijk op dat ze alleen aan mij mogen worden afgegeven). Ook erg handig!

Waar het bij jou aan ligt weet ik niet, toch maar bij de klantenservice gaan navragen denk ik? Het is wel een beetje apart in elk geval.

Kapi_Dust

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-08 17:45

TNT erkende dat er problemen zijn geweest enzo....

Mijn 'zaak' is afgehandelt. Ik mag het gratis nogmaals verzenden vanaf de grote stad in de buurt....

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 17:48

Dat is toch hartstikke netjes dan?

Ik heb op zich weinig problemen gehad met het versturen van mijn pakketten. Maar idd wel heel vaak gehad dat de bezorgers te lui waren om een keer terug te komen, en pakjes gewoon open en bloot voor de deur neer hadden gezet Lips are sealed

Fleur_de_Lis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 11:36

Mijn pakje ook? Bloos
Vind het idd écht vervelend. TNT bakt er vaak niks van. Geen briefjes, pakje gewoon aan iemand anders gegeven die ik niet eens ken
(als regel hebben ze 'de buren', maar dit was echt een straat verderop), dat soort gezeik.
Hoop dat het nu goed gaat!!!

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 11:44

Laatst moest ik iets verzenden, en toen moest ik een doos kopen omdat het het precie die afmetingen moest zijn, het was een doosje van 10x10x10 ong. kon ik doosformaat 3 kopen omdat 1&2 even hoog zijn Verward bij het postkantoor zeiden ze dat de TNT het anders zou wijgeren om te verzenden.
Misschien dat het daaraan ligt?

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 11:47

Nee joh wat een onzin je kan gewoon je eigen formaat versturen hoor.

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 12:14

Sanniejj schreef:
Laatst moest ik iets verzenden, en toen moest ik een doos kopen omdat het het precie die afmetingen moest zijn, het was een doosje van 10x10x10 ong. kon ik doosformaat 3 kopen omdat 1&2 even hoog zijn Verward bij het postkantoor zeiden ze dat de TNT het anders zou wijgeren om te verzenden.

Onzin Ja
Ik verstuur wel spullen in een plastic zak, komt ook altijd aan..

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 12:17

Sanniejj schreef:

Dat is ook een vaag verhaal van dat postkantoor. Ik verstuur dingen in dozen die ik uit de supermarkt haal en in dozen waarin ik spullen van anderen opgestuurd heb gekregen. Werkelijk waar nog nooit problemen mee gehad en ik heb tot nu toe al dozen in allerlei formaten verstuurd. Dekens en jassen verstuur ik idd ook met plastic (vuilnis)zakken eromheen, bij elkaar gehouden met brede tape. Ook daar nog nooit op aangesproken, zelfs complimenten gehad dat ik het zo stevig verpakt had. Ik denk dat de medewerker van dat postkantoor gewoon graag een doos wilde verkopen. Clown

pearl_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 13:30

TNT is idd druk bezig met bepaalde dingen... Maar voor de mensen die veel shell zegels hebben en die niet gebruiken..> Die kun je ook op een brief plakken. De machine herkent het verschil niet! Knipoog

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 13:32

oh maf, ik dacht ookal, dat was toch nooit zo?
Je kun took gewoont een stukje papier erop plakken, dat heb ik weleens uitgetest Vork

pearl_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 13:34

hihi ja lachen is dat he! Stomme TNT.

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 13:36

Dat is gewoon fraude plegen Pling
Net zoiets als iets uit een winkel jatten. Mag ook niet.

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 13:37

Daarom doe ik dat ook niet...

Ik plak gewoon niks, en de boete moet je gewoon niet betalen komen ze toch nooit meer voor Clown

pearl_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 13:39

Nou ze zijn bezig met een programma die dus wel bezig gaat om alle boete's te innen. Het gaat namelijk om meer dan een ton per dag Haha! Dus zou maar oppassen binnenkort krijg je er misschien wel eentje. Tenminste de ontvanger Tong uitsteken

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 13:41

Ik heb gisteren voor het eerst met DHL for you pakjes weggebracht.. Ik ben heel benieuwd hoe dit gaat verlopen Lachen