Stalker?! ; vreemde situatie!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Miracle_

Stalker?! ; vreemde situatie!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-08 13:30

Nou heb ik al een tijdje 'last van deze situatie'.
Het word steeds vreemder.
Elke dag gaat wel minstens 4 keer de telefoon, met een geheim nummer.
Zodra je op neemt/op wil nemen, gooien ze hem erop.
Dit is nog niet zo heel erg vreemd, maar het word steeds erger, en steeds vaker. Nu is het zelfs zo, dat ik toch echt het gevoel heb, dat ik bekeken word hierzo.

Even een voorbeeld; Ik en mijn moeder kwamen net thuis van het boodschappen doen, en zodra we alle boodschappen uit de auto hadden, en we binnen waren, ging de telefoon. Ik loop naar de telefoon, die bij ons voor het raam staat, en zodra ik voor de telefoon sta, om hem op te nemen, stopt hij weer.

Dit gaat de laatste tijd heel erg vaak zo. Precies als we thuis komen, en als we ervoor staan om hem op te nemen, stopt hij er mee. En áls we op tijd zijn om hem op te nemen, omdat hij ergens anders ligt, gooien ze hem erop aan de andere kant.

Dit is echt al een lange tijd aan de gang, en we worden er nu toch wel echt gek van. Ik voel me echt bekeken. En anders kan diegene wel érrúg goed timen. Ik vind het iig erg vreemd.

Wat kunnen we hier nou aan doen? Kunnen wij dit nummer laten achterhalen door de politie? Hoe lang gaat dat duren?
Is er iemand die dit ook wel eens mee gemaakt heeft?
Ik voel me niet echt meer op mijn gemak, bij het idee dat iemand kan zien (en misschien wel horen) wat ik de hele dag doe in mijn huis.

Nou kunnen we wel de rolluiken dicht gaan doen, of de telefoon verplaatsen, maar dan blijven ze toch bellen denk ik. En om nou de rolluiken dicht te doen in je eigen huis, de hele dag, vind ik wat ver gaan.... Maar toch voel ik me bekeken.

Wat kan ik nou hier aan doen? Kan de overheid/telefooncentrale dit oplossen?

watdanhe

Re: Stalker?! ; vreemde situatie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 13:32

Eeuu.... Sommige inbrekers bellen ook héél vaaak om te kijken of de eigenaren van het huis thuis zijn.... In jou geval zou ik even de politie bellen Knipoog

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 13:32

Gelukkig heb ik dat nog nooit meegemaakt.
De politie doet hier niets aan en ik denk dat de telefooncentrale er niets mee kan, aangezien er anoniem gebeld word. Ik zou zeggen, hou het gewoon in de gaten en pas goed op jezelf!

samoth

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 13:35

camera's plaatsen rond en in het huis of er een vreemde op je terrein loopt?
telefoonnummer veranderen?

het is idd heel erg vreemd Scheve mond

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 13:37

Ik dacht dat de telefooncentrale wel iets kan doen, de nummers die geheim zijn staan uiteraard altijd ergens geregistreerd. De centrale, of de politie kan in dat geval dat nummer bellen en zo de "andere kant" een waarschuwing geven, of even langs gaan. Zelf kan je weinig doen, behalve dus je telefoon providor en de politie op de hoogte stellen.

watdanhe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 13:40

Wij werden ook een keer heel vaak gebeld enzo... In de wet staat dat stalken verboden is en ze hebben er wel wat aan gedaan hoor Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 13:41

voor je weggaat je nummer doorschakelen naar de riagg ofzo...

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 13:42

Idd even de politie bellen, deze geeft de ander een waarschuwing, en de provider kan inbellen vanaf dat nummer blokkeren.

Is er misschien een burenruzie gaande?

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-08 13:42

Th0mas schreef:
camera's plaatsen rond en in het huis of er een vreemde op je terrein loopt?
telefoonnummer veranderen?

het is idd heel erg vreemd Scheve mond

Dat zijn idd ook wel goede ideeën, maar dat is gelijk zo;n hoop gedoe, ik had gehoopt het met iets kleiners op te lossen...
Maar als dat niet gaat, kan ik het idd overwegen een nieuw nummer aan te schaffen..

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-08 13:43

crossmonster schreef:
Idd even de politie bellen, deze geeft de ander een waarschuwing, en de provider kan inbellen vanaf dat nummer blokkeren.

Is er misschien een burenruzie gaande?

Kom ik dan ook te weten wie het is geweest?

Nee, niet dat ik weet. Ik woon in een vrij rustige, en fijne buurt, waar vrijwel veel oude vriendelijke mensen wonen, waar ik verder niks mee te maken heb, naast een dagelijkse 'hallo'.

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-08 13:47

watdanhe schreef:
Wij werden ook een keer heel vaak gebeld enzo... In de wet staat dat stalken verboden is en ze hebben er wel wat aan gedaan hoor Knipoog

Wat hebben ze er precies aan gedaan?

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 07:32

Waarom ga je niet gewoon even langs het politiebureau? Daar kunnen ze je alles haarfijn uitleggen Lachen Wat ze eraan kunnen doen bijvoorbeeld.

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 07:35

ik zou ook gewoon langs de politie gaan. die kunnen je dan wel zeggen wat ze wel en niet kunnen doen, en wat je zelf kan doen Knipoog

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 07:36

bel91 schreef:
voor je weggaat je nummer doorschakelen naar de riagg ofzo...

dan belt dus iedereen die je normaal probeert te bellen ook naar t riagg... lijkt me geen goed idee. wel een grappig idee trouwens Knipoog

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 07:42

Ach gut Is niet fijn
Wij werden toen ook elke keer gebeld, en dan pakten we hem op dan dan hoorden we klik en was er neergelegd... Wij hebben gewoon gewacht, het hield vanzelf weer op

PK_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 07:51

Verveled zeg, best eng dat diegene precies belt als jullie net thuis komen..

Wij hebben een oud faxnummer van een bedrijf, en mensen/ bedrijven proberen constant een fax naar ons te versturen, ook midden in de nacht. Maar het is mogelijk (in ieder geval via kpn) om anonieme oproepen te blokkeren, als het goed is gaat dit bij ons volgende maand in, zou een hoop schelen! Nadeel is wel dat meteen alle anonieme oproepen er niet meer doorheen komen...

Mijn vriend heeft wel eens vervelende telefoontjes gehad op zijn mobiel, hij heeft toen gebeld naar de provider (vodafone) en die hebben de beller toen geblokkeerd (even tijdstippen onthouden zodat zij de beller kunnen achterhalen). Ik zou dus even naar de provider belen en vragen of ze wat kunnen betekenen voor je.

_Evelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 07:51

Wat vreemd zeg. Lijkt me best wel eng. Nagelbijten / Gniffelen
Ik denk wel dat ze hier wat aan kunnen doen hoor??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 08:45

gebeurt het de hele dag door?
Ook als er ouders in de buurt zijn,of alleen bij jou?
Zou ook even telefoontje naar de politie plegen,even navragen wat je ermee kan.

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-08 10:13

Anoniem schreef:
gebeurt het de hele dag door?
Ook als er ouders in de buurt zijn,of alleen bij jou?
Zou ook even telefoontje naar de politie plegen,even navragen wat je ermee kan.

Gewoon de hele dag door. Ook s'avonds laat nog..
Bellen kan ik idd wel doen, ik heb alleen de tijdstippen nog niet opgeschreven ofzo..
En langsgaan gaat niet omdat het politiebureau in dit boerengat maar 2x in de week open is, dus moet ik nog ff wachten Clown

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 18:36

Wat eng zeg! Ik was denk ik ook bij het politie bureau langs gegaan Ja

Ik ben benieuwd hoe en wat Miracle!

L4A

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 19:29

Ik kijk even mee, wij hebben precies hetzelfde hier. Ze bellen niet als wij weg zijn (kan puur toeval zijn, 9 van de 10 keer is hier iemand thuis). En als ze bellen, en een van ons neemt op, gooien ze direct de haak erop. We worden er gek van, mijn moeder neemt niet eens meer op. De rest doet dit wel, omdat we een beetje bang zijn dat het inderdaad inbrekers zijn die testen of je thuis bent..

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 19:35

Ook wij hebben hier last van, al ruim meer dan een jaar.
soms wel 5 a 6 x op een dag.
zo gauw je opneemd is het 2 sec stil en dan.. blieb.. blieb.. blieb...

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 22:33

Wij hebben het ook heel lang gehad.
En vrienden van ons ook, die zeiden dat het dus een fax is die per ongeluk naar een telefoonnummer wordt gestuurd ipv faxnummer.
Bij ons kregen we altijd een onbekend nummer, blijkbaar is dat faxnummer niet veel meer beschikbaar, want naar mijn weten hebben we er al bijna een jaar geen last meer van gehad.

stef_sweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 22:42

Wij werden gestalkt door zo hijger iell moet er niet aan terug denken , we werden er helemaal gek van werden 12x perdag gebeld en elke keer namen we op. Wij hebben toen een telefooncentrale ingeschakelt, moesten opschrijven hoelaat en hoelang we die stalker aan de telefoon hadden, en als we werden gebeld door die stalker moesten we op een toets drukken zodat de telefooncentrale mee kon luisteren, toen hebben ze het nummer achterhaald en is de politie er zich mee gaan bemoeien nummer is geblokkeerd, daarna werden we nog 2 weken gestalkt door geheim ook door een hijger ( dan voel je je echt bang hoor, want ze weten op dat moment alles van je ) en toen nam ik op , begon die hijger te praten en tegelijkertijd te hijgen, toen heb ik hem verrot gescholden hij heeft nooit weer gebeld

Melissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 22:52

Je moet de data en tijden noteren van wanneer diegene belt (en eventueel hoelang) en dit doorbellen naar je provider, zo kunnen zij het nummer achterhalen.